Tarif PID bude kvůli startu RegioJetu řešit poprvé i 1. třídu, radní rozhodli o výši příplatku
Jednotka PESA Elf.eu pro provoz v Pražské integrované dopravě. Foto: VUZ
Nový příplatek se týká pouze linek RegioJetu, Praha věří v nalákání více cestujících.
Pokud p. Kovářík opravou použil slova “ buržoazní přežitek “ je to obyčejný d…….
linka S49 i S61 – jizdni doba cele trasy zhruba pul hodiny
fakt mam dojem, ze je to jako resit prvni tridu v metru…..zbytecne, komplikujici a v konecne fazi to stejne dopadne tak, ze po naplneni dvojky (a ano, pro spoje VHD je zadouci co nejvyssi naplnenost cestujicimi, ze?) se proste lidi natlaci do jednicky tak jako tak……..
Jestli chápu správně, tak pro nás druhotřídní žádná změna není.
Jo srovnejte si jaké kraviny vymýšlejí. A jak to je za ČD. U ODIS na severní moravě je ten příplatek do lokálního vlaku dokonce tuším 40. Pokud vám v Praze taky zruší tarif ČD. Jako cestující na tom rozhodně nevyděláte.
Tarif ČD určitě u zmíněných linek nebude. Pže je bude provozovat Regiojet
Arriva a KŽC se dohodly na tarifu ČD. Dovedu si představit dohodu RJ – ČD, přecijenom linka vysoutěžená a jde o cestujícího.
Těch 40 Kč platí celých 24 hodin a je přestupní. Tady to je 20 Kč na jednu jízdu.
Jinak k tomu tématu samotnému: to je neuvěřitelný, fakt neuvěřitelný bizár tyhle vymyšlenosti. Když už je totálně rozdrbaný tarifní systém celostátně, tak aspoň v rámci těch „integrovaných“ systémů člověk nemusel řešit, jestli jede s dopravcem Pepou nebo dopravcem Frantou. No a tenhle princip se tímto sice trochu, ale prolamuje. To je naprostá šílenost.
Jenže tady je to chyba na strabě ROPIDu, že první třídu doteď neřešil a teď to lepí na poslední chvíli.
Mimochodem RJ má u svých dálkových vlaků různé tarify. Takže i tohle alo nechat stylem „doplatek do první třídy dle tarifu dopravce“
Z pohledu cestujícího je úplně jedno, čí to je chyba. Důležitý je výsledek, tedy že už v PID bude muset v některých situacích člověk přemýšlet, s jakým dopravcem zrovna pojede.
Problémem 1. třídy obecně, nejen v PID, je v současné době to, že do ní neustále leze někdo, kdo má jízdenku do dvojky a není schopen přečíst číslovku na dveřích. Načež se pak dohaduje s průvodčím a když odejde, nastoupí brzy zase nějaká podobná lama a situace se opakuje. Takže o klidu nemůže být řeči. O průchozích jedničkách v některých vlacích ani nemluvě, tam si připlácet za „komfort“, když tam do člověka neustále drcá procházející studentstvo batohy, smysl fakt nemá. Anebo „jednička“ umístěná v soupravě tak, že přes ní courá celý zbytek vlaku do bistra. Kde jsou ty zlaté časy,… Číst vice »
Trochu si pletete dálkovou a příměstskou dopravu.
Jak jste na to přišel?
„I po Praze jezdí vozy první třídy. Je to sice buržoazní přežitek, ale stále ještě existuje,“ řekl na tiskové konferenci po jednání rady radní pro oblast financí Zdeněk Kovářík. …no to je fakt imbecil (hodnotím tento konkrétní výrok). Hlavně, že sedí na penězích, jako by byly jeho. Na potřebný věci nedá, na domluvený nesmysly ano. Už aby byly volby. No nic. Taky jsem se zaradoval, že konečně někoho napadlo zavést do pidu první třídu – a vono ne. (Druhou třídou jezdím jenom mimo špičku nebo proti špičce) Mimochodem, zrovna zavedení linky S61 je totální kravina, která akorát zhorší už tak… Číst vice »
Tohle je teda fakt extrém v totální neschopnosti kraje, že linka S61 od příštího GVD bude jezdit. Jakože p. Boreček měl plnou držku keců o tom jak je potřeba šetřit a bla bla bla, nakonec toto…..
