D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem má povolení. Proces se táhl devět měsíců

Vizualizace ekoduktu u Moravského Písku. Foto: ŘSDVizualizace ekoduktu u Moravského Písku. Foto: ŘSD

Dálnice se nezačne stavět letos v září, jak bylo původně plánováno (a je uvedeno v povolení), nýbrž až příští rok.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Nechápu jak tohle mohl někdo povolit… Zmizí obrovské množství lesa, orné půdy, a to jen kvůli další, tisíceré silnici. Doufám, že jim to příroda vrátí, anebo karma.

Jaaaa

Holt dnešní mentalita lidí je převážně taková, že se auty jezdit „musí“, ať to stojí co to stojí. Bez masové silniční dopravy, pro kterou jsou nutné dálnice, totiž podle většiny národa neexistuje civilizace.

Tyhle pomýlené teze o „pokroku“, který je však už překonaný, vám budou tvrdit do očí jako pravdu boží.

Ničí tím ale životní prostředí především sobě a jejich děti jim to dají sežrat.

Michael

Moderní komunikace patří k vyspělé společnosti. Ta dálnice tam měla dávno být a ne jezdit přes dediny a otravovat místním život!! To ale komunistovi nevysvetlim..

Jan

Bude zničeno tolik lesa, vůbec nechápu jak tohle mohl někdo povolit, je to neuvěřitelné. Doufám, že jim to příroda vrátí, nebo alespoň karma.
Kdo na tomhle místě nebyl (mimo silnici), tak to nikdy nepochopí.

Otakar

V tom případě prosím odevzdejte veškerou elektroniku a veškeré výdobytky moderního světa státu a odstěhujte se do lesa. Bez cest by nemohla fungovat ekonomika díky které využíváte všech těch moderních věcí. Prostě je to něco za něco. Kdybychom žili život jako ve středověku, tak by auta, lodě, letadla, elektrárny a mnoho dalšího nebylo vůbec třeba. Ale my nechceme, tak nebuďme pokrytci a přiznejme si, že jsme za to svým chováním také odpovědní.

Původní Pražák

Trvalo mi asi 10 sekund najít na googlu graf lesnatosti na našem území. Doporučuju.

Stw

Jak tu čtu komentáře některých rádoby odborníků na všechno, tak se mi dělá zle. Vážení chytrolíni, co tomu tak rozumíte..byli jste tam někdy? Tím myslím oblast Moravský Písek – Bzenec – Rohatec, oblast zvanou Váté písky. Myslím, že ne, protože jinak byste nepsali takové žblechty. Jeďte se tam podívat, abyste viděli, o co se tou slavnou dálnicí, kterou tu většina z vás schvaluje, přijde. Rostou tam druhy pískomilných rostlin, které nikde jinde v čr nenajdete. O domovu některých živočichů ani nemluvě. A ten klid, co tam teď je ( teda pokud zrovna v pískovně netěží písek) má teď narušit dálnice,… Číst vice »

M H

Kterou CHKO máte na mysli? V okolí je jediná CHKO a to Bílé Karpaty, pak zde máme Přírodní park Strážnické Pomoraví (to je ta Vaše druhá strana Moravy). Národní přírodní památka Váté písky se rozkládá v úzkém pruhu podél železniční tratě. Tedy dálnice skrz Moravskou saharu vedoucí podél NPP Váté písky NEPROCHÁZÍ žádným chráněným územím. A hluk se dá řešit například zakrytím…

Jan

Přesně tak 👍

Jaaaa

Dnes se bůh jmenuje auto a jeho jménem se páchají zvěrstva na přírodě i lidech.

Nějakou unikátní krajinou autíčkáře nedojmete, je zajímá jen jejich ego a noha na plynu.

Honza

Už je líp?

mlokXCM

Za chybu považuji to, že D55 má končit už na D2 a nepokračuje až na D52, kde by došlo k napojení na Rakousko.

petr

Pokud někdy rakušáci postaví S8, tak to vadit tolik nebude.
https://de.wikipedia.org/wiki/Marchfeld_Schnellstra%C3%9Fe

kopec

jen skoda ze k vyuziti S8 pri ceste z moravy na letiste do vidne budu potrebovat navic slovenskou dalnicni znamku, kvuli par kilometrum cesty…

K.S.

