Nový dopravce KPT Rail oživuje týnskou lokálku, motorák si půjčí
Trať Číčenice - Týn nad Vltavou. Autor: Gmas – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=31368952
Na jihočeské lokálce z Číčenic do Týna nad Vltavou skončil provoz osobních vlaků v prosinci 2013. Letos v létě by
Přeju, ať se vše podaří podle plánu!
„Tratě, kde není objednávána regionální doprava – Obě strany** budou spolupracovat při hledání úspor prostředků na provozování dráhy s případným využitím možnosti zklidnění trati č. 193 Dívčice – Netolice resp. úseku trati č. 192 Temelín – Týn nad Vltavou.“
** Myšlena SŽDC + Jihočeský kraj.
Toť údaj v memorandu SŽDC a Jihočeského kraje z podzimu 2018, viz https://www.kraj-jihocesky.cz/index.php?par%5Bid_v%5D=1&par%5Blang%5D=CS&par%5Bakt%5D=5933&fbclid=IwAR1zNjD5HCv1CYKuGaIF0JIWkGF2eaLan7F7rBcA_xDnRcAk_R-qqG_wg6c. Je paradox, že na trati, na které Kraj již po několik let žádnou osobní dopravu neobjednává, je řešeno (v onom memorandu nijak nedefinované) „zklidnění“ (aneb vyloučení z provozu bez ohledu na nákladní dopravu?) tratí.
Uvidíme, on zase kraj příliš velké postavení také nemá, něco takového se chystalo už v roce 2011 na Netoličce, avšak ČD Cargo nesouhlasilo a jezdí se dodnes. Tím však neříkám že se to nemůže změnit.
Na nákladní vlaky nemá kraj vliv. To už se s krajem dávno vysvětlilo a jediný kdo se zklidnil, byl strůjce memoranda.
Problem pro tento provoz muze predstavovat autobusova linka 320850 Tyn n. Vlt., aut. nadr. – Driten – Cicenice, zel. st. (-Vodnany), ktera je vedena za zrusenou osobni dopravu na Tynce. Z Tyna do Cicenic, zel. st. jede v sobotu: 06:55, 09:40, 11:35, 14:50, 16:50 a v 18:50 hod. Z Cicenic, zel. st. na Tyn pak v sobotu: 07:44, 10:52, 13:42, 15:42, 17:43 a v 19:40 hod., pricemz navazuje na vlaky v Cicenicich. Neni tam tedy moc prostoru kam narvat ty vlaky na Tynce. Snad z Tyna pred 8 hod. s navaznosti na osobni vlak od Strakonic a rychlik, oba maji… Číst vice »
Má-li to spojení sloužit i turistům ubytovaným v Týně nad Vltavou, pak vyplnit dopolední „díru“ směrem do Číčenic by určitě užitečné bylo, další „díra“ (třeba pro návrat z „Netoličky“, pokud se tam pojede) je tam okolo poledne a večer v Číčenicích křižují rychlíky po půl osmé hodině a od nich už do Týna nad Vltavou nic nejede …
Spíše asi bude problémem „napasovat“ to vše do povolené pracovní doby personálu (= délky směny) …
v 8:50 a 14:50 z Týna, po 10. a 16. hodině do Týna – pokud vše vyjde u SŽDC. V Číčenicích zajištěny přípoje na rychlíky.
Pro turistický provoz autobusy problém nepředstavují, protože „na výlet“ mnohem víc lidí jezdí primárně vlakem než autobusem, pokud vlakem jet lze. Řekl bych. Já se jako turista do téhle oblasti už dlouho chystám, takže pakliže tam pojede vlak, nad autobusem uvažovat nebudu, tím jezdím jen tam, kde vlak nejezdí.
