Menší a praktičtější. Aš má novou nádražní budovu

Nová nádražní budova v Aši. Pramen: Správa železnicNová nádražní budova v Aši. Pramen: Správa železnic

Město Aš chce v blízkosti nádraží vybudovat důstojnou připomínku Vlaku svobody, který tudy projel v roce 1951.

Lidé v Aši mohou využívat novou nádražní budovu, která je součástí tamního dopravního terminálu. Výstavba nové budovy začala před dvěma lety, přičemž práce začaly demolicí původní nevyhovující budovy ze 70. let minulého století. Na práce letos navázala rekonstrukce zastřešení. Celkové náklady obou staveb dosahují 105 milionů korun.

Nová budova je menší než ta původní, uvolněná plocha se využila pro vybudování parkoviště s kapacitou 23 míst, včetně stání pro dobíjení elektromobilů. Stavbaři provedli také rekonstrukci zastřešení na nástupišti, které využívají vlaky ve směru na bavorský Selb.

„Přínosem stavby je nejen zvýšení komfortu pro cestující, ale také téměř nulové provozní náklady na budovu. Na její střechu a stěnu se navíc osadily fotovoltaické panely, které se využijí pro pokrytí vlastní spotřeby elektřiny,“ řekl ředitel Stavební správy západ Správy železnic Petr Hofhanzl.

Díky společné investici s městem Aš vznikl přímo v prostoru stanice terminál autobusové a vlakové dopravy. Jeho dominantou se stala hodinová věž, která je situována proti Nádražní ulici.

„Novostavba jednoduché a střízlivé stavby z pohledového betonu krásně zapadla do okolí a jistě zaujme i cestující z Bavorska, kteří přes Aš vstupují na naše území. Rádi bychom ještě v budoucnu ve spolupráci se Správou železnic a Českými drahami vybudovali v blízkosti nádraží důstojnou připomínku Vlaku svobody, který tudy projel v roce 1951 a dopravil několik desítek lidí na svobodný Západ,“ doplnil místostarosta Aše Pavel Matala.

Původní výpravní budova v Aši. Foto: Vojtěch Dočkal / Wikimedia Commons

Původní výpravní budova v Aši. Foto: Vojtěch Dočkal / Wikimedia Commons

Tagy Správa železnic
18 komentářů