A kudy byste to prosím chtěl trasovat? Nakreslete to do mapy prosím…

Petr

Zoufalí lidé na trase ‚dálnice‘ I/55 budou vděční za každý posun. V exponovaných časech nelze vyjet od baráku, o nočních ‚přeletech‘ kamionů v obcích ani nemluvím. Přejít cestu je 2min čekání, než se umoudří první šofér v jedoucí koloně a čekat dále na zastavení pruhu v protisměru. Po dostavění předmětných úseků se můžou zbláznit lidi ve Strážnici, protože veškerý tranzit se povalí přes II/426 na Přívoz. Neumím si představit, že někdo pojede ve směru na Hodonín přes Veselí/Vnorovy (delší, pomalejší). To samé platí pro cestu z Hodonína na dálnici. Řešení ptačí-železniční oblasti je v nedohlednu. Ještě otázky, nevíte někdo: Byla… Číst vice »

Jirka

Nevím, proč se řeší nějakých 9 měsíců?
V současnosti se staví, dokončuje nebo připravuje zdaleka nejvíce dálnic v historii. Pokud se někde vyskytne zádrhel, tak se nic moc neděje, protože je toho v běhu řádově 10x více než za vlády ODS&TOP&VV s Peake atd., kdy se naopak vše zastavilo na skoro 10 let. Jen na D55 se staví 3 úseky, tento je čtvrtý, pátý u Olomouce má začít příští rok. To je na jednu dálnici velmi dobré vzhledem k tomu, že je najednou rozestavěna D3, D4, D6, D7, D11, D35, D48 atd..

Honza

Koblihu?

Jakub

Jirko, prosim Vas, ve clanku pod D11/S3 jsem Vam psal, ze lzete, nereagoval jste a ted si zase znovu vymyslite.

Daniel Bečvář

Proces se „táhl“ devět měsíců? To je v českých poměrech spíš rychlostní rekord, na spoustu dálničních úseků běž řízení klidně i několik let 🙂

autobusik2

D55 sa docela hýbe, kiež by sa rovnako hýbali aj niektoré iné diaľnice.

Olomouc – Komory aj Moravský Písek – Bzenec majú stavebné povolenie, môžu sa stavať budúci rok. Napajedla – Babice sa síce zdržali kvôli zmene ÚR, ale tiež sa zdá, že tam príprava pokračuje bez väčších problémov.

Problémiom bude úsek cez vtáčiu oblasť lebo ten zázrak menom zakrytý polovičný profil sa vymylsel len preto aby D55 prešla cez EIA a mohlo sa pokračovať v príprave ostatných úsekom, pričom všetkým je jasné, že je to úplná blbosť, ale nikto vlastne nevie čo s tým.

Adam H

To zakrytí je totální nesmysl. Původně bylo navrženo aby byl postaven jeden pruh, ale zakryty oba – i nerealizovaný. Ale i když by byl tunel jen přes jeden pruh dle posledního návrhu, tak by bylo potřeba:

220 tisíc metrů čtverečních polykarbonátu (cena kolem 55 milionů bez daně)
1360 rámů o délce 25 metrů a minimálně 7 tisíc spojovacích 8,48 metrů dlouhých příčníků, to je kolem 6-7 tisíc tun železa

Totální nesmysl.

Martin

Naprosto nesmyslné kouskování výstavby na úseky dlouhé 4 km. Jen vystaví obce za hotovým úsek zvýšené zátěži z automobilové dopravy, která tam do té doby nebyla. Takto padne veškerá tranzitní doprava na silnici do Strážnice. O tom, že kolem Přerova a mezi Napajedly a Huštěnovice se bude jezdit v obcích ani nemluvě ještě hoooodně dlouho ani neluvě..

Martin II

Kdyby se nekouskovalo, čekalo by se na zahájení stavby asi tak 100 let. Pokud budou zhruba současně otevřeny úseky Babice- Staré Město, Staré Město – M.Písek a M. Písek – Bzenec, bude to celkově přínos. Zhoršení stavu (vyšší provoz) nastane bohužel ve Strážnice a malé části Bzence. Stejně na tom zůstanou Napajedla a Spytihněv. Výrazně si polepší Babice, Huštěnovice, Staré Město, Nedakonice, Polešovice (Salajka), M. Písek, Kunovice, Ostrožská Nová Ves, Uh. Ostroh a Veselí n. M. Rozhodně má smyl postavit raději něco neúplného, než vůbec nic. Strážničanů je mi líto, ale je potřeba si připustit, že klikatý průtah městem přes… Číst vice »

R D

Souhlasím s Vámi. Jenom v případě Strážnice to nebude oproti stávajícímu, už tak dost děsnému stavu, zas o tolik horší. Většina tranzitní trasy městem zůstane, jen se jeho východní část převede z Veselské do Bzenecké. Z pohledu dopravní bezpečnosti určitě bude ten klikatý průjezd Rybářskou ulicí výživný. Nezbývá než přát lidem ve Strážnici a Petrově, aby co nejdříve začala ona hororová ptačí apokalypsa v oblasti Vátých písků.

