DPP znovu vybíral, kdo postaví metro D. Vítěz třicetimiliardového tendru se nezměnil

Tunel mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýTunel mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Třicetimiliardová soutěž se novým rozhodnutím vrátila do září loňského roku.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
123

Myslím, že máme za sebou jen další kolo, které dopadlo přesně podle očekávání … nevěřím tomu, že někdo byť čistě hypoteticky počítal s tím, že by to mohlo dopadnout jinak.

Nicméně tohle rozhodně není konec téhle povedené taškařice, a třeba pro novináře, a teď to nemyslím vůbec ve zlém, jsou takovéto kauzy vyloženě požehnáním:-))).
A pro právníky taktéž;.-).

Nepovim

Ona ta cena bude jeate zajimava, protoze tam bude inflační doložka na navýšení cen jedbotlivých komponent tunelu
Ale ty se určuji z vývoje nákladových cen tunelu v republice. A otázka za bonusáka, která stavba tunelů v daném čase bude mít největší váhu?
Ano metro D

Tj subtera si sama fakturacemi bude stanovovat inflacni koeficient pro navýšeni ceny…

Jan

Ať vybírám, jak vybírám, nemůžu si pomoci…

Erik

Me by zajimalo, jestli UOHS zaplati skody nebo kdo? Neskutecny v cr

Václav

Mě stejně fascinuje, jak oni tu cenu v nabídce vyčíslí s přesností na haléře. Když jde o zakázku za miliardy.

_jan91

Tak ten rozpočet se skládá z tisíců položek, tak jim to tak po jejich sečtení prostě vyjde. A každá položka má svoji jednotkovou cenu, která se násobí výměrou, což můžou být desítky, stovky, tisíce jednotek… Spíš by bylo divné, kdyby jim vyšlo nějaké pěkné zaokrouhlené číslo.

Václav

To ano, ale kdyby to zaokrouhlili třeba na tisíce. 1000 Kč je cena za hodinu práce nějakého malého bagříku. Nebo 1/4 kubíku betonu s dopravou.

Jiří Kocurek

Jde to do státních peněz. Zkuste zaplatit 456.000 Kč na daních, když je vyměřeno 456.001 Kč.

Tu korunu …

Michal Bartoníček

To se nedělá. Existují cenové soustavy, kde je cena jasně vykalkulovaná a máte dokonce i napsáno, z čeho se skládá. Položky se dělí na tzv. konstrukci (tedy práci) a materiál. Pokud nějaká položka v databázi chybí, protože je něčím specifická, uděláte si vlastní. Ale výsledný součet nikdy nevyjde kulaté číslo.

Michal Bartoníček

To vyjde málokdy. A pokud ano, pak se rozpočet skládá spíše z nějakých agregovaných položek, kde se cena jen odhaduje.

Radek

Nejede firma interně dávno v eurech? Nedivil bych se…

Geralt

Měli to minule hned podepsat a rozhodnutí UOHS nerespektovat. I kdyby pak za to třeba dostali nějakou pokutu, tak se to pořád vyplatí víc než nekonečné odkládání.

Jiří Kocurek

Dýchnul, naměřili nulu. Policista ale měření nerespektoval a udělali Geraltovi pokutu – vyplatí se mu to.

mimochodem

Delejte si z toho srandu, ale presne tohle se zejmena v agende dopravnich prestupku nazyva standardnim postupem. Na vlastni bulvy jsem videl dokumentaci k pripadu, kdy SO1 rozhodnul „ridic je vinen, protoze z dukaznich materialu neni pochyb, ze dotycny spachal…“, aby nasledne tentyz SO1 autoremedurou rozhodnuti zrusil, nebot „nebyl dostatek dukazu, ze se prestupek stal“. Tentyz organ! Osobni odpovednost zadna. Nahrada nakladu (cas + doprava) pro sprosteho podezreleho nula. Vsak mu tu pokutu naparte, kdyz vymekne a neodvola se, budou premie. A kdyz se odvola, tak to prinejhorsim zrusime, vsak co, nam prece nic nehrozi, my muzeme… A kdo by… Číst vice »

SYN

Hm, kvalifikační předpoklady, aneb „nevěříme že vy byste to postavili správně“… anebo občas otevřeněji „ne vám to zadat nechceme“.

123

Tak Witowski na zastupitelstvu asi kouzlem nechtěného jasně řekl, že DPP Metrostav prostě zná, má jej vyzkoušený, dobře se mu s ním vždy spolupracovalo a tak chce právě ten. A pak tam hrál ještě na city s tím, že když někdo bude stavět barák, tak si taky vybere firmu, kterou zná a má vyzkoušenou.

A celé výběrko je jen o tom, aby se tohle DPP povedlo a kdyby existovala jakákoli alespoň trochu reálná cesta jak to dát Metrostavu napřímo, tak žádné výběrko není.

Ondřej

No snad už si na tom dali v DPP sakra záležet. Věřím že ano.

A taky věřím, že v tom není nějaký úplatek od Metrostavu. Přeci jen, brát úplatky u největší a nejsledovanější zakázky v Česku by nebylo zrovna nejchytřejší :DD

Teď jsem ještě zvědavej na to vyloučení PORRu, už by mohli konečně rozhodnout. A jestli se ukáže, že bylo nesprávný, tak to bude velkej problém – další změna vítěze a pak to na ÚOHS hodí zase Metrostav, takže by se nezačalo dřív než příští rok…

Dálnice

PORR není dobry ani v ucasti na tendru na metro D, ani v nataceni propagačních turistických videi o ceste na Balt…🤣

Jiří Kocurek

A Vinci je nějaká garážovka 😀

Michal82

Ta pomalost přípravy stavby a výběru stavební firmy je prostě děsivá. S tím je třeba rychle něco dělat jinak se tu opravdu nic nepostaví.

Jiří Kocurek

Se nic nepostaví, no nevím, není někde rozestavěných 50 kilometrů čehosi 35 a neběží přípravné stavby na dostavbu Dukovan, kde už je jasný dodavatel?
Chápu, Praha musí být něco extra, ale aby se už zase měnily zákony kvůli jediné stavbě?

Jan P.

Tak tady jde hlavně o činnost ÚOHS a obecně přezkumná řízení u veřejných zakázek, to by zkrátka zasloužilo nějakou reformu na tom je snad shoda.

Martin Hroch

Ono by se toho moc nezměnilo.
Rozpočet není neomezený.
Takže by se firma vybrala rychleji a pak by se déle čekalo s výběrem firmy na něco dalšího protože by na to prostě nebylo.

Lukáš Kníže

Hlavně ať se už začne!

Marťas

Ať žijí tunely 🤣🤣🤣🤣🤣