Škoda vyrobila poslední třívozový RegioPanter pro České dráhy, zamíří do Zlínského kraje

Třívozový RegioPanter Českých drah pro Zlínský kraj. Pramen: ČDTřívozový RegioPanter Českých drah pro Zlínský kraj. Pramen: ČD

Nejvíce nových jednotek jezdí na Moravě, produkce jednotek pokračuje pro jiné zákazníky.

Společnost Škoda Group se blíží završení velké zakázky pro České dráhy. Z areálu v Plzni vyjela poslední třívozová jednotka RegioPanter (20Ev) pro národního dopravce, který by ji měl převzít v příštích týdnech.

Dokončení posledního RegioPanteru (číslo 641.260) oznámil výrobce na sociálních sítích. Před předáním zbývá ještě provést potřebné zkoušky, ke kterým dojde v areálu Zkušebního centra VUZ ve Velimi. Jednotka bude jezdit ve Zlínském kraji.

Letošní rok je z pohledu dodávek RegioPanterů rekordním. Škoda má postupně dodat přes padesát dvouvozových a třívozových jednotek z celkem 110 objednaných. „Na lokální tratě tak přinášíme komfort a služby, které ještě před několika lety byly vyhrazeny jen těm nejlepším dálkovým vlakům,“ popsal předseda představenstva Českých drah Michal Krapinec.

Padesát třívozových RegioPanterů ř. 640.2 v provozu představuje náhradu za 150 starších osobních vozů. Protože jde zároveň i o hnací vozidla, tyto nové jednotky současně nahrazují také 50 lokomotiv.

Třívozové RegioPantery jezdí v Praze, Středočeském, Pardