Letecké společnosti Letectví

Adria Airways v problémech. Ruší opět lety, redukce se dotkla i Prahy

Airbus A319 společnosti Adria Airways. Foto: Autor: Curimedia – Flickr: Airbus A319-132 Adria Airways S5-AAP, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19869672
Airbus A319 společnosti Adria Airways. Foto: Autor: Curimedia – Flickr: Airbus A319-132 Adria Airways S5-AAP, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19869672

Slovinské aerolinky Adria Airways zabředávají do čím dál větších problémů, které pociťují i cestující. Ztrátový dopravce i po nedávné výměně managementu kvůli ekonomickým problémů ruší hromadně lety včetně spojení do Prahy a ve Slovinsku se čím dál častěji mluví o konci aerolinky zapojené do Star Alliance.

Nejistou budoucnost aerolinky naznačuje především velký objem zrušených letů v předchozích dnech a týdnech. O budoucnost aerolinky mají obavy i piloti, kteří se před několika dny obrátili na slovinského premiéra Marjana Šarece.

Podle slovinského serveru Siol firma prodělala jen za první čtvrtletí letošního roku přes 10 milionů eur. Oproti loňskému začátku roku je ztráta dvakrát vyšší. Na konci března měla firma záporný vlastní kapitál, čímž splnila podmínky k insolvenci.

Ta ještě ale nenastala. Německý fond 4K Invest, který aerolinky koupil od vlády,  vyměnil v květnu nejvyšší vedení firmy. Z pohledu cestujících ale ke změně nedošlo, lety se ruší ve velkém dál. Pociťují to zákazníci i na lince Adria Airways mezi Prahou a Lublaní. Jen tento týden jsou zrušené dva lety.

Vývoj v Adrii připomíná kritické roky ČSA v roce 2009 a 2010, kdy se management snažil rozprodávat, co se dá. Ve hře je prodej například letištních slotů, stejně ČSA kdysi prodaly práva létat na londýnské letiště Heathrow.

Adria Airways existují 58 let. Ve flotile mají 3 Airbusy A319, 9 Bombardieru CRJ900, 2 CRJ700ER a šest turbovrtulových letadel Saab2000.

6
Diskuze

avatar
2 Komentáře
4 Reakce na komentáře
6 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
6 Autoři komentářů
NekdoMartin V.Jen takNikolaj M.Eda Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin V.
Host
Martin V.

Ono hlavně Slovinsko je pro leteckou společnost docela malý trh. Slovinců jsou 2 miliony (to i Morava je dvakrát lidnatější) a šance, že by přitáhli cestující z okolních zemí taky není velká (buď jsou tam hory, konkurenční letiště, a nebo obojí).

Nekdo
Host
Nekdo

no a v návaznosti na to mají malá letadla, tudíž vysoké náklady na sedačku, tudíž drahé letenky, takže ani v segmentu přestupních letů moc nezaujmou cenou. a navíc LJU není na ostrově, takže domorodci nejsou v principu ani odkázání na letadlo, ani na letiště v LJU. domorodci dále k moři klidně dojedou autem a komunita vystěhovalců je taky malinká. zkrátka většina ekonomických faktorů hraje proti nim. bohužel, protože jinak je to celkem sympatická aerolinka…

Vlada
Host
Vlada

To smrdí dalším krachem. Linka Praha Ljubljana mi přijde stejně divná…

Eda
Host
Eda

Můžu se zeptat proč právě linka Praha Ljublana Vám přijde divná..?

Jen tak
Host
Jen tak

Protože to Vláďa prostě řekl 🙂

Nikolaj M.
Host
Nikolaj M.

Na první pohled bych možná souhlasil, ale jelikož železniční spojení je celkem nepoužitelné (12 hodin), tak to naprosto chápu. Ne každý člověk může/chce celý den cestovat…

Partneři



CSCARGO