Správa železnic modernizuje za 1,6 miliardy korun další úsek Podkrušnohorské magistrály
Modernizace trati u Chomutova má začít na jaře, potrvá do konce příštího roku.
Železniční trať mezi Ústím nad Labem a Chomutovem čeká příští rok modernizace dalšího úseku. Správa železnic začala soutěžit zhotovitele, který upraví trať mezi zastávkou Chomutov město a Kyjicemi. Zakázka má hodnotu 1,6 miliardy korun.
Stavba má přinést zkrácení jízdních dob vlaků na osmikilometrovém úseku a také času potřebného pro jejich křižování. Úpravami má dojít kromě zvýšení traťové rychlosti také k zajištění vyšší bezpečnosti provozu a dosažení vyšší třídy zatížení.
Stavba zahrnuje velké úpravy stanice Kyjice, kde má dojít k výrazné redukci kolejiště. Ve stanici již několik let nezastavují žádné vlaky, leží mezi uhelnými doly, na přeložce z 80. let 20. století (tzv. Ervěnický koridor). Ve stanici dojde k demolici nástupiště.
V tomto úseku bude provedena demontáž stávajícího svršku a pokládka nového svršku. Stavba zahrnuje dále úpravy mostů a propustků, výměnu trakčního vedení a další úpravy. V mezistaničním úseku se navrhuje úprava traťového zabezpečovacího zařízení v souvislosti se zvýšením traťové rychlosti a nového zabezpečení přejezdů.
Probourání podchodů, lepší nástupiště
K úpravám dojde i v zastávkách Chomutov město a Jirkov zastávka: nástupiště budou zvýšena na 550 mm nad temenem kolejnice pro snazší přístup do vlaku, nástupiště budou mít bezbariérový přístup.
I po opravě trati zůstane na trati stejnosměrné napětí, trakční vedení ale budu už připraveno na střídané napětí. Železniční přejezd na místní komunikaci v Chomutově bude nahrazen lávkou pro pěší a cyklisty. Druhý železniční přejezd v Chomutově se opraví a bude nově opatřen světelným přejezdovým zabezpečovacím zařízením se závorami a s automatickou detekcí vlaku. Stávající podchod v Jirkově bude probourán, čímž se umožní přístup i ze strany od obce Otvice. Probourán bude i stávající podchod v Chomutově, další se pak vybuduje v Otvicích, který vyřeší nepovolené přecházení trati. Stavba má začít v dubnu, hotovo má být do konce roku 2022. Detailněji je stavba popsána v letáku Správy železnic.
Trať 130 prochází postupně velkou modernizací, aktuálně běží například modernizace úseku mezi Oldřichovem a Bílinou, modernizace stanic Řetenic a Bohosudov. Na další roky jsou postupně naplánovány další úseky.