Tarif PID bude kvůli startu RegioJetu řešit poprvé i 1. třídu, radní rozhodli o výši příplatku
Nový příplatek se týká pouze linek RegioJetu, Praha věří v nalákání více cestujících.
Součástí tarifu Pražské integrované dopravy (PID) bude poprvé i 1. třída. Zařazení 1. třídy do tarifu schválili v pondělí pražští radní. Týkat se bude ale jen linek S49 a S61, které převezme, respektive v případě linky S61 zahájí se změnou jízdního řádu v prosinci, RegioJet.
„I po Praze jezdí vozy první třídy. Je to sice buržoazní přežitek, ale stále ještě existuje,“ řekl na tiskové konferenci po jednání rady radní pro oblast financí Zdeněk Kovářík.
Od prvního ledna se tak podle něj tarifní podmínky narovnají a doplatek se přenese na cestující.
V 1. třídě už lze v PID cestovat, nutný je ale doplatek pro cestování v této třídě zakoupený přímo u Českých drah. Nově bude řešit provoz i přímo tarif PID.
V nových jednotkách PESA Elf.eu pro provoz v Praze bude celkem 235 míst, z toho v 1. třídě 12 sedaček. PID stanovil cenu za jednorázové použití 1. třídy na 20 Kč k ceně běžné jízdenky.
Lítačka i pro 1. třídu nebo skupiny. Kraj řeší s novými vlaky rozšíření tarifu PID
Podle důvodové zprávy může 1. třída ve vlacích nalákat do vlaků další nové cestující, kteří dosud jezdí autem. „Nejedná se o plošné zavedení 1. třídy do vlaků PID, ale pouze o přesně cílený produkt pro linky S49 a S61,“ uvádí důvodová zpráva k materiálu. Plošné zavedení by podle Ropidu způsobilo významnou tarifní ztrátu. Prodej nepřestupního poplatku bude zajišťovat palubní personál ve vlacích.
RegioJet vyhrál soutěž na provoz linek S49 a S61. Na lince S49 z Roztok do Hostivaře jezdí dosud Arriva, linka S61 je zcela nová. Bude jezdit ale v jiné trase, než měla. Nejsou totiž hotové nové zastávky. Proto spojí Prahu se středočeskými Úvaly.
Nová pražská linka S61 bude jezdit odklonem po koridoru až do Úval. Chybí zastávky