V Praze přibudou vyhrazené pruhy pro autobusy, ještě letos na čtyřech místech
Praha chce zvýšit plynulost autobusů městské hromadné dopravy vyznačením dalších vyhrazených pruhů. Má jít o jedno z opatřeních, kterým chce
Praha chce zvýšit plynulost autobusů městské hromadné dopravy vyznačením dalších vyhrazených pruhů. Má jít o jedno z opatřeních, kterým chce Dopravní podnik hl. města Prahy i další dopravci řešit nedostatek řidičů: kvůli zpožděním v zácpách je potřeba řidičů zbytečně vysoká.
Plán představilo vedení města minulý týden při tiskové konferenci ke škrtům v jízdních řádech. V Praze je aktuálně 88 vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy o celkové délce 32,5 kilometru. Technická správa komunikací by měla ještě letos (pokud to klimatické podmínky na podzim dovolí) nově vyznačit čtyři delší vyhrazené pruhy, které mají už všechna potřebná povolení. Jde o místa, kde často autobusy musí zbytečně stát v koloně s osobními a nákladními automobily.
• Strakonická (nový vyhrazený pruh místo krajnice v úseku Lahovický most – K Sádkám)
• Kamýcká (nový vyhrazený pruh v klesání v úseku Suchdolská – K Sedlci)
• Kukulova (nový vyhrazený pruh ve stoupání k nemocnici Motol)
• Plzeňská (nový vyhrazený pruh od zastávky Krematorium Motol až k zastávce Hlušičkova)
V šesti lokalitách (křižovatka Bucharova–Plzeňská, Kbelská, Libušská, Michelská, Opatovská a Rabakovská) je připraveno vyznačení kratších vyhrazených pruhů, většinou v okolí křižovatek, na současných krajnicích nebo v návaznosti na stavbu nového ostrůvku na přechodu pro chodce.
Nedávná studie odhalila, že 70 % vozidel využívajících vyhrazené pruhy tak činí neoprávněně. Postih nedisciplinovaných řidičů je podle současného znění zákona o silničním provozu v zejména v rukách státní policie, která jako jediná může řidiče zastavovat a pokutovat. Obecní policisté mohou nyní přestupky pouze postoupit do správního řízení.