V Praze přibudou vyhrazené pruhy pro autobusy, ještě letos na čtyřech místech
Vyhrazený pruh pro autobusy na Strakonické. Foto: Ropid
Praha chce zvýšit plynulost autobusů městské hromadné dopravy vyznačením dalších vyhrazených pruhů. Má jít o jedno z opatřeních, kterým chce
Co kdyby se odstranily překážky provozu, jednopruhové přechody přes viceproudovky, …
Jedině instalací semaforů. Bez nich jsou vysoce nebezpečné, což je bohužel už ověřeno praxí…
na 4 a víceproudovce nemá přechod bez semaforů co dělat. To je brutálně vražedná věc, zvláště, pokud uprostřed je svršek pro tramvaje.
Pokud jsou uprostřed ostrůvky, nevidím problém. Dva pruhy – tram zastávka – dvě koleje – zastávka – dva pruhy = vždycky stačí hlídat max dva pruhy, pokud řidič není blbec, ví proč auto ve vedlejším pruhu zpomaluje.
4 pruhy najednou (na Ipáku přes magistrálu) jsou na můj vkus horší – co se stane když vypadne semafor? Ale pořád v zákoně jasně popsané, zastaví jeden – musí zastavit všichni. Trotl nemusí mít řidičák.
Blbý je, když je přechod se semaforem a přesto jednopruh.
V čem je přechod přes dva pruhy stejným směrem horší, než klasický přechod přes dva opačné pruhy?
Jestli to je situace kdy chodec neví že je na jednosměrce, dá se to namalovat (šipky na začátek přechodu).
Jestli řidič neví jak je to s povinností umožnit přejít, nemusí mít řidičák.
jo Strakonicka prechod. To nevymyslel ani komous…
Strakonická a přechod?
Ano, jeden takový nesignalizovany u Baní je (už od komunistů…). Bohužel.
asi nejvic na tehle diskusi je videt ta ceska zaostalost a zavist. Proste vsichni musime jezdit sockou. To ze nekdo musi byt rano v PRaze pak odpo v Tabore a vecer v Plzni to cech snad nikdy nepochopi….asi jako jizda v levem a prostrednim pruhu.
To ho ale neoprávňuje jezdit jako boží hovado …
ty jsi policajt ze soudis? kdo te poveril odsuzovat druhe? kdo je u tebe howado? ten kdo jede 20m´km tam kde je povoleno 70kmh?
20m´km, to je nějaký tajný kód?
Jestli vidite zavist v tom, ze autobus uveze 100 lidi oproti 3 autum co jedou autem max ve 2 lidech a pritom zabiraji cca stejne mista na ulici, … no, klobouk dolu…
Zkuste treba Zurich, tam jsme se vymlouvali, ze diky hustemu provozu jedeme pozdeji a dostalo se nam usmevu a pohrdaveho tonu, s veou: A proc autem, vzdyt mame skvelou verejnou dopravu? No, zkuste jim odpovedet, ze jsou to socky…
A jak to že mají hustý provoz když mají tak skvělou veřejnou dopravu?
no v Curychu máme důležitýho zákiazníka, jezdíme tam často a nikdy jsem s autem neměli problém. Nepoamatuju, že by to vůbec kdo tam řešil.
Nikdo to take uplne neresil, jen jsme prohodili dve vety a prekvapilo nas to, ale jo, projizdeli jsme po A4 a pak mestem, docela husty provoz, zadne velke zdrzeni, ale vlakem ci tramvaji by to bylo mnohem rychlejsi…
no MHD ve Schweiz neni zrovna oblibeny pojem. . Je llepsi nez prazska, ale furt je to MHD. A kdo specha, tak musi mit auto
„Zaostalost a závist“ – tady jde vidět již v zárodku nesmyslný předpoklad o závisti, protože auto má v podstatě každý, takže o závisti to těžko může být. Jde o to sobectví, aroganci a pohodlí, protože pokud by lidé využívali „socku“, nebyly by žádné kolony (takže by odpadl i argument, že „socka“ je pomalá) a zároveň by lidé ve městech nedýchali karcinogeny. Bohužel lidé jsou líní a hloupí a pak to takto dopadá 🙂
prave skoro kazdy. Kazdy cech ma taky skoro mozek. a taky skoro VS titul a co? nic
Nejvíc jezděj VHD Švýcaři a Japonci, naopak češi jsou někde v průměru. A většina lidí jezdí ze satelitu do Prahy, a to buď do centra nebo do bezprostředního okolí stanic metra. Pokud vy potřebujete jezdit naprosto atypicky tak si, aspoň co se týče hustoty dopravy a možnosti parkování, stěžujte nejdřív u ostatních řidičů.
