ČD Cargo převzalo poslední pronajatý Vectron
Sedm lokomotiv pokrývá zpoždění dodávky nových strojů od Bombardieru i expanzi do zahraničí.
Společnost ČD Cargo zařadila do provozu poslední ze sedmi lokomotiv Siemens Vectron, které si pronajala od tří různých leasingových společností.
Poslední lokomotiva s číslem 193.627 je od společnosti Mitsui Rail Capital Europe (MRCE). Ta zůstala v červeno-bílých barvách, přibyla na ní ale loga ČD Cargo. V Česku měl stejnou lokomotivu v minulosti krátkodobě vypůjčenou například RegioJet. Důvodem dočasného polepu je skutečnost, že by měla být během pronájmu vyměněna za novou.
ČD Cargo si půjčuje celkem pět lokomotiv od Alpha Trains, po jedné od ELL Germany a MRCE. Firmy si vybrala ve veřejné soutěži elektronickou aukcí.
Důvodem ročního pronájmu je zpoždění dodávky deseti interoperabilních lokomotiv Bombardier TRAXX MS3. Ty jsou hotové, ale zatím ještě stále nemají všechna potřebná povolení. Na twitteru se Bombardier tento týden pochlubil, že lokomotivy pro ČD Cargo ve zkušebním provozu najely již přes 160 tisíc kilometrů.
Interoperabilní lokomotivy si ČD Cargo pořizuje i díky novým zakázkám v zahraničí. V posledních třech letech získalo licence pro provoz ve všech okolních zemích, vlaky mohou od října loňského roku zajíždět i do Maďarska. Státní nákladní dopravce tím získal výhodu na přepravu ucelených vlaků napříč více zeměmi.
Lokomotivu ELL zdobí znaky v loňském roce založeného Nadačního fondu Skupiny ČD – Železnice srdcem, který pomáhá železničářům v těžkých životních situacích.