Jaaaa

Tak příště místo ptáků zabetonujem lidi a bude.

Jiří Kocurek

Já to říkám furt. Aktivistům nejde o přírodu, ale jen o to, aby si nějak oddůvodnili touhu vraždit lidi.

Frantík

Místo přes I/55 budou přijíždět auta po D55, tak rozdíl nebude. Dodatečnou dopravou budou „trpět“ akorát Bzenec a Moravský Písek,mprotoze tam po okresce toho dnes moc nejezdí.

Jiří Kocurek

Tak tenhleten kousek dálnice fakt žádnou další dopravu nevygeneruje. Nemá odkud. Pojede tam jenom to, co by jinak jelo středem vesnic/měst.

Petr

Dálnice D55 bude mít bohužel několik mezer. Okolo Přerova se to asi nepodaří prosadit, takže bude potřeba nová EIA a piráti již řekli, že tam dálnice není potřeba. Průchod ptačí oblastí Bzenec – Rohatec bude další mezerou.

Palecek.M

Můžete prosím uvést zdroj, kde bylo řečeno, že „Dálnice kolem Přerova není potřeba“…Děkuji

Petr

Petr Šlégr – budoucí ministr dopravy za piráty:
„Určitě jsem pro úpravu řešení, i když to bude znamenat nějaké zdržení (také bych prověřil, zda obchvat Přerova je potřeba ve 4pruhu, vzhledem k intenzitám a že část dopravy začíná/končí v Přerově a není tranzitní). “
https://forum.pirati.cz/viewtopic.php?p=762919#p762919

Palecek.M

děkuji, chápu to tak, že pan Šlégr počítá s dnešní intenzitou. Dá se předpokládat zvýšení intenzity na úkor D46 relace Ostrava – Brno. Takže nesouhlasím, že tam dálnice není potřeba. Výchozí/končící doprava se moc nezmění (průmyslová zóna Bochoř se zatím nerealizuje), tranzitní naopak naroste

Ondřej P.

Jenom technická – ten odkaz je na diskusi před pirátskými primárkami a Petr Šlégr nominaci na dopravu nezískal, tu má Ondřej Polanský, který má názory trochu jiné https://forum.pirati.cz/viewtopic.php?f=687&t=57358&start=10

(A ne, nejsem Ondřej Polanský, pouhá shoda jména a iniciály 🙂 )

K.S.

Takže tu prostě systematicky šíříte dezinformace…

Jakub

Ano Petr tu neustale vsem cpe, ze Petr Slegr bude ministr za Piraty…

Otakar

Petr je jen další přezdívka pro Marcela v jiné diskuzi. Zajímavé je, že tento shitstorm se snáší jen nad piráty. Komu tak vadí, že na ně útočí? To by mě zajímalo.

Jaaaa

Jděte s tou babišáckou agitkou do háje.

VTT

Mně to tu připadá spíš jako agitka Pirátů. Jen někdo připomene, že na ministra dopravy se tam cpal člověk s naprosto mimózními názory, přičemž ostatní neměli dost soudnosti, aby ho neusměrnili dřív, než je začal vytrubovat do světa coby kandidát na stínového ministra dopravy, tak se tu spustí povyk. Mimochodem, některé ty Polanského řeči taky stojí za to. D49 je předimenzovaná – souhlasili by ve Zlíně a i v jiných místech, odkud ta dálnice stáhne dopravu? Já si s dovolením nemyslím, že by jedno dálniční napojení na severní Slovensko bylo neco nepotřebného. Dále – analogií D1 u Přerova má být… Číst vice »

Pája

S Vídní máte naprostou pravdu. Z určitých míst Moravy je to tragické, přitom třeba letiště Vídeň je blíž a nabízí výběr spojení. Kdo někdy pro někoho na letiště jel, pochopí.

Ondřej P.

V době předcovidové jsem tam býval dost často a musím říct, že nejvíc mi chyběl úsek S1 Süßenbrunn – Schwechat (následován obchvatem Břeclavi), takže nejen u nás máme máslo na hlavě.

