Další aerolinky kvůli prasklinám kontrolují Boeingy 737, Smartwings zatím problémy nehlásí
Praskliny ve spojích trupu a křídla u boeingů 737 NG se objevily i u dalších strojů, které ještě nesplňují podmínky
Praskliny ve spojích trupu a křídla u boeingů 737 NG se objevily i u dalších strojů, které ještě nesplňují podmínky povinné kontroly. Ukazují to nová zjištění leteckých společností Southwest Airlines a Qantas. Informoval o tom australský list Sydney Morning Herald.
Problém s prasklinami se objevil už v září, kvůli tomu uzemnily dočasně část letadel kromě Southwest Airlines také brazilské aerolinky GOL.
Americký úřad civilního letectví FAA původně nařídil v září okamžité kontroly letadel, které mají za sebou nejméně 30 000 tisíc startů. Qantas ale praskliny objevil u letadla, které má 27 000 startů. Australský dopravce proto prověří všech 33 strojů 737 NG, které má ve flotile, letadla ale nechce uzemnit.
Pro Boeing jde po uzemnění letadel 737 MAX o další reputační problém. Únavové lomy se objevují v klíčovém uzlu spojení křídla s trupem, takzvaném pickle-fork, které má garantovanou životnost na celou životnost letadla. Ta činí 90 000 letových cyklů. Australská odborová organizace leteckých mechaniků vyzvala Qantas, abych všech 33 letadel 737 NG uzemnil, podle aerolinky to není ale potřeba.
Boeingy 737 NG jsou i základem flotily tuzemského dopravce Smartwings. Podle mluvčí Vladimíry Dufkové ale zatím inspekce žádné problémy neodhalily. „Na letounech provádíme kontroly v souladu s nařízením FAA a pokyny výrobce letounu. Zatím jsme nezaznamenali žádný problém,“ řekla Dufková.
Podle Reuters oprava prasklin vyjde na zhruba 275 tisíc dolarů.
(aktualizováno ve 13:00 o vyjádření Smartwings)