Plán na přestupování u Orlíku padl, RegioFoxy zamíří do Velenic

Rychlost na starém mostě přes Orlík byla omezena na 20 km/h. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRychlost na starém mostě přes Orlík byla omezena na 20 km/h. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

SŽ po několika sériích zkušebního provozu vydala povolení k pravidelnému provozu jednotek RegioPanter na trati Rybník – Lipno.

Cestující využívající vlaky mezi Táborem a Pískem (trať 201) mohou zapomenout na obavy, že by je na trase čekal přestup. České dráhy po dohodě s Jihočeským krajem upustily od plánů, podle kterých měli cestující příští rok přesedat v Milevsku nebo Červené nad Vltavou.

Přestup měl být paradoxně veden snahou zajistit cestujícím větší komfort díky nasazení nových vozidel. České dráhy počítají pro tuto trať s novými motorovými jednotkami RegioFox (847), které jsou ale příliš těžké pro starý most přes Orlík. Do dokončení nového mostu tak měly obsluhovat jen část tratě na pravém břehu Vltavy.

„Bylo upřednostněno pohodlí cestujících na této lince ve smyslu zachování přímých vlaků bez přestupu před nasazením nových vlaků pouze v části trasy s nutností přestupu,“ uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Přes Orlík tak budou nadále jezdit především motorové vozy 842.

RegioFoxy, jejichž zpožděnou dodávku pro jižní Čechy očekávají České dráhy v průběhu příštího roku, tak budou dočasně nasazeny jinde. Konkrétně na trati Veselí nad Lužnicí – České Velenice.

Ze třech RegioFoxů (celkem jich mají jižní Čechy postupně dostat sedm) budou dvě jednotky v oběhu a třetí bude záložní. Vlaky na velenické trati budou vedené kombinací nových vozidel a stávajících jednotek Regionova.

Po zprovoznění nového mostu přes Orlík v prosinci 2024 budou RegioFoxy převeleny na relaci Tábor – Písek – Ražice – Strakonice, kde s nimi od počátku počítá Jihočeský kraj. Trať Veselí nad Lužnicí – České Velenice pak bude (v regionální dopravě) znovu obsluhována pouze Regionovami, a to do doby její elektrifikace.

Trať 226 Veselí nad Lužnicí - České Velenice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Trať 226 Veselí nad Lužnicí – České Velenice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Pokud jde o vozidla a infrastrukturu, mají jižní Čechy i další novinku. Správa železnic po několika sériích zkušebního provozu vydala povolení k pravidelnému provozu jednotek RegioPanter na trati 195 Rybník – Lipno nad Vltavou. Elektrické jednotky už zde bývají nasazovány na vybrané vlaky o víkendech a svátcích, s dodáním pěti nových jednotek do poloviny příštího roku mají Pantery postupně zajišťovat veškerý provoz na Lipence. To platí i pro trať 196 České Budějovice – Horní Dvořiště, kde budou mít všechny regionální vlaky podobu RegioPanterů (výjimkou zůstanou pouze regionální vlaky – soupravy ÖBB).

CityShuttle ÖBB, osobní vlak České Budějovice - Linec. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

CityShuttle ÖBB, osobní vlak České Budějovice – Linec. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Obecně hlásí České dráhy pro období nového jízdního řádu na jihu Čech posílení provozu v úsecích z Milevska a Chýnova do Tábora, mezi Blatnou a Strakonicemi a také mezi Jindřichovým Hradcem a Táborem. „V souvislosti s omezením infrastruktury Správy železnic bude naopak omezen provoz některých vlaků v úseku Písek – Protivín v pracovní dny a také dojde k rozvázání části přípojů v Březnici,“ uvedly ČD. U většiny spojů bylo podle ČD upřednostněno zachování přípojů v Protivíně, případně v Písku a rozvázání přípojů v Březnici směr Zdice/Beroun.

Podrobně o změnách na jednotlivých tratích, které obsluhují, informovaly České dráhy v tiskové zprávě.

Tagy GVD 2023/2024 Jihočeský kraj Jikord
99 komentářů