Tomáš Gottschalk

Tak to musíte za zelenou Leonorou, aby tunel pod Lobau posunula k výstavbě.

dopravak

Na Bratislavu sice super, ale pořád bude chybět propojení na Vídeň. Kdyby stát netáhl násilím dálnici přes Mikulov, tak se mohlo po dálnici okolo Břeclavi dávno jezdit. Ono je sice módní nadávat na ekoteroristy, ale málokdo viní stát z nesmyslného trasování. To samé D1 u Přerova. Kdyby ŘSD už na začátku vyslyšelo místní a táhlo dálnici dále od Dluhonic, tak se mohlo po dálnici už dávno jezdit.

malej-jarda

A to jako myslíte, že by to u dálnice okolo Břeclavi bylo jiné než na trase plánované D52?
Biosferická rezervace Dolní Morava,, Ptačí oblast Soutok – Tvrdonicko, mokřady chráněné podle Ramsarské úmluvy.

dopravak

No v nejbližší době se tak jako tak začne stavět obchvat Břeclavi.
https://breclavsky.denik.cz/zpravy_region/kompenzace-v-kanci-obore-je-hotova-obchvatu-breclavi-je-o-krok-bliz-20200604.html
Kdyby se před 20ti lety opustila evidentně neschůdná varianta přes Pálavu, tak jsme tudy mohli po dálnici dávno jezdit. Rakušákům to bylo relativně jedno. Jenomže stát se tehdy rozhodl jako vždycky čůrat proti větru a výsledkem je to, že ta dálnice dodnes nestojí. Viz článek z roku 2007. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ceska-ekonomika/dalnice-na-viden-pres-breclav-se-vraci-do-hry/r~i:article:420762/

Ondřej P.

Tím, že se bude stavět si nejsem zatím moc jistý, jakkoli bych si to moc přál (a hlavně přál to Břeclavjanům). Dosud totiž soud všechny námitky ekologů odmítal s tím, že jsou přípustné až u projednávání stavebního povolení a tam očekávám monumentální bitvu. Vyhráno bude, až bude pravomocné stavební povolení.

K.S.

Dálnice asi ne, tu nechtěla radnice protože by to nemohlo prý sloužit jako obchvat, ale byla a jsou nějaké snahy o budoucí rozšíření obchvatu na 4 pruhy. Navíc vedení je již tak upravovaným a částečně zastavěným územím. Dálnice to akorát měla střihnout rovně přes areál MUNA.

mapy. cz/s/dujagezulo

skyisblue

Nechápu, proč pořád někdo vytahuje tenhle stokrát omílaný nesmysl… Do Vídně by dálnice přes Břeclav nešla z hodně důvodů. Namátkou D2 by musela být minimálně 3+3, když by na sebe měla stáhnout dva dopravní proudy, z Břeclavi by potom procházela zachovanými lužními lesy, kolem památky UNESCO atd. Naopak D52 vede rovinou ve stávající stopě a nic nenarušuje. Nové Mlýny, kvůli kterým tak křičí ekologové, jsou umělá nádrž, která zničila původní lužní lesy a dnes by kvůli stejným ekologům vůbec nemohla vzniknout. Stejní ekologové ale chtějí vést dálnici zachovalou krajinou u Břeclavi. Logiku u nich jako klasicky nehledejme.

dopravak

No nevím. Obchvat Břeclavi se tak jako tak začíná stavět, takže se krajina stejně poničí. Dále by šlo jenom o to rozšířit stávající I/55 na čtyři pruhy. D2 by 3+3 pruhy být nemusela. Intenzity jsou zhruba 30t na D2 a 23t na D52, dohromady 53t, což je intenzita na D1 v okolí Brna. Jenomže ne všichni jedou do Vídně. D52 obsluhuje celé okolí a tah na Znojmo, takže by celková intenzita byla odhadem 40t, což 2+2 s přehledem utáhne. Každopádně dnes už je to jedno. Pointa je v tom, že svět není černobílý a není možné vinit jenom ekology, ale… Číst vice »

kik

Česká strana navrhovala vést D52 západně od Drnholce a napojit se na rakouskou dálnici blíže u Laa an der Thaya ale rakouská strana prosadila Mikulov. O variantě Břeclav se ani moc neuvažovalo z výše zmíněných důvodů. Navíc by se D2 opravdu musela rozšířit na 3+3 protože těch cca 50t aut denně je na hraně kapacity D1 u Brna a ta se také bude rozšiřovat. Když jsem četl Patrikovy argumenty proti obchvatu Mikulova – např. že by místní podnikatelé přišli o tržby – tak jsem nevěřil vlastním očím. A bohužel hlavně tento člověk je největšim odpůrcem snad jakékoliv dálnice která je… Číst vice »

