Obrazem: Podchody, nástupiště, nová stopa i hrob. Elektrizace trati Šakvice – Hustopeče pokračuje
Po zimní přestávce pokračují práce na modernizaci a elektrizaci železniční tratě Šakvice – Hustopeče u Brna (č. 254). V rámci
Po zimní přestávce pokračují práce na modernizaci a elektrizaci železniční tratě Šakvice – Hustopeče u Brna (č. 254). V rámci výluky, která začala v polovině března a potrvá do konce srpna, se mimo jiné postaví opěrná zeď ve stanici Hustopeče u Brna, obnoví kolejiště v mezistaničním úseku a připraví trakční sloupy. Ve stanici Šakvice se pracuje na novém podchodu, který zajistí bezbariérový přístup na všechna nástupiště.
Stavební práce začaly loni v září, stavba bude ukončena jako celek na počátku příštího roku. V těchto týdnech se pracuje zejména na výměně železničního spodku a svršku v mezistaničním úseku, probíhají úpravy výpravních budov v obou stanicích i práce na zabezpečovacím a sdělovacím zařízení a trakci. Stanice Šakvice bude mít vedle nového podchodu i nové nástupiště. Změna má umožnit přímý vjezd od Brna na regionální dráhu a opačně. Realizace projektu za 1,4 miliardy zatím běží podle Správy železnic bez zpoždění.
Po dokončení bude možné zavést vlakové spojení z Hustopečí do centra Brna bez nutnosti přestupu. Cesta by měla trvat 35 minut. Traťová rychlost se zvýší na 85 km/h. V Hustopečích budou cestujícím k dispozici dvě nástupiště s délkou hrany 170 metrů. Stavbu provádí sdružení společností Subterra, OHL ŽS, Firesta-Fišer rekonstrukce a stavby a Elektrizace železnic.