Přehledně: SŽ připravuje další architektonické soutěže na terminály a mosty na VRT

1. místo, Metroprojekt, Jiří Opočenský a Štěpán Valouch. Podoba budoucího terminálu Praha východ. Pramen: Správa železnic1. místo, Metroprojekt, Jiří Opočenský a Štěpán Valouch. Podoba budoucího terminálu Praha východ. Pramen: Správa železnic

Ještě letos hodlá Správa železnic vypsat architektonickou soutěž na Terminál Kořenice-Bečváry na Kolínsku.

Série soutěží na podobu terminálů na vysokorychlostních tratích nedávným vyhlášením výsledků u Terminálu Jihlava nekončí. Správa železnic chystá soutěže na další tři terminály, zároveň hodlá vypsat klání architektů i k nejvýznamnějším a největším mostům na chystané síti VRT.

Čtyři terminály jsou v procesu přípravy:

Praha východ VRT – dokončená architektonická soutěž a dokončená dokumentace pro územní rozhodnutí

Roudnice nad Labem VRT – dokončená architektonická soutěž, dokumentace pro územní řízení před dokončením

Jihlava VRT – dokončená architektonická soutěž

Hranice na Moravě – architektonická soutěž probíhá

Nová podoba terminálu Praha-východ v Nehvizdech. Foto: SŽPodoba budoucího terminálu Praha východ. Pramen: Opočenský Valouch architektiTerminál VRT Roudnice n. L., 1. místo - Rusina Frei. Pramen: Správa železnicTerminál VRT Roudnice n. L., 1. místo - Rusina Frei. Pramen: Správa železnicTerminál Jihlava, vítězný návrh. Pramen: Správa železnic/AREP - monomTerminál Jihlava, a přilehlý most, vítězný návrh. Pramen: Správa železnic/AREP - monom

Architektonické soutěže na terminály VRT v přípravě:

Kořenice – Bečváry VRT (na Kolínsku) – architektonická soutěž by měla být vyhlášena letos

Brno-Vídeňská – architektonická soutěž se začíná připravovat

Ústí nad Labem centrum – architektonická soutěž se začíná připravovat

„Kromě terminálů bychom chtěli uspořádat i soutěže na významné mosty na vysokorychlostních tratích,“ říká mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Na tuzemských VRT má být zhruba 260 mostů, soutěže se chystají aktuálně na mosty přes Sázavu a Sázavku u Světlé nad Sázavou (dva mosty o délce přes 500 m a výškou přes 40 m) a most u Velkého Meziříčí, poblíž dálničního mostu Vysočina (délka přes 500 m a výška přes 40 m). Jeden most přes dálnici D1 byl součástí zadání na soutěž Terminálu Jihlava.

 

Plánované vysokorychlostní tratě v České republice. Pramen: SŽ

Plánované vysokorychlostní tratě v České republice. Pramen: SŽ

SŽ připravujeme tyto úseky VRT:

  • RS 1 VRT Praha – Brno – Ostrava (délka 385 km)
  • RS 2 VRT Brno – Břeclav (délka 44 km)
  • RS 4 VRT Praha – Ústí nad Labem – Drážďany (délka 137 km)
  • RS 5 VRT Praha – Hradec Králové/Pardubice – Vratislav (délka 273 km)

Sání štěrku, výhybky v obloucích, rozkmitané mosty. České VRT se snaží učit z francouzských chyb

Tagy Správa železnic terminál VRT vysokorychlostní tratě
141 komentářů