Obrazem: Správa železnic zveřejnila další návrhy terminálu VRT u Nehvizd
Součástí stavby bude parkoviště pro tři tisíce vozů a autobusové nádraží.
Správa železnic (SŽ) po pátečním vyhlášení vítěze architektonické soutěže o podobu nového terminálu Praha východ o víkendu zveřejnila také návrhy, které se umístily na dalších místech.
Vítězem se stalo sdružení „MP+ov Nehvizdy 2020“, za kterým stojí společnost Metroprojekt a architekti Jiří Opočenský a Štěpán Valouch, druhá skončila pražská společnost ra15 a třetí polská SBS Engineering Group. Podrobnosti včetně zvláštních ocenění jsou v dokumentu, který má deník Zdopravy.cz k dispozici.
Terminál bude sloužit jako přestupní uzel mezi vysokorychlostní tratí (VRT) Praha – Brno a VRT Praha – Hradec Králové a zároveň jako P+R bod pro dojíždění do Prahy i do Brna.
Cílem architektonické soutěže bylo najít optimální řešení samotného terminálu s parkovištěm pro tři tisíce vozů a s propojením na autobusové linky pražské a středočeské integrované dopravy, a také „ideově pojmout urbanismus širšího okolí a napojení na blízkou dálnici D11“.
Terminál má nabídnout rychlé vlakové spojení pro pravidelné dojíždění do centra Prahy s cestovní dobou okolo patnácti minut i vysokorychlostní spoje do Brna, Jihlavy, Ostravy, Hradce Králové, Pardubic, Ústí nad Labem, Drážďan nebo Vídně. Takovéto terminály na okrajích velkých měst jsou běžné především ve Francii.
Celkovou investici do terminálu odhaduje SŽ na 780 milionů korun.