DPP vypsal miliardovou soutěž na tramvaj na Dědinu
Vizualizace nové tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu. Foto: Metroprojekt
Vítěz soutěže bude mít na dokončení 19 měsíců.
Vítěz soutěže bude mít na dokončení 19 měsíců.
Me by zajimalo, jak se lide postavi k tomu, ze pres den budou mit tramvaj, troufam si rici i pomerne tichou na nove trati, a v noci jim tam po 20min. bude jezdit bus…
No nejspíš nijak. Ty busy tam přece jezdí i teď. Spíš se negativně staví k té tramvaji.
Ano, ale to je nyni, mluvim o stavu po dokonceni… Lidem u nas vzdy neco vadi pred tim, nez se cokoliv zacne, ted maji obavy zde z tramvaji, pak obavy ze stavby, atd…
Mě celkem překvapuje, že na Dlouhou Míli mají jezdit dvě linky. Vzhledem k tomu, že 2T nebo ekvivalent má skoro dvojnásobnou kapacitu než SD bus, bude to oproti 225 nárůst nabídky skoro na čtyřnásobek. Chápu, že tam bude nějaká nová výstavba, ale jednak zatím není a jednak ani tak to nepůsobí tak výrazný nárůst poptávky.
Je tam celkem velké sídliště, dvě vojenské ubytovny o ulici vedle sklady, probíhá výstavba nové čtvrti za ulici Dědinská a zrovna smyčku Divoká Šárka bych neoznačil za nejpříjemnější místo na přestup. Navíc mám dojem, že přímé spojení na Dejvickou je celkem velké lákadlo. Komfort cestování se taky zvedne, protože poskakující autobus opravdu neláká.
Nejdéle připravovaná? Myslel jsem, že to je trať do Bohnic, tam se připravuje už od výstavby sídliště.
Tam mělo původně vést trasa Metra
Více na
https://www.metroweb.cz/metro/historie/mapy/metro87.jpg
Velká škoda, že zadavatele nenapadlo trať rovnou prodloužit k OC Šestka, kde je na smyčku dost prostoru, případně až na Letiště, Terminál 2.
Možná to někdy prodlouží k OC Šestka. Viz:
https://pid.cz/wp-content/uploads/2018/09/B.15_TT_Padesatnik.png
Od OC Šestka už je to co by kamenem dohodil na letiště Ruzyně. Pak by se nabízelo prodloužení tramvaje až k Terminálům 1 a 2. To je ale nežádoucí a levné řešení, když se plánuje rychlodráha.
Protože každej, kdo kdy kam přilít letadlem, chce se zavazadlama nasednout do něčeho, co staví na každým rohu a do centra to jede hodinu a půl. To dává smysl.
No…z Divoké Šárky je to na Hlavní nádraží 31 minut…do Hostivaře hodina…
A tuto dobu by šlo zkrátit po jisté úpravě…(po které by se např. z Thákurovy na Hadovku dalo jezdit 60 km/h)
A tím by už nebyl důvod otravovat kvůli tomu vlaky…
Tím spíš, že tramvajová trať se pak bude po zániku letiště likvidovat daleko snadněji než případná železnice…
Trochu mě mrzí, že se nepovedlo vyprojektovat novou tramcajovou trať tak, aby splnila hygienické normy i pro noční provoz. Ví někdo přesně v jakém úseku trati vznikl problém? Myslím, že v současnosti umožňují technologie výrazné snížení hluku a vibrací od projíždějících tramvají. Asi i tak to nestačilo.
A nebo „zjednodušit“ ty hygienické normy …..
Metro nevyšlo, tak aspoň tramvaj 😉
Metro by bylo naprosto zbytečné a tedy i drahé.
Zatímco „pomalodráha“ bude levná?😉
Zajisté. Kvůli té nebude potřeba razit tunely…
Mimochodem jak dlouho se připravuje trať na malešické sídliště?
Dlouho. A dokud nevymění vodárenský přivaděč, tak se ještě čekat bude.
A to je takový problém? Ať je to součástí výběrka, že zhotovitel vymění vodárenský přivaděč v co nejkratší době a pak se postaví samotná trať. Proč se to pořád staví jako nepřekonatelná podmínka?
To přemístění a oprava přivaděče má stát stejně, jako celá trať.
Protože jsou to jiné investice? DPP nebude platit práci na vodovodu a stejně je to jiný projekt. A vodárně to je jedno, kdy se to udělá, tak tu investici odkládá. I když letos od Flory pómalinku kutí, jestli je to ten samý přivaděč. Ale dle tempa je to tak na pár let (letos tak 300 m?)
Myslím, že by bylo lepší, pojmenovat konečnou zastávku jinak než Dědinská, tj. podle naprosto neznámé vedlejší uličky. V plánku je Dědina, to je o něco lepší.
Mohli nechat též Dlouhou Míli. Každopádně i Dědina je lepší než „Dědinskaja“, byť je to náhodou i podle uličky.
Snad udělají něco s výjezdem ze smyčky na Divoké Šárce, protože přejezd Evropské ve směru na letiště je pro auto v 50km/h slušný skokánek…
Nepochybně ano, úsek Vozovna Vokovice – Divoká Šárka byl úmyslně vynechán z rekonstrukce s výhledem na stavbu prodloužení.
Ve smyčce jsou stále BKV, které prosí o vyhození.
Té smyčky nebo jen výměnit panely za normální povrch?
