Doba prodlužování nádražních podchodů. Začíná stavba nového vyústění v Benešově
Stavbu provede společnost Strabag Rail za 47,3 milionu korun. Předpokládaná cena zakázky byla 37,9 milionu korun.
Správa železnic zahajuje v těchto dnech stavbu prodloužení nádražního podchodu; ten tak dostane nové vyústění směrem k západnímu předměstí a zámku Konopiště. Aktuálně probíhají přípravné práce, naplno se stavba rozběhne v srpnu.
Stavbu provede společnost Strabag Rail za 47,3 milionu korun. Předpokládaná cena zakázky při vypisování tendru byla 37,9 milionu korun. Hotovo by mělo být ještě do konce tohoto roku. Délka nové části podchodu bude 45,5 metru a šířka čtyři metry. Podchod bude ukončen schodištěm a výtahem. Součástí stavby bude i doplnění orientačního a informačního systému v celé stanici. Konkrétně půjde o hmatové prvky, akustických majáčky a nové informační tabule.
„Stavba je také koordinována s investicí města, která má za úkol zajistit komfortní propojení s ulicí Jana Nohy,“ doplnila mluvčí Správy železnic Friebová. Podchod podle ní vylepší cestujícím i přístup na autobusové nádraží, kde nedávno vznikl nový terminál.
Česká železnice aktuálně zažívá dobu prodlužování podchodů. Na pražském Hlavním nádraží bude ještě letos hotov průchod na Žižkov, před několika dny se otevřel prodloužený podchod na nádraží Vršovice (nově vede až do Nuslí), podobné prodloužení se chystá například i v Holešovicích, Vsetíně, Havířově či Českých Budějovicích.