Asi takhle stacilo by stavet silnice a nemusel by nekdo vymyslet BUS Pruhy. Vyhodilo by se 200 ouradu a doprava by byla plynula.
Ukazka ceske impotence – Nadrazni ulice vymena Tramkoleji cca 500 metru a uz to delaji 4.mesic.
Jasně, není čas ztrácet čas, vybetonujeme celý svět a bude ráj na zemi 🙂
boze muj to je mentalita …
Přitom Katy Freeway nijak dojezdové časy nezkrátila ani problémy s dopravou nevyřešila. Můžete elaborovat rozdíly mezi ČR a USA a vysvětlit proč si myslíte že by to pomohlo?
V Nádražní se nemění koleje, ale překládají kabely Cetinu, aby se příští rok dala přeložit celá tramvajová trať.
Nevíte někdo, zda jsou k dispozici nějaké materiály k vyhodnocení dopadů zavedení bus pruhů v konkrétních lokalitách, případně zda se někdo takovou analýzu vůbec obtěžoval udělat?
Má (negativní) zkušenost je s ulicí Víděňská naproti Thomayerově nemocnici, kde bus pruhy kromě vzniku nebezpečných situací za provozu ve špičkách vedly právě k nárůstu kolon, ve kterých potom stojí i busy samotné.
Jenze to se neda takhle vyresit, lide radeji jezdi auty pokud je MHD pomala a ta je pomala diky ucpanym silnicim, bud budete dale posilovat silnicni sit, a to neni levne, resit parkovani, to take neni levne, a MHD bude dal stat v kolonach, nebo zacnete pomahat MHD treba tim, ze ji vyhradite jizdni pruhy, tim se zrychli na ukor IAD (IAD se zhorsi podminky), tim bude MHD atraktivnejsi a take ji bude mozne i posilit a nebude stat v kolonach,… Kdyz bude MHD rychlejsi nez IAD vice lidi co nechce travit cas v kolonach radsi pojede rychleji MHD… to… Číst vice »
levnejsi by bylo vyhodit ty neschopne ourady a postavit silnice. To co se v Praze prozere je neuveritelne
Silnice stoji desitky miliard a jedine ceho se dosahne je, ze jeste vice lidi bude jezdit autem a zacpy budou porad, … Neznam moc mest, ktere by sli touhle cestou dnes, kdy maji zkusenosti prave se stavbou kapacitnich silnic ve mestech a porad to nestaci…
S tím, co píšete obecně souhlasím. Nereagujete ale na obsah mého příspěvku. Nebavíme se o bus pruzích obecně, ale zda má magistrát k dispozici relevantní údaje o jejich přínosech v konkrétních lokalitách.
Například mnou zmiňovaný případ vede jen ke zpomalení jak IAD, tak MHD a ve výsledku jsou všichni mírně řečeno nespokojení.
Jiste, pokud to nekde nepomuze, protoze si nekdo nespocital jak dlouhy musi byt ten bus pruh, tak to jo, to se pak muze stat, ze autobusy prostoji stejny cas v kolone pred prednosti… S tim souhlasim…
Ale obecne by stat mel pohnout se stavbou dalnicniho obchvatu mesta, to je velka nevyhoda, mesto by ale nemelo cekat a zefektivnit MHD, vsude kde je to nutne…
A bohuzel je nutne investovat do primestskych spojeni nejlepe kolejovou dopravou, nebo alespon separatni busways…
vzdy se situace jeste vyhrotila. na kousku to je lepsi, ale pred nim to je desny .. a za nim taky. V Evrope tohle neni bezny. Max. par metru pred amplem
Z praxe,v Podbabě kolony dvakrát delší,ale čas cca stejný protože se stejně skončí v jednom pruhu. Úzká místa jsou stejná a nezměněná a tam kde se stálo ve dvou pruzích se dnes stojí v jednom jen dvakrát tak dlouhém. Jediné co ubylo je přejíždění z pruhu do pruhu protože ten druhý se právě hýbe o něco rychleji.
Byl jsem kdysi kritikem, když se ty bus pruhy na Vídeňskou umisťovaly a spletl jsem se. Fungují tam velice dobře, byly doby, kdy jsem Zálesí – Kačerov jel i 20 minut, dost lidí to tehdy chodilo raději pěšky. Doprava je tam nyní více než hustá, ale nějak se to vždy projede, ty bus pruhy pomohly. V té oblasti je třeba hlavně konečně dostavět plnohodnotný čtyřlístek mezi Vídeňskou a Jižní spojkou. Dokonce jsem si v tomto směru psal s Prahou 4, ale je to naprosto netrápilo a dnes jen tupě zírají, jak se tam doprava ucpává. Dnes bych tam navíc přidal… Číst vice »
Jenže na to jsou potřeba finance a kapacity, navíc jen pouhá příprava takové investiční akce by trvala několik roků – netvrdím, že by se nemělo udělat, jen připomínám, že se to stejně nestihne nijak brzy (otázkou je, zda vůbec dříve, než bude metro „D“), takže aktuální stav ani to stejně nijak brzy nevyřeší a těžko dnes odhadovat, co s tamní situací nakonec udělá zprovoznění další trasy metra.
Však já jim to taky psal před 15 lety 🙂 Zapomněl jsem ještě na jedno důležité opatření v oblasti, nájezdovou rampu z Vyskočilovy na 5. května ve směru z centra. Teď kdo chce z té oblasti na D1 směr Brno, tak musí úplně zbytečně jet Vyskočilou přes Brumlovku a pak Michelskou kolem Kačerova na MÚK s Jižní spojkou a pak teprve na D1, případně po Budějovické, vystát si kolonu kolem autosalonu k Vídeňské. I to by dost aut z Vídeňské odvedlo a zlepšilo průjezdnost i pro MHD.
A tohle znate:
https://www.youtube.com/watch?v=EGEES6Da_ZY
?
Trochu lepsi video: https://www.youtube.com/watch?v=G2pVN5Boub0
Super, je třeba zvyšovat kapacity komunikací a zároveň motivovat lidi k používání MHD. 👍🏻
Můžete vysvětlit, jak se zvýší kapacita komunikace tim, ze stejny počet aut jezdi v jednom pruhu místo dvou?
Je tim myslena kapacita MHD, ve volnem pruhu muze jet MHD plynule a tak prepravit vice lidi nez kdyz stoji v kolone aut…
Treba kbelskou jsem jednou jel busem asi 1.5h od Kabla po Ceskobrodskou, pri volnem pruhu to da bus za cca 15min (odhad)… tedy jich muze projet cca 5x vice…
Prosím už nikoho k používání MHD nemotivujte. Už takhle se do ní dá sotva vejít.
No motivace ve smyslu vice jedoucich spoju nez stojicich v kolonach muze dost pomoci prave kapacitne…
V civilizovaném světě je zcela normální, že BUS pruh mohou využívat ridiči osobních automobilů, pokud jsou v atomobilu alespoň dva lidé. A jednostopá vozidla. Jenže v civilizovaném světe je také normální mít obchvat hlavního města hotový. Například v cyklistickém ráji, v Holandsku, tomu tak je.
Praze by pomohl hlavne vnejsi dalnicni obchvat,… a take jako v civilizovanem svete i kolejova primestska doprava… zvlaste jizni cast mesta a primesto je zavisle jen na silnicich a autobusech s dlouhou dobou jizdy do centra resp. do komercnich oblasti…
Ten civilizovaný svět je zřejmě světem vašich snů… https://www.bild.de/ratgeber/leben-und-wissen-verbraucherportal/strassenverkehrsgesetz/busspur-fahren-52618990.bild.html
Způsobí to ještě větší dopravní kolaps ve špičkách. Nejsem si jistý, že je tohle řešení. Samozřejmě určitá preference autobusů nad automobily je žádoucí, ale proč tam má třeba přednost taxi? To nechápu vůbec. Samozřejmě pruhů zneužívají i sprostý tlamy, co předběhnou ostatní..
Taxi tam je proto, že magistrát podle zákona nemá právo ukládat taxikářům žádné povinnosti nad rámec zákona, takže se pokusil takto zvýhodnit ty taxikáře, kteří tyto požadavky, nesmyslně nacpané do provozního řádu taxistanovišť, plní. Například vozidlo v barvě slonové kosti – nebo je to letos už zase nějaká jiná jednotná barva?
Taxi, které mě vezlo nedávno z letiště bylo bílé…
To taxi má asi smlouvu s letištěm a ne s TSK nebo Prahou. Ale jestli si chcete někde nastudovat, jaké požadavky má ta městská vyhláška, jejíž naplnění opravňuje k využívání vyhrazených pruhů pro taxi, nebo jaké požadavky vůči smluvním taxifirmám má letiště, určitě se vám podaří to někde najít. Letiště v roce 2009 ustoupilo z požadavku žluté barvy a připustilo i bílou, stříbrnou a slonovou kost (https://www.finance.cz/zpravy/finance/237028-letistni-taxi-chteji-provozovat-ctyri-firmy-v-tendru-uspeji-dve/). Praha v tom svém údajném provozním řádu taxistanovišť vyžaduje – krom spousty jiných požadavků – „žlutou barvu v rozpětí odstínů č. RAL 1003, 1016, 1018, 1021, 1023 a 1026 na celé ploše karoserie… Číst vice »
Tak já si tedy myslím, že bus pruh v Kamýcké bude jen pro zlost. Určitě bude na úkor dvou pruhů do kopce, takže se všichni potáhnou nahoru za kloubovými pomalými busy. Z kopce, kde má pruh být to podle mě také moc nepomůže, zásadní kolony tam nejsou. Pokud se začne zpožďovat IAD, tak se přesune do Lysolajského údolí, které je velmi úzké a zhorší provaz linek přes Lysolaje (zároveň tam bydlí p. Hlubuček, který to jistě bude řešit), případně do Horoměřické ul. kde se už dnes objíždí od letiště ucpaná Evropská (i díky bus pruhu) a zhorší se autobusové linky… Číst vice »
Vzhledem k tomu že ráno kolem půl osmé je pravidelně kolona od semaforů v Podbabě (Roztocká x V Podbabě x Podbabská) až nějak na Suchdol (od Roztok až do půlky Sedlce) tak opravdu nejde o zásadní kolony, bývají na 20 minut. Navíc Praha 6 vyhrožuje „světelnou závorou“ na této křižovatce, kterou víceméně aplikuje, poslední cca týden je výrazně kratší volno.
Ta Kamycka 20 min. urcite nedela.
Nejvetsim problemem je Jug. Partyzanu a tam pruh diky trave na tram telese nejde.
V Horomericke se budou jeste vice zpozdovat linky tristovky, ktere jsou stale plnejsi kvuli cim dal vetsim park. zonam. Je to dost „slozak“.
Dělá doporučuji vyzkoušet. Nejlépe teď když je zkrácená „zelená“ v Podbabě. A ano další kolona je od Zelené ke „kulaťáku“. Bus je ráno výrazně rychlejší než auto a nejrychlejší je přestup na tramvaj. Dost aut z Podbaby pokračuje papírenskou a dál do Korunovační.
Takže není potřeba pruh pro autobusy, ale stačí seřídit semafor.