Pokud se nepletu, tak ale nebyl pendl vozovna Vokovice – Divoká Šárka, ale nad x26 jezdila až do Šárky 😀
Vychutnejte si jej, dokud to jde. Pražský skok na D11 na příjezdu do Prahy už pár let není. Tam byl limit 100 km/h a osobák slušně skočil.
Pokud bude 225 zkrácena na Dědinu podle toho plánku dojde s otevřením tratě k podstatnému zhoršení dopravní obslužnosti oblasti Ruzyně/Jiviny. Místo přímého přestupu na metro na Veleslavíně se bude muset přestupovat navíc na tramvaj. Skvělé.
A kdybychom neměli metro ani tramvaj, pojede autobus bez přestupu až do centra.
Co takhle jet 108 nebo 168 na Petriny?
jiste, je to provoz po pul hodine, ale nezname jizdni rady po zmene a pokud to nevyhovuje, tk ten prestup snad neni nic strasneho pri tech intervalech soucasnych tram. a 225…
Nechápu ty mínusy, vždyť je to pravda. Místo přímého spoje ze staré Ruzyně budou muset lidi pro cestu na metro přestupovat na tramvaj. V čem je to lepší? Tramvaj není o nic rychlejší, pohodlnější už vůbec ne, tak v čem je přínos tohoto kroku? Přestup navíc, prodloužení cesty.
Není pravda, že stará Ruzyně přijde o přímou linku k metru, pořád zůstávají 108 a 168. Vzhledem k charakteru osídlení je to adekvátní obsluha.
Takže místo linky s krátkým intervalem dvě linly se souhrnným intervalem 30 minut? No to je mi teda zlepšení.
Prosim vas, prestup navic a prodlouzeni cesty, o par minut, pri tom intervalu, casto skoro vubec zadna ztrata, navic jinym lidem co jezdi na kulatak nebo strossmayerak zase prestup ubyde…
Nereknu, kdyby byl interval 15 a vic minut, ale ten interval dvou linek bude cca 4min. a interval busu je 5-7min., v tom extremnim pripade bez navaznosti budete cekat 4min., nebo si skutecne vyhlednete cas na 108 nebo 168… a to mluvime pouze o cestujicich z Jivin nikoliv z Dediny, ktere tramvaj doveze k metru take a nejen tam,….
Ztráta je to velká, každý přestup prodlužuje celkovou dobu cesty o hodně (což říkám z vlastní zkušenosti) a snižuje aktaktivitu VHD. V čem má tramvaj přidanou hodnotu navíc, aby se vyplatilo takto komplikovat a prodlužovat lidem cestu? Jede přes stejné křižovatky, rychlejší není ani o trochu (obzvláště když má cestou dvě zastávky navíc oproti busu) a na Veleslavíně zastavuje dál od vstupu do metra (v opačném směru je to lepší, ale při cestě do centra je prodloužení přestupní vzdálenosti značné a navíc přes světelný přechod).
My se púorad bavime o kterych lidech? Ze sidliste je to rozhodne plus, zadny prestup tam nebude a to je vetsina lidi, navic bonusem bude prime spojeni s Dejvicemi… Lide ze St. Ruzine jiz dnes vetsinou maji k dispozici jednu linku na Petriny,… A min. pocet lidi z Jivin, ktere obsluhuje 225 ktera bude mit prestup navic, ma v Repich tramvaj, na Bile Hore Tramvaj a ted i na Dedine tramvaj. Je to primarne tangencialni linka, ktera slouzila jako linka k metru prave pro Dedinu, temto lidem se o neco zhorsi spojeni, ale v radu jednotek min… Mj. takto je… Číst vice »
A co to dotáhnou až na letiště ?
tam přece bude „rychlodráha“ – přesněji vlakotramvaj…
Letiště není jenom terminál 1 a 2. Na starém letišti je třeba ÚCL, dvě školy, hangáry pro údržbu, atd. Další stovky lidí pracují na cargo terminálu.
Se vší úctou, těch pár set lidí odveze klidně i trolejbus/elektrobus, ti tramvaj nenaplní.
Spise nekolik tisic lidi v oblasti stareho letiste (od OC 6 po T3), jen olaku kteri maji na starem centralu a nastupuji tam do prace jsou stovky.
Přesněji – dotažena na letiště klasická celostátní železniční trať – tedy žádná rychlodráha ani vlakotramvaj.
Je v pláne to potiahnuť na terminál vlak/MHD/P+R Dlhouhá míle a na Terminál 3, v náväznosti na železnicu cez letisko.
Btw., tá Dlouhá míle je imho zbytočná, ako tvrdí napr. CEDOP:
http://www.cedop.info/wp-content/uploads/2017/04/2017-04-10-KANON-pro-Drazni-spolecnost.pdf
A co to z toho terminálu na Dlouhé Míli poslat v trase a jako těleso té tratě? Než se SŽbezDC dokope k dodělání kladenské tratě…
Terminál Dlouhá Míle je dlouhodobě plánován pro záchyt mimopražské autobusové a individuální dopravy a přestup na Pražkou MHD. Bude tam zastávka „rychlodráhy“ a možná i tramvaj…
Na „revoluční“ řešení není vhodná doba …. protažení tramvaje na letiště Zürich Kloten trvalo taky několik desetiletí …
A to ta Ruzyně mezitím zkrachuje…a pak se zbourá, zaorá…
…a nebude důvod pro jakoukoliv trať…