dopravak

Jenomže D2 by se na těch 50t nikdy nedostala. V prostém součtu D52+D2 to sice dává, ale na té D52 vždycky nějaká místní frekvence + dálkovka na Znojmo zůstane, takže by se to dostalo někam ke 40t, což je na 2+2 běžné zatížení. Po dostavbě D55 by navíc všichni od Lipníka na východ + dálkovka z Polska jezdili po D55 a do Brna by vůbec nezajížděli. Takhle se uměle do Brna natáhne celá dálkovka ze severu. Já úplně tu celou historii do detailu neznám, ale co si pamatuju diskuze tak před 25 lety, tak tam varianta přes Břeclav podle mě… Číst vice »

dopravak

Oprava, Prechezy.

FrenkyUL

Dobrý a co s tím?

dopravak

No teď už nic. rakušáci to postavili směrem na Mikulov, tak už se to to tam nějak musí postavit. Jenom tím chci říct, že viníka nedostavěných dálnic nemůžeme hledat jenom v odporu ekologů, nebo místních. Protože v případě Přerova a D52 to logiku opravdu dává a odporu místních se bohužel nemůžeme divit. https://www.respekt.cz/tydenik/2019/31/dalnice-ceska-jizda

Ivo Havlíček

Naprostý souhlas pane, již jsem zde nedávno v jiných diskuzích několikrát psal, že dálniční spojení Moravy (a Slezska) s Rakouskem, resp. Vídní, by bylo z mnoha důvodů nejlepší přes D2 s obchvatem Břeclavi. Zabránilo by se znehodnocení západní části Pálavy, došlo by k velké úspoře času výstavby a díky mnohem kratší trase dálnice, také i finančních nákladů. Již dnes zbytečně jezdí polsko-litevská armáda kamionů přes Olomouc, Vyškov, Brno a Mikulov, namísto, aby tranzitní doprava směřovala přímo z Lipníku nad Bečvou na Přerov, Otrokovice, Břeclav. Odpůrci této varianty se dokonce hrozí „zničení“ skoro celého Lednicko-valtického areálu a jeho vyškrtnutí ze seznamu… Číst vice »

dopravak

Jako mi osobně to dříve taky nedávalo logiku, ale jak jsem si to tam sám projel, tak jsem to pochopil. I/55 vede přes les v rovině. Obchvat Břeclavi se dnes tak jako tak bude stavět. Kdyby stát na sílu netlačil variantu přes Mikulov a trochu ustopil, tak už tam můžeme dávno jezdit. Z břeclavi k hranici by se holt udělal čtyřpruh a bylo by vymalováno. Banda ze severu by tak jela nejkratší trasou po D55 (v tomhle případě by byla daleko větší motivace ji dodělat) a vůbec by nemusela přetěžovat D1 u Brna. jenomže takhle to dopadá, když se někdo… Číst vice »

Ivo Havlíček

Rakouská strana naopak několikrát vzkazovala, že jsou připraveni na všechny tři možné varianty (možno na netu snadno dohledat) – tedy A5 vést na Laa, nebo na Mikulov, nebo směr Raintal, resp. Břeclav. Koneckonců současné vedení A5 je u Grosskrutu způsobilé na odbočku SV směrem na Břeclav. Je zde velmi příznivý terén pro výstvbu dálnice a hlavně nízká hustota osídlení. Tuto oblast detailně znám a často tudy jezdím a myslím, že by tato trasa vyhovovala i současné době Rakousku.

Ivo Havlíček

Chce se mi napsat, že nechápu, proč někdo omílá nesmyl se stavbou dálnice v těsné blízkosti CHKO Pálava. Podotýkám, že nejsem žádný ekolog – nemůžu ale nevidět až někdy nenávistné reakce na názory oponentů té jediné „správné trasy“ – míněna trasa D52 via Mikulov. Běžte/jeďte se laskavě podívat na lokalitu možné trasy obchvatu Břeclavi a zjistíte, že se jedná o běžný les, běžné louky a pole. A nikde, nikdo, žádná lidská sídla. Jaký to rozdíl od Pálavy, kde se to hemží turisty a je zde poměrně velká hustota osídlení. Pokud jste pro trasu dálničního spojení přes Nové Mlýny, tak předpokládám,… Číst vice »