A objednávka hlavního města Prahy souvisí se SČK a Borecký jak přesně!
Jak přesně?
Dejme tomu, asi mě zmatlo že vlak jezdí do Úval které jsou ve SČK. Každopádně to nijak nemění můj názor na tuto linku ani na p. Boreckého
Njn, sebereflexe není povinná.
Tak to jsme moc rádi, že to víme.
Stojí, stojí, ale kdyby seděl, stejně by nepustil.
Proč vlastně ale jezdí odklonem a ne tak jak byla plánovaná? Aspoň by byl tlak na dokončení zastávek.
Aby se někdo mohl chlubit 10′ intervalem vlaku. Což o to, že provozní spolehlivost na koridoru naopak poklesne a dopadne to akorát vyššími zpožděními vlaků – a to všech.
Všichni moc dobře věděli, že zastávky ještě nebudou, ale jistý tlak zapříčinil vyhlásit výběrové řízení, rychle vyhlásit výsledek a ještě rychleji podepsat smlouvu na paskvil. Zájem je získat další dotovanou dopravu. A že to bude jinak než chtělo výběrko, tady nikdo neřeší. Jde jen a zase jen o zisk.
No, jestli RJ nestihne v prosinci plný počet vozidel na značkách, tak to může (bohužel dočasně) skončit win-winem pro Prahu i ostatní – dopravce bude platit penále a koridor zůstane méně zacpaný do doby dodání vozidel…
A vážně nestihne?
O povodních 2013 jezdila náhradku za metro kdeco, třeba Žhavé Trubky KŽC, a to bylo na sehnání daleko méně času. Pokuta za nedodržení standardu snad bude pro Žluťáka pořád lepší, než spoj neprovést.
Mimochodem má se modrogumí dispečerka flákat v Libni nebo ji Jančura zaplatí?
Že by Jančura jezdil pravidelně se zálohou ČD a ti by pak při nejaké poruše svůj „spoj neprovedli“?
Tak smlouvy PIDu řeší použití zálohy na spoj cizího dopravce. Samozřejmě neříkám, že dispečer ČD do toho bude chtít jít, vzhledem k Jančurově marketingu.
Chudáci Švycari. Ti mají i tři vozy 1.třidy v soupravě. To jsou buržousti
Šéf pražských financí Kovářík by si měl hlavně uvědomit, že největší „buržoazní přežitek“ jsou 2+2 pruhy + 2x šikmé parkování pro auta blokující výstavbu potřebné tramvajové trati.
Jenže tam to neblokuje magistrát, nýbrž radnice městské části.
Odkud ovšem dotyčný vzešel, a kde prosazoval právě toto.
Současné výtvory ropidu postupně boří dvacetiletou snahu o unifikaci a zjednodušení dojíždění do Prahy.
Je to pouze můj názor, ale přijde mi, že priority Ropidu, jakkoliv dobře myšlené, jsou pouze šoto sny, jejichž praktické důsledky se řeší provizorně a na poslední chvíli, viz bordel napříč celou historií těchto městských linek.
Dalším případem řešení problémů za pochodu je například zrušení duplicitní linky 321, které vyústilo nejdříve v rozdělení linky 317 a nyní v naprostý chaos a praktický rozpad taktové dopravy v relaci Praha-M.p.B.
Jezdím tuto trasu několikrát týdně a žádný chaos jsem nezaznamenal. Cestující vážně nezajímá nějaký takt, ale naopak určitě ocení zvýšení počtu spojů, nová rychlá linka 319 a v důsledku toho i méně narvané busy.
Jako, že se nenajde z narvaného vlaku 12 lidí, kteří dají upocenou dvacku za to, aby si mohli sednout? Pane, ne každý řeší drobné a radši si sedne. Holt ne každý na to má/chce mít…
Na S49 to narvané nejezdí a ještě teď dojde k navýšení kapacity. Vidím to jen jako kosmetickou úpravu.
Bude to legrace, až spoj S61 nepřijede (zpoždění, nestíhání obratu, mimořádná událost, porucha…), místo ní natřískaná S1 a pár buržoustů z Klánovic bude mít zakoupený PID příplatek do jedničky a jasně že se budou dožadovat červených sedaček, odkud je ale průvodčí ČD vyhodí. (Tak zase pojedou tím autem, no…)
S tou S61, protlačenou hezky na sílu, bez ohledu, co to udělá s kapacitou pro dálkové vlaky, bude ještě veselo.
Podle článku bude doplatek za první třídu vybírat průvodčí přímo ve vlaku. Lepší nápad, jak to buržoustům znechutit, nikdo neměl.
Takže tohle problém nebude.
Tomu se říká jeden velký, tarifní bordel. To už je pomalu jak s licencema Microsoftu, taky na to potřebuje člověk vysokou školu.
Přitom zrovna na tohle je jednoduché řešení, zahrnout to tarifu ROPID a v JŘ označit, že jsou garantovány vozy 1.třídy.
Problém je, že PID tarif doteď první třídu neuměl
Ale Plho… „Přitom zrovna na tohle je jednoduché řešení, zahrnout to tarifu ROPID“ Ano, muselo by se to tam zavést. Ono se to tam teda zavedlo, ale jen na 2 linky S
Tarif PID doteď alibisticky spoléhal na to, že to bude mít vyřešené dopravce.
Což je dost divné, když dopravce provozuje linku pro objednatele, a začne si tam provozovat svoje služby. Myslím, že kdyby se to samé dělo o úroveň dál a personál dopravce by si takhle na linkách rozjel vlastní kšefty, dopravci by se to moc nelíbilo. Že by třeba průvodčí ve vlaku někomu za příplatek držel místo nebo že by řidič autobusu za příplatek zastavil mimo zastávku.
Jednou jsem takhle společensky unavený dal řidičovi pade, aby mě vykopnul na chtěné zastávce a ne až na konečné. Budit by mě musel tak jako tak, win-win…
Dlouho jsem nechápal co je buržoazie, teďka už to díky pražským radním vím…
Také si můžeme pana Kováříka zapsat na seznam těch, kteří jsou schopni vyjevit svou hloupost jednou větou.
No to teda. Idiot.
Jsem se těšil, že si k roční PID lítačce koupím PID „příplatek do jedničky“ a budu to používat ve všech vlacích. No tak né, no 😀
Existuje někde změní toho návrhu tarifu?
Já se budu úplně teď stydět v té jedničce jezdit. A kór ráno , když jedou dělňasové do fachy…
Využívám buržuazní přežitek a ještě si za něj připlácím, soudruhu radní.
První třída má v Praze a okolí určitě velký potenciál. Buržoazní přežitek to určitě není. Pokud mají vlaky kapacitu nazbyt, tak to určitě stojí za to
Právě že vlaky v okolí Prahy kapacitu nazbyt nemají.
Ale i ta jednička jezdí narvaná.
Pry burzoazni prezitek… to bylo prece i za komancu…
Sice v MHD se tezko resi 1 a 2. trida, tam je to komplikovane, ale u vlaku to je dost pochopitelne, zvl. u jednotek, kde je soucasti soupravy a nelze ji oddelit.
V autobusech, tramvajích a metru by nebyl problém taky vyznačit pár míst pro snoby, kteří si chtějí připlatit.
Ono by to jaksi neplnilo ucel, mmch. ja 1. tridou jezdim rad, vubec nejlepsi byl IC manazer nez ho zrusili…
Technicky by to šlo, ale jednak na to není kapacita a druhak není kdo by to vymáhal.
No reseni by bylo, ze? Primo specialni vozy…
20 Kč je snob? Trochu se bojím, jak velký chudák musíte být 😀
Blahé paměti taková tramvaj jezdila nejen ve Varšavě https://www.youtube.com/watch?v=mpGevjE68Vc&t=16s
V pařížském metru někdy do 60. lety byly vozy první a druhé třídy 🙂
A dnes jsou v Dauhá, Dubaji a (snad zanedlouho) i v Rijádu. 🙂
Tak tam je i ženský oddíl..
