Air New Zealand spustí pátý nejdelší let na světě, končí po 38 letech se spojením do Evropy
Typická černobílá letadla Air New Zealand přestanou od příštího roku létat do Evropy. Novozélandský dopravce končí s jedinou evropskou linkou,
Typická černobílá letadla Air New Zealand přestanou od příštího roku létat do Evropy. Novozélandský dopravce končí s jedinou evropskou linkou, která vede z Aucklandu do Londýna přes Los Angeles. Nově bude nabízet lety do Evropy pouze ve spolupráci s jinými dopravci.
Konec přímé linky oznámila firma v tiskové zprávě, v které představila nové chystané spojení: z Aucklandu do New Yorku. Spustí ji v říjnu příštího roku. Se vzdáleností 14 178 kilometrů bude pátou nejdelší na světě, ve směru z USA bude let trvat 17 hodin a 40 minut, z Nového Zélandu bude o dvě hodiny kratší. Na linku nasadí Boeing 787-9 Dreamliner, firma nedávno oznámila nákup dalších boeingů 787.
Firma se spuštěním nové linky ale opustí svoji jedinou linku do Evropy, na které létá od roku 1982. Šéf aerolinek Jeff McDowall v tiskové zprávě uvedl, že šlo o obtížné rozhodnutí, ale musí se zaměřit na rychleji rostoucí trhy.
Linka z Aucklandu do Londýna vede přes Los Angeles, zejména v části mezi USA a Evropou čelí čím dál větší konkurenci jiných dopravců na transatlantických linkách. „Jsme nejsilnější tam, kde provozujeme přímé lety z Nového Zélandu. Chceme využít rostoucí poptávky po letech přes Tichý oceán,“ řekl McDowall. Naráží na skutečnost, že Nový Zéland zaznamenává u zahraničních turistů největší růst právě na americkém trhu. „Naše nová linka do Chicaga překonává naše představy a New York byl dlouhodobě v našem hledáčku. Odchod z linky přes Atlantik uvolní kapacitu letadel pro spojení na východní pobřeží USA,“ dodal McDowell. Linka bude létat na letiště Newark, které je už v New Jersey, ale bývá označováno i jako letiště pro New York. Je hlavní základnou aliančního partnera Air New Zealand, společnosti United Airlines.
Podle McDowella mají obyvatelé Nového Zélandu dvakrát větší nabídku letů do Londýna než před deseti lety. „Preference se výrazně změnily. Méně než sedm procent cestujících létají do Londýna přes Los Angeles. Současně se trh transtatlantických letů stal jedním z nejvíce konkurenčních na světě,“ dodal. Firma bude muset ve Velké Británii propustit celkem 144 zaměstnanců.