Nestačí jen seřídit semafor – tam by muselo být přidáno (asi na/před podjezd pod železniční tratí) další čidlo pro preferenci autobusů MHD/PID přijíždějících ve směru do centra, aby tu „zelenou“ pro ně „podrželo“.
Největší problém tam dělá Kaufland, tedy vjezd na jeho parkoviště v bývalých autobusových garážích + přechod v něm nakoupivších na autobusovou zastávku ve směru ven z Prahy + nezbytná další separátní fáze pro „volno“ pro tramvaje zajíždějící do smyčky – tam se to bezhlavé šetření spojené s nekoordinací investičních akcí DPP a SŽDC brutálně nevyplácí už teď a bude to čím dál horší.
Jugoparty je problém jen tak napůl. Jsou tam sice zasekané autobusy, ale zkušení cestující přestoupí na tramvaj nebo na vlak. Pokud je to zasekané moc, tak je někdy dispečeři otáčeli 107 na Čínské, aby měl vůbec kdo vozit ty davy z Podbaby nahoru. Kolony na Kamýcké nejsou déle než hodinu denně. Je tedy otázka, jestli to spíš pomůže nebo uškodí. Nejvíc by se mi tam líbil třípruh s dvojitou přerušovanou čárou a s přepínáním směru u prostředního pruhu světly podle hustoty provozu. V pravidlech silničního provozu to máme už aspoň 30 let, ale v praxi jsem na to snad ještě… Číst vice »
Přepínání směrů ve středním pruhu oprávněně tvrdě a soustavně odmítá připouštět PČR jako notoricky známý velký zdroj těch nejhorších nehod s obvykle velmi tragickými následky (čelní srážky) už mnoho roků – a v českých poměrech s tím nelze než souhlasit. Kudy byste pak chtěl jezdit místo „sedlečákem“, až by se tam nějací dva superkteréni nejlépe ve špičce čelně srazili a šetření nehody a odstraňování následků nehody by trvalo několik hodin? Problém ranních kolon na „sedlečáku“ ve směru do Prahy stejně potrvá, protože nadjezd přes děčínskou trať vede jen jeden pruh v každém směru, takže autobus sice samostatným buspruhem několik desítek… Číst vice »
a kdo tu Evropskou zklidnoval? Tak se v PRaze zklidnovalo ze nedojedes nikam
Tom: Buspruh v Kamýcké dolů na úkor jednoho pruhu nahoru je samozřejmě hloupost, který bude mít faktický smysl tak půl hodiny až hodinu v ranní špičce všedního dne a po zbytek existence bude naprosto kontraproduktivní – ale když se nikdo nechce pustit do investice a tu silnici rozšířit na cca 300 metrech nad zastávkou V Sedlci o cca 2 metry, aby se tam vešel nedělený čtyřpruh, tak na lepší řešení té pozdně ranní situace asi nikdo nepřišel. Ale moudré to určitě není a bude to naopak dělat problémy v odpolední špičce ve směru z Prahy ven – a řidiče to… Číst vice »
Konečně a ještě víc bus pruhů. Za druhé by to ale chtělo zvýšit kontrolu dodržování a zpřísnit pokuty za nedodržování. Mnoho řidičů si bohužel z bus pruhů nic nedělá. Viz například v Plzeňské ulici.
Ideální je osadit kamerový systém s automatickým záznamem přestupků. Jedině ten dokáže nekázeň řidičů skutečně efektivně eliminovat a přitom ani nezvyšuje personální náklady a neblokuje policejní hlídky.
To určitě, kamerový systém s databází všech vozidel základních i ostatních složek IZS z celé republiky, když definice „ostatních složek“ je v zákoně v podstatě neostrá a otevřená. A kamera, která pozná, jestli je taxi se zákazníkem nebo bez… to určitě nezvyšuje náklady…
Celostátní registr vozidel pochopitelně existuje, ani rozpoznání počtu osob není problém. Kromě toho počet jízd taxíků bez pasažéra ve vyhrazeném pruhu je marginální ve srovnání dosavadním počtem přestupků.
