Letecké společnosti Letectví

Airbus verze „dobytčák“. Cebu Pacific do A330neo vtěsná o polovinu více lidí než jiní

A330-900 v barvách Cebu Pacific. Foto: Airbus
A330-900 v barvách Cebu Pacific. Foto: Airbus

Letecká společnost Cebu Pacific koupí od Airbusu celkem 16 letadel A330neo. Filipínský nízkonákladový dopravce se rozhodl výrazně potlačit komfort cestujících v nových strojích: s jedním letadlem chce přepravit až 460 lidí. To je o polovinu více než běžný standard u jiných dopravců.

Airbus s Cebu Pacific na pařížském aerosalonu dnes podepsal memorandum o porozumění, podle kterého koupí celkem 31 airbusů. Kromě modelu A330-900 ještě 10 A321XLR a pět A320neo.

Airbus dosud A330-900 nabízel v maximální konfiguraci pro 440 lidí. Filipínský dopravce se rozhodl jít cestou jediné třídy a v letadle chce mít celkem 460 cestujících. To je podstatně více než u jiných dopravců: například TAP Air Portugal se stejným letadlem létá s 287 cestujícími, Delta Air Lines ho zařadí brzy do provozu s 281 místy. I další nízkonákladový asijský dopravce AirAsia X počítá ve stejném letadle s podstatně větším prostorem: 377 místy. Letadlo, které Airbus vystavuje v Paříži, přitom podle obrázků na serveru ThePointsGuy.com neoplývá příliš velkým pohodlím v ekonomické třídě, zejména pak kvůli úzkým sedačkám.

Cebu Pacific posune hranice počtu cestujících i v dalších letadlech: model A320neo si objedná ve verzi pro 194 cestujících, dosud žádný jiný dopravce tolik míst ve stejném letadle nemá.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Honza
Host
Honza

Dobytcak nedobytcak, ale… 1) letenka Dubaj – Manila uz nyni takto muze stat jen 1000 Kc oneway a pri trose stesti i mene (za 10h let), za coz lze ledacos prezit 2) pokud clovek neleti vylozene v dobe leta/prazdnin na F. (duben-kveten), tak ma vetsinou 3 sedacky pro sebe a letadlo v teto konfiguraci byva poloprazdne (zkusenost z 20 letu s Cebu Pacific na teto trase nebo drive do Kuvajtu a Sydney) 3) subjektivne byly sedacky uzsi a min mista v A330-300 od Phillipine Airlines (na stejne trase), ktere je vzdy narvane, protoze maji v cene kufr a vsichni vezou… Číst vice »

HonzaX
Host
HonzaX

SmartWings budou následovat…

Václav
Host
Václav

Tak se mi mimoděk vybavil obrázek vlaku z Indie, který je obložený lidmi.

Nicky
Host
Nicky

To přirovnání není od věci. Je potřeba vidět souvislosti – 105 mio většinou chudých lidí a desítky letišť různě na ostrovech, kde lodní spojení je velmi zdlouhavé a mnohdy ani není každý den. Ti lidé stejně na letenky za x tisíc nemají ani peníze. Lowcosty +/- za cenu lodního lístku tam můžou mít úspěch. Longhauly co Cebu létá (např. Dubaj) s tím ale bude docela masakr pokud tam to letadlo nasadí.

EM*
Host
EM*

Letěl jsem s Cebu Dubaj-Manila-Sydney, a nebylo to špatné, když si člověk připlatí za místo vzadu při okně. Pro průmerného Filipince, který má odhadem 160 cm to bude fajn i v jiných částech letadla.

DRABADURA
Host
DRABADURA

Tak, tak

Adrian
Host
Adrian

Tak než A330 v konfiguraci 3-3-3, to už fakt radši ten A321XLR, tam si snad nikdo nedovolí nacpat třeba 3-4. Na délku to už je u lowcostů víceméně všude stejné, ale šířka sedadel ještě odolává. Ve stejné konfiguraci na šířku to mají i Air Asia X a pokud s tím jednou budou lítat do Prahy, tak půlka letadla poletí větší část cesty asi radši nastojáka 🙂

Cargo
Host
Cargo

Neříkejte dvakrát. Přepravovat lidi na stojáka v letadle je sen každé společnosti. V blízké budoucnosti možná i realita…..

Jen tak
Host
Jen tak

nonsens.

Jan
Host
Jan
Jen tak
Host
Jen tak

opet to zopakuju.

nonsens. na zadneho kupce to neceka. je to jen startupova iluze, v realnem provozu (nez dojde ke zmene predpisu) nerealizovatelna.

navic u rady letadel byste musel kvuli instalaci tohoto i menit konstrukci letadla, znovu ho schvalovat atd.

Zdeněk
Host
Zdeněk

Je to opravdu nonsens. Více přepravovaných osob by znamenalo i nutnost více WC, o dodržení bezpečnostních předpisů nemluvě – muselo by být i více nouzových východů atd. Letadlo není tramvaj.

Adrian
Host
Adrian

Bylo to myšleno tak, že než se přetlačovat rameny se sousedem, tak radši půjdou pajdat po uličce nebo galley

Pete
Host
Pete

Cebu Pacific má už u současných A330-300 konfiguraci 3-3-3 místo běžné 2-4-2, takže u 330neo není vyšší kapacita překvapením 😀

lvy
Host
lvy

No tak si lidi užijí stejný komfort jako v B737 no. A nebo jako v high density B777. Je to jen o aerolince.

Laik
Host
Laik

Tato konfigurace by možná mohla zajímat Ryanair a spol.

Gajda
Host
Gajda

Když se nebudeme dívat jen na cenu letenky, ale na samotný prostor u jedné sedačky, za kým Ryanair aktuálně nějak pokulhává co se economy třídy týče? Ty 737 co mají sky interior mi přijdou pro cestujícího o pár milimetrů prostornější, než třeba economy u British Airways v A320

lvy
Host
lvy

Chcete říct, že ten trup nafoukli do šířky? B737 je až trapně úzká a díky tomu se o komfortu nedá mluvit.

Laik
Host
Laik

Myslel jsem to čistě byznysově. Když letím Ryanairem s novou verzí sedaček jsem upřímně rád – jsou dobré.

mikiqex
Host
mikiqex

To se to pěchuje, když Asiaté jsou v průměru o 5-10 cm menší, než Američané, a o 10-15 cm menší, než Evropané (zdroj: Wiki). To by mohli rovnou zavést variabilní rozteč řad, aby každý měl stejně málo místa na nohy…

MadMajk
Host
MadMajk

Ono ale hlavně drtivá většina Asiatů netrpí nadváhou nebo obezitou…

Xyz
Host
Xyz

tá je o šírke, môžete byť akokoľvek chudi ale s dvoma metrami sa s nohami do nizlonakladpviek ťažko poskladáte

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll