Další náhrada Tornád dorazila. ČD převzaly osmý RegioPanter pro Olomoucký kraj
Do jara má být v Olomouckém kraji celkem 27 nových jednotek.
České dráhy tento týden převzaly již osmou jednotku RegioPanter 640.2 pro provoz v Olomouckém a částečně také Zlínském kraji. Počet dodaných nových vlaků pro Olomoucký kraj se tak přiblížil třetině: celkem má dopravce objednáno 27 jednotek.
První výkon nové jednotky 640.214 byl ve středu na osobním vlaku z Olomouce do Šumperka. Všech 27 jednotek má být dodáno do jara 2024. „Nahradí starší soupravy z klasických vozů s lokomotivou a elektrické jednotky řady 460 přezdívané Tornádo na všech páteřních tratích v regionu a také v severní části Zlínského kraje,“ uvedl mluvčí Českých drah.
Nové jednotky získaly v říjnu typové schválení. Škoda Group jich postupně dodá Českým drahám 60. Každá jednotka má kapacitu 234 míst k sezení a zákazníkům nabízí bezbariérové cestování v klimatizovaných oddílech s palubní wi-fi. „Zároveň s každým novým vlakem vyřazujeme z provozu starší vozy,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Škoda získala poslední razítko pro novou generaci třívozových RegioPanterů, ČD jich kupuje 60
V Olomouckém kraji se stanou základem regionální dopravy. Dopravce je postupně nasazuje na tratě Olomouc – Uničov – Šumperk, Olomouc – Zábřeh na Moravě – Kouty nad Desnou, Olomouc – Prostějov – Nezamyslice, Olomouc – Přerov – Hranice na Moravě – Vsetín a Přerov – Nezamyslice – Vyškov na Moravě.
Díky vysoké dynamice jízdy i modernizaci infrastruktury nabízejí nové vlaky kratší jízdní doby. Například cesta z Olomouce do Šumperka trvá nyní spěšným vlakem pouze 50 minut, dříve to byla více než hodina, trasu z Uničova do Olomouce ujedou spěšné vlaky jen za 18 minut. To vše ale za předpokladu, že nedojde k výpadku ETCS. Tři jednotky RegioPanter první generace jezdí v kraji od roku 2012.
Železniční loučení. ČD odstavily prvního bastarda, tornáda skončí na jaře, mizí desítky vozů 810
Dalších 22 jednotek 640.2 bude jezdit v Praze a Středočeském kraji, dvě jednotky již jezdí mezi Ostravou a Opavou. Čtyři jednotky zamíří do Královéhradeckého kraje, posledních pět pak do Zlínského kraje na provoz z Břeclavi do Přerova.
Základní technické parametry jednotek RegioPanter
maximální rychlost: 160 km/h
výkon: 2 040 kW
napájecí soustavy: 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC
kapacita: 234 míst k sezení
hmotnost: 152 tun
délka: 79 metrů
počet hnaných náprav: 6
vlakový zabezpečovač ETCS
radiostanice GSM-R