lot
Autobusy

Nemáme dostatek řidičů, přiznal poprvé DPP. Prahu čeká rušení autobusových spojů

Bus v pražské MHD. Autor: DPP - Petr Hejna
Bus v pražské MHD. Autor: DPP - Petr Hejna

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) nemá dostatek řidičů a kvůli tomu musí zrušit část spojů. Na dnešní tiskové konferenci to po několika týdnech přiznali zástupci DPP a hlavního města. DPP chybí k ideálnímu stavu 240 řidičů.

Škrty se už v listopadu dotknout celkem dvaceti autobusových linek. „Nezrušíme žádnou linku, ale dojde k omezení některých spojů a prodloužení intervalů, aby si mohli řidiči oddychnout. Nechceme ale, aby došlo ke snížení komfortu pro cestující. Omezení je jen tam, kde je možné podle aktuálních dat provoz omezit,“ řekl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

Chystáme změny tak, aby se dotkly jen minimálního počtu cestujících a přitom se snížil počet řidičů, kteří jsou potřeba. Nejde jen o úpravy jízdních řádů, ale prověřujeme i možnosti, zda by v některých situacích nepomohla výměna linek mezi dopravci,“ uvedl Petr Tomčík, ředitel Ropidu.

Podle generálního ředitel DPP Petra Witowského došlo ke zhoršení situace s nedostatkem řidičů zrušením takzvané karenční doby, kdy se proplácí nemocenská od prvního dne. „Projevilo se to růstem nemocnosti ve všech profesích, u řidičů v září meziměsíčně o téměř tři procentní body na celkových 10 %. Nicméně se snažíme společně s městem hledat řešení, například se snažíme motivovat řidiče navázáním některých odměn na počet odpracovaných hodin, využívat benefit sick days místo nemocenské a podobně,“ řekl Witowski.

K ideálnímu stavu by podle něj potřeboval DPP zhruba 240 řidičů navíc, což je zhruba deset procent celkového počtu. Podle něj má podstatně větší dopad na odřeknutí spojů dopravní situace v Praze, například kvůli nehodám nebo dopravním zácpám. I proto chce město posílit vyhrazené pruhy čistě pro autobusy. Neodjeté spoje kvůli nedostatku řidičů tvořily podle DPP jen zhruba setinu všech spojů, snaží se o omezení na nejvytíženějších linkách, kde jede brzy jiný spoj. Za září z 5,5 milionu ujetých kilometrů z personálních důvodů DPP odřekl 800 kilometrů.

Velká omezení čekají cestující v lednu a v únoru, kdy přejde DPP na téměř prázdninový provoz. V praxi to znamená zejména prodloužení intervalů. Ropid to vysvětluje i tím, že v lednu a únoru jezdí obvykle méně lidí než v jiné části roku.

Budu upřímný, musíme nechat řidiče autobusů trochu vydechnout od nekonečných přesčasů a dát jim možnost vybrat si také dovolenou, aby pak všechno jezdilo, jak má, zejména v měsících, kdy cestuje v Praze nejvíce lidí. V lednu a únoru, kdy je poptávka skutečně nejnižší, se tak intervaly autobusů na základě dohody s vedením města i dopravním podnikem a dalšími dopravci mírně prodlouží. Půjde o pokles o cca 9 % oproti běžným všedním dnům roku. Není to takové omezení jako o letních prázdninách a budou i linky, například 180 či 201, které pojedou úplně normálně,“ doplnil náměstek ředitele ROPID Martin Šubrt.

Podle Witowského by měla síť pražské MHD projít optimalizací, zejména pak u autobusů a tramvají. Využít chce především data z automatických sčítačů cestujících, které jsou zatím ve 300 autobusech. Nově DPP slibuje od ledna i zveřejňování skutečného času příjezdu autobusů. U tramvají zatím taková možnost nebude. „Budeme na našich stránkách zveřejňovat informace o skutečném příjezdu a odjezdu, data budou otevřená,“ dodal Witowski.

Praha současně dnes oznámila posílení některých autobusových linek, častěji bude během adventu jezdit i metro.

Dopravci dnes přišli i s návrhem, jak zvýšit počet řidičů snížením minimální hranice z 21 let na 19 pro řízení autobusu.

Souhrn listopadových změn

102: není v provozu v úseku Sídliště Bohnice – Staré Bohnice (souvislost s aktuální výlukou, zastávka v docházkové vzdálenosti na Sídliště Bohnice, případně možnost využití linky 236)
109: prodloužení intervalu ve večerním provozu z 20 na 30 minut a drobné úpravy poloh spojů ve špičkách
123: v pracovní dny dopoledne není v provozu v úseku Kavalírka – Anděl – Na Knížecí
131: v pracovní dny dopoledne prodloužení intervalu z 10 na 12 minut
151: v pracovní dny dopoledne prodloužení intervalu z 20 na 30 minut
157: během pracovního dne ve špičkách zrušeny tři spoje jedoucí vždy v odvratném směru proti aktuální maximální špičkové poptávce
165: v úseku Modřany – Komořany – Zbraslav omezení 50 % spojů v období pracovního dne
168: v pracovní dny ráno a odpoledne nejsou v provozu vložené spoje v úseku Nové Butovice – Nemocnice Na Homolce
170: v ranním období pracovního dne v úseku Braník – Barrandov každý druhý spoj (souvislost s dočasným zásadním omezením průjezdu při opravě komunikace K Barrandovu, současně reálný pokles poptávky cestujících)
175: v pracovní dny dopoledne prodloužení intervalu z 20 na 30 minut
176: v pracovní dny dopoledne prodloužení intervalu z 10 na 12 minut
181: v pracovní dny nasazeny kloubové vozy jako kompenzace za dočasně zrušenou linku 182
182: na lince budou dočasně v provozu jen vybrané spoje v ranní špičce (do 1. prosince)
183: v pracovní dny dopoledne prodloužení intervalu z 20 na 30 minut
185: v pracovní dny v úseku Palmovka – Letňany snížení počtu spojů na začátku a konci špičkových období
193: v pracovní dny dopoledne prodloužení intervalu z 10 na 12 minut
200: v pracovní dny v části ranní špičky prodloužen interval ze 2 minut na 3 minuty, v odpolední špičce ze 3 minut na 3,75 minuty
216: zkrácena do trasy Sídliště Baba – Vozovna Střešovice, rozsah provozu upraven pouze na pracovní dny cca od 6 do 19 hodin
241: není v provozu část vložených spojů v ranní špičce pracovního dne v úseku Sídliště Zbraslav – Smíchovské nádraží

Významné změny v autobusové dopravě od 1. prosince
V neděli 1. prosince dojde naopak ke změnám v Pražské integrované dopravě, které zlepší obsluhu lokalit, kam zatím autobusy ještě nejezdily.
• Nová midibusová linka 153

Dlouhodobý záměr MČ Prahy 5 bude realizován zahájením provozu linky obsluhující oblast okolo Černého vrchu, hřbitova na Malvazinkách a Dívčích hradů. V zastávkách U Zvonu a na Laurové bude možné přestupovat z autobusu na tramvaj, na Radlické pak na metro. Linka pojede po trase U Zvonu – Černý vrch – Malvazinky – Radlická – Dívčí hrady – Nad Konvářkou. Bude v provozu celý týden v intervalu 30 minut, kromě víkendů a večerů, kdy pojede jednou za hodinu.

• Posílení svazku linek 158 a 195 v oblasti starých Letňan

V souvislosti s novou bytovou výstavbou dojde k zásadnímu posílení svazku linek 158 a 195 v oblasti starých Letňan navýšením provozu o více než třetinu oproti stávajícímu stavu. V období špiček pracovních dnů bude souhrnný interval svazku linek v rozsahu 3 až 4 minuty.

• Zlepšení dopravní obsluhy Kbel a Vinoře
Linka 182 bude od letošního prosince nově jezdit na trase Opatov – Prosek – Vinoř, tj. bude prodloužena o úsek Prosek – Vinoř. V provozu zůstane i stávající linka 185, která jezdí do Kbel a na začátek Vinoře, bude nově zkrácena k metru Letňany. Prodloužením linky 182 bude lépe obsloužena i zbývající část Vinoře.

• Spojení linek 192 a 194 v centru na Malé Straně
Minibusová linka 194, která zajišťuje místní obsluhu v oblasti Petrské čtvrti a Starého Města, bude z dnešní konečné zastávky na Malostranské pokračovat přímo až k Nemocnici pod Petřínem. Spojí se tak s dnešní linkou 192 a zároveň pojede v pracovní dny nově každých 15 minut místo dosavadních třiceti.

• Prodloužení linky 146 na Želivského
Dnešní linka 146, která jezdí z Hrdlořez pouze na Spojovací, bude nově pokračovat ulicí Na Jarově a přes Habrovou, Vackov a Třebešín až ke stanici metra Želivského. Ulice Na Jarově tak získá kromě spojení k metru i vazbu na tramvajové a autobusové linky na Koněvově ulici a na Spojovací.
V prosinci dojde i k několika dalším úpravám provozu linek PID v oblasti Horních Počernic a Černošic. Detailní informace bude ROPID představovat postupně během listopadu.

178 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pedro74

Když už pan generální přiznal nedostatek řidičů, chtě nechtě bude v dalším kroku muset 1) sehnat u magistrátu víc peněz na motivující platy řidičů (a ty mu nikdo nedá) nebo 2) přehodnotit poměr administrativy a provozních pracovníků. V naší banánové republice, ale neočekávám řešení ani jednoho z bodů, protože na to nikdo nemá koule a pštrosí hlava v písku je hlavní způsob „vyřešení“ všech problémů. O alibistickém omezování plynulosti IAD ani nemluvím, stojí pak všichni. Parkovací domy v nedohlednu jakbysmet. Budování metra, S-bahnu, a tramvajových tratí jako páteře VHD v Praze jen ve studiích, vizualizacích, prohlášeních a „skutek utek“.

Glo

Nízké platy řidičů jsou hlavně kvůli neschopným odborářům, kteří nevyužívají jejich hlavní zbraň: stávku.

Leinad

Jaká je vlastně činnost odborů DPP? U ČD aspoň je vidět boj za režikju a proti krajům

Jier

Autonomní autobusy by byly nejlepší. Žádní arogantní nervózní řidiči, netřeba aktivních záloh, bus si nepotřebuje vzít dovolenou atd… DPP by měl investovat do jejich vývoje. Za nějaký ten pátek by se mu to vyplatilo.

MrMarkus

Proč by DPP měl investovat do vývoje? V tomhle zastávám pragmatičtější přístup nechat vyvíjet jiné a raději jezdit ty nejběžnější typy busů a držet mzdy řidičů vybalancované a dostatečné. Až ta vozidla budou dostupná a ekonomicky se to vyplatí, tak si je DPP prostě koupí.

Leinad

Houby platit vývoj. Vždycky když se pořádá vyberko, kouknout co na trhu je, zeptat se výrobců jestli už automat nemají,… ale ve výsledku chtít nějaký lepší průměr za rozumnou cenu.

Leinad

Fuj, hnusný PID, v tom neplatí režijka ani TR10, má co ty jejich tramvaje jsou?

Přemek

Jak ušetřit řidiče? Na vytížených spojích pouze velkokapacitní busy, u paralelních linek s kolejovou dopravou snížit počet spojů a restrukturalizovat je, půlku administrativy poslat po řádném zácviku za volant (stejně si to platí DPP)… Neříkám, že objevuji Ameriku, ale cesta od slov a analýz k činům bývá hodně zarubaná…

Vašek

Zajímavý, že omezují provoz na frekventovaných páteřních i napaječových linkách, ale midibusové vzduchovoziče se s vyjímkou 168 a 216 nijak neomezují a od prosince se zavede další midibusík číslo 153

MrMarkus

Přesně, ve špičce nemá midibus co dělat. Mimo špičku s rozumem, když už interval vychází moc dlouhý, ať je tam tedy vypsán midibus, ale jinak ve městě očekávám prakticky jen busy s větší kapacitou, je třeba prostě plánovat veřejnóu dopravu tak aby ta vozidla efektivně využila. Jak jsem psal níže, konkrétně třeba dlouhá linka 139 ve špičkách nefunguje, protože je prostě vedena místy, kde chytne až desítky minut zpoždění. Řidič si musí taky na konečné odpočinout a pak se lidé hrozně diví v opačném směru, že jim to nejede. Město musí vynaložit více úsilí na řešení míst kde jsou takové… Číst vice »

Olda

Vážení pánové, laskavě mne berte jako takové zrcadlo z obyvatelstva. Veřejnou dopravu používám docela rád /samozřejmě se stesky, jak jinak :-)/, no do „echt“ fandů mám hodně daleko. Ale jak Vás tak tady čtu, v příspěvcích k řidičům u DPP, myslím že vše vysvětlující je příběh, který mne potkal ve Vodňanech u autobusové zastávky, někdy 3 roky dozadu. Rámcově šlo to, že MHD z Lince hledalo šoféry, alespoň trochu s praxí (byl tam věkové limit od) a trochou němčiny (pochopil jsem, že Goethe v originále s přechodníky v Hochdeutsch to nebyli). Za to – 2000,-Eur netto plus střecha nad hlavou… Číst vice »

Andros Baman

Pokud mesto neumi zajistit provoz MHD, nemelo by pokracovat ve fanatickem tazeni proti automobilismu.

MrMarkus

Poradím vám, jak vytrhnout jeden malý trn z paty. Nasaďte na linku 157 (spojení Modřany – Kačerov) kloubové busy a upravte ostatní souběžné linky kterým to uleví. Trasa linky 157 je krátká a spoje tam nenabírají větší zpoždění. V současnosti tam jezdí jen busy standardní (navíc třeba dnes v půl osmé ráno stará „vysokopodlažní“ Karosa). Tahle linka je z Kačerova až po zastávku Poliklinika Modřany (kde je také přestup na tramvaj) intenzivně využívána, není to ta linka, kde se půlku trasy vozí vzduch, proto volám po kloubu. Tak a teď kde ušetřit, první na ráně je samozřejmě 139, která nejen… Číst vice »

Leinad

1) Vrátit jízdné na úroveň posledního zdražení (dneska o inflaci více)
2) Rozmyslet si za co řidiče pokutovat (jen DPP umí snížit plat za 30s náskok busu z Lihovaru směr Smíchov. Náskoky obecně jsou zlo, ale ne nadarmo má ROPID toleranci -59s, ne nadarmo mají rychlíky z předposledních stanic obrácené téčko)
3) Přestat lpět na dogmatech typu oběhy busu=turnus řidiče. Jasně když řidič bude mít svůj bus, má to výhody(zařídí si kabinu jak chce, možná se ušetří i na servisu), ale když to nevychází tak oddělit.

A.R.

S třetím bodem bez výhrad souhlasím. Ale šotouši prostě zvrat v myšlení nepřipustí.

jkt

Myslite tim „zdrazit rocni predplatne“, a nebo Vas spatne chapu?

Leinad

Bodem 1, no jízdné pravidelně „zvyšovat“ o inflaci. Můžete to chápat jako zdražení, pokud se nezvyšují vaše příjmy.

A.R.

Tak já jako teoretik jsem dostal mínusy, ale řidiči chybí dál. To jste si, vy moji milí odborníci z praxe, moc nepolepšili. 😀 Pořád čekám, čím mě ohromíte a pořád nic. Zřejmě ta vaše praxe nefunguje tak, jak byste chtěli. Nejspíš to bude tím, že jí absolutně nerozumíte. 😀
Až mi přijde zase projekt na nějakou optimalizaci, který do roka řeším aspoň 40, pošlu objednatele za vámi. Určitě jim poradíte víc a líp a nebudou se ptát docentů a profesorů z dopravních fakult, kteří o dopravě vlastně nic neví.

A.R.

Několik řešení existuje, i když asi nebudou tak uspokojivá. Pokud je to možné a výhodné, natahal bych do vybraných lokalit tramvaje, protože vozy se mohou spřahovat do souprav. Pokud by nepomohlo ani to, pokusil se někdo z tamních dopravních inženýrů (pokud tedy nějaké mají) optimalizovat technologické procesy tak, aby při sníženém počtu řidičů bylo uspokojeno maximum cestujících, aniž by ten řidič trpěl? Co se takhle podívat na oběhy vozidel a turnusy řidičů? Schopný matematik by si s touto úlohou poradil. Za mě je kravina, aby s řidičem pauzírovalo i vozidlo, jak je tomu např. v Ostravě. Pokud na takové věci… Číst vice »

Martin

Sice to teoreticky máte zmáknuté, ale když řidiči autobusu vezmete jeho autobus, kde si aspoň při tom všem stresu může udělat nějaké zázemí, tak vám okamžitě stovky řidičů odejdou a jste v mnohem větším průšvihu, než před tou „diplomovou prací“.

A.R.

To není teorie, není to můj nápad. Docela dobře to funguje v zahraničí. Ale tyhle nápady Češi nikdy neocení, protože si najdou tunu výmluv a důvodů, proč to nepůjde. 🙂

Jiří Kocurek

Mno v zahraničí… Faktem je, že řeky odsud tečou do jiného moře. Nicméně střídání řidičů na lince je normálně k vidění také v česky mluvících krajinách.

A.R.

Ale pokud máš lepší nápad, určitě si ho poslechnu. 🙂 Nejspíš jsi starý praktik, který na teoretika vyzraje. Jen je škoda, že ta praxe dosáhla přičiněním těch super praktiků tohoto stavu.

Anonym ze severu

A.R.: Když by si někdo nad oběhama, počtama řidičů a dalšími daty opravdu někdo sednul, tak se dají získat určité úspory (Liberec je v tomto směru dobrým příkladem). Neznám moc pražský provoz, ale výměna vozů mezi řidiči po každém půlkole je prostě volovina. To už pak nebude jezdit opravdu nikdo!

A.R.

Liberec je dobrým příkladem, protože jsem je to naučil já. Vykašlali se na nějaké šotoušoviny a volovinu, že řidič musí být vždy spojen s vozem. Tenhle komplet jsem oddělil a vznikají tak oběhy vozidel zvlášť a turnusy řidičů zvlášť. Dělám to úsporně, logicky a tak, jak se to dělat má.

Anonym ze severu

A.R.: A to zvláště ještě dodržovat technické bezpečnostní přestávky, když furt točíte vozy?

A.R.

To už je záležitost nastavení kritérií v optimalizační úloze. Nic těžkého. Teda jak pro koho.

Placebo

No , ten Liberec se Vám moc nepovedl, jenom jste přizpůsobil interval tomu kolik máte řidičů a busů. Třeba linka 25 a její krásný patnácti minutový interval. No nevím , nevím , já bych se na Vašem místě tady moc nevychloubal.

A.R.

Výsledky mám takové, jaká byla vstupní data. Matematiku nepřečůráš. Je logické, že počet řidičů a vozidel nemůže být větší, než jich je reálně k dispozici. Říká se tomu podmínka nezápornosti a nenulovosti.
Ale určitě máš na kontě úspěšnější projekty než já. 🙂 Tak se pochlub, čím významným jsi přispěl do optimalizace dopravy. Zajímalo by mě to. 🙂

Martin

Experiment Palmovka. Super. Akorát díky zpoždění na jedné lince stály další tři linky. Možná když bude průjezdná Praha na 100% dobrý nápad. Zatím to nefunguje. 😂

Leinad

Myslíte experiment IP Pavlova, kde se tramvajaci dokáží vystřídat a řešit i větší zpoždění?
Pokud dispečer vidí že mám velké zpoždění a nedojedu na místo kde mám BP včas, může vymýšlet kraviny(nařídit tomu koho střídám aby tramvaj na IPP zamkl a nechal ji čekat na mě, zatímco já budu v nehybné koloně za ním) nebo to řešit.

Milan

„“….nebo to řešit““, a to je podstatný problém, který DPP – jeho dispečeři skutečně neumí, práč to řešení bylo většinou jediné = původní řidič, který neměl střídajícího (jenž sám nestihl ani započít svou předcházející přestávku) na voze zůstal a pokračoval s ním dál – čímž pravděpodobně (tak jako řidič což jej nedokázal vystřídat) přetahoval dobu řízení bez přestávky! Tzv. dělení řidičů (kdy se tito střídajjí po ujetí 1/2 až na 2 kol linky) od vozů skutečně je při výrazných nepravidelnostech problém. Způsob čerpání přestávek řidičů mimo vůz, který dává praktický smysl nejen při dodržení pravidelnosti provozu, ale právě i při… Číst vice »

Leinad

Tak neuškodí to promyslet, aby dispečer nějakou možnost měl. Ale nechcete tvrdit že řidiči tramvají střídající se na IPP porušují zákoník práce?

Hilpertová

Jako býv. řidička DP vám mohu zcela jednoznačně odpovědět ohledně střídání řidičů na jednom buse…blbost.

Jiří Kocurek

Takže máme řidiče, který odpracuje 40−50 hodin týdně. Jezdí s autobusem, který také jezdí 40−50 hodin týdně. Nic nebrání tomu, aby ten autobus jezdil 80−100 hodin týdně, kromě kritéria jeden řidič jeden bus. Tím pádem polovina autobusů stojí v garážích a čekají na svého řidiče. Tím pádem je také potřeba mít o 2x větší garáže, když je potřeba mít 2x více busů, protože opravdu nic nebrání tomu, aby autobus jezdil 80 −100 hodin týdně. A jako třešnička na dortu: chybí peníze na mzdy. Co je safra za problém udělat x skupin po třech až pěti − budete spolu točit jeden… Číst vice »

Leinad

„Nikdy se to tak nedělalo.“

A.R.

To je ta nejdebilnější výmluva, kterou jsem kdy slyšel.

A.R.

Aha, tady je zase někdo chytrý… 😀
No dobře, tak si pak nestěžujte na množství směn v měsíci a na přesčasy. 🙂

Martin

Když má řidič o třetinu menší plat na hodinu než skladník, tak se není čemu divit, že jde od autobusu do Penny. Balíky Coca-Coly mu nenadávají a když je převrhne, je to otázka pár set Kč, nikoliv pár let kriminálu. Něco je špatně, možná by měli mít řídici stejný plat jako poslanci a hned by jich bylo dostatek. A imunitu k tomu.

Jiří Šrámek

Berte to naopak. Bylo by málo poslanců.

Martin

Pokud je v Praze nástupní plat řidiče 35 000 hrubého a 40 000 už není po dvou letech praxe výjimka, kde je prosím v Praze sklad, kde má skladník 60 000 Kč hrubého? To bych se samozřejmě nedivil, kdybychom byli všichni skladníky a autobusy nejezdily vůbec ;-).

Anonym ze severu

Martin: Známý jezdí pro DPP a se vším včetně přesčasů a víkendových šichet má měsíčně zhruba 22k čistého (nepředpokládám že by se s velikostí platů v DPP během posledních měsíců hýbalo). A to už několik let jezdí. Takže zlatý skladník

Xyz

pokiaľ viem tie ich inzerovane platy sú vrátane víkendov, nočných a sviatkov, len za pracovné dni 40 v hrubom ani zďaleka

asdfr

No, co som pozeral na stranke plat vodica autobusu, tak ponukaju 163 Kc na hodinu ako zaklad. K tomu nejakych 20 percent ako odmeny plus priplatky za sviatky a nadcasy. Mne vychadzal zakladny plat nejakych 27 000 v hrubom. Spominaju tam priemerny plat 40 000 ale to je vratane nadcasov, sviatkov a nediel. Pri tom plate 40k ale uz nehovoria, kolko hodin nadcasov a nediel na taky plat je odrobene.

Xyz

27 v hrubom je tragedia, to je na urovni pracovnika supermarketu v Prahe s nulovou zodpovednostou, nie za znicene nervy z prazskej premavky a zodpovednost za zivoty ludi v autobuse, tam by bol aj ten 40tis zaklad v hrubom bez priplatkov slabota

Jiří Kocurek

Kolik že to Firma a Vláda zřídila nových úřednických pozic? 50.000 nebo tak nějak? Většina v Praze?

Antonín

Se ani nedivím. Jsem tam byl před 3 lety na personálním se ptát na práci a prý mám navštívit web. Tak jsem je poslal do řiti. Pokud se tak chovají i nadále tak se nedivím

Martin

Jedno reseni by bylo a mluvi se o nem uz dlouho… V Praze a okoli je silne poddimenzovana a zanedbana zeleleznicni infrastruktura. Namatkou, Praha-Kladno, ktera by pomohla nejen letisti, ale usetrila nektere autobusove linky,… dle meho prosazovane metro D, byt jej podporuji, neni uvazovano az do regionu Jesenice a Popovic, zde stacila nova zel. trat od Kacerova, ktera mohla i suplovat castecne metro D… nova trat a napojeni do Brandysa n/L a dal do Ml.Boleslavi,… zdvoukolejneni a elektrifikace zel. trati na Kbely, Letnany a dal na sever… tramvajove trate na predmesti, napr. Zdiby, Odolena voda,… obnoveni trati ve meste a… Číst vice »

Kuba

Řeší se situace, že řidiči chybí teď, ne že budou chybět za 10 let, až se podaří něco postavit.

Martin

Jenze tohle si uz nekolik let, rychle reseni neexistuje, jen zlepseni podminek pro ridice + odpovidajici mzda a doplneni stavu o cizince… ale pokud chcete resit nedostatek dlouhodobe, tak musite zacit investovat a snizovat naklady…
Jsou mesta, kde je doprava prakticky cela elektrifikovana a slusne propojena s regiony… Kdyz se podivate kolik lidi dojizdi za praci z regionu kolem Prahy, tak jinak nez autem nebo autobusem to nejde a to vse pak dela problemy v MHD ve meste, vcetne nedostatku ridicu…
Za 10 let muze byt situace jeste horsi…

Anonym ze severu

Martine, rychlé řešení existuje: ZMĚNIT FINANCOVÁNÍ!!! A to se budou dít věci, jaký jste ještě v životě neviděli 😀

Martin

Tomu verim….

LiborV

V létě se psalo, že z důvodu udržení řidičů u DPP dojde k investicím do zlepšení zázemí řidičů ve výši 1,5 mld. Již se to projevilo v praxi? Mnohdy to není jen o mzdě, ale i o možnosti dojít si důstojně na WC, mít možnost se naobědvat, mít stabilní a přehledný plán směn apod. Mít systém, který bere v potaz praktické zkušenosti pracovníků. Možná by stálo za to zamyslet se nad vybavením pracoviště řidiče u nově kupovaných vozů a pořídit (objednat) nějaké ty vychytávky co usnadní a zpříjemní práci. K těm souběhům metra, tramvají a autobusů v úseku Prosek –… Číst vice »

...

Podívejte se, Praha mimo jiné i díky gastarbeiterům praská ve švech už teď. Další už sem netahat.

Martin

a kdo jejich praci bude delat?

...

Těch dalších? No doufejme, že už nikdo a že se ta jejich pracovní místa přesunou někam jinam. Stávající nikdo nevyhání.

Ušatá

Ti, kteří dělají nesmysly a nesmysly se živí. Máme moc zaměstnaných lidí ničím, věcmi, které nepotřebujeme a které nic společnosti nepřinášejí.

Leinad

Co je to „nesmysl“?
Profesionální sportovec si holt sponzory najde, i když sponzoři „chodí pěšky protože si nezaplatí MHD“

MW.

To není dobrý příklad, do Prahy a okolí se hlavně stahují češi. A raději tu mít slováky a lidi z východní evropy než gastarbaitery ze vzdálenějších končin se kterými si tak kulturně nerozumíme…

...

Češi? Tak se v Praze někdy projděte po ulici, nemyslím v centru, dívejte se a poslouchejte. Arabové, Číňaní, Vietnamci, Ukrajinci, dokonce i Mongolové nebo Uzbeci. Ale souhlasím, že i tuzemských náplav se nám do Prahy stahuje nadměrně mnoho.

Xyz

pozrite si štatistiky, kecate sprostosti, popri ukrajincoch, vietnamcoch a slovákoch sú ostatne narodnosti prakticky zanedbateľné v prahe

nevraviac, že nerozumiem kde je problém ak tu žijú aj iné národnosti mimo centrum. zniete ako zakomplexovany chudak s biednou pracou a bytom leda tak na 30r hypo s tým že všetkému sú na vine cudzinci

...

No vida, další náplava. A dokonce vulgární. Přesně o takových to bylo…

Statistiky vám neřeknou vůbec nic, Ukrajinců s polskými pracovními vízy nebo takových, co jsou tu jen jako turisté, jsou tu spousty. Mnoho ze Zakarpatí jich má maďarské pasy, takže se na ně hledí jako na občany EU. Takže i v tom se mýlíte, úplně stejně, jako ve všem ostatním ve svém příspěvku 🙂

radim

Ať jim přidají prachy (aspoň tak 15 tisíc) a bude to… Když vezmu linky 161+312, tak spoj v 17:25 (161) z Bořislavky jezdí pravidelně tak v 17:30 a spoj 17:35 (312) je tak narvaný, že se tam dá sotva stát. Kolikrát se na to člověk i vykašle a počká na další… A s těmi agresivními cestujícími… Nenaštvalo by vás, kdyby ráno spoj z Tuchoměřic (312) odj. 6:47 se „dosunul“ na zastávku v 6:51 (zpoždění 4min na 4 zastávky je fakt umění)? Ovšem i to by bylo OK, kdyby těm řidičům nebylo úplně putna, že musíte být včas v práci, takže… Číst vice »

Kubrt

U těch PID linek v raní špičce dc se ty minuty navíc nahormadí i špičkovému řidiči, zcela bez jeho vlivu.

Ondra

Opravdu si stěžujete na zpoždění 4 minuty?

radim

4min zpozdeni kdyz 4 zastavky predtim je vychozi zastavka a veze 5 lidi? To nemuze z te konecne proste vyjet vcas? A psal jsem ze by to bylo OK kdyby nedojel na borislavku pozdeji o 8min. Po prazdne silnici kde je 50-ka nemusi jet 35 a zvlast ne kdyz ma zpozdeni ne?

radim

Dobre tak si minuskujte… Chtel bych videt vas jak byste to stihali prestupuju 3x a kvuli jeho 4 minutam (8mi na Borislavce) dorazim do prace o 18min pozdeji nez kdyby jel vcas. Ale ne vsichni ridici. Jezdi tam jeden usmevavy ridic a ten dojede VZDY vcas. Taky je pravda ze nejezdi 35 ale 50…

Martin

No ja osobne bych vysel o 1/2hod. driv….

radim

Ano to by samozrejme slo. Bohuzel, kvuli delsim intervalum dojedu na misto jen o 8min driv nez kdyz jedu tim o 1/2 hodiny pozdeji (tedy pokud ridic jede +/- vcas). Samozrejme kdyby bylo dost ridicu a nebyli ti stavajici pretizeni atd atd atd tak by to asi taky vypadalo jinak. Stacilo by jim dat tak 45 tisic mesicne aspon…

Martin

No obavam se, ze ne, pac mozna nekoho sezenete, ale ten odejde od jinud kde bude chybet a opacne… Proste ridicu je potreba vic, nelze jen pretahovat donekonecna… Jiste jsem pro, at se ridicum prida na platech, zaslouzi si to, zvlaste v prazskem provozu… ale taky to neco stoji a musi to jit ruku v ruce se snizenim nakladu, jinak zdrazite jizdne nebo zvysite dane,… Reseni neni jednoduche, tedy zavest placene parkovani, myto, coz zas narazi na zvyseni poctu spoju, snizit naklady bez investic nepujde jen tak, uz dnes klidne mohli byt jizdni rady na spouste zastavek elektronicke (pamatuji uz… Číst vice »

Leinad

Je fakt, že občas jedu busem, který se nechává předjíždět provozem v buspruhu. Najdou se takoví, kteří rádi mají zpoždění.
Jet 35 po Evropské se semafory na 50/60/70, to prý někdo dělá kvůli úspoře paliva (i když nevím co ušetří rozjezdem na semaforu)

Jorka

Pan ředitel lze jako když tiskne. Nedostatek řidičů je už tři roky a nejvíc od té doby, kdy dopravci dostali dotace a D. P. je nedostal. Řidiči odešli jezdit domů. Proč si tady platit ubytovny…. A DP to ví moc dobře. Na všech linkách sebrali přestávky. Jsou většinou jen obratove časy kolem 5 minut. Pokud nějaká garáž nevypravi protože nemá lidi, zaskakuje garáž jiná. Řidiči co chtějí jezdit z volná tak mají v kuse i 11 směn za sebou. Tohle a jiné věci se dějí už dlouho a vedení dělá ze to nevidí. Peníze přidat nechtějí. Ale uhonit nás to… Číst vice »

Jorka

Docela by mě zajímal názor těch, kdo dal k článku palec dolů??

Leinad

Jezdit jedenáct dnů po sobě je bezpečné?

Milan

jistě není, ale pokud to řidič je sám ochotný, tak vedení DPP to skutečně toleruje, a to opravdu v mnoha případech.

A to i takových. kdy řidič takto jezdící opakovaně nedokáže ve skutečně dost případech včas reagovat na dopravní prohřešky jiných účastníků tzv. silničního provozu a zabránit (byť tzv. z jeho strany nezaviněnému) střetu s nimi!

Dushan

Kdy bude odstraněn nesmyslný souběh metro+tramvaje+autobusy v úseku Kobylisy-Ladví-Střížkov-Prosek?

A.R.

Pořád si myslíš, že si tyhle subsystémy konkurují? Metro na stejném úseku obsluhuje jiný počet stanic, tramvaj taky a autobus taky.

Dushan

Tramvajová trať Kobylisy-Ďáblice zcela pozbyla významu, je to zjevné mizivou obsazeností, což i potvrzuje, že většina zastávek je na znamení.

Honza

Jo, ale na Ládví přijíždí od Ďáblic tramvaj celkem slušně narvaná. V úseku Ládví-Kobylisy je to slabší, ale prázdné to taky nejezdí. Navíc i z Ládví na Bulovku či Palmovku jede hodně cestujících. Naopak si myslím, že by se do Ďáblic měla vrátit i linka 17, ta tu chybí.

LiborV

Variantou by mohlo být prodloužení tramvají alespoň do obratiště Šimůnkova. Pak by nebylo třeba prodloužených spojů 102ky z Kobylis a 183 by mohla končit na Proseku. Nejspíš toto prodloužení nedává ekonomicky a provozně smysl. Dnes je linka 183 případně 102 na Šimůnkovu tramvají nwnaheaditelná. Linky 177 a 152 pokrývají přepravní proudy od metra B Vysočanská. Spoje jsou velmi vytížené především školní mládeží, která jezdí z oblasti Vysočany, Ďáblic, Proseka a naopak. A to do zastávek, které leží mezi stanicemi metra. V oblasti mezi Poliklinikou Prosek a Poliklinikou Mazurská není žádná poliklinika s kompletní péčí (Poliklinika Čumpelíkova rozhodně ne). Maminky s… Číst vice »

Jiří Šrámek

U nás také ne a nešpačkujeme.

LiborV

Možná někteří lidé od vás z ulice špačkují nebo si chodí stěžovat na městskou část. Ropid na požadavky městských částí dost dá.

Jiří Šrámek

Nebydlím v Praze. Městskou část u nás máme jednu a tvoří ji celé město (Krásná Lípa (u Rumburka)). Včil mudruj.

Radek Janata

„Pro celou horní část Prahy 8 je jediný hypermarket u stanice Šimůnkova“

To myslíte který? Neplete si to s Kauflandem na Třebenické?

LiborV

Máte pravdu. Je to Kaufland na Třebenické. Děkuji za upozornění.

jkt

Zda se mi, ze ten vliv „hypermarketu Kaufland“ dost precenujete — aspon v kontextu MHD. V Bohnicich je nekolik let nove otevrene „OC Krakov“ (=potraviny, sport, hadriky, lifestyle, fastfoody), na sidlisti je rada supermarketu pokryvajicich potraviny od ruznych retezcu. Hobby segment a zahrada je IMHO pokryt Bauhausem u vozovny v Kobylisich. Fakt znate lidi, co se kodrcaji z Cimic do Kauflandu mezi Ladvim a Strizkovem autobusem, namisto toho aby jim stacil Lidl u Katovicke, Penny na Odre (ktere maji, predpokladam, podobnou cilovku) a nebo Billa v Krakove nebo v Chabrech (pro nejaky pestrejsi vyber)?

Ušatá

To je tím, že se opustila koncepce zřizování obchodních center – občanské vybavenosti – v místech osídlení. To dojíždění do pseudo obchodních center několik km je nesmysl – ekonomický i dopravní, stejně jako z hlediska územního plánu a využití ploch. Je třena toto změnit a navrátit k rozumu.

Ferenc Futurista

Hned poté, co budou obnoveny tramvaje na Pankráci.
Tyvole, tohle je fakt uvažování. To můžem při použití podobný třeskutý logiky zaříznout tramvaje ze Smíchova na Anděl, vytrhat komplet celou Sokolovskou a Vinohradskou…

Dushan

Nikoli, jelikož tramvaje za Smíchovem i ostatních případech pokračují dál, v mnou uvedemém případě se jedná o koncový úsek, ve kterém je v celém úseku souběh s metrem i autobusy.

Ferenc Futurista

Jasně, takže někam přijedu tramvají a na poslední dvě zastávky si přestoupím. Ne, opravdu nechci ani v náznaku pochopit, co se děje v pomazaných šotohlavách.

Dushan

A tady se právě ukazuje sobeckost, někomu za zatěžko přestoupit, jiný by byl vděčný, když by měl v dosahu aspoň nějakou linku mhd.

Ferenc Futurista

Jasně. Sobeckost. Tak určitě. Prostě utnout jakoukoli linku tři zastíávky před konečnou je pitomost. Tečka.

LiborV

Bydlíte v Ďáblicích? Tipuji, že ne. Pokud ano, tak se vám omlouvám.

Trdlo

To, že je trase Kobylisy – Prosek zakopané metro pod tramvajemi a pod páteřní kommunikací je jen důsledek toho, že ho nebylo možné táhnout jinudy. Pár stanic souběhu nevadí, byla by kravina lidi nutit přesedat, když už jedou třeba 177 z Vysočan.

A beztak se plánuje zpátky tramvaj po Budějovické. Je to prostě jen o rozdělení kapacit. Spíše by bylo potřeba se zamyslet na prodloužení metra a tramvají, aby nebyly přetížené spádové autobusové linky k metru, které stejně stojí v kolonách na příjezdech do města.

Dushan

Souhlasím, že autobusy by měly zajišťovat především dopravu k metru, a v tom případě je zcela špatně koncept tzv. „metrobusových linek“, které mají trasy dlouhé přes půl Prahy, což samozřejmě způsobuje zpoždění a celkovou nespolehlivost.

Kubrt

A přesto ty linky své cestující mají, takže tak marné to nebude, že. Taková 177 je divočina, ale své místo má – nikdo jí nejede durch, ale průběžně se ty lidi vyměňujou. Bylo by super mít východní tramvajovou tangentu, ale to je čirá fantazie, takže ty dlouhé autobusové linky v Praze své místo mají. Desítka z Kobylis do Ďáblic moc cestujících nemá, ale jako důvod tu trať vythrhat a hnát určité množství lidí na přestup na 5 minut cesty, to nevidím.

Dushan

Není třeba hned trhat koleje, jš-li nutné dělat úspory, stačí omezit provoz jen ve špičkách a v sedle ukončit v Kobylisích. Jinak z Ďáblic na Ládví jezdí několik linek autobusů.

LiborV

A jak omezení provozu tramvají z Kobylis do Ďáblic vyřeší nedostatek řidičů autobusů?

Dushan

Třeba tak, že místo hloupého plýtvání na převážení vzduchu, zbyde více peněz na mzdy nebo příspěvky, tedy zatraktivní se práce a nábor nových řidičů může být úspěšnější.

Lukáš F.

Odkud prosím máte informaci, že metro „nebylo možné táhnout jinudy“?

LWQ

I zde Mesto doplati (a doplaci) na dlouhodobe zanedbani rozvoje infrastruktury. Posledni otevreny usek metra byl otevren 6.4.2015. Uz jen neceleho pul roku a bude to pet let, to mame metro v tak dokonalem a dokoncenem stavu? Neumoznuje napriklad MATRA PA135 upgrade na automatickou jizdu bez strojvedoucich? Nedava smysl instalovat oddelovaci steny na hrane nastupiste pro zajisteni vetsi bezpecnosti metra a plynulosti dopravy? Tohle vsechno je praxi overena technologie, kdy napriklad automaticke vedeni vlaku maji v Londyne uz z doby, kdy u nas jeste metro ani nebylo. Po optimalizaci ci idealne paralelne s ni dava velky smysl provest prodlouzeni linek… Číst vice »

LiborV

Moc hezký komentář. Děkuji.

...

Jenže co ušetříte na strojvedoucích, to naženete na dispečerech ve velínech.

LWQ

To ale v dnesni urovni automatizace neni pravda. Tedy ona to neni pravda uz desitky let. Neni to idealni priklad, ale CDP v Praze take nema 1:1 pocet dispeceru s poctem zrusenych vypravcich (nemluve o poctu vyhybkaru, hradlaru, zavoraru). Bezny provoz ma navic ridit automat, clovek je k reseni vyjimecnych situaci. Nechme praci strojum, kdyz uz alespon nejake mame.

Martin

Souhlasim, proste by bylo treba uvolnit prubezne penize na stavbu metra a tramvajovych trati,… na druhou stranu je az neuveritelne zanedbana infrastruktura primestske zeleznice,…

Kuba

Ona v Praze hlavně žádná infrastruktura příměstské železnice neexistuje. Všechny z Prahy vycházející tratě (dobře, možná kromě Pacifiku) byly stavěny pro dálkovou dopravu, přičemž se na nich ta dálková doprava (kromě Semmeringu) i odehrává. No a představa Ropidu, že vyřeší přeplněnost silniční a nedostatečnost tramvajové infrastruktury zahlcením té železniční už narazila na své fyzické limity.

Oldřich Sládek

Ano, a dodávám, že i nákladní. S-Bahn v Praze nemá ani metr kolejí.

LWQ

Nu vyjimky by clovek nasel, treba usek od Sluncove na Masarycku 🙂

LWQ

Presne to si myslim. Neni prece principialne nutne postavit hned xy kilometru linky metra, aby se napriklad linka C dostala do Kralup (extremni priklad), ale staci jednoduse resitelne prodlouzeni k nadrazi Cakovice. Nema lidi pak zvoli radeji metro nez autobusy a vlak, po pretizenych tratich v centru. Neni to libive reseni, protoze „kazdy“ by rad vlakem bez prestupu nejlepe „klika-klika“, ale v tak narocnem terenu jako je Praha a okoli, nedavalo by vetsi smysl mit ukonceni dalkovych linek na okrajich Prahy, nasledne 4 kolejny kruh pro objezd mesta (dalkovymi osobnimi vlaky i naklady) a vsechny trate v centru by zustaly… Číst vice »

MV.

A nemyslíte si že metro je v určitých usecích na hraně kapacity ? Osobně mi linka C od pražského povstání připadá jak cesta japonským metrem – hlava na hlavě, od Smíchovského nádraží do centra to už je také docela husté.

LWQ

Ano, ale to nepopira co sem napsal nebo ano? Linka C od IP Pavlova po Budejovickou potrebuje alternativu v podobe linky D „jako sul“ jiz desitky let. Linka B potrebuje „kamaradku“ v podobe linky E, v tomto useku v trase Radotin, Velka chuchle (povrchove), Barrandov (stanice razena v prostoru zastavek Slavinskeho, zapadni vestibul smer stanice tram K Barrandovu a vychodni vestibul v miste krizovatky Geologicke s ulici Slavinskeho), Hlupocepy (jizni vestibul pro Hlubocepy u vlak. zast. a severni trojice vytahu smer Zvahov), Smichovske nadrazi (zde se bude mocne kopat, tak proc toho nevyuzit pro levnou hloubenou variantu krizeni linek?) a… Číst vice »

LWQ

Jeste pridam mapku, hrubou, pokud by to nekoho zajimalo … https://mapy.cz/s/govefahepa

Hanzi

A nebude se náhodou ROPID zlobit, když jsou z něj všichni dopravci tak vystihovaní?

Hilpertová

Pan generální by měl vyrazit mezi řidiče aby pochopil proč jich je nedostatek = proč se noví nehrnou a proč bývalí (patřím mezi ně) utekli 😉

Bob

proč?

Xyz

peniaze sú vždy až na prvom mieste

Hilpertová

Ptát by se měl generální 😉 diagramy…kdysi se během roku měnily 3x max. 4x do roka…..nyní 8x běžně, směny se ví pouze 3 dny dopředu a i to není jisté-klidně vám ráno seberou vaši linku a dostanete jinou ktetá končí i o 3 nebo 4 hodiny později a že máte něco na odpoledne naplánované…nezájem,obratové časy…kdysi byly dostatečné aby se dokázalo vyrovnat zpoždění…nyní minimum…i 2-3 minuty tzn. že se zpoždění nedorovná a hned se jede,na druhém konci linky to samé a pokud je linka dlouhá 1,5-2 hod a jedete v tahu tak se vám za 2 hodiny v pražském provozu zdá… Číst vice »

Andrej

Podle generálního ředitel DPP Petra Witowského došlo ke zhoršení situace s nedostatkem řidičů zrušením takzvané karenční doby, kdy se proplácí nemocenská od prvního dne. „Projevilo se to růstem nemocnosti ve všech profesích, u řidičů v září meziměsíčně o téměř tři procentní body na celkových 10 %.“

Nebylo to spíš přirozeným ochlazením v září?
Co jsou to za pitomé výmluvy?

Praha neinvestuje, nestaví, nebuduje naprosto nic. Měla by tudíž být schopná si zaučit a zaplatit alespoň dostatek řidičů, když už nic jiné.

LiborV

Již Praha investuje a chystá stavby. Výsledek bude vidět až kolem roku 2023. Žádné infrastrukturní projekty těsně před zahájením realizace v šuplíku loni nastupující rada neměla.

Jiří Šrámek

Co, prosím Vás, Praha chystá za stavby, respektive kde a do jakých infrastrukturních projektů investuje? Mám dojem, že se jen žvaní a situace se spíš zhoršuje, než že by se lepšila.

Xyz

takej slubotechne idem keď to uvidím

nevraviac že trebárs obratisko zahradni mesto sa plánuje už od minulého vedenia

Xyz

…uverim ked to uvidim

Ušatá

Ono je pro někoho lepší, když nemocní řidiči budou jezdit, bez ohledu na zdraví. Jak to s nimi časem dopadne nikoho nezajímá. Spíš by stálo za to, aby i g.ř. občas jezdil a řídil vozidlo namísto zbytečného sezení a mluvení o ničem. Může jít prostě příkladem. Toto není míněno jako ironie. Ono to v minuolsti se i dělo v těch podnicích, kde vedení opravdu mělo o něco zájem a ti vedoucí pracovníci i něco uměli a nebyli teoretici či bankéři apod.

Ota

Již několik let se ví že počet řidičů se snižuje a jejich úbytek se u DPP eliminoval zkracováním obratových časů na konečných a zkracováním jízdních dob, ale to již v současnosti nejde, protože již není co zkracovat. Z vedení DPP úbytek řidičů nikdo neřešil! Úbytek řidičů zapříčinili cestující co si neustále stěžují, přesto, že oni porušují Smluvní přepravní podmínky! Řidiči u DPP na mnoha linkách nemají pořádné sociální zařízení a tak musí chodit na WC 5 – 10 minut!

Milan

Za úbytek řidičů kvůli stížnostem cestujících nemůžou tito, ale vedení DPP zoůsobem (ne)řešení těch stížností – kdy za ty nejčastější,m a to zjevně bezdůvodné nebo minimálně naprosto neprokázané stížnosti řidiče postihovalo a omluvilo se za jejich jednání cestujícím, kteří sebe samotné ve stížnostech usvědčili z předchozího porušení nejen uvedených Smluvních přepravních podmínek (vydávaných přepravci – resp. organizátorem integrované dopravy), ale i Přepravního řádu (vyhlášky Ministerstva dopravy)!

Letec

Konečně je to venku. Uleví se jim. Je to jednoduché, je to služba jako každá jiná. Nemají lidi, budou muset přidat nebo omezit služby.
Pokud se budou omezovat spoje, zároveň není možné přidat spoje na příměstských linkách (také není personál) a zároveň rozšiřovat parkovací zóny, takže bude více lidí v MHD.
Bude z toho docela složitá situace. Jsem zvědavý na řešení dopravních odborníků.

Filip

Příměstské linky většinou neobsluhuje DPP

Letec

Ano, souhlasím. Nicméně potíže s personálem mají ostatní dopravci déle a často větší než Dopravní podnik.

Anonym ze severu

Tak ten problém se nevyřeší do té doby, než řidiči nebudou pobírat tak směšnou měsíční mzdu. A vstávám ve 2 ráno kvůli tomu, abych ve 4 vyjel z vozovny, nebo jezdím ode 2 do půlnoci… Řešení by bylo více, ale hlavní problémy jsou: agresivní cestující (nevím jak v Praze, tady na severu to demotivující je,), hrozně rozvrhlé nástupy a konce šichet a nebo taky celodenní směny (viz Arriva, Busline aj.). Musíte být srdcař, abyste tu práci mohl dělat.

Jenže v ČR se takové problémy neřeší včas 🙁 (viz Babišova vlada)

Dushan

Kde jste přišel na takovou hloupost, že vláda by měla řešit problémy se mzdami a šichtami řidičů?!

Anonym ze severu

Vážený Dushane, Věta „Jenže v ČR se takové problémy neřeší včas 🙁 (viz Babišova vláda)“ přeci neshrnuje celý příspěvek. Pokud vím, tak pro každý odstavec je tyoické to, že se věnuje různým částem celkového tématu (když píšete někomu dopis, tak taky nepřeskakujete od jednoho tématu k druhému, nebo snad ano? 🙂 ). Vláda hnutí ANO (kde dochází k veliké a časté výměně ministrů) je „typická“ tím, že něco uzavře a pak to zase rozpitvá a řekne, že to tak vlastně není… (berme i jejich názory za vlády pana Sobotky, porovnejte názory 1 strany ve 2 jiných, přitom podobných, vládách). To… Číst vice »

Ušatá

To není problémem platů v MHD. To je problém celého systému odměňování v této společnosti, kdy nejméně mají ti, co skutečně pracují ať už hlavou nebo rukama a za kterými je něco vidět. Nejvíc jsou placení ti, co toho moc nenadělají. jde tedy o systém, spravedlnost, morálky. A to je v této společnosti základ všech problémů. Ale che v tomto vůbec někdo změnu?

Filip

Ono by stačilo zrušit midbusové linky typu 108, které stejně jezdí většinou poloprázdné a dají se snadno nahradit jinými linkami a bylo by víc řidičů hnedka. Aspoň že už se prosadilo zrušení linky H1.

Pacička

Přesně tak. Stačí se podívat na tu 194 (byť ji nevozí DPP). Mikrobus s 2 lidmi na palubě se šine v součtu rychlostí rychlejší chůze…..A proto to bude od prosince jezdit po 15 minutách 🙁

LWQ

Zruseni specialni linky H1 je lumparna a sobeckost.

Filip

80% mhd je bezbariérové, linka H1 je luxus který si nelze dovolit. Kdo chce něco speciálního může si sám objednat.

Dushan

Pokud by byla linka H1 dostatečně využívána nikdo by ji nerušil. Převážení vzduchu je hloupost a plýtvání. Linka měla být zrušena už dávno.

Leinad

Problém linek Hx byl, že byly určeny jen pro některé cestující. Ne raněný se zlomenou nohou, ale simulant který si vyběhal papíry po doktorech. Byl jsem pro zavedení pravidla typu „může tím jet kdokoli, vyhledávač spojení to ukáže každému komu by to pomohlo. Jen v případě přeplnění vyhodit toho kdo není invalida“
Nezavedlo se to, takže se neprokázalo že ty linky opravdu nemají potenciál, ale žádná škoda stejně si myslím že by to obsazenost zvedlo o pár drobných. Za drzost objednavatele jsem považoval když linka Čerňák-Chodov vozila vzduch po rozkopané Kolbenově, zatímco důchodci čekali na zastávkách na „svou“ x16.

Petr Metr

Hadi z DPP vědí, že mají řidičům přidat, kdo by to dělal za plat skladníka 30tis, což v dnešní době a provozu a jednou nohou v hrobě a druhou v krimu není žádná výhra. Výhra je se zašít na pracák a jezdit brigádně nebo načerno a na všechny tyhle blby z vysoká srát, když oni serou na ně.

Trdlo

Jenže z čeho chcete přidávat? DPP je sponzorován Prahou. Pokud chtějí panáci na magistrátu, aby lidi používali MHD, co tedy udělali proto, aby MHD měla potřebnou kapacitu? Financují omezování IAD! Opravdu nápad hoden blba…

Místo toho, aby se investovalo do infrastruktury, zázemí a především lidí zajištující MHD, tak budeme 100x předělávat křižovatky, 2x ročně přemalovávat cyklopruhy, které nikdo nevyužívá, omezovat průjezdnost komunikací… MHD je služba a dle toho s ní musí tak být nakládáno.

Schválně, kdyby dali řidičům 2x tolik co mají teď, tak mi netvrďte, že by nenaplnili stavy.

Martin

Do kamene tesat!! Ty blby gumovy prahy do mezery mezi nástupištěm a vlakem stojí jeden 170 000 Kč. Celkem jejich instalace vyšla na tři a půl milionu. Mohli to dát řidičům.

Jaroslav

Za tuto sumu by dostalo všech cca 4880 řidičů / řidiček tramvaje, autobusu nebo metra u DPP jednorázový příplatek cca 717 Kč. To nevypadá moc jako systémové řešení problémů. Vozíčkáři to ale určitě ocení a bude to tam už navždy.

Ušatá

Právě kdyby byly ulice volné od IAD a nákladní automobilové dopravy, zlepší se průjezdnost a zkrátí doby jízdy. Takže i zlepšení MHD. A ještě to pomůže zlepšit zdravotní stav lidí a kvalitu ovzduší

watslaw

Cože, podle vás má MHD nahradit i nákladní automobilovou dopravu? Nebo jak chcete zařídit, aby ty ulice byly volné od nákladní automobilové dopravy?

Josef

No a tady krasne vidime, ze tendence omezovat IAD a nahnat lidi do MHD nebude fungovat, ukazuje se, ze pripadnou navysenou poptavku nebude mit kdo vozit, uz ted musime spoje omezovat. Ve vysledku proste bude muset IAD nejakym rozumnym zpusobem koexistovat s MHD tak aby dochazelo k co nejmensimu vzajemnemu omezovani.

Anonym

Ano, ale existence IAD samozřejmě nároky na řidiče celkem výrazně zvyšuje kvůli zdržování v kolonách a křižovatkách. Je to další z xx málo skloňovaných nevýhod IAD.

Josef

Chcete rict, ze kdyz nebude IAD, tak jako zazrakem se najednou objevi nejen ti ridici MHD co ted nejsou, ale jeste spoustu dalsich, protoze bude potreba navysit kapacitu a jako zazrakem se objevi i spoustu novych dopravnich prostredku (tramvaje/busy), ktere to odvezou. Proste MHD ma nejaky kapacitni limit, pres ktery se proste nedostanete, pokud nekde bude jezdit autobus kazdou minutu, tak to je sice super, ale stejne to dopadne tak, ze pojede jeden spoj totalne narvanej, dalsi dva slusne zaplneny a pak dalsi dva, kde bude ridic temer sam.

Osasco

Jaký kapacitní limit? Vše je jen o penězích. Když to přeženu a bude v Praze pět linek metra, tak se lidi opravdu do MHD vejdou.

Tím neříkám, že bezhlavě investovat pouze do MHD, ale kapacitní limit je pouze otázka financí, u IAD je limitem ve městě hlavně prostor. A jestli mají být lidští řidiči, je třeba je zaplatit.

Josef

Tech pet linek metra budeme mit tak za 80 let soucasnym stylem, jak dlouho se hovori o te ctvrte a jak rychle to jde? Takze neni to jen otazka financi, ale i casu, vybudovat nejakou linku metra a navysit tim vyrazne kapacitu trva nekolik let, spise desitek. Autobusy pridate snadneji, ale nema je kdo ridit. Tudiz tu kapacitu jste sice schopen navysovat, ale rozhodne ne tak operativne jak je to potreba. Nakonec i tu pitomou IAD muzeme zakopat pod zem, je to jen otazka financi a opet toho casu. Nerikam, ze se maji stavet ulice typu magistrala, ale ze proste… Číst vice »

Martin

Hned prvni vase veta, … presne, a o to jde, je treba investovat, metro i vlaky v okoli mesta mohou byt i automaticke (na svych tratich), a ani nemusi, staci, ze maji velkou kapacitu, usetrite spoustu autobusovych linek a ridicu,… A omezovani IAD na ukor MHD je take reseni, pac nebudou ridi tolik pretezovani nedodrzovanim jizdniho radu a nedostatecnymi prestavkami, navic se dostanete pak jeste rychleji kam potrebujete,… Ale to by mesto muselo mit razantnejsi pristup k reseni problemu, pripadne by mestu mel pomoci stat a nejen Praze, totez v bledemodrem je Brno… Vzdyt do kolejove dopravy se temer neinvestuje.… Číst vice »

Ušatá

Pokud jsou velká množství cestujících, je to na tramvaj a železnici, autobusy by měly plnit svou úlohu tam, kde zajišťují návozy na tuto dopravu a tam, kde kolejová doprava není.

Ušatá

Poslední dobou je Praha (a nejen centrum) zahlceno IAD tak, že se mně např. prodloužily cesty i o 50% času oproti nedávné minulosti. Nevím. proč tomu tak je, ale toto je problém. Aut je moc a tramvaje i autobusy to zdržuje a jízdy prodlužuje.