Celostátní registr vozidel vám nepomůže, pokud definice „ostatních složek IZS“ v zákoně je vágní a v podstatě otevřená. Jsou jimi například „neziskové organizace a sdružení občanů, která lze využít k záchranným a likvidačním pracím“ anebo „havarijní, pohotovostní, odborné a jiné služby“. Tam se vejde úplně cokoliv.
jojo fieslovat. To slo cechum asi vzdy. narozdil od prace
taky v Plzenske skoro autobusy nejezdi. Staci Tramvaje a busy zrusit. neni snad malo soferu?
V Plzeňské by stačilo povolit jízdu busů po tram pásu. Tedy pokud by se nedělaly naschvály typu otevřený tram svršek.
V případě Hlušičkovy ty kolony vznikají hlavně proto, že silnice se zužuje do jednoho pruhu kvůli přechodu od zastávek tramvaje. A většina řidičů, místo aby zipovali až před zúžením, tvoří dlouhou kolonu v pravém pruhu, takže tady asi ten bus pruh na plynulosti IAD moc nezmění. Samozřejmě kdyby se vybudoval podchod (kterých je v Řepích spousta, jen ne u zastávek tramvaje) a ideálně i ve směru nahoru zastávkový záliv pro bus, mohla by být silnice opět dvoupruhová.
Zkuste si tím pochodem chodit s kočárkem nebo o berlích vy chytráku. Podchody patří tam, kde jsou zastávky metra, a stejně by měly být doplněné o přechody. Chodit po ulici je příjemnější.
Přesně tak. Nejlepší je chodit na jedný úrovni, pokud možno ne ve skupinkách, auta můžou počkat. Na chodnících i na zastávkách by všude měly být nájezdy, aby imobilní nemuseli překovánat „rantl“. MHD jako taková má být upředňostněna, a to hlavně kolejová a to i dáky dopravně inženýrskému řešení jednotlivých „uzlů“. Tj prioritu ve městě musí mít chodec a tramvaj/metro. Autobusy by měli síť jen doplňovat.
klasika 100 let za wopicema. Mysleni 19stoleti podobne jako cesky jazyk
Hele, a nemaj pěší rovnou chodit kanálem, stydíc se za to, že nemaj auto?
Pojmout kanalizační síť za „univerzální“ podchod?
Normální dešťová kanalizace se k tomu nehodí, ale třeba propustky pod železničními tratěmi se leckdy jako podchody využívají.
no mohlo by se udělat brutální projek zprůchodnění kanalizační sítě. Několik let by se dělala za pár miliard studie, pak EIA, pak prováděčka. byly by na to miliardy eurodotací, státodotací, městodotací. Projektoval by to sepciální architeknonicko konstrukční ateliér, který by určitě nebyl spřízněn s žádným politickým hznutím.
Přechod by mohl být dvoupruhový.
Pak ovšem jedině se světelnou signalizací, a je otázkou, zda právě ta by naopk kapacitu silnice ještě víc nesnížila.
Kvůli zpožděním v zácpách je potřeba řidičů zbytečně vysoká… Mohl by mi tohle někdo chytřejší vysvětlit???
Příklad: když potřebuju odvézt v nějaký čas postupně dva plné autobusy lidí, tak když je město plynule průjezdné, tak jeden autobus s jedním řidičem udělá dvě kolečka (např. jedno v 7:15 a druhé v 7:45) a odveze všechny. Ale když je město ucpané, tak to jedním autobusem nestihnu (nestihl by vyjet v 7:45, ale třeba až v 8:15 a to už je třeba pro děti do školy pozdě) – takže musí jet autobusy dva – v 7:15 vyjede jeden autobus a v 7:45 druhý autobus s druhým řidičem a linkám se nastaví delší jízdní doby. Takže lepší průjezdnost => menší… Číst vice »
Jenomže v Praze se bohužel s tou zácpou většinou v jízdním řádu nepočítá. Takže ten bus v tomto hypotetickém příkladu má namalováno v jízdním řádu 7:15, 7:45, 8:15, 8:45, 9:15 ale ve skutečnosti jede 7:15, 8:05 a 8:43 a 9:10 a 9:35. Jízní pruh by tedy neušetřil řidiče, ale spíš zlepšil pravidelnost provozu.
