lot
Cestovní ruch Dopravci Železnice Zprávy

Společnost KPT Rail vyjede v sobotu na týnskou trať, získala podporu kraje

Vlak KPT Rail v Týně nad Vltavou. Pramen: KPT Rail
Vlak KPT Rail v Týně nad Vltavou. Pramen: KPT Rail

Společnost KPT Rail, kterou loni založili členové Klubu přátel Transverzálky, obnoví v sobotu provoz na lokálce Číčenice – Týn nad Vltavou. Sezonní víkendové vlaky pod názvem Jihočeský motoráček získaly finanční podporu od Jihočeského kraje.

Na trať Číčenice – Týn nad Vltavou vypraví firma každou sobotu, neděli a státní svátky tři páry osobních vlaků. O sobotách budou dva z těchto párů pokračovat dále do Netolic, Písku nebo Českých Budějovic. Cílové stanice se budou každou sobotu střídat. O měsíc později pak firma propojí Týn a Bechyni autobusem Karosa B732.

Provoz KPT Rail získal peníze z programu Jihočeského kraje na podporu rekreační dopravy ve výši 286 tisíc korun. Celkem kraj uvolní na rekreační dopravu 1,43 milionu korun. Dotaci ve výši 245 tisíc korun získá například Českobudějovická plavební společnost, 118 tisíc korun dostane město Hluboká nad Vltavou na přívoz v Purkarci.

„Naším cílem je podpořit subjekty, které pomáhají zatraktivnit jižní Čechy a přispívají tak k podpoře cestovního ruchu,“ uvedl náměstek hejtmanky Pavel Hroch.

Pravidelný provoz osobních vlaků do Týna skončil v prosinci 2013, na lokálce do Netolic v únoru 2011. KPT Rail usiluje o obnovu provozu i na severočeské Kozí dráze. Na Slovensku si pořídila tři motoráky řady 811.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír D.

Kde lze zjisti jízdní řád (i do budoucna)?

Sinep Anigav

Na fotce úplně vlevo je hezký ten angličan do lesa

dopravák

Příroda je mocná čarodějka: tak to dopadá všude, kde „odpovědná“ vedení (státního) dopravce místo snah o získání dalších přeprav udělala v minulosti všechno pro to, aby dráha naopak přišla i o ty dosavadní (třeba pan Vízek by mohl vyprávět, pokud ještě žije) – a i ta současná rychle se střídající vedení v podobném přístupu zjevně úspěšně pokračují: nebýt kůrovce, už by na ČDC mnoho přeprav nezbylo …

Lemmy

Jaké přepravy z Týna nad Vltavou byste si představoval?

Kirak

Super, tak jedem do Temelina. Zrovna nedavno jsem si rikal ze by se ta trat mohla obnovit idealne ji protahnpu az do Bechyne a do Tabora

Vbb

Ano, a bude se po ní vozit půlka toho vzduchu, co se teď vozí po trati Tábor – Písek.

Jiří Kocurek

Nikoliv, nejspíš počítají s tím, že dvojkolejka z Veselí do Ševětína bude snesena, aby si to cestující našlo. A nebo s jiným opatřením, aby tím vlakem museli. Nejspíš budou muset zakázat i mopedy do 50 ccm (do 2 kW elektrického výkonu), aby to po silnici nebylo rychlejší.

Miloň

Ale ono by to asi bohužel moc snadno protáhnout nešlo, hned za Týnem by se musel postavit viadukt přes Vltavu, pak se lochneskoidně vymotat zástavbou, výkácet kus lesa a další terénní překážky a napojení by muselo být asi jedině úvratí přes Bechyni zastávku, protože Bechyně má slepé zhlaví zastavěné. To se mělo udělat za císaře nebo po válce, dnes se obávám, že už je to bohužel nerealizovatelné 🙁

Kalanis

Tomu mínusáři ještě rejpnu úpravou https://mapy.cz/s/menahadoco

Jiří Kocurek

A s majitelem té pily v Bechyni jste domluvený, nebo prostě uhne jinak bude zakleknut?

Kalanis

Proč zaklekávat? Majitel pily dostane prostor pro návoz dříví ze Šumavy a lepší možnost to odesílat dál ke zpracování. Ten kůrovec jen tak nezmizí. Po něm se chce akorát prostor pro traťovou kolej a jeho odstavné.

DPP odbornik

Mezi sotouse dorazily nove drogy?

Kalanis

Polskie drogi.

Leinad

Pokud by se vyřešily závažnější problémy (kdo to zaplatí) tak v dohodě s pilou nevidím problém.
Pochybuju že by pozemek pod pilou stál víc než most přes Vltavu.

Lemmy

Opravdu pěkný. Za pár miliard získat dalších deset kilometrů klikatící se lokálky, kterou můžete vozit vzduch mezi dvěma vesnicemi.

jirka

a švýcaři mají na svém území většinou co?

Michal

Těším se na výlet!