Adamovská stanice je po měsíci prací téměř k nepoznání, už v ní nejsou koleje

Rekonstrukce stanice Adamov. Foto: FB IDS JMKRekonstrukce stanice Adamov. Foto: FB IDS JMK

Na trati mezi Brnem a Blanskem je kvůli rozsáhlé modernizaci na rok zastaven provoz.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

Máte nějaké seriózní a podložené info, zda je tato rekonstrukce smysluplná ? Někteří diskutující píší, že ta v polovině 90 let byla polovičatá. Zajímalo by mně to detailněji. Totéž se týká Poříčan. Dotaz myslím vážně, ne jako rýpání: nerozumím tomu, proč se rekonstruují „nedávno“ rekonstruované tratě, když to nepřinese žádné zrychlení apod. (možná větší spolehlivost, ale to by měla být snad spíše věc údržby).

Projektant

Když to stručně rozeberu: -směrové vedení a rychlost – odstraní se místa, kde byla dříve ponechána osová vzdálenost kolejí 3,8 m (místo 4 m – šetřilo se). Rychlost se zvýší cca o 5-15 km/h (což vzhledem k tomu, že se zvyšovala už v 90., jako úspěch) -svršek – v úseku jsou extrémně malé poloměry oblouků, kde kolejnice ani pražce v kombinaci s velkým provozem nevydrží běžných 40 let, ale místy i jen 10-15 let. Různě se to flikovalo, kompletní výměna tomu neuškodí. -spodek – sanace podloží se dělala jen někde (šetřilo se) -stanice (např. Adamov) – zůstala úrovňová nástupiště, kde… Číst vice »

Karel

Máte pravdu v tom, že se šetřilo. Ale nyní se zase maximálně plýtvá. Proč na širé trati se mění sloupy trolejového vedení včetně základů, copak ten nový základ metr od původního je z superbetonu, sloupy byly kotveny pomocí matic nad zemí, takže žádná koroze (odpozorováno projitím části trati) , navíc v obloucích sloupy zpevněny vrchní bránou, ale vše špatně, peníze jsou, tak proč to nezhotovit znovu..Proč budou v Bílovicích dva podchody, proč se opravuje tunel č.1 ,když byl znovu vystavěn v 97. roce?. Takto můžeme měnit a opravovat koridorové tratě z 90. let stále dokola a nikdy je nedokončíme. 6… Číst vice »

Martin Verner

A z pohledu cestujícího: ohromně fajn, pokud jste z pravého břehu; výrazné zhoršení, pokud jste z levého.

Alibaba

A nebude levý břeh chodit spíš na zastávku?

Martin Verner

Pro ledaskoho je ndraží blíž. Paneláky na Sadové (to je sto bytů), ty domky nad nimi… nechodí se po ulici, chodí se lesem.

Martin Verner

…sto bytů každý…

Jakub

Díky, takhle za sebou to dává smysl. 🙂

Ondřej

To vaše nedávno znamená čtvrt století! 🤦‍♂️

Libor

No a co to je? Leckde na hlavních tratích fungují trakční stožáry od 50. let a drží. Elektromechaniky jsou někde už 80 let a drží. Releovky mají přes 50 let a drží. Že opravují nedodělky z 90′ chápu, že ty ekologické humusy na pražce nefungují je bohužel smutný fakt (on nefunguje ani ten bílý eko humus na mazání vexlí…), že zbytečně mění trakční podpěry nechápu, u generálky tunelu se jen ušklíbnu – leckde jsou tunely z C&K a nevíme o nich – a že po čtvrt století mění ETB za ESA mě nepřekvapuje, všechna moderní zabezpečovací zařízení od 90′ dál… Číst vice »

Jakub

Počítat umím, ale po republice je spousta míst, které žádnou rekonstrukcí neprošly (nedávno jsem jel náhradní trasou přes Havl. Brod a je to místy síla). Takže proto se ptám.

Vašek

Ty, Dežo, neprehnal ty si to s tou zberňou?

Mirek

U koordinované stavby mostu nad budoucí D35 u Svitav se ještě nekoplo, tak aby to v Adamově s tou rychlostí stavby nepřehnali.
Bylo by hezké slavnostní otevření opravy ve zkráceném termínu a o 50 km dál na trati díra v zemi.

Radek

Bylo by zajímavé vidět srovnání, o kolik levnější a rychlejší je to udělat za totální výluky než etapizovat za provozu. Možná by to byl námět k zamyšlení…

Jiří Kocurek

To možná ano, ale jsou místa, která reálně objet nejde. Viz nedávný případ v Prosenicích, kdy to Jančura objet zkusil. Tak jak místní šotouši chtěli. Stalo se, co muselo, a místní šotouši po něm házeli kamením, že měl víc jak 4 hodiny zpoždění, když to bral odklonem přes Hulín a Valmez.

Tukan

Zajímavé je, jakou rychlostí se zde oproti silnicím pracuje

Michal Fiala

Škoda nevyužité příležitosti stejně napravit Rájec – Jestřebí, Letovice, Březovou…
Tam už to budou přestavby za plného provozu…

Elb

Budou ty staré koridorové pražce inteligentně vyhazovat, nebo s nimi zmodernizují nějakou regionální trať, kde to vzhledem k váze vlaků a intenzitě provozu ještě hodně dlouho může vydržet?

D.S.