Zdravím,
a nejen tam … https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1msk%C3%BD_odd%C3%ADl
David
Ty jsou i v Japonsku
Nejen do 60.let, ještě to pamatuju těsně po revoluci. 1. třída byla v metru zrušena k 1.8.1991:
https://www.sudouest.fr/archives/vous-en-souvenez-vous-il-y-a-30-ans-la-ratp-supprimait-la-premiere-classe-dans-le-metro-parisien-4349637.php
Tak!
Myslím, že výrazně déle, když mi v nějakém 1992 říkali, že je to čerstvě zrušené (v RER ještě jednička byla).
Doufám, že bude aspoň zajištěn přestup v Libni z jedné linky na druhou. Lepší by sice bylo, kdyby se ty trasy spojily do jedné linky Úvaly – Roztoky, ale je to objednáno jako dvě oddělené linky, takže to asi nepůjde.
Neobjednávají se linky ale vlakokilometry takže by to šlo…ale S49 je potřeba obsloužit i Hostivař a to Váš návrh bohužel neumožnuje.
Spise polookruzni Roztoky-Radotin pres Z.Mesto a Liben… ale to je nejak nerealne…
Jinak tu S65 by meli vest v puvodni trase, v Libni je uz plno,… A S49 protahnout do Rican, klidne misto vlozenych S9…
1) S65 myslíte S61, S65 je Zličísnká trať
2) S61 by do vybudování nástupiště v Malešicích slušela víc trasa Vršovice – Zahraďák – Radotín.
3) polookruh je blbost, mnohem větší smysl dává jedná linka z Radotína do Běchovic a druhá z Hostivaře do Roztok.
Ano damozrejme, S61
ano, o tom pisu. protazeni S49 do Rican, [olookruh mi jako blbost neprijde. i kdyz jak pisu, moc realne to neni, kvuli pretizeni trati, pokud by doslo k navyseni kapacity trati, tak nahradi z casti okruzni linku metra…
Musím uznat, že mě pak Kovařík dokázal po ránu rozesmát.
Ale větší význam bych tomu prohlášení nedával. Myslím, že bylo myšlené v nadsázce. Ale pozornost to přitáhnout dokázalo. To by mohla závidět i taková Agáta Hanychová.
Po každé, když vidím toho Regiojetího Elfa, vidím dost málo dveří… Škoda, že každý vůz nemá aspoň dvoje dveře
Počet dveří je stejný jako u Regiosharku nebo GTW a tam to v pohodě stačí.
RegioShark či GTW jezdí snad městskou linku??? U spojů jako Sp bych to chápal, ale v městském provozu je to absolutní nesmysl.
GTW teď jezdí na S49.
Přece jen ty vozy 655 budou ještě o kousek delší, než GTW nebo fox/shark, taky bych raději viděl dvoje dveře v čelním voze, třeba na Podbabě ta výměna cestujících na S49 (i S4) je dost intenzivní.
jenže opustit malý motorák a třívozový elektrický vlak je rozdíl. Pro linku S61 je absolutně nesmyslné řešení co bude dělat jen a jen problémy.
Nejsme ve sporu.
Kdykoli s tím v ÚK jedu, veze to stejně jenom vzduch. Málokdy jsem zažil, že by s tím jelo takové množství lidí, že by to nepobrala 810…
Na lince Ústí nad Labem – Děčín po pravobřežce jsem v odpoledních časech zažil maximálně pět nebo šest lidí ve vlaku.
To jistě nebude nikdo rozporovat, ale tady je řeč o nasazení v Praze a tam rozhodně bude jezdit lidí více.
Od ODSáka slyšet, že první třida je buržoazní přežitek?
To bych nečekal…
Taky mi spadla brada. Takovýho převlečenýho komouše bych hnal co by to šlo…
No co, chce ušetřit na veřejné dopravě. Možná nemusel užít slova buržoazní. Elita přece podle ODS jezdí auty, nebo ne?
Tak ODS má myšlenkově blíž ke komunistům minulého století než k evropské pravici století 21…
Taky bych tam čekal tak aspoň Piráta…
A proč prostě nemůžou použít, co doteď měla Arriva a KŽC, že tam platí TR10 a kupovat první třídu přes ČD jako u ČD vlaků?
