D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem má povolení. Proces se táhl devět měsíců
Dálnice se nezačne stavět letos v září, jak bylo původně plánováno (a je uvedeno v povolení), nýbrž až příští rok.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo stavební povolení pro více než čtyřkilometrový úsek dálnice D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem. Byl tak završen proces, který se vinou na straně žadatele protáhl na devět měsíců. Informace o vydání povolení se objevila na úřední desce ministerstva dopravy.
ŘSD podalo žádost o stavební povolení už loni v polovině října. Protože ale žádost nebyla úplná a postrádala řadu nezbytných dokladů, mohlo ministerstvo zahájit stavební řízení až letos v květnu po doplnění potřebných dokumentů. Veřejné projednání proběhlo 30. června.
Dálnice se tak nezačne stavět letos v září, jak bylo původně plánováno (a je uvedeno ve stavebním povolení), nýbrž až příští rok. Hotovo má být v roce 2025, původní termín dokončení byl prosinec 2023. Předpokládané náklady přesahují 900 milionů korun.
Úsek D55 kolem Moravského Písku má již od roku 2006 kladné stanovisko k vlivu na životní prostředí (EIA) a od roku 2014 územní rozhodnutí. Aktuálně má ŘSD vykoupeno 85 procent potřebných pozemků, u zbylých 15 procent běží vyvlastňovací řízení. Na trase bude v lesní lokalitě Hrubý Háj i jeden ekodukt.
Úsek navazuje na část dálnice ze Starého Města do Moravského Písku, který začne společnost Skanska stavět letos v srpnu.
Celá D55 od Olomouce přes Přerov a Otrokovice k Břeclavi má měřit 101 kilometrů, hotovo je nyní 18 kilometrů. Od roku 2018 se staví tři kilometry jihovýchodního obchvatu Otrokovic (koncem června otevřen v polovičním profilu) a loni v září začala i stavba devíti kilometrů v úseku Babice – Staré Město. Úsek Přerov – Hulín bude mít D55 společný s dálnicí D1.
D55 má být nejkratším spojením Ostravy a Olomouce s Břeclaví a Bratislavou. Dálnice po dokončení odvede dopravu z center 18 měst a obcí.