Leinad

Auta stojí v kolonách i tam kde nedávno nebyl důvod (jednopruhové přechody. Zákaz jízdy rovně z levého pruhu-maxiostruvek za křižovatkou, dvoupruh pak je dobrý jen na předjíždění)

Tramvaje mají zastávky od sebe blíže než je docházková vzdálenost v rámci jednoho nádraží (Nádraží Vysočany-Špitálská, Na Padesátém-Dubečská), autobusy docela taky(Na Groši-Závesská)

Martin

Ve vysocanech se ceka na rekonstrukci krizovatky a obnoveni tramvajove smycky… Zavedeni zastavky Vysocanska (Vysocany) je v poradku a zlepsuje prestup na bus a metro…
PS: zastavovani na teto zastavce tolik casu nesebere, za i pred je semafor (jinak elektricke vozy maji vybornou akceleraci), spise na te trati chybi jedna zastavka v blizkosti Pepsi a nove ctvrti co tam vznika, drive tam existovala u byvale kolonie Cina a ostruvek po ni zmizel prave pri rekonstrukci…

Leinad

Když to berete takhle, klidně vyjmenuji důvody proč zastavovat na Špitálské i Poštovské. Ale to neznamená, že se to nedá sloučit.
Semafor na vjezd do smyčky je z dobrých důvodů vypnutý.

Josef

To ze nekde najednou stoji auta muze byt dano i mistni upravou pro “zlepseni” jednoho druhu dopravy. Jsou tady nesmysly typu semafor pomalu na kazdym krizovatce, kde z vedlejsi jede jedno auto za pet minut, nikdy nebyl problem se zaradit na hlavni, ale ted je tam semafor, ktery akorat zdrzuje vsechny. Pak se tady buduji kraviny typu cyklopruhy na Hlavkove mostu, kde jsem jeste nikdy zadnyho nevidel a jako cyklistu by me ani ve snu nenapadlo tam jezdit, radsi nekde oklikou, kde je klid. A ona i samotna preference MHD je trosicku cesta do pekel, napriklad na krizovatce Podolske nabr.,… Číst vice »

Dodo

Mně se líbí, jak v lednu a únoru nejezdí tolik lidí do práce a do školy, přes léto taky ne a v září taky ne. To už je pět měsíců v roce. Zachvíli budeme platit desátky DPPa do cíle hezky pěšky… Nejsou řidiči? Přidejte jim prachy…

Anonym

Přidání peněz by určitě chtělo, ale nikoli tisíce, spíš 10 – 15 tisíc. Nicméně problém je, že ti lidi prostě fakt fyzicky nejsou. Musí je někdo motivovat k tomu, aby přesedlali z jiného zaměstnání za volant, což nebude jednoduché.

Anonym

Další problém je, že ani peníze už nemusí být motivační prostředek… Někomu to zkrátka „stačí“ a dělá pak třeba jen půl úvazku.

Dodo

Lidí je spousta, ale dělají jinou práci, obvykle míň náročnou, za více peněz…

Jakub k

Od 10 ledna nejsou v Praze turisti, i Češi jsou Zálezlí doma nebo na dovolené Krkonoše, Thajsko, Bali )

Ferenc Futurista

A ty jsi o Praze asi četl v knížce. Obrázkové.

Ladislav

Tak to je skvělý, řidiče sice nemáme a teď musíme rušit, ale od prosince si toho naložíme ještě víc

Martin

To je problém proto, že na prosinec vyšla po 10 letech aktualizace smluv pro 10 % soukromých dopravců, kteří jezdí linky ve městě. Musela být soutěž a ta je na 10 let a musí zahrnovat výkony, které tam budou i za 10 let, navyšovat je pak 10 let už nijak výrazně bohužel nejde. Takže se musí do soutěže dát trošku víc, než je reálná poptávka, aby soutěž pak někdo nenapadl, kdyby se pak navyšovalo, a s tím vlastně vyjet od začátku, aby se během trvání těch smluv pokryl veškerý desetiletý rozvoj v tomto segmentu. Bohužel se to teď trefilo do… Číst vice »

LiborV

Děkuji za srozumitelné vysvětlení.

Cestovatel2

Hlavně žádný migranty, a už vůbec ne černý. Radši budu chodit pěšky, ale v bílý republice!!!Pro smilování matky boží.

Pro ty, co by to nepochopili. Je to vtip a sarkasmus smerem k odvazlivcum z SPD apod.

Poudy

A proč to sem taháš blbe?

David

Mně se líbí, jak každej pitomec potřebuje zdůraznit, že „dělá humor“, protože ono to fakt vtipný není, ani obsahem, ani formou.

asdfr

Jasne. Ti Africania a Afganci, Pakistanci, ktori sa tlacia do Nemecka a podla teba maju ist do Ciech, len tak z vrecka vytiahnu medzinarodny vodicak na D a zfleku mozu soferovat autobus. Tak isto sa bezproblemov dohovoria po cesky. Jasne V Nemecku prebiehaju integracne kurzy. Jeden kurz trva pol roka a hustia do nich 6 az hodin 8 denne nemcinu a nieco o Nemecku. Po tych 6 mesiacoch skladaju skusky. Polovica ich neprejde na prvy pokus. Problem je napr v tom, ze z tych co idu do kurzu je 20 percent negramotnych. Maju tam obrovske problemy s dochadzku, s respektovanim… Číst vice »

AAA

Tak někteří se už zkoušeli přeškolit na kamión…. třeba pan Amri v Berlíně….

Cestovatel2

Dyt o tom pises. V Nemecku delaji integracni kurzy, kde pulka neprojdena prvni pokus. U nas se modlime, aby nas neovladli a neznicili nasi kulturu:) a tudiz nedelame vubec nic…..- tady dady da… nemame lidi. I kdyby jim to trvalo pul roku…

Ferenc Futurista

Snažíte se vysvětlit něco, co prostě klasickej umatlanej českej knedlík s duševním rozhledem psychicky narušeného krtka nemůže pochopit. Takový stavebnictví by u nás už 20 let bez Ukrajinců, Bulharů, Moldavanů a dalších národností neexistovalo, velkej problém by měl i celej automotive průmysl od dodavatelskýho řetězce po automobilky, bez Vitnamců by zase neexistoval jedinej krám v obcích pod 1000 lidí, a těch oblastí ekonomiky bude vzhledem k demografickému vývoji přibývat. Ale průměrnej českej tupan v tom souvislost nikdy neuvidí, takže se bude dál jako debil ptát, proč to sem taháte.

Martin

A jste si vědom toho, že ty krámy v obcích pod 1000 lidí nežijou z obratu prodeje zboží v tom krámu??

Ferenc Futurista

Samozřejmě, všichni vařej drogy. Nebo co nám to chtěla vaše paranoia sdělit.

AAA

Na Ukrajině, v Moldavsku ať klidně rozdaj tolik pracovních víz kolik lidí tady firmy potřebujou. Však ať sem ukrajinský řidiče klidně privezou. Bulhaři je nepotřebujou a budou dělat fíry u Arrivy, ne? 🙂
Ale nevím proč si sem tahat „syrské“ „uprchlíky“ z Afghánistánu nebo Lybie zatímco tady na Ukrajince dělaj zátahy jak na divokou zvěř……

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/sef-rohlikcz-zadni-cesi-nejsou-tak-platim-ukrajince-policie/r~7dd855f004f311e798c20025900fea04/

asdfr

No tu to vyzerala tak trosku inac, ako podla PR clanku majitela rohlika.

https://zpravy.aktualne.cz/policie-vyhostila-19-zamestnancu-spolecnosti-rohlikcz-o-dals/r~d275f70605ad11e78af8002590604f2e/

Tych ukrajincov zamestnavala polska pracovna agentura a mali polska pracovne vyza. Z tych 85 ukrajincov ktorych kontrolovali hned vyhostili 19-tich a proti dalsim zahajili proces vyhostovania.

https://echo24.cz/a/w3HKL/zmatek-na-ministerstvech-kauza-rohlikcz-upozornila-na-mezeru-v-zakone

Rohlik mal s polskou agenturou uzavretu zmluvu o diele. Fakt by ma zaujimalo ake dielo vytvori sofer dodavky alebo skladnik. Asi vysledko diela skladnika mal byt plny regal alebo naplnena rozvozova dodavka.

AAA

myslím že to asi není pointa příběhu…. tak na jednu stranu brečíme že nejsou lidi a na druhou těm co tu pracovat chtěj hazíme klacky pod nohy a na třetí stranu tady budou někteří chytří jak rádio Jerevan že jsme blbí že nechceme vítat plaváčky

Cestovatel2

Delaj na ne zatahy, protoze mame nesymslne tvrdy podminky pro viza a druhak, protoze jsme si vysnili, ze to je jedinej stat, rozuej bilej a slovanskej, ktery nas z toho ma dostat. Takze je nahanime jak kobilky. Zatimco tvy “plavackove” delaj v MHD po celym svete.