Nové motoráky ČD nemohou na starý most přes Orlík. Cestující budou přesedat

Stavba nového železničního mostu přes Orlík (duben 2022). Pramen: Správa železnicStavba nového železničního mostu přes Orlík (duben 2022). Pramen: Správa železnic

Po zprovoznění nového mostu přes Orlík se dopravní model vrátí k původní variantě s vedením přímých vlaků.

Na trati Tábor – Písek dojde příští rok k paradoxní situaci, kdy nasazení nových vlaků povede ke snížení komfortu pro část cestujících. České dráhy sem v průběhu platnosti nového grafikonu hodlají začít posílat nově dodaná motorová vozidla od polské Pesy (ř. 847), která ovšem nebudou smět na starý most přes Orlík. Nové motoráky tak budou obsluhovat jen část tratě, přímé spoje budou zrušeny a cestující budou muset přesedat.

Na trati Tábor – Písek je v úseku Červená nad Vltavou – Vlastec třída zatížení B1, to znamená maximální zatížení 18 tun na nápravu a 5 tun na běžný metr vozidla. „Traťová třída B1 omezuje možnost nasazení těžších vozidel. Aktuálně zde mohou jezdit například sólo vozy 842 nebo sólo jednotka 814,“ uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Přímé vlaky s lehčími staršími vozy budou jezdit do dodání nových motoráků. „Po jejich nasazení dojde ode dne vyhlášení k ukončení provozu přímých vozů a až potom bude nutné přesedat. Model počítá s co nejlepšími přestupními vazbami a umístěním přestupu tak, aby se dotknul co nejmenšího počtu cestujících a respektoval spádovost přepravy v průběhu týdne,“ oznámily České dráhy.

V pracovní dny bude přestup většinou ve stanici Milevsko, o víkendech ve stanici Červená nad Vltavou. Například spěšný vlak vedený v úseku Tábor – Strakonice v současném jízdním řádu jako Sp 1712 nově pojede jako vlaky Sp 2082 Tábor – Milevsko a Sp 2062 Milevsko – Strakonice.

Rozdělení na dvě větve bude dočasné, potrvá do doby zprovoznění nového mostu, který Správa železnic aktuálně přes Orlík buduje. Konstrukce nového mostu by měla být dokončena v srpnu roku 2024, poté bude následovat přeložení trati a provoz by měl být na nový most zaveden na konci listopadu 2024. Do června 2025 pak budou ještě probíhat dokončovací práce.

Po zprovoznění nového mostu přes Orlík se dopravní model vrátí k původní variantě s vedením přímých vlaků v trase Tábor – Písek/Ražice.

Nový most přes Orlík, vizualizace. Pramen: MetrostavStarý železniční most přes Orlík. Pramen: Jihočeský krajMotorová jednotka ř. 847 od výrobce Pesa pro ČD. Pramen: České dráhy
Tagy České dráhy most přes Orlík trať Písek - Tábor
65 komentářů