Budou-li ovšem platit ty časy odjezdů, které uvádí „Jiří Tulipán“, tak tam příliš velký sobotní výlet neuděláte – nebo Vám na cestu zpět stejně zbude zase jen ten autobus: to jsou polohy vlaků částečně okopírované z jízdních řádů těch příležitostných „náhodných výstřelů“, které tam vyjely v minulých letech, ale nezačínaly a nekončily provozní den v Týnu nad Vltavou, ale jinde.
Plánují se i jízdy na vlečku JE Temelín?
to nevím, ale tu vlečku stavěli vojáci železničního vojska.
Hodnotná informace, Petříčku…
Železniční vojsko tady postavilo/modernizovalo pěkně velkou část sítě.
Do areálu stejně osobní vlak nedojede – jen na předávací koleje vně elektrárny.
Tak zrovna tady na rozdíl od Dukovan je to předávací kolejiště hned u infocentra a vstupu, takže jistý smysl by tu být mohl.
To je sice pravda, ale na návštěvu toho informačního centra potřebujete čas, který pak zase bude chybět někde jinde: mnoha pánům najednou jediný „výletní“ vlak zkrátka posloužit nemůže – asi jediným smysluplným řešením je proto udělat z něj skutečně pouhý „výletní“ vlak s několika programy (i různými jízdními řády) a ty potom nějak pravidelně střídat, ale pochybuji, že by se na takové řešení našlo v Týnu nad Vltavou a okolí dost zájemců o účast, aby se náklady na něco takového aspoň částečně zaplatily z (ještě přijatelného) jízdného.
„Na lokálky vyšle motorový vůz řady 810, který si půjčí od KDS Kladno.“ Mělo by jít o vůz 810.231, který v roce 2018 po část sezóny zajišťoval provoz na „Doupovské dráze“ (Turistická linka T6 Ústeckého kraje); jde o jediný vůz této řady, který KDS (nikoliv „KDS Kladno“) nabízí k pronájmu, viz jejich stránky http://www.kdskladno.cz/pronajem-hkv/.
Skvělá zpráva! V Polsku ještě fungují např. i takové tzv. školní vlaky, které z větších měst na lokálkách sváží v neděli večer studenty a v pátek odpoledne zase přiváží ze škol do aglomerací. Bohužel to je většinou jediné co, za týden jezdí – nicméně vždy plné! Z Týna dojíždí ohromné množství studentů do Plzně, třeba by nějaké takovéto spojení bylo výhodné…
Marku, četl jste to vůbec?
Ta možnost dalšího užitečného využití „vrtákům“ nevoní – inu, nedivím se: jedině kvůli existenci a využívání lokálek se přece nemohou budovat VTR, že …
Užitečné využití… Perla
Co je to VTR?
Co je to VTR?
Překlep (učiněný „fqaltu“ a bez následné kontroly) – to vám nedošlo?
Ale klidně si tu nesprávnou zkratku můžete „přeložit“ třeba i jako „vysoká traťová rychlost“ …
Podobné doporučení jako pro pana kosmonauta aj: než vysedávat imrvére na šotodiskuzích a plácat nesmysly, nebylo by lepší jít ven? Já byl včera vlakem na výletě, podpořil jednu vesnickou hospodu a jel poloprázdnou lokálkou. Kdyby to udělali všichni šotouši každý víkend, možná by ta situace nebyla jaká je. Ostatně důchodci by neměli mít problém provozovat tyto aktivity i přes týden.
Vidíte – i já jsem byl včera odpoledne na výletě: v Kralupech nad Vltavou na nádraží jsem doplnil „ROPIDí kartičkové“ jízdní řády, které už tam chyběly, podpořil tamní „pajzl nádražku“ i prodejní kiosk Relay, projel se ze Slaného posledním spojem zimní náhrady „Cyklo*ráčku“ („originál“ začne jezdit už od soboty) s dost velkým nástupem cestou (především Zákolany z. a Kováry), dotankoval v Hostivici u nádraží do kelímku a s ním ještě obhlédl i frekvenci na „semmeringu“ – bylo hezky a teplo, tak hlavně rodin s dětmi nebylo úplně málo. A podobné akce podnikám téměř každý víkend – i když teď už… Číst vice »
Pane Marku, definujte obrovské množství. 20?
