Do sedmimiliardové soutěže na dostavbu D1 u Přerova přišlo 5 nabídek, nejlevnější je česko-slovenské sdružení
Podle plánů ŘSD má stavba posledního úseku začít příští rok.
Celkem pět nabídek dorazilo do největší dálniční soutěže za posledních deset let v Česku. Dostavbě posledního úseku D1 u Přerova je podle ceny nejblíž sdružení společností Strabag, Doprastav a IDS Olomouc.
Na twitteru to oznámil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Stavební firmy měly na podání nabídky téměř rok, soutěž s odhadovanou cenou 6,75 miliardy korun vypsalo ŘSD loni těsně před Vánoci. Opakovaně ale posouvalo termín na podání nabídky. Ten skončil dnes v 10 dopoledne.
Podle Mátla nejlevnější sdružení nabídlo cenu 6,922 miliardy korun, což je o 2,5 % více proti předpokladu. Hodnotící komise nyní začne jednotlivé nabídky zkoumat, zda splňují všechny podmínky.
Kdy se začne stavět nezáleží ani tak na procesu soutěže, jako na odvoláních proti stavebním povolením. ŘSD má na na hlavní stavbu stavební povolení. To ale stále není pravomocné a ministerstvo se musí vypořádat s celkem sedmi rozklady. Lze očekávat, že podobně úporně jako územní rozhodnutí budou různé spolky napadat i stavební povolení. Krajský soud v Ostravě ale v písemném vyhotovení rozsudku upozornil, že námitky Dětí Země, Vody z Tetčic a Krajiny Dluhonice jsou ryze účelové.
ŘSD v informačním letáku stavby uvádí, že chce stavbu zahájit příští rok, hotovo má být v roce 2025. Celkem 10,1 kilometru dlouhý úsek je posledním na D1, který chybí dostavět. Kvůli jeho neexistenci je dlouhodobě zahlcen Přerov tranzitní dopravou. Detailně je stavba popsána v informačním letáku.