Protože kupovat si každou půlku jízdenky někde úplně jinde je blbost?
Ale třeba v elephantech do Benešova nebo kamkoliv to přeci tak je celé roky. Tak proč to do pid tarifu nějak nezahrnuli všude?
protože tohle je usnesení Prahy, nikoliv Ropidu. Linky S49 a S61 objednává pouze a jedině hl.m. Praha….
A proč to teda Praha nedala pro všechny S v P0B? Tam ty vlaky přece platí Praha. Cestují má trochu povědomí, že mimo Prahu a v Praze platí něco trošku jiného. Ale aby platil jiný tarif pro 2 vlaky jedoucí z té samé zastávky(a navíc zmalované stejně), to je krok vedle.
Protože RegioJet nebude mít žádný vlastní tarif, ale bude jen ten od PIDu. A v tom zatím žádná 1. třída není
Proč jen pro 2 linky? Pokud by plošné zavedení znamenalo „výraznou tarifní ztrátu“, tak to holt nemůže být 20 korun.
protože RegioJet nemá svůj „Doplatek do 1.třídy“ tak to musí řešit ROPID…No nesmysl…těším se na to vysvětlování cestujícím v Klánovích, kterým bude jedno zda přijede S1 nebo S61….trapný prostě
1. nemusí, může si ho regiojet zavést sám. 2. když už to tedy řeší ropid, tak proč ne systémově, ale pouze pro 2 linky. tedy v takové výši, aby se vybralo se z toho poplatku zhruba stejně peněz, jako teď vybírají dopravci a nevznikla jim ta „významná tarifní ztráta“
No asi nechce jinak by to udělal….Systomově to asi nepůjde protože linky S49 a S61 objednává pouze Praha…tak proto to řeší pouze rada města a víme jak jde Praze domluva se Středočeským krajem třeba ohledně nástupu všema dveřma že…:-)
Tak především na těch linkách podle všeho nebude žádný vlastní tarif RJ, pouze PID. Takže aby to RJ vůbec mohl řešit sám, nejdřív by si musel celý tarif vytvořit, což je docela masakr kvůli takovému detailu.
Jak jsou na tom vlastně ty vozy? V létě je dovezli na testy a od té doby nikde žádné info, žádné foto, nic.
Pesa nestíhá, tak rj shání náhrady u jiných dopravců…
„Buržoázní přežitek“, je určitě zajímavé, že marxistické názvosloví tak nějak pořád přežívá i když už naštěstí jako jistý druh kuriozity. 😀
Bohužel tu máme nemálo marxistů, kteří to myslí vážně: Nařídit sestěhování vesnic, aby bylo méně silnic …
Sestěhovat vesnice do Prahy chtějí kapitalisté, a kdo na to nemá, bude podle nich živit auta a silnice. Žádné oživení vnitřních periferií, to by přece bylo sociální inženýrství. 😏
Tak ještě častěji slyšíme Marxistické označení imperialisté a to i z úst premiéra a ministra zahraničních věcí.
To ale není úplně marxistické označení, i když ho využívali. Pojem „imperialismus“ se začal používat v 19. století, ale jeho přesný původ je složitější. Již dříve existovaly podobné jevy, jako byla kolonizace nebo expanze říší, ale až v 19. století se začalo toto chování států označovat právě termínem „imperialismus“.
To je historicko politologické označení určitého typu velmocenské politiky. Že ho bolševici zprofanovali opravdu není chyba toho výrazu.
Já jsem feudál, buržoazie je naším společným nepřítelem.
Feudal již není mezi živými…
https://www.k-report.net/discus/messages/54342/67551.html?1729533663
Tak to mě mrzí, párkrát jsem měl tu možnost s ním prohodit pár slov a vždy to bylo přínosný rozhovor.
ma to smysl? co to preznacit na druhou a hotovo?
Má to smysl, lidi jedničku využívají.
Změnili konečně ty trasy? Nesmyslně to chtějí vést z té Libně na hlavní nádraží a přitom stále není využitý Most inteligence ani trasa ze Smíchova přímo do Vršovic ani trasa z Vršovic přes Malešice
Most Inteligence využijí od prosince expresy, ze Smíchova do Vršovic je nutné seškrtat co nejvíc vlaků (a tyhle by nebyly prioritní) a z Vršovic přes Malešice by to jelo kam? Ze Zahraďáku do Běchovic bez zastavení?
