Správa železnic modernizuje za 1,6 miliardy korun další úsek Podkrušnohorské magistrály
RegioPanter na estakádě přes vodní dílo Újezd u Jirkova. Foto: České dráhy
Modernizace trati u Chomutova má začít na jaře, potrvá do konce příštího roku.
6.7 km za 16 miliard? to je torosku moc? A kdy kde se vezmou finance na nove nadrazi Chomutov HL, nadrazi ?
No proč ne, ještě přibude reko Bílina – Zlatníky – Most a Ústí – Chabařovice a máme to skoro kompletní. A pak se vrhnout na spodní trať přes Úpořiny, tam je to potřeba.
A ještě traťový úsek Chomutov – Kyjice
https://youtu.be/6azgJ_IXnvU
Video z průjezdu stanicí Kyjice z července letošního roku. Filmováno z posledního vozu R Krušnohor. Ať tedy víte, jak to tam vypadá:
https://youtu.be/2t7it8yXtv4
Kolik tratovych koleji bude pridano? O kolik procent se zkrati jizdni doba?
Z pohledu rozsahu a ceny této náročné opravy , jsou zde na portále prezentované jiné projekty z oblasti sci-fi. Různé tunely nebo VRT.
A co stanice Třebušice?
Tu využívají zaměstnanci elektrárny Komořany. Předpokládám, že ta zrušena či projížděna nebude.
Řekl bych, že část kolejí i vlastni.
Ve stanici Kyjice naposledy zastavovali vlaky v roce 2016:
Směr Chomutov:
06:11 (Os 7002) denně mimo 25.12. a 1.1
07:08 (Os 6800) denně
14:21 (Os 7056) denně
Směr Most:
05:40 (Os 6801) pouze prac. dny
06:36 (Sp 1693) pouze prac. dny
14:47 (Os 6809) denně
Vzhledem k tomu, že je tam široko daleko jen pustina, nelze se divit tomu, že vlaky od grafiku od 11.12.2017 tam jen projíždějí…
Ona ta pustina má i své výhody ve vysazování problematických cestujících😉 A věřte, že pár lidí si potom rozmyslí zda jet na černo anebo ne.
To jsem zažil jako student ve večerním rychlíku Praha-Louny-Chomutov. V Mostě nastoupila tmavočeška bez lístku. S průvodčím se dohadovala a pak to zakončila s tím, že jede jen do Jirkova, ať ji teď vysadí. A tak jsme zastavili v Kyjích, průvodčí ji vysadil, dostal na cestu pár rakovin a jeli jsme dál. Bylo to někdy kolem 22,15, tak se bába
asi prošla.
K tomu koridoru se chci podívat,je tam pěkná Elektrárna a hlavně řeka Bílina je hezká,jinak modernizace potřebují asi nejvíce nástupiště a hlavně přísná ostraha,ten Jirkov zastávka to je hrůza.
Zrovna ta řeka přes koridor je vedena v trubce..
Zřejmě tim pádem je hezká😄 Mimo ty roury je to něco, co se nedá popsat
Bilana a hezka reka? No nevim
V neregulovaných úsecích rozhodně ano. Pro šotouše ideální procházka třeba ze Rtyně až do Ústí. Příroda, meandry, vlaky…
By mě zajímalo který přejezd se zruší? Jeden slouží jako příjezd k zoo, druhý jako jediná možnost jak přejet koleje po cyklo.
Ten druhý.Bude tam lávka pro pěší a cylkisty.
Rovnat oblouk od Rybníka směr Chomutov se asi rovnat nebude, nebo se pletu?
Nějaká rektifikace bude.
Ty čtyři dopravní koleje v Kyjicích jsou po rekonstrukci nějakých pět šest let, takže proč se v tom zánovním svršku zase nehrabat, že. Inu, výluk není nikdy dost…
Tak to je nejvyšší čas je zrušit. Když výrazná redukce – to znamená jednu dopravní kolej nebo milostivě nechají aspoň dvě?
Tam je rekonstruováno jen chomutovské zhlaví.jinak vše původní.A rušit se budou manipulační koleje,které kdysi sloužily pro traťovku.
Nicméně pokud by někoho napadlo šáhnout i do dopravních kolejí, tak stejně nejsou argumenty, jak tomu zabránit.
A co jsem se tam nastál a napucoval lokomotivy, když jsme čekali, až nás pustí dále na přepřah do Bíliny nebo Světce…
Ty 4 dopravní tam asi zůstanou.Využijí se při výlukách ,údržbě a mimořádnostech.Na přepřah už tam dnes nikdo nečeká 🙂
Co Jirkovske nádraží bude se také opravovat modernizovat? Krom podchodu ve kterých budou spát bezdomovci a stříkat sprejeři?
Budova má jít k zemi, pokladna se má přesunout do podchodu (bývalý tabák). A probourat skrz do Otvic. Takže tam vlastně zůstane jen podchod. Tím se zbaví bezdomovců a zapáchající moči.
