Rolls-Royce, noční můra aerolinek. Potíže s motory se týkají už i A330neo
Problémy s motory od výrobce Rolls-Royce se týkají po dreamlinerech dalších letadel. Evropská agentura pro bezpečnost letectví EASA vydala příkaz
Problémy s motory od výrobce Rolls-Royce se týkají po dreamlinerech dalších letadel. Evropská agentura pro bezpečnost letectví EASA vydala příkaz k zachování letové způsobilosti (airworthiness directive) nově i na motory, s kterými létají nejnovější airbusy A330neo. Dosud se potíže motorů od britského výrobce týkaly jen letadel Boeing 787 Dreamliner.
EASA ve svém nařízení nově rozšířila povinnost mimořádné kontroly i na motory Trent 7000. Podle serveru FlightGlobal.com je důvodem nález únavových trhlin na zkušebním motoru. Podle EASA tak hrozí, že by kvůli tomu mohlo dojít k vysazení motoru během letu. Na mimořádnou kontrolu musí všechny motory s více než 1000 starty.
Kvůli problémům s motory Trent 1000 na svých dreamlinerech oznámily novozélandské aerolinky Air New Zealand zrušení dalších letů. Podle firmy se jedná o potíže s novějším typem motorů. Letecká společnost zrušila celkem 62 letů v příštích týdnech, kompletně například sezónní linku z Perthu do Christchurch. Důvodem je častější kontrola motorů kvůli opotřebení lopatek. Firma nemá dostatek náhradních motorů, záložní jsou na opravě u Rolls-Royce.
Do Rolls-Royce se pustil v rozhovoru pro agenturu Reuters i šéf Emirates Tim Clark. Firma by podle něj měla co nejdříve vyřešit své problémy s produkcí motorů. Emirates čeká v příštích týdnech výběr motorů pro nové dreamlinery, jejichž objednávku firma oznámila v týdnu na aerosalonu v Dubaji.
Dreamlinery létají s motory Genx od General Electric nebo Trent 1000 od Rolls-Royce. „Mají nejvyšší čas, aby se probrali, budík jim zvonil už několikrát,“ řekl Clark, který dlouhodobě výrobce motorů kritizuje za zpoždění s výrobou. Mluví se i o tom, že další odklad nákupu A330neo je u Emirates způsoben právě malou důvěrou v Rolls-Royce.