Nehledě na zbytkové nákladní vlaky…
Ve skutecnosti po te spojce jede jeden par (osobnich) vlaku denne (Sp 1521 a Sp 1528)
Buržoazní přežitek????? To je článek z roku 1950? Ale tak co se divím, dyť ODSka jsou samí převlečení komanči.
Sedite si na vedeni…
Heh, buržoazní přežitek, který si ani komunisti nedovolili zrušit. Přitom byli krůček od beztřídní společnosti: Motorák 810 pro všechny!
První třída byla zrušena v roce 1953. Jen v roce 1956, kvůli mezinárodním dohodám, byly druhá a třetí třída přeznačeny na první a druhou.
Jak jsou na to ty zastávky? NĚJAK Praha mlčí.
Buďto jsem blbej já, nebo jsou pražští radní výrazně padlí na hlavu. Po 23 letech si všimli, že v PIDu jezdí vlaky s první třídou, ale místo systematického vyřešení vynaleznou nesystémový konstantní příplatek pro dvě bezvýznamné (prakticky) nové linky? Nemístná průpovídka o buržoazním přežitku to jen korunuje.
Asi tak, 1. třída se vyskytuje stále ve více vlacích (nově i S6) právě protože to objednatel zastoupený městem požaduje. Regiojet by to tam sám od sebe dávat nemusel. Někdo by ten přežitek mohl tomu pánovi vysvětlit.
Je to pitomé, ale je to především proto, že RegioJet v tarifu nemá institut doplatku do vyšší třídy, takže tento nedostatek řeší Ropid. Zároveň ale úplně pitomě toto nebude platit ve vlacích ČD, protože by si pak dopravce od Ropidu nárokoval vyšší kompenzaci, a to se nikomu platit nechce. Tak budeme mít paskvil. To je jako když si stále spousta lidí v Praze kupuje lístek ve vlaku a personál to prodává v tarifu ČD a ani neupozorní na možnost použít jízdné PID. Jenže je tu netto smlouva a kdyby Ropid víc tlačil na nabízení vlastního tarifu, údajně by se prohloubila… Číst vice »
Nebo to můžete brát jako zkušební provoz. Podle prodejů zjistí reálný zájem. Rozdíl bude asi v brutto a netto smlouvách, ne? Určitě by Regiojet zvládl takový příplatek zavést, kdyby to bylo třeba. Ne?
Když už teď vědí, že by plošné zavedení znamenalo „výraznou tarifní ztrátu“, tak asi nějaká představa je.
Představa není znalost a docela by mě zajímalo na základě čeho k tomu přišli? Snížilo by se snad využívání první třídy, kdyby to šlo i přes tarif PIDu a proč?
Tarifní podmínky, které platí na jedné lince, ale na druhé ne, jsou z principu nepřátelské k cestujícím. Data o využívání 1. třídy Ropid dávno má, ale není moc odvaha to řešit systémově, tak se to záplatuje po kouskách.
Data má od ČD, ne přímo. Chápu, že tu odvahu nemají a proto to řeší takto. I když jsem také přesvědčen, že by ji mohli mít. Jenže změny tarifu jdou přes město a tak je ochota k odvaze dost rozmělněná. Bohužel. Aspoň se ukáže jaký vliv má cena na ochotu si připlatit a zda to ve výsledku nakonec žádná ztráta není. Občas je prostě dobré hledat i pozitivní stránku věci.
A proč ho tedy regiojet nezavede? Nebo proč ropid nevyřeší doplatek/tarif do první třídy plošně pro všechny linky?
To není úplně otázka na mě 🙂
RJ to neřeší, protože to objednatelé nepožadovali a na komerčních linkách má jinou strukturu jízdného.
Není to spíš tím, že je placen za ujetý km a tarif není jeho starost?
Kompenzace může být pořád stejná, vícenáklady by si měl doplatit cestující. Toto řešení může být normálně systémové pro všechny dopravce. Pokud některý dopravce „doplatek“ nemá, asi by bylo nejjednodušší, kdyby si ho vytvořil, stejně jako všichni ostatní.