Asi to chápu blbě.On je v Chomutově někde podchod?20 let jsem na tom nádraží sloužil a krom totálně zmrvených peronů a zrušení všeho co zde bylo ,jako restaurace,bufet,trafika se s ničím nehlo.A jako v Jirkově probourají podchod a spadnou lidi do zahrádek?Kyjice teda budou řízený dálkově z Města ,jako Rybník? Když se vytrhají koleje a zruší nástupiště (výpravčí na střídání tam asi doletí vrtulníkem) ,ale pravda na to nepotřebuju peron pro rychlík ,jinak zvýšení tratové rychlosti ,a k čemu ? I rychlíky v tom úseku zastavují co 2 km .Hm už to trochu chápu je jen potřeba rozlišovat pojmy.Tedy Jirkov… Číst vice »
Myslí se CV město.
si to přečti ještě jednou, jde Chomutov město. žst.Chomutov se přemístí do jiné polohy k autobusovému terminálu někdy kolem roku 2025.
Už jsem se bál, že tady nikdo nezačne vzlykat nad zrušením Kyjic. 😀 😀 😀 No jo no, s takovou dráha zůstane navždy zaopatřovacím ústavem, když by se podle této logiky mělo nechat/opravit nástupiště jen proto, aby měl výpravčí jak dojet do práce… zvlášť, když naprostá většina výpravčích jezdí autem.
Tam pak výpravčí nebude.Ani na Městě,ani na Dubině.Aby někdo celou šichtu stavěl vlak.cestu jen 1.koleji a po 2. koleji již nebude potřeba.
Odkud se to bude obsluhovat? Z Chomutova?
Nejdřív z Chomutova,pak z Balabenky.
Tak já třeba s trochou nostalgie ano. Ve stanici jsem sloužil jako výpravčí 3 směnu po spuštění do provozu. a taky poslední denní v Otvicích, které o následující noční navždy skončily.
Nevim, co kdo vidi špatného na troše nostalgie.
Rychlost na daném úseku se nezvýší?
Zvýší
o 5-15 km/h?
Železnice na chomutovsku a mostecku má již teď spíše regionální charakter. S výhledovým útlumem těžby uhlí je i nákladní doprava v útlumu. Mnohem více by prospělo urychlení nového železničního spojení s Prahou než tolik investovat do tratě, která byla stavěna právě pro přepravu uhlí.
Nová trať z Prahy povede do Mostu, odtud budou vlaky právě i přes diskutovaný úsek pokračovat do Chomutova a případně dále do Varů. Pokud teda ta nová trať někdy bude.
Nepovedou. Dle zprav z Centralni komise je Sosna proti tomu jak byla nakreslena. A musi se udelat dalsi studie…
Nepovede. Ano, nova trat nebude. Je lepsi byznys se hrabat ve starem. Lip se tam generuji viceprace
Tato trať je spojnice těch největších severočeských měst mezi sebou, což je dostatečný důvod pro investici do této tratě. Co se týče spojení s Prahou, lze uvažovat o tom, zda by se nemělo dělat něco s úsekem Žatec – Kladno. Úsek Chomutov – Žatec bude brzy zadrátován celý, problém ale je, že osobní doprava ho nemůže využít, protože většina vlaků pokračuje někam dál za Žatec. Buď do Plzně, nebo do Lužné u Rakovníka. Zadrátování tedy bude mít význam jen pro nákladní vlaky. O úseku Kladno – Praha víme to, že bude někdy zadrátován a zdvoukolejněn. Mezi Žatcem a Kladnem tedy… Číst vice »
Zadrátováním trasy z Žatce do Kladna v současné stopě bez významných přeložek se cestování příliš nezrychlí. Lze jen doufat, že avizovaná novostavba rychlé železnice do Mostu bude skutečně realizována.
A jen tak na okraj (nechci šťourat)… Největší město na severu Čech je Liberec.
Jen tak na okraj… Liberec má cca o 10 tis. obyvatel více než Ústí nad Labem, což může být defacto rozdíl jednoho sídliště. Tudíž bych města Liberec a Ústí dal do stejného pytle. Navíc v příspěvku výše nikdo nenaznačil, které město je na severu největší. Je o bráno tak, že ta trať spojuje největší severočeská města a to je pravda ať se vám to líbí nebo ne. Liberec je úplně mimo. Schválně, podívejte se na mapu, kde leží Liberec a jaká trochu větší města tam kolem sebe má? Jablonec 40K? Česká Lípa 40K? A dál? Pak se podívejte od Ústí… Číst vice »
Chybí mu nová trať do Liberce.
To je dnešní stav… až se v budoucnu propojí Podkrušnohorská magistrála na odbočku VRT, bude spojení do Prahy rychlé (nehledě na to, že i severní spojení do Karlových Varů se tím o půlhodinu zrychlí).
Až na to, že než se u nás bude stavět VRT, tak už budou všichni její projektanti…v pekle…
Budoucnost lepšího spojení s Prahou se označuje jako D7. Dokud/pokud nedojde k vybudování VRT do Mostu, tak to tak i zůstane.
