Menší a praktičtější. Aš má novou nádražní budovu
Nová nádražní budova v Aši. Pramen: Správa železnic
Město Aš chce v blízkosti nádraží vybudovat důstojnou připomínku Vlaku svobody, který tudy projel v roce 1951.
Město Aš chce v blízkosti nádraží vybudovat důstojnou připomínku Vlaku svobody, který tudy projel v roce 1951.
Tak to vypadá opravdu velmi vydařeně.
Nešly by ty obrázky z úvodní fotky taky zvětšovat, abychom si je lépe prohlédly? 🙂
S tím nádražím to jde od desíti k pěti. Začalo se s náramnou stavbou zámeckého typu a skončilo to tímhle betonový kvádrem, přičemž autorům se podařilo dokonce překonat ohavnost předchozí bolševické stavby.
Jako, že by bylo lepší nějaké neobaroko?
Nádhera, tak snad se brzy přidá i Výtoňský most
Netušíte někdo, jestli SŽ dobrovolně ničí staré a nepřidává nové nájemní byty v nádražních budovách, nebo je tam něco ze zákona, proč to nejde?
Ona je potom snad poptávka? Sice tu někteří komunisti blouzní o přidělování bytů bezdomáčům, ale přestěhovat je ze Sherwoodu do nádražní budovy opravdu není řešení.
Znám pár lidí co bydlí na nádraží a jsou spokojeni.. nevím co s tím motate komunisty.
Ne, po bytech a jejich pronájmech neni žádná poptávka.Ceny nemovitostí jsou na rekordním minimu a stále klesají. Stejně tak ceny nájmů. 🤣 Nebo ne? 😉😁
Byty nejsou ničeny, ale zanedbávány a nevyužívány. Důvodů bude jistě několik, ale vypíchnu třebas dožilé instalace elektro, topení voda ( často pouze užitková ), nebo nesmyslně nasazené tržní nájemné „v místě obvyklé“.
Do úpravy ani jedné z těchto věcí se správcům bytů a nájemních prostor ( obvykle ve správě SŽ ) nechce a nechávají Status Quo …
Takto ty byty a prostory zůstanou navždy prázdné a nevyužité.
V mnoha případech je i opravena drážní budova včetně komerčních ( služebních ) prostor a v patře kde jsou byty, panuje 19 století, vyjma nových oken.
SZ nechce peníze z bytu a dalších prostoru..radši to neudržuje a nebo nasadí velkou cenu.. viz třeba nádržka ve valmezu.
SŽ některé byty nabízí ke služebnímu pronájmu. Ale systematicky se to nedělá, důvod neznám – tipovat lze ledacos. Nicméně řada zaměstnanců by takové služební byty ráda využívala.
Na její střechu a stěnu se navíc osadily fotovoltaické panely, které se využijí pro pokrytí vlastní spotřeby elektřiny…
Takže v noci bude na nádraží tma… 😂
Existuje niečo také ako batérie, ktoré sa cez deň dobíjajú a v noci dodávajú elektrický prúd potrebný na osvetlenie stanice……
Což bohatě stačí a aku vydrží s osvětlovacími LED moduly až do rána …
Fotovoltaika zde jistě nenapájí nic žravého, nebo kritického.
Pokud by měly pohánět přestavníky výhybek a v zimě i ohřev, tak nevím. Jinak je účelní byty v drážních budovách obsazovat zaměstnanci. Ono jich tu bývávalo o hodně víc, pamatuji, jak přes přechod Aš – Selb se předávaly i nákladní vlaky. To často kvůli nepřevzetí vozu některou stranou znamenalo jeho vyřazení z vlaku a tudíž i lokomotivu s posunovací četou.A když v budově bydlel přednosta nebo nějaký dozorčí provozu, urychlilo se vyšetřování nehodových událostí.
Někdo nepochopil ironii…
Asi se moc nepovedla.