Velmi optimisticky…
Jen počkejte, až článek objeví milovaný uživatel Souprava. To tu bude jako v álejích … On by i ten Temelín nejraději obsluhoval jen po silnici, protože železnice je jeho slovy jen pro šotoušky a jejich zábavu.
Kolik se toho aktuálně vozí do Temelína po železnici, po vlečce? Co jsem četl, tak jaderné palivo už se několik let vozí vozí po silnici.
Do Temelína se vozí každý pracovní den buď to lokomotiva, která dělá manipulaci v areálu elektrárny, nebo se sem vozí vozy Uai, na které se nakládají těžko přepravitelné věci po silnici, trafa, části turbíny apod, do samotného Týna se pak vozí uhlí nebo vozy na nakládku dřeva a v Temelíně (obci) se dřevo mimo jiné nakládá také.
Tak třeba 130 tun vážící diesel generátor byl převážen po silnici, viz
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/do-temelina-privezli-zalozni-generator-za-hodinu-spali-800-litru-nafty.A140505_161314_budejovice-zpravy_mbe
Ale počítám, že alespoň nafta do záložních generátorů se vozí po železnici.
Jen pro zajimavost: v roce 1984 byly zahajeny prace na souboru investicnich akci vedouci ke zvyseni vykonosti tratovych useku Ceske Budejovice – Cicenice – Temelin v souvislosti s vystavbou JETE v celkove hodnote 750 milionu Kcs. Budejovicke lokomotivni depo poskytlo JETE dve lokomotivy ( T 478.1 a T 466.0), jejichz parni generatory poslouzily jako zdroje tepla pri nekolika tydenni nepretrzite vulkanizaci sten vodnich nadrzi. Vleckovy areal JETE mel celkovou delku 25 km a napr. v roce 1992 tam prijizdelo denne 10 – 14 vlaku o 50 – 70 vagonechs potrebym materialem a technologickymi dily. V roce 2003 byla cast jiz… Číst vice »
Výstavbou JETE (= návozem materiálu na stavbu) bylo ostatně zdůvodňováno částečné zdvoukolejnění úseku Veselí nad Lužnicí – České Budějovice …
Mam za to, ze se vozi po zeleznici. Myslim, ze v Ceskobudejovickem deniku jsem cetl, ze JETE pomerne nedavno pozadovala po statu propojit Bechynku s Tynkou z duvodu zalohy v pripade, ze by nemohla byt z jakehokoliv duvodu byt sjizdna Tynka. V pripade vystavby dalsiho reaktoru v JETE by vyznam Tynky jeste o to vic stoupl, tak jako propojeni Tynky s Bechynkou
Vloni se palivo přepravovalo po silnici
https://www.cez.cz/cs/pro-media/tiskove-zpravy/6413.html
O propojení Temelína s Bechyňkou jsem četl, ale to byl aprílový vtip na Želpage.
https://www.zelpage.cz/zpravy/7663?lang=cs
Nevím jestli je to skrze terén reálné, ale mohlo by to vést k oživení dopravy v regionu, jen ty sklony, bohužel.
tomu nevěř.
Ty tratě jsou stále v majetku SŽDC?
Ano, jsou.
Připomenu, že k zastavení osobní dopravy na trati č. 192 došlo k onomu 12/2013 také za zvláštních okolností – osobní doprava na té trati se normálně objevovala ve všech návrzích jízdních řádů včetně toho „konečného návrhu“, který byl zveřejněn v září 2013. Až na poslední chvíli, „shodou okolností“ až po (byť tedy sněmovních, ne krajských) volbách (které proběhly na konci října 2013), krajská samospráva zasedla a hlasovala o tom (už to je nezvyk – hlasovat o něčem, co již proběhlo všemi návrhy včetně konečného), zda má na té trati osobní doprava pokračovat; usnesli se, že pokračovat nemá. A trať do… Číst vice »
ale dobře to dopadlo, někde ty tratě vytrhali a udělali na rychlo cyklostezky.
