Přehledně: SŽ připravuje další architektonické soutěže na terminály a mosty na VRT
Ještě letos hodlá Správa železnic vypsat architektonickou soutěž na Terminál Kořenice-Bečváry na Kolínsku.
Série soutěží na podobu terminálů na vysokorychlostních tratích nedávným vyhlášením výsledků u Terminálu Jihlava nekončí. Správa železnic chystá soutěže na další tři terminály, zároveň hodlá vypsat klání architektů i k nejvýznamnějším a největším mostům na chystané síti VRT.
Čtyři terminály jsou v procesu přípravy:
Praha východ VRT – dokončená architektonická soutěž a dokončená dokumentace pro územní rozhodnutí
Roudnice nad Labem VRT – dokončená architektonická soutěž, dokumentace pro územní řízení před dokončením
Jihlava VRT – dokončená architektonická soutěž
Hranice na Moravě – architektonická soutěž probíhá
Architektonické soutěže na terminály VRT v přípravě:
Kořenice – Bečváry VRT (na Kolínsku) – architektonická soutěž by měla být vyhlášena letos
Brno-Vídeňská – architektonická soutěž se začíná připravovat
Ústí nad Labem centrum – architektonická soutěž se začíná připravovat
„Kromě terminálů bychom chtěli uspořádat i soutěže na významné mosty na vysokorychlostních tratích,“ říká mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Na tuzemských VRT má být zhruba 260 mostů, soutěže se chystají aktuálně na mosty přes Sázavu a Sázavku u Světlé nad Sázavou (dva mosty o délce přes 500 m a výškou přes 40 m) a most u Velkého Meziříčí, poblíž dálničního mostu Vysočina (délka přes 500 m a výška přes 40 m). Jeden most přes dálnici D1 byl součástí zadání na soutěž Terminálu Jihlava.
SŽ připravujeme tyto úseky VRT:
- RS 1 VRT Praha – Brno – Ostrava (délka 385 km)
- RS 2 VRT Brno – Břeclav (délka 44 km)
- RS 4 VRT Praha – Ústí nad Labem – Drážďany (délka 137 km)
- RS 5 VRT Praha – Hradec Králové/Pardubice – Vratislav (délka 273 km)
Sání štěrku, výhybky v obloucích, rozkmitané mosty. České VRT se snaží učit z francouzských chyb