Policie obvinila strojvedoucího, který loni vykolejil u Mariánských Lázní

Vyprošťování nákladního vlaku po nehodě u Mariánských Lázní. Foto: HZS Karlovarského krajeVyprošťování nákladního vlaku po nehodě u Mariánských Lázní. Foto: HZS Karlovarského kraje

Chebští kriminalisté obvinili z trestného činu ohrožení z nedbalosti strojvedoucího, který loni v červenci vykolejil u Mariánských Lázní. Uvedl to

Chebští kriminalisté obvinili z trestného činu ohrožení z nedbalosti strojvedoucího, který loni v červenci vykolejil u Mariánských Lázní. Uvedl to dnes krajský policejní mluvčí Jakub Kopřiva. Prokáže-li se vina, hrozí čtyřiapadesátiletému muži až osmileté vězení. Strojvedoucí jel v úseku s rychlostí omezenou na 30 km/h tempem 90 km/hod. Vykolejilo tehdy 13 vagonů a lokomotiva vlaku, který převážela vápenec. Při nehodě vznikla škoda 20,5 milionu korun.

Policie dospěla k názoru, že strojvedoucí nerespektoval drážní dopravní značení. „S nákladní vlakovou soupravou skládající se ze dvou tažných elektrických lokomotiv a 17 vagónů pro přepravu sypkých hmot jel ve směru jízdy z Chodové Plané na železniční stanici Mariánské Lázně. U Mariánských Lázní podle vyšetřování vjel do pravotočivého oblouku, ve kterém je nařízena maximální průjezdní rychlost na 30 km/h, rychlostí 90 km/h,“ popsal Kopřiva.

Trať z Mariánských Lázní na Plzeň v době nehody protínala stavbu obchvatu Mariánských Lázní a v místě nehody vedla po provizorním náspu. Proto tam byla rychlost omezená. Vlak sice na náspu začal brzdit, přesto vykolejil a poškodil železniční svršek, spodek i trakční vedení. Likvidace havárie a oprava poškozeného úseku trati trvala do 15. srpna, kdy se na trať vlaky vrátily. Při jedné z nejvážnějších nehod v nákladní železniční dopravě za poslední desítky let se nikdo nezranil.

Nehodu stále vyšetřuje Drážní inspekce, podle generálního inspektora Jana Kučery by měla být závěrečná zpráva zveřejněna během dvou měsíců.

ČTK

Tagy nehoda nákladního vlaku u Mariánských Lázní Top vykolejení vlaku
104 komentářů