Zlepšení pravidelnosti provozu mi taky nebude vadit. 🙂
Díky za vysvětlení, které je spíš takové hypotetické, protože pár stovek metrů bus pruhu nikdy nedokáže tuhle teorii převést do praxe…
Člověk jen žasne, co všechno je dnes raketová věda. Fakt je tak nepochopitelný, že když jeden řidič udělá za směnu x „koleček“, bude na 100x koleček potřeba 100 řidičů, zatímco když udělá 1/2x kolečka, bude na 100x koleček potřeba 200 řidičů?
Nemáte vy vystudovanou nějakou prestižní soukromou univerzitu?
Tak urážení Vám jde. Tak ještě jednou o kolik víc zvládne bus toček, když díky 300 m bus pruhu ušetří max 5 minut, které stejně na konci jízdy využije pro svou přestávku, kterou díky tomu, že jízdní doby jsou takové jaké jsou v současnosti kolikrát nemá kdy využít?
No tak se ty jízdní doby zkrátí i papírově, pokud budou skutečně kratší, ne? Co se týče výpočtu, o kolik zvládne řidič více otoček, když ušetří na jedné 5 minut, k tomu ve vašem pokusu o přemýšlení chybí další data. Pokud ušetří 5 minut z deseti, bude těch otoček dvakrát tolik, pokud to bude 5 minut z 50, bude jich více cca o 10 %.
A máte teda vystudovanej BIVŠ, nebo VŠEM?
to se neda vysvetlit. Cely ROPID a Magistrat vyhazet
… a do praxe by měli nastoupit odborníci vašeho střihu, co? To by se ale VHD asi zvrhla v tahání kačerů.
no urcite lepsi ja nez ten pojizdnej cirkus naivu, hlupaku co tam sedi…
Casto je BUS pruh vyznačen jako průběžný pruh a na konci se do něj ostatní připojují. To je jistě dobré pokud vozidla jedou, autobus se nemusí zařazovat, ale pokud již kolona stojí, což je podle me hlavní důvod zřizování většiny BUS pruhů, tak se řidiči mají tendenci připojovat předčasně a pruh tak ztrácí část své výhody pro MHD. Měli by vyzkoušet na některých místech se stojícími kolonami obrácené řešení, kdy BUS pruh předjíždí a ba svémkkonci se zařazuje autobus do stojící kolony, myslím že by tak získal větší výhodu v době kdy ji nejvíc potřebuje.
Takto to dokonce již prohodili před Vypichem a výrazně to tam pomohlo. Je to tak jak píšete.
Takto úspěšně i Tupolevova, nadále má být v Praze sledován spíše zip z buspruhu do průběžného obecného, je to skutečně efektivnější.
Tohle by mohla sledovat policie. Plná čára/buspruh končí na určitém místě, jestli se někdo řadil před tím, tak může dostat pokutu a body.
Takové „detaily“ jsou mimo reálné možnosti policií, nezvládají ani dozor nad neoprávněným použitím buspruhu v celé délce… Přestupek je aktuálně bez bodů.
Buspruhy jsou obvykle s přerušovanou čárou.
Máte pravdu, jako efektivní řešení se ukazuje ukončit BUS pruh a bežný pruh pro auta nechat jako průběžný. Nyní se již nové BUS pruhy většinou takto dělají, bude to třeba na té Plzeňské nebo Kukulově. Není problém s předčasným řazením a efektivní délka BUS pruhu se tak prodlužuje. Na mnoha místech v v nedávné době došlo nebo nyní probíhá přeznačení.