Nemá prsty v zastavení osobní dopravy na Jihočeských tratích diskutér K-reportu podepisující se jako Prcek?
P. „Prcek“ je představitelem ČD (krajského „vedení“), nikoliv představitelem krajského úřadu.
Což ovšem neznamená, že nemůže škodit i z této své pozice …
Ten v tom nejel. Víte kdo je skrytými majiteli skupiny Jihotranz? Tam hledejte. Dokonce si to jeden z nich „hodil“. I když to s vlaky přímo nesouviselo.
Majitelem skupiny Jihotrans je byvaly ridic autobusu CSAD KNV Ceske Budejovice, zavod Tyn n. Vlt. – Robert Krigar, ktery v 90. letech koupil v privatizaci CSAD KNV Ceske Budejovice vcetne zavodu v Tyne a Trhovych Svinech. O tech kamardsoftech s krajem vi snad kazdy. Proto take nikoho neprekvapilo, ze JIKORD odlozil o 2 roky vyberove rizeni na nove autobusove dopravce, to proto aby se Jihotrans poradne na toto vyberko pripravil a mohl tak tuto soutez vyhrat pri nejmensim, alespon v okrese Ceske Budejovice. A to cele do toho, ze JIKORD pripravoval vyberove rizeni uz od roku 2016.
xyz: jak to bylo na traťi do Netolic s vytížeností vlaku? Obce neřvaly , že jim z ničeho nic skončily vlaky.SŽDC a jejich vedení je opravdu vypatlané, jezdí tam nádkladní vlaky oni by to zrušili hovada.
Navrhuje to Správa železniční dopravní cesty. Jihočeský kraj s jejím zrušením souhlasí. “Je to jedna z tratí, která je opravdu málo využívaná,” řekl ČTK náměstek hejtmana Martin Kuba. Nejasnou budoucnost má i trať Blatná – Nepomuk. Ale její velká část vede Plzeňským krajem a rozhodování bude na něm. Jiným tratím v kraji podle Kuby rušení nehrozí. Kraj o rušení tratě Dívčice – Netolice jedná, a to i s dotčenými obcemi. Tuto oblast by místo vlaků obsluhovaly autobusy nebo mikrobusy, poznamenal náměstek. Autobusy jsou podle něj z pohledu komfortu přepravy výhodnější a výrazně levnější. Na ujetý kilometr na železnici kraj doplácí… Číst vice »
Copak dopravni.net…
Ty ceny ovšem tak úplně přesně neplatily ani tehdy, a dnes jsou určitě o dost vyšší – nemýlím-li se, Honza Šatava kdysi mluvil asi o 80 – 85 Kč/km za „sólo šukafón“.
No bylo to asi tak, že kraj napřed změnil JŘ, posunuly vlaky tak, aby tím nikdo nejezdil a pak se ty tratě zrušily. Obdobně to kraj „vymyslel“ i na 190. Před tím než vzniknul Jikord jezdily vlaky mezi ČB a Zliví našlapaný, ráno tam, odpoledne zpátky. Klasicky „trojka“ – vlak v půl čtvrtý, ten byl vždycky narvanej. Jenže Jikord ho o hodinu posunul. A hle lidí ubylo. Zato aut výrazně přibylo.
Přesně tak, nejdříve jezdily spoje každou hodinu, pak se posunuly o 20 minut, aby zrušili přípoje v Číčenicích, najednou ubyli cestující, tak zrušili každý druhý spoj a teď jezdí každé dvě hodiny a na prd. Měli to krásně vymyšlené, lidé ze Zlivy začali přecházet na IAD, ti z Vodňan a Temelína i na Bus. Přitom stačilo v Číčenicích nebo Protivíně soupravy obracet, dále to beztak jelo prázdné.
