DPP znovu vybíral, kdo postaví metro D. Vítěz třicetimiliardového tendru se nezměnil

Tunel mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýTunel mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Třicetimiliardová soutěž se novým rozhodnutím vrátila do září loňského roku.

Sdružení firem vedených společností Subterra ze skupiny Metrostav bylo znovu vyhlášeno vítězem veřejné soutěže na stavbu druhého úseku metra D. O Třicetimiliardovou zakázku zdržují už téměř rok spory o vítězství.

O novém výběru informoval Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v tiskové zprávě. DPP rozhodnutí o výběru Subterry v březnu zrušil a začal nabídky znovu hodnotit. Nyní hodnoticí komise jednohlasně doporučila, že má opět vyhrát Subterra. „Výběru předcházelo opětovné detailní vyhodnocení nabídek v oblasti referencí a posouzení kvalifikací při zohlednění nových skutečností zjištěných na základě námitek k referencím podaných
stěžovatelem k předchozímu rozhodnutí DPP,“ uvedl DPP v tiskové zprávě.

K výběru Subterry došlo loni v září, vítězství ale napadlo sdružení PORR a Vinci Construction, které bylo vyloučeno pro nesplnění kvalifikace. V soutěži bylo levnější. Po námitkách vyřazeného sdružení došlo k prozkoumání některých referencí předložených vítězem. „K novým skutečnostem, které vzešly z podaných námitek si DPP zajistil nové podklady a informace. Na základě mimořádně detailního prověřování nabídek dodavatelů a dalších expertních a právních analýz pak ve věci DPP znovu rozhodl,“ říká Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

Zlom v tendru na metro D: Dopravní podnik kvůli referencím ustoupil a zrušil vyhlášení vítěze

Sdružení Subterra nabídlo cenu 29 988 857 254,38 Kč bez DPH. Druhou hodnocenou byla nabídka podaná sdružením vedeným společností STRABAG.

Podle generálního ředitele Vinci Construction Martina Borovky jsou některé zkušenosti pracovníků Subterry nepravdivé. Firma dokonce novinářům v září představila připravené fotografie z Facebooku jednoho ze stavbyvedoucích, které mají dokazovat, že u referované stavby před 15 lety nebyl.

Dnešní verdikt ale ještě neznamená konec sporů. I nadále probíhá před Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže nyní už poslední řízení, ve kterém se úřad zabývá vyloučením sdružení vedeného společností PORR z veřejné zakázky kvůli nesplnění zadávacích podmínek. Třicetimiliardový tendr na výstavbu druhého úseku nové linky metra D Olbrachtova – Nové Dvory se vrací do fáze, ve které byl v září loňského roku.

Video: Metro D se staví už dva roky, k dokončení první části zbývá ještě sedm let

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp Metro D Subterra
22 komentářů