Tleskám! Pro MHD není nic horšího než rozsypaný jízdní řád a vozidla blokovaná v kolonách.
asi takhle. Kazdy BUS Pruh vyrazne zhorsil MHD a zpomalil MHD. Ale nepoucitelni Cesi. Naivni a plni populismu. Jeste k tomu levneho
Nějaký odborný výklad k tomu, jakým způsobem bus pruhy zpomalují MHD? To bych se opravdu rád dozvěděl, jakým způsobem autobus zpomalí to, že nemusí stát v koloně, kterou ve vyhrazeném pruhu předjede…
třeba tím že se kolona prodlouží před začátek bus pruhu takže si v ní autobus stejně postojí než se do svého pruhu dostane?
Strakonicka Ulice pod Barrandovmaostem je ukazka ceskeho mysleni. byly 2 Pruhy Smichov 2x P4. Kolona max 2 km . 2012 Dolinek Nejdrive znicil 1 pruh na P4. Zacal se stosovat provoz – kolona max 3km. Nasledne BUSPRUH smichov a sikana pred ni. Kolona kazdy den aspon 7 KM!! PRoste cesi
milej Jirko, a co takhle podívat se do statistik, o kolik stoupla na Strakonický doprava s otevřením Blanky?
furt to samy.. pred tim i ted. Jen v 2008-2012 byla slabsi doprava nebot cesi byli v bankrotu
nestoupla. Je to furt stejny od 2012.
Jsou takové, ale rozhodně ne všechny. A pak jsou taky pruhy zbytečné (třeba Na Padesátem na sever), které jsou sice zbytečné, ale nic ani nezlepšily, ani nezhoršily.
A nejhorší je, že zatímco autem se ta zácpa často dá objet (jet dál od centra, projet úzkými uličkami mezi obytnými domy), tak bus MHD v té zácpě trčet musí, protože schválená trasa.
Jo schválena trasa je pro rychlíkové linky zlo. Proč by bus nemohl jet jinou trasou? Kdekoliv kde není zákaz vjezdu autobusům, jedinna podmínka dodržet sled zastávek.
Takováhle anarchie? No tohle?!
nikdy se to tak nedělalo!
Když se podíváte, jakými různými trasami prosakuje linka AE, zřejmě to DPP a magistrát toleruje. Ostatně i na Strakonické jsem zažil, že tam řidič třístovky kus projel jakousi souběžnou ulicí, co byla málem polní cesta.
Presne tak. Jsi nepoucitelny, protoze veris tomu, ze BUS pruh zpomaluje MHD. Ale treba se z te naivity vyspis.
Strakonická (nový vyhrazený pruh místo krajnice v úseku Lahovický most – K Sádkám)
Jak bude vyřešen nájezd z ulice K Sádkám do Strakonické přes ten bus pruh?
teleportem tyvole.
Né, fakt, co je tohle za dotaz?
Tipoval bych, že buď bude v délce připojovacího pruhu buspruh přerušen, nebo ho budou najíždějící vozidla příčně přejíždět, což snad v PSP teoreticky ošetřeno je.
Anebo se to vyřeší tak, jako se to řeší u cyklostezek: před křižovatkou bude značka „řidiči, vystup z auta“. 🙂
Máte fakt pocit, že vyhrazený pruh mohou křížit jen vozidla, pro které je vyhrazen? Není potřeba nic přerušovat, najíždějící auto jej prostě překříží a zařadí se do prvního nevyhrazeného pruhu. Fakt vůbbec nechápu, co v tomhle kdo hledá za rébus.
Umíte číst? Co asi znamenají slova „nebo ho budou najíždějící vozidla příčně přejíždět, což snad v PSP teoreticky ošetřeno je“? Ovšem příčné přejíždění je jaksi nepoužitelné v kombinaci s připojovacím pruhem. V takových případech se to často řeší tak, že v délce odbočovacích i připojovacích pruhů se prostě vyhrazené pruhy přeruší.
Tam se už nic měnit nebude, od roku 2018 zde 2 pruhy, buspruh a připojovací pruh. Funguje to srozumitelně a plynule.
aneb kterak hustou dopravu jeste zahustiti…
presne. Jeste vetsi bordel.