Obával bych se, že zrovna z tohoto úseku budou ty pražce pěkně zhuntované.

gringoAD

Mají je označené, některé červenou fixou, některé zelenou. Ty co mají zelenou, tak zatím skladují u zastávky na hromadě, červené odvezli …

Jiří Fišer

Z vyhlídek nad tratí se teď chodí mávat místo vlakům dělníkům, kteří opravdu dělají nevídaným tempem a dětem pozdravy opětují. Lidi z Adamova se domlouvají na sdílených autech neb ze sídliště to nyní trvá náhradní dopravou na hlavní brněnské nádraží přesně hodinu a deset minut. Do Bílovic se v autobusech z Adamova čeká až šestkrát na červenou při zjednosměrnění silnice a pak je ještě pěkně výživná tramvaj číslo čtyři přes Cejl s dvanácti zastaveními….

Ondřej

To tedy musejí mít dělníci radost, když na ně neustále někdo mává.

Jaroslav Jursa

Co mě překvapuje,že šla k zemi i budova zabezpečovacího zařízení. To má správa železnice tolik peněz,že boura budovu 25 let starou,která byla úplně v pořádku?

tkw

Tohle jsem taky nepochopil, ten kdo to schválil to asi nedával že svýho.

Vladimír Bílý

Musí uvolnit místo nadchodu. Jinak to moc udělat nešlo.

Jaroslav Jursa

Já myslel,že se to vleze mezi tu releovku a stávající budovu,kde je vypravci.

zesp

Aspoň to bude udělané pěkně od základů a napraví se ta polovičatá rekonstrukce z 90-tých let. Snad se vše stihne v termínu. A snad se i v oněch avizovaných dvou týdnech stihne vyměnit ta rozbitá výhybka v Prosenicích. Dnes je to 10 dnů a za tu dobu od nehody se tam moc nezměnilo:

https://youtu.be/82PUAnEdoFg

rozinka

Jinýni slovy ČD tu rekonstrukci v 90. letech posrali.

adam.voj

Problémem je, že tyhle polovičaté rekonstrukce se dělaly nejen před 25 lety, ale i před pár lety (například Praha – Rudná u Prahy – Beroun, Beroun – Plzeň) a vlastně i sice v menší míře, ale přeci jen někdy i nyní (například Kadaň, před 2. etapou).

gringoAD

Nebo i teď mezi Ústím nad Orlicí a Chocní … rekonstrukce v původní stopě … o původně navrhovaných variantách Střed se nám může jen zdát …

Ryk Mat

Z Hlubočep do Řeporyj vede trať podél chráněných území. Z Řeporyj do Vráže pak téměř souvisle zastavěným územím. Projednat tam jakoukoli změnu je v současných podmínkách nesmírně složité. Myslím, že je velmi dobře, že se Správa železnic soustředí na tunel.

David

U trati z Prahy do Berouna přes rudnou jde hlavně o zapomenutou elektrizaci aby mohla sloužit jak pro příměstskou dopravu, tak pro nouzové odklony a pak sem tam mimo zastavěná území zvětšení poloměru oblouku. No škoda, bude se to muset za pár let předělat a udělat znovu a lépe.

Petr Novák

Když oprava pár poškozených sloupů na Ferdinandce trvala SŽ půl roku, tak se asi nedá čekat, že u Prosenic se nějak přetrhne. Měsíc sem, měsíc tam, to není pro SŽ žádná míra.

Jarek

Tím myslíte likvidace následků tornáda?

hoholu

přesně tak 🙂

Jiří Kocurek

Kdyby to skutečně byla jenom 1 trakční brána a tedy pár 1 pár sloupů. Jenže ony to nejsou housky na krámě, ani v OBI je nemají.
U plánované akci si můžete materiál objednat na předem domluvený termín. A ne objednávat až den potom, když „akce začne“.

Džaro

Je pravda, že poškození bylo opravdu velké, ale stejně si myslím, že na místě takového významu by oprava měla trvat kratší dobu. Chápu, že kdyby se jednalo o nějakou lokální trať, tak oprava bude trvat půl roku, ale hlavní koridor?

Ryk Mat

Výhybka jaksi není vodovodní baterie a nejsou jich tisíce ve skladech. Zde je nutno provést velmi podrobnou diagnostiku, to znamená sehnat kvalifikované lidi a ty uvolnit z toho na čem právě pracují. Na základě diagnostiky je pak nutno vypracovat projekt. To opět budou dělají lidé stažení z jiných prací. Projekt musí projít alespoň minimální oponenturou, ta eliminuje rizika zásadních chyb. Potřebné díly musí být objednány u výrobců, ti musí najít volnou kapacitu a potřebné díly vyrobit. Zde se přidávají technologické časy nutné pro zrání betonu v pražcích. Beton obecně zraje 28 dní a nelze předpokládat, že by bez rozsáhlých zkoušek… Číst vice »

Pedro

Jednu fotku tam máte z Bílovic. Ne že by mi to vadilo.

Tomáš Gottschalk

Dobrý postřeh, poznávací znamení – bílá vila ve svahu

zesp

To je dobře, alespoň je vidět, že se cosi děje i tam….

Petr

Tak když už jsme u toho, tak popisky u fotek nerozlišují ani mezi stanicí Adamov a zastávkou Adamov, byť v textu jsou zmíněny obě lokality. U fotek ze zastávky je popis „stanice“.

Canfranc

A napojení vlečky zůstane?

Jaroslav Jursa

Jasan,bude tam.