Vinařskými oblastmi elektrickým vlakem a rychleji. SŽ začíná řešit úpravy pohraniční trati

První jednotky Stadler GTW v barvách Jihomoravského kraje. Autor: Jan Švehla/Škoda GroupPrvní jednotky Stadler GTW v barvách Jihomoravského kraje. Autor: Jan Švehla/Škoda Group

Modernizace navazuje na plány na rychlejší spojení Brna a Znojma.

Správa železnic (SŽ) udělala první krok k modernizaci a elektrizaci trati mezi Břeclaví a Znojmem. V soutěži s odhadovanou cenou 6,2 milionu korun hledá zpracovatele záměru projektu na úpravy 69 kilometrů dlouhé trati podél hranice s Rakouskem.

Plány na úpravy trati vyplynuly z již loni schválené studie proveditelnosti, která řeší zrychlení spojení vlakem mezi Brnem a Znojmem. Ta počítá využít budoucí vysokorychlostní trať z Brna do Břeclavi. V Unkovicích vznikne odbočka do nové trati Unkovice – Nový Dvůr, která propojuje VRT Brno – Břeclav s tratí Břeclav – Znojmo západně od Hrušovan nad Jevišovkou.

Brno – Znojmo za 25 minut. Nová studie řeší, jak zrychlit spojení mezi největšími jihomoravskými městy

Část trati prošla v roce 2018 revitalizací, i díky tomu jezdí vlaky v některých úsecích až 120 km/h. Správa železnic v záměru počítá s navýšením rychlosti až na 160 km/h. Trať má být elektrizována na střídavou napájecí soustavu 25 kV / 50 Hz. Správa železnic v dokumentu řeší hlavně úpravy úseku Mikulov – Novosedly.

Termíny pro stavbu dokumentace zatím neuvádí, vzhledem k počáteční fázi přípravy lze odhadovat, že nejdříve za deset let. Záměr má být zpracován do 14 měsíců od podpisu smlouvy.

Tagy Břeclav - Znojmo Jihomoravský kraj Správa železnic
70 komentářů