Vyšší level by byl PIDlístek ve variantě s příplatkem….
Holt máme na vlaku prodávat přednostně tarif ČD, pokud si cestující neřekne jinak. My jsme si to nevymysleli.
Čím větší zmatek ve VHD, tím lépe pro nárůst objemů IAD, metu nejen ODS.
1. třída je buržoázní přežitek? Co bych dal za to, aby byla 1. třída i v metru, asi jsem buržoust.
Já taky
Víte co je to nadsázka? 😁
…ani já z toho necítím sarkasmu, kór když se politici předhánějí, kdo zavede PID do Beskyd na úkor autobusů z pražského sídliště k metru nebo k obchoďáku…
A protože vy něco nepoznáte, znamená to, že to není? Ale no tak. Politici se v ničem takovém co píšete nepředhánějí. Ta ta zaujatost je zjevná. 😉
„PID do Beskyd“
Nechtěl někdo celostátní jednotný tarif pro všecky vlaky, busy, MHD?
M19 nebyla to náhodou komunistcká skupinka? Jaká náhoda obhajování takových slov…
To nevím. Ale když nemá někdo věcné argumenty, začne osočovat. Pěkně po bolševicku. Za člověka mluví činy, ne dojem někoho jiného. 😉
Me by se líbila i v autobusu – hezky třeba sedět vepředu.
Flixbus nabízí. Po Praze sice na nic, ale dálkově či do zahraničí tu možnost máte.
V Paříži byla a zrušili ji, komouši žabožroutští :-D.
Nešokuje mě ani tak to, že někdo považuje 1. třídu za „buržoazní přežitek“, jako to, že ta věta vyšla z úst politka za ODS.
Pan radní asi vidí do budoucnosti a chce mít náskok 😀
Jestli opravdu věříte, že ta věta nebyla myšlena v nadsázce, tak jsem šokován. 😁
Spíš rýpnutí do zahnívajícícíh stojatých vod ve sklepeních na Nábřeží a těsném okolí.
Jestli to byla nadsázka, volil dost špatná slova. Já bych si o žádném našem produktu, který se stále rozšiřuje, nedovolil prohlásit ani v nadsázce že je to přežitek a stále ještě existuje. Navíc kdybych zároveň představoval nějaké polovičaté a nekonzistentní řešení, které se ho týká.
To, že byste něco udělal nebo neudělal není etalon ničeho. Jestli to měl nebo neměl dělat, je věc jiná. Jen prostě nevěřím, že to myslel vážně. A dělat z toho aféru, je trošku chucpe. Taková okurková sezóna. A je zcela jedno co si o ODS myslím, či nemyslím. Jen prostě je dobré měřit všem stejným metrem. 😉
Dobrý den. Linka S49 končí v Hostivaři, nikoliv v Uhřiněvsi.
Že by se prodloužila? To by bylo určitě fajn 🙂
Žst. Praha Uhřiněves není nafukovací…
u linky S49 není problém ukončení v Hostivaři, ale to, že není navázaná na S9 ani v jednom směru. Je to dost nepochopitelné mrhání jejím potenciálem.
Navázané to je, a navíc S9 jezdí každých 10-20 min.
OK, máte pravdu, že na krátkou S9 do Strančic to navazuje. Já to dříve využíval dále a to bohužel už asi 2 roky možné není, vlakům z/od Benešova to ujíždí o pár minut, interval je 30
Není nafukovací, ale má nultou kolej, která je k obracení ucelené jednotky vhodná. Další taková kolej je v Senohrabech, ale protože jsme v Absurdistánu, tak se ucelené jednotky obrací v Říčanech a Strančicích, kde blokují zhlaví.
A jste si jistý, že ta 0. kolej v Uhříněvsi nemá nějaké jiné využití? V Senohrabech se například využívá k předjíždění Os vyšší vrstvou.
Ale bylo by lepší, kdyby jí vybudovali obratovou kolej jako pro S80 v Čerčanech (protože jinak by se tam nevešla) a končila by v Uhříněvsi :-D.