cargo

Rychlíky z Kolína do Ústí lákají čtyři dopravce včetně jihočeských lokálkářů

Lokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhyLokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhy

Dopravce získá smlouvu na osm let, v polovině kontraktu má výrazně zlepšit kvalitu vozidel.

České dráhy čeká souboj se třemi dalšími dopravci o udržení provozu rychlíkové linky R23 mezi Kolínem a Ústím nad Labem.

Zájem o provoz těchto rychlíků během roční notifikační lhůty projevili tři další dopravci. Kromě již dříve potvrzeného zájmu Leo Expressu také RegioJet a poněkud překvapivě společnost KPT Rail. Všem čtyřem dopravcům poslalo ministerstvo dopravy těsně před Vánoci výzvu k podání nabídky na zajištění provozu.

„V průběhu prosince byli ve vztahu k možnosti podat nabídku na zajištění veřejných služeb na lince R23 Kolín – Ústí nad Labem osloveny České dráhy a tři dopravci, kteří v rámci jednoleté notifikační lhůty projevili alternativní zájem o zajišťování předmětných veřejných služeb,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.

Ministerstvo dopravy jména dopravců oficiálně neoznámilo. Leo Express už dříve potvrdil svůj zájem. RegioJet účast oficiálně nekomentoval, deníku Zdopravy.cz jeho zájem potvrdily dva na sobě nezávislé zdroje. „Případné plány či vyjádření našeho zájmu o provozování spojů na konkrétních objednávaných trasách obecně předem nemůžeme nijak komentovat. Obecně platí to, že RegioJet coby největší středoevropský soukromý dopravce v osobní železniční dopravě neustále rozšiřuje své aktivity ve všech segmentech železniční dopravy,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Zřejmě největším překvapením je zájem společnosti KPT Rail. Firma s tisícikorunovým základním jměním vlastněná zapsaným spolkem se už neúspěšně pokoušela proniknout do Královéhradeckého kraje, teď se ke svému provozu občasných vlaků na lokálkách snaží prosadit i v elektrické trakci. Co plánuje státu nabídnout firma bez velkých zkušeností v dálkové dopravě či bez praxe s provozem elektrických vlaků, nechce její generální ředitel  Jaroslav Kugler uvést. „Informace jsou interního charakteru a nebudeme je sdělovat s ohledem na probíhající soutěž,“ uvedl Kugler.

Lepší vlaky až od konce roku 2024

Dopravci mají lhůtu na podání nabídek do druhé poloviny února. S vítězem uzavře ministerstvo dopravy smlouvu na zahájení provozu od prosince letošního roku na celkem osm let. Do prosince 2024 mohou dopravci jezdit ve standardu nabízeném na trase dosud, potom dojde ke zvýšení požadavků.

Výběr bude prováděn mimo režim zákona o zadávání veřejných zakázek, ministerstvo opět použije takzvaný rozstřel. Stejným způsobem stát vybral na rychlíkové linky Arrivu, samotný proces stále řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Tagy České dráhy Kolín - Ústí nad Labem západ KPT Rail LEO Express linky dálkové dopravy Ministerstvo dopravy R23 RegioJet rychlíky seznam Top
224 komentářů