DPP vypsal miliardovou soutěž na tramvaj na Dědinu
Vítěz soutěže bude mít na dokončení 19 měsíců.
Pár týdnů po získání stavebního povolení udělal Dopravní podnik hl. m. Prahy další krok k nové tramvajové trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina. Vypsal veřejnou soutěž na firmu, která novou trať postaví.
Vyplývá to z dat ve věstníku veřejných zakázek. Odhadovaná cena nové trati je 1,1 miliardy korun bez DPH. Uzávěrka nabídek je zatím stanovena na 1. listopadu. Vítěz soutěže bude mít 19 měsíců na dokončení celého díla. Hodnocení proběhne nejen podle ceny, váhu bude mít i doba výstavby. DPP tak chce motivovat firmy k co nejkratší době, kdy stavba omezí okolí.
Nová trať bude mít celkem 2,3 km. Vznikne na ní pět párů zastávek a bude končit smyčkou Dědinská u křižovatky Drnovské a Dědinské ulice. Většinu nákladů má pokrýt evropská dotace.
Po trati z Barrandova do Holyně a z Pražského povstání na Pankrác jde o další stavbu, která se za poslední rok začala stavět (v případě Pankráce je již hotovo). DPP současně chystá zahájení stavby tramvajové trati Modřany – Libuš na jaro příštího roku, hledá zhotovitele pro Dvorecký most.
DPP ještě u tratě na Dědinu proti původním plánům upravil projekt, vysadí podél trasy dvě úplně nové aleje o více než 170 stromech. Nová trať má kromě stávajícího sídliště sloužit i obyvatelům nových obytných projektů, které v současnosti vznikají mezi Drnovskou ulicí a Pražským okruhem.
Nejdéle připravovaná trať v Praze
Výstavba tramvajové trati byla Na Dědině plánována už od poloviny 70. let, dosud k ní ale nedošlo. „Je to nejdéle připravovaná tramvajová trať v novodobé historii Prahy a pevně věřím, že tento titul jí už zůstane,“ řekl Jan Šurovský, člen představenstva DPP a technický ředitel DPP – Povrch. Po zprovoznění tratě se zde i přes redukci autobusových spojů zvýší celková kapacita MHD. „V konečném důsledku dojde ke snížení hluku z dopravy, neboť pro tramvaje platí v této oblasti paradoxně přísnější limity než pro silniční dopravu,“ dodal Šurovský.
Nová tramvajová trať na Dědinu bude začínat za současnou smyčkou Divoká Šárka, která i nadále zůstane v provozu a po Evropské bude pokračovat ke křižovatce s Vlastinou ulicí, kde odbočí vlevo. Po křižovatku Vlastiny a ulice U Silnice bude tramvajová trať vedena ve společném koridoru s automobilovou dopravou. Od křižovatky s ulicí U Silnice až po křižovatku s Drnovskou dostane Vlastina ulice díky stavbě tratě novou urbanistickou podobu. Ve středu ulice bude stromořadí, od něj k oběma okrajům zatravněná tramvajová trať, jízdní pruhy pro auta a místa pro podélné parkování. Vlastina ulice se díky tomuto uspořádání v souladu s územním plánem mírně rozšíří jižním směrem a ukrojí část sousedního areálu ve správě Ministerstva obrany ČR.
Na konci Vlastiny ulice nová trať odbočí doprava do Drnovské ulice, podél které bude po levé straně vedena do smyčky Dědinská, kde bude ukončena. Smyčka Dědinská se bude nacházet ve směru z centra vlevo od Drnovské ulice, u křižovatky se stejnojmennou ulicí, respektive nedaleko od současných autobusových zastávek Dlouhá Míle.
Nové zastávky na trati
Na trati vznikne pět zastávek
• Divoká Šárka – na Evropské ulici mezi křižovatkami s Libockou a Vlastinou ulicí,
• Vlastina – před křižovatkou ulic Vlastina a U Silnice,
• Sídliště na Dědině – u budovy nákupního centra a České pošty
• Ciolkovského – před křižovatkou se stejnojmennou ulicí a
• Dědinská – konečná na stejnojmenném obratišti.
V úseku mezi zastávkami Sídliště na Dědině a Ciolkovského budou uprostřed ulice vysázeny nové stromy, ve zbytku Vlastiny ulice DPP při výstavbě v maximální míře zachová stávající stromořadí. Nové stromořadí bude také v koncovém úseku mezi Drnovskou ulicí a tramvajovou tratí. V rámci stavby tramvajové trati na Dědinu DPP vysadí více než 170 nových stromů.