Menší a praktičtější. Aš má novou nádražní budovu

Nová nádražní budova v Aši. Pramen: Správa železnicNová nádražní budova v Aši. Pramen: Správa železnic

Město Aš chce v blízkosti nádraží vybudovat důstojnou připomínku Vlaku svobody, který tudy projel v roce 1951.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman

Fotogalerie bohužel neukazuje tu hodinovou věž, která je v pravé části nástupiště. Je to hezká dominanta celého místa a bez toho je dojem neúplný. Každopádně rekonstrukce se povedla, té předchozí předimenzované a azbestové zmenšenině chebského nádraží není žádná škoda.

král Josef

Na fotografii jistě není původní budova. Tipoval bych to tak z 60. let. Jinak OK.

Jan

Kolik to celé stálo oproti normálu? Jinak řečeno, o kolik byla ta stavba předražená?

Martin Liška

Tak nová budova byla v provozu už o Velikonocích, když jsem v Aši byl, jen to zastřešení nástupiště tam ještě nebylo.

Xaver

Oproti té hrůze, co tam stála předtím je to určitě zlepšení, ale že bych byl nějak nadšen že současné architektury, to tedy nejsem.

hroch.obojzivelny

Ten by byl v Aši k ničemu.

Vojta Svobodný

Tak to vypadá opravdu velmi vydařeně.

Tom

Nešly by ty obrázky z úvodní fotky taky zvětšovat, abychom si je lépe prohlédly? 🙂

Dispečer

..vy jste ženy ? ..prohlédly…

Spytihněv

S tím nádražím to jde od desíti k pěti. Začalo se s náramnou stavbou zámeckého typu a skončilo to tímhle betonový kvádrem, přičemž autorům se podařilo dokonce překonat ohavnost předchozí bolševické stavby.

MartinS.

Jako, že by bylo lepší nějaké neobaroko?

Jiřik

Stavba, která by aspoň napodobovala architektonický styl rakouských či pruských drah, by rozhodně neuškodila.

ICE_Laco

Existuje niečo také ako batérie, ktoré sa cez deň dobíjajú a v noci dodávajú elektrický prúd potrebný na osvetlenie stanice……

Doctor

Což bohatě stačí a aku vydrží s osvětlovacími LED moduly až do rána …
Fotovoltaika zde jistě nenapájí nic žravého, nebo kritického.

Harvánek

Pokud by měly pohánět přestavníky výhybek a v zimě i ohřev, tak nevím. Jinak je účelní byty v drážních budovách obsazovat zaměstnanci. Ono jich tu bývávalo o hodně víc, pamatuji, jak přes přechod Aš – Selb se předávaly i nákladní vlaky. To často kvůli nepřevzetí vozu některou stranou znamenalo jeho vyřazení z vlaku a tudíž i lokomotivu s posunovací četou.A když v budově bydlel přednosta nebo nějaký dozorčí provozu, urychlilo se vyšetřování nehodových událostí.

Twix

Asi se moc nepovedla.

Eduard Tahoun

Netušíte někdo, jestli SŽ dobrovolně ničí staré a nepřidává nové nájemní byty v nádražních budovách, nebo je tam něco ze zákona, proč to nejde?

Most

Ona je potom snad poptávka? Sice tu někteří komunisti blouzní o přidělování bytů bezdomáčům, ale přestěhovat je ze Sherwoodu do nádražní budovy opravdu není řešení.

Hask

Znám pár lidí co bydlí na nádraží a jsou spokojeni.. nevím co s tím motate komunisty.

M19

Ne, po bytech a jejich pronájmech neni žádná poptávka.Ceny nemovitostí jsou na rekordním minimu a stále klesají. Stejně tak ceny nájmů. 🤣 Nebo ne? 😉😁

Doctor

Byty nejsou ničeny, ale zanedbávány a nevyužívány. Důvodů bude jistě několik, ale vypíchnu třebas dožilé instalace elektro, topení voda ( často pouze užitková ), nebo nesmyslně nasazené tržní nájemné „v místě obvyklé“.
Do úpravy ani jedné z těchto věcí se správcům bytů a nájemních prostor ( obvykle ve správě SŽ ) nechce a nechávají Status Quo …
Takto ty byty a prostory zůstanou navždy prázdné a nevyužité.
V mnoha případech je i opravena drážní budova včetně komerčních ( služebních ) prostor a v patře kde jsou byty, panuje 19 století, vyjma nových oken.

Hask

SZ nechce peníze z bytu a dalších prostoru..radši to neudržuje a nebo nasadí velkou cenu.. viz třeba nádržka ve valmezu.

Jaaa

SŽ některé byty nabízí ke služebnímu pronájmu. Ale systematicky se to nedělá, důvod neznám – tipovat lze ledacos. Nicméně řada zaměstnanců by takové služební byty ráda využívala.

MartinS.

Podívejte se do obchodního rejstříku na předmět činnosti Správy železnic, s.o. a zkuste tam najít hospodaření s bytovým fondem. Nic takového tam není. SŽ se má věnovat tomu, aby provozovala moderní a provozuschopnou železniční dopravní cestu, ale nemá cpát peníze od státu do udržování bytového fondu.

Jiřik

Aha, takže by měla ubourat všechna obytná podlaží na svých nádražních budovách jen proto, že v obchodním rejstříku…

Alibaba

Otázkou taky je, jestli ty prostory byly zkolaudované jako byty v minulosti? Protože je kvůli hygieně je zkolaudovat dneska, problematický je hluk, občas vibrace.

hroch.obojzivelny

Nevím přesně, jaké byty máte na mysli. Ale jestli myslíte byty, které se dříve pronajímaly zaměstnancům ČSD jako zaměstnanecký bonus, tak do nějakých jsem měl možnost nahlédnout… A řeknu vám, že dneska by to nevyhovovalo snad ani jako sociální bydlení. Uvést to do stavu náležitého by bylo nejspíš v cenových relacích, za které máte novostavbu. A SŽ tu fakt není od toho, aby si za státní peníze stavěla byty.

Jiřik

Proč by je měla stavět, když už je vlastní? V tom případě je stačí jen udržovat na nějakém standardu.