Letecké společnosti Letectví

AirAsia převzala první A330neo, který se má objevit i na lince Bangkok – Praha

Airbus A330neo pro AirAsia. Foto: Airbus
Airbus A330neo pro AirAsia. Foto: Airbus

Letecká společnost AirAsia dnes převzala první letadlo Airbus A330-900. Stejný typ stejného dopravce by se měl objevit i v Česku: firma před nedávnem znovu potvrdila zájem otevřít letecké spojení mezi Bangkokem a Prahou.

Letadlo bude létat v barvách AirAsia X Thailand, vlastníkem je leasingová společnost Avalon. Do konce roku převezme firma ještě další letadlo.

Jde zatím o A330-900 s největší hustotou míst: do letadla, v kterém již stávající provozovatelé A330neo přepravují většinou kolem 300 lidí, umístila AirAsia celkem377 míst (z toho 12 v prémiové třídě). Větší hustotu bude mít jen A330-900 pro Cebu Pacific, který chce do letadla vtěsnat 466 cestujících.

Šéf AirAsia Tony Fernandes v červenci potvrdil, že s tímto letadlem chce létat do Prahy. Zatím není ale jasný termín. Na jaře premiér Andrej Babiš uvedl, že linka začne na konci října, to se ale nejeví už jako příliš reálné.

První letadlo nemá být vůbec pro lety do Evropy využité: podle tiskové zprávy Airbusu bude létat do Japonska, Austrálie a Jižní Korei. Základnu bude mít na bývalém hlavním letišti v Bangkoku Don Mueang.

AirAsia je s 66 objednávky na A330neo největším zákazníkem pro tento typ letadla.

 

16
Diskuze

avatar
2 Komentáře
14 Reakce na komentáře
9 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
9 Autoři komentářů
AdrianMartin V.Otakarel lobotomJen tak Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Zdeněk
Host
Zdeněk

Uvidíme, jak se Air Asia vycení. Zatím bych moc nejásal, přímé lety bývají zpravidla dražší, než lety s přestupem. Pokud bude linka namísto na Suvarnabhumi létat na Don Mueang, lze to jen uvítat. Z tohoto letiště je totiž lepší spojení na thajská regionální letiště, některé z nich dokonce ani na hlavní bangkocké letiště Suvarnabhumi nemají spojení. Ovšem cestující do okolních zemí se budou muset tak jako tak dopravit z Don Mueang na Suvarnabhumi. Nic neřešitelného, ale jistá komplikace to přece jen je.

karel lobotom
Host
karel lobotom

To neni uplne pravda, z DMK se leta do spousty okolnich zemi.

karel lobotom
Host
karel lobotom

(Ale to, co tam tak jako tak asi fungovat nebude je airside transfer. Takze zbyva projit 2x pres imigracni.)

GPGP
Host
GPGP

Hmm tak s takovou hustotou sedadel pro vysoké lidi z EU nic moc. Snad to do Prahy bude létat v lepší konfiguraci sedadel.

Jen tak
Host
Jen tak

nebude. maji jen jeden seating.

ale neni to takova traga. roztec maji 32, jako kazdakoli jina nepremiova aerolinka.

ten narust je zpusobeny jinymi faktory

* absence klasickeho C
* maji seating 3-3-3, zatimco normalni aerolinky maji v a330 seating 2-4-2

dlouhani problem mit nebudou. problem byudou mit “prostorove vyraznejsi”

Martin V.
Host
Martin V.

Airbus A300 byl v sedmdesátých letech dvacátého století zkonstruován pro sezení 2-4-2 a dědicové jeho trupu tak lítali desíty let. Ví se kdo a kdy jako první zařadil v Airbusu do provozu uspořádání 3-3-3? Nejspíš mám nedostatečnou představivost, ale když jsem s A310 letěl kdysi do New Yorku, tak mě ani ve snu nenapadlo, že by se tam dalo narvat sedadlo navíc.comment image

Ota
Host
Ota

pokud jsi letět s A310 s ČSA, tak tam byly ještě staré sedačky, které byly zbytečně široké a velké. Dnešní doba nabízí mnohem tenčí sedačky bez nutnosti ubírání komfortu, tedy jak do šířky, tak i do tloušťky. Jak to bude mít vliv na pohodlí na dálkovce ukáže čas, ale už nyní tím létají většina airlines na 2-4 hod úseky a je to v pohodě.
Holt ramenatý chlapy si asi prostřední lajnu vybírat nebudou 😀

Jakub
Host
Jakub

Airlines…. bože můj.

Ota
Host
Ota

něco se ti na tom slově nezdá? Nebo jsem snad udělal překlep?

Martin V.
Host
Martin V.

Chápu, že tenčí sedačka umožní stejný komfort i při menší rozteči, ale nechápu, jak sedačky můžou vylepšit komfort do šířky. Jediné, co tam zavazí jsou područky (sklopné!), ale ty jsou pro mne spíš výhoda, aby mi tam „nepřetékal“ širší soused. Snad jedině uličky se dají trošku zúžit, ale zase za cenu obtížnjšího pohybu v nich.

Nicky
Host
Nicky

No a co to Cebu Pacific a těch dalších 90 sedaček?

Ota
Host
Ota

to bych se tím proletěl jen proto, abych to viděl na vlastní oči. To bude super dobytčák. Ale na druhou stranu, pokud to budou používat na jejich místní přískoky a budou tam sedávat filipínci menšího vzrůstu, tak to bude stačit 😉

Jen tak
Host
Jen tak

a330 na mistni priskoky? budou tim litat (a letaj) evropu, australii …

ale fakt s tim nadelas… stejnou roztec mas u normalnich aerolinek taky . tak proc ta panika?

Ota
Host
Ota

budou lítat tam, kam se jim to aktuálně bude hodit. Tu Evropu si nemyslím, Austrálie asi jo. Tam budou mít silnou konkurenci. Budou muset hodně zaujmout s cenou..

Jen tak
Host
Jen tak

to radsi ani nechci vedet ….

stahnou roztec z 32 na 30, pokud ne min… vymonrujou dalsi varku hajzliku … a dal nevim 🙂

Adrian
Host
Adrian

No, zažil jsem Il 96, kde se sedi sice skoro standardně 3-3-3 ,Ale ten vrak neměl středové biny, tak drtiva většina cestujících měla příruční zavazadla pod nohami…

Partneři



CSCARGO
RSD