Nový dopravce KPT Rail oživuje týnskou lokálku, motorák si půjčí
Na jihočeské lokálce z Číčenic do Týna nad Vltavou skončil provoz osobních vlaků v prosinci 2013. Letos v létě by
Na jihočeské lokálce z Číčenic do Týna nad Vltavou skončil provoz osobních vlaků v prosinci 2013. Letos v létě by ale trať měla opět ožít motorovými vlaky. Na trať je plánují vrátit nadšenci z Klubu přátel Transverzálky (KPT), kteří za tím účelem založili vlastního dopravce KPT Rail.
Nová firma nyní prochází na Drážním úřadu správním řízením, na jehož konci by měla být licence k provozování drážní dopravy. „Dopravcem se ovšem staneme až začátkem června, čeká nás ještě takzvané Osvědčení o bezpečnosti, kterým dopravce dokazuje, že má zajištěno vše pro bezpečné provozování drážní dopravy. I na toto jsme již skvěle připraveni,“ říká vedoucí provozu železniční dopravy KPT Rail Jaroslav Kugler.
Hlavním cílem spolku i jeho firmy je obnovení osobní dopravy na trati do Týna nad Vltavou. Právě díky finanční podpoře města na řece se vlaky vrátí. Projekt podporuje i obec Temelín na trase. Vlaky budou jezdit každou sobotu od 22. června do 31. srpna ve dvou párech denně. Výchozí stanicí bude Týn, kam se vlaky také večer vrátí. Z Číčenic ale zajedou také do Netolic, Hluboké nad Vltavou a Protivína. „Tyto se budou střídat dle harmonogramu jízd. Cestující se tedy ráno mohou vydat vlakem s námi na výlet a večer se s námi dostanou zpět,“ doplnil Kugler.
Jízdní řád chce firma upřesnit v příštích týdnech. Netolická lokálka má přitom podobný osud jako týnská, pravidelná osobní doprava odsud zmizela už v únoru 2011. Firma aktuálně čeká ještě na vyjádření Netolic a Hluboké nad Vltavou.
Vznik nového dopravce byl přitom řešením z nouze. Spolek nejprve poptával zajištění dopravy u jiných firem, po finanční stránce mu ale nakonec vyšlo jako nejvýhodnější založení vlastní firmy. Na lokálky vyšle motorový vůz řady 810, který si půjčí od KDS Kladno. Ve vlaku bude zařazen také služební vůz, který poskytne 50 míst pro jízdní kola a 10 kočárků.
„Do budoucna bychom si přáli, aby se z našeho Jihočeského motoráčku stala turistická linka, jako jsou například v Ústeckém kraji. Jako příklad bych uvedl například Středohorský motoráček provozovaný společností AŽD Praha či Zubrnický motoráček provozovaný spolkem Zubrnická museální železnice,“ uzavřel Kugler.