Na trati Netolice – Dívčice jezdila 810 se strojvůdcem a občas jeden nebo dva cestující.
Pro občany Netolic jsou významnější autobusy jezdící do Prachatic a Českých Budějovic.
No ty jsou tak vyznamne, ze jsou skoro nepouzitelne. Tak treba dnes z Netolic do Budejc to jede takto:
05:47, 09:00,13:00, 16:30, 17:30, 17:35, 17:45 hod.
Krasny co, zejmena narvat tri posledni spoje na jeden cas…
Heretiku!
Palec nahoru, že i v turisticky atraktivních jižních Čechách se někdo snaží!
Tam už se nějaké (silně) amatérské pokusy objevovaly v několika posledních letech za pomoci ČD jako aktivita Spolku Vltavotýnská lokálka ( http://www.vltavotynskalokalka.cz/ ), ale byly to prakticky jen příležitostné jízdy formou „náhodných výstřelů“ – v této podobě ale velkou naději na úspěch nepředpokládám, protože orientovat provoz převážně jen na obyvatele (stálé i „rekreační“) Týna nad Vltavou velkou frekvenci nepřinese: možná kdyby vyšli z nepovedeného konceptu ČD nastoleného před ukončením provozu a udělali raději 3 páry vlaků v relaci Týn n/Vlt. – Číčenice – Dívčice – Netolice, ale minimálně na „Tejnce“ by musely jezdit 3 páry vlaků, aby to byl provoz… Číst vice »
Před dvěma lety byl na trati 190 dvouhodinový takt s pravidelným křižováním v Číčenicích. Stačilo by se k tomu vrátit. Jízdní doba do Týna nad Vltavou je něco málo přes půl hodiny. Navázat motor z Týna na osobáky na trati 190 a máte cca hodinu ve vlaku z Týna do Č.B./Strakonic.
Vlak Týn – Číčenice 30 minut, autobusem Týn – ČB za 40 minut. V osobáku jezdilo hodně lidí, ale v roce 2008, kdy docházelo současně ke křižování osobáků a rychlíků v Číčenicích jich více jelo přeci jen rychlíkem. Nejlepší model bych do roku 2008, jakákoliv jiná varianta uškodí cestujícím v Os nebo R.
No tak to jste vybral ten nejrychlejsi spoj, tim se moc lidi neridi. Prevaznou vetsinu zajima kdy jede nejblizsi spoj. Spoje z Tyna do Budejc pres Kostekec a Ponesice: 1 hod. 35 min. Spoje z Tyna do Budejc pres Purkarec: 1 hod. 25 min. Spoje z Tyna do Budejc pres Driten a Olesnik: 1 hod. 5 – 10 min. Spoje z Tyna do Budejc okolo JETE (tzv. prime spoje): 40 – 53 min. Apopo pokud chci jet do Tyna v sobotu z Budejc odpoledne musim chte nechcte jet Jizdni doba v pracovni dny ve spickach se realne jeste prodluzuje o… Číst vice »
Netolice krachli při posledním pokusu, proč opět repete?
Když se něco uměle ničí, navíc systematicky, tak většinou brzy dodachmáno jest. Mohl byste mi, prosím, přiblížit onen poslední pokus – pokud si vzpomínám, byly naopak všechny změny provedeny tak, aby Netoličku nikdo nepoužíval. Nazývat likvidaci záchranou je zřejmě nový jihočeský jazyk, na způsob Esperanta?
Měl jsem na mysli konkrétně spoje Týn – Netolice. Tejňáci opravdu do Netolic nepojedou a Netoličáci do Tejna také ne. Musí to tedy zachránit někdo jiný. Kdo? Nějaký turista třeba z Plzně.
Ale jeli by, staci zavest IDS a mit tzv. kombi zony, tedy povolene cesty pres jine zony nez mam zakoupeny. Tak to funguje napr v Olomouckem kraji. Tam v minulosti nebylo mozne cestovat mezi Olomouci a Prerovem autobusy na kupon IDS, protoze autobusove linky projizdeli i zony navic nez vlak. Po hromade stiznosti cestujicich doslo k uprave s tim, ze se zavedly tzv. kombi zony, takze dnes muzete jet bud busem, ktery projizdi i jine zony nez vlak. Obdobne je to i v Usteckem kraji, kde se tomu rika „povolena cesta“, prikladem muze byt relace Most – Zatec, kde muzu… Číst vice »
JETE by financne nepomohla? Na Hlubokou nevim zda to ma smysl, kdyz nadrazi je daleko od mesta a frenkvence cestujicich je tam nizka. Do Netolic to smysl ma, v blizkosti se nachazi zamek Kratochvile, Protivin ve smes smysl ma take – zamek, pivovar a krokodyli ZOO. Na druhou stranu proc tam jezdit (Hluboka a Protivin), kdyz by stacilo navazat na vlaky od Pisku/Strakonic a od Budejc v Cicenicich prip. v Divcicich
Toto byl požadavek objednatelů (města a obce).
Který ve výsledku bude stát dost nepříliš užitečně vynaložených peněz …
Smysl to nemá nikam. Než se přestala objednávat doprava, nikdo tím vlakem nejezdil. Už teď jezdí z Týna do Číčenic prázdné autobusy, který umožňují návštěvu Protivína. Netolice krachli při posledním pokusu o záchranu provozu na lokálkách. A na Hlubokou můžete pohodlně autobusem, každý Tejňák zde byl beztak už milionkrát a Budějičák též. Výhoda se jeví u cyklistů, ale úsek pro rodiny tak nějak náhodou končí právě na Hluboké a začíná v ČB. Ti ostatní zvládají ČB – Týn – ČB na kole s přehledem.
Veřejná doprava v JČ kraji je jeden veliký Nesmyslov, viz.: – http://www.jikord.cz/web-data/JIKORD/…/plan-dopravni-obsluznosti-uzemi-2012-2016.pdf Někdo kraji pak říká „Bulharsko“. Auty ucpaná města jsou dostatečně výmluvná a vcelku plasticky dokládají inteligenci, krátkozrakost, přízemnost a zabedněnost autorů „plánu“.
Nechápu co nechápete na tom, že provozovat pravidelný vlak do Týna je blbost? Tím vlakem skoro nikdo nejezdil, autobusy jezdí dnes prázdné, potichu se mluví o tom, že se nějak omezí – samozřejmě tak, aby to nikdo nepoznal.
Prosim vas, to ze JIKORD ignoruje dnesni potreby cestujicich vi kazdy, to ze autobusak, kde vyjizdi prevazna vetsina spoju lezi daleko od centra a ignuruje se nejvetsi sidliste (Hlinecke sidl.) ve meste mluvi za vse. To, ze spoje radeji nazacinaji na Hlineckem sidlisti se zastavovanim v centru Tyna je jednim z duvodu proc tou verejnou dopravou nejezdit, kdo chce rano jit skoro 2 km na autobusak a odpoledne zpatky navic do kopce?
Jen pro info: ta soucasna mapka zon IDS JcK, ktera se dnes pouziva je stara jak metuzalem. V 90. letech uz visela Doubkovi v kancelari na krajskem urade, kdyz jeste neexistoval JIKORD, ale dopravni obsluznost mel na starosti odbor dopravy na Krajskem urade. A zaroven shodou okolnosti v te dobe zacalo dochazet k tem velkym skrtum na zeleznici a autobusovych linkach z kterych to do dnes nikdo nevyhrbal. Jo a uzasny argument JIKORDu je ten, ze lidi chteji jezdit primo a bez prestupu, proto do dnes je absolutni minimum spoju autobus – > vlak, vlak – > autobus. Tedy hnat… Číst vice »