A dělá se vše pro to. Staví se jen dálnice. Ona tedy ta odbočka VRT přes stanice v polích do Mostu (s nádražím na periferii) také spoustu věcí neřeší, ale než se možná někdy začne dělat, stejně už bude vše na silnici…
S tím uhlím to bude zajímavé. Myslíte, že po konci těžby reálně hrozí zjednokolejnění + deelektrizace trati Bílina – Řetenice – Ústí?
nemyslíte Bílina-Úpořiny-Ústí??
Vůbec. Ještě tu je chemický průmysl a osobní doprava. Navíc se tam teď obněnilo TTV.
Všichni nejezdí ro Prahy, ale dojíždí se tudy hodně a denně do Mostu, Ústí, Teplic atd.
Ano, má, je zde bohatá a velmi přínosná sekce komentářů 🙃🙂
👍😀
Jen je škoda, že se dělá stejnosměrné s možností přepnutí, protože tyto mezikroky jsou vcelku drahé. Dopravci si poradí, vždyť univerzální loko jsou dnes už standart..
Jde tady o osobní vlaky, které jsou v současné době vedeny stejnosměrnými jednotkami 440 (RegioPanter). Sice se budou předělávat na dvousystémové, ale nějakou dobu to taky potrvá.
Předělat Pantery na druhý systém bude trvat přesně tak dlouho, jak SŽ vyhlásí přepnutí. Sice se o tom mluví, ale nijak zásadně se na to nespěchá, protože není důvod…
Tak třeba Pantery se budou předělávat na střídavinu (dislokované ve východních Čechách a Ústeckém kraji), byl o tom zde článek v červenci, takže se evidentně jen nečeká, až Správa železnic řekne.
V červnu byla již podepsaná smlouva s Pars a do 30 měsíců má být hotovo(12 Panterů).
Napájení toho ostrova by se řešilo jak? Šotouši bežící v kolotoči?
Tak infrastruktura bude potřeba tak jako tak, tudíž už rovnou udělat napájení. Tímto stylem budeme mít v roce 2050 možná tak hybridní troleje, ale vše ve stejnosměru, krom cancourků které není problém přepnout ze stávajícího…
Tak jinak. Má tam být někde napáječka? Pokud ne, byl by nesmysl budovat napáječku někde úplně jinde a tahat 10 km napájecího vedení.
Funkční napáječka je v Prunéřově. Ale nezapomínejme na stejnosměrnou DNT, ono to uhlí zase tak rychle do kytek nepůjde…
Takže jsem se moc nemýlil, muselo by se postavit asi 15 km dlouhé napájecí vedení podél stejnosměrné části trati (protože úsek Prunéřov – Chomutov není připraven na přepnutí).
Dnt vozí uhlí do Března u Chomutova a pak přea Žatec směr Bílina.
Pokud vím, tak uhlí z DNT se přes Prunéřov asi moc nevozí, předávka je v Březně u Chomutova.
A koho to zajímá?
Mobilní měnírna.
A ta se postaví kde?Jen podotknu,že to nejde připojit na 400 V rozvod,ale je třeba 110 000 V.
Existuje u nás vůbec mobilní napájecí stanice na 25 kV? Transformátor 110/25 kV by kvůli své velikosti stejně musel stát někde mimo.
Ja bych rekl, ze kdysi davno stalo neco jako „mobilni“ napajeci stanice (pripadne me opravte) na vagonu vedle prejezdu mezi stanicemi K. Vary – Dvory a Chodov, konkretne zde
https://mapy.cz/s/kaluvarovu
Je blbost budovat střídavé ostrovy, to je lepší příprava na střídavinu a pak to přepnout naráz.
Střídavý ostrov v té oblasti tak jako tak je/bude – úsek Kadaň-Prunéřov – Kadaň „nakonec až předměstí“.
To že bude neznamená že to je dobře, osobně si myslím, že ne, hlavně pro údržbu bude skvělé, mít v stejnosměrné sítí, pár km střídavých.
Tak údržba se to stejně bude muset do budoucna naučit…
Co se bude muset naučit? Když se to přepne naráz, tak se nebude muset řešit, kde mají stejnosměr a kde střídavinu.
Naopak ubude práce pod napětím.
Střídavá soustava začíná za Prunéřovem jak do Kadaně,tak do Klášterce ve stejném místě.Žádné ostrovy střídavé sítě ve stejnosměrné sítí neexistují.Nevím,kam na takové informace chodíte
Třeba u nás na východě Čech bude také ostrov… Kvasiny…
To máte pravdu, osobně si myslím, že to je blbost, ale ještě se ani nezačali stavět stožáry, takže to ve finále dospěje k tomu, že bude hotovo ve chvíli, kdy bude i hlavní tah střídavý.
Já si myslím, že bude styk u Týniště… Přeci jen to je významná trať a zbytek bude později…
Tady vúbec nejde o to co se vám líbí, nebo ne, ale o to co je levnější. A levnější je tam dát rovnou střídavinu.
V tomto případě by to asi levnější nebylo,protože na těch 8 kilometrech není napáječka.Z Prunéřova do Kadaně to levnější bylo,protože trať vede kolem napáječky.Až se předělá stanice Prunéřov a Chomutov,přepne se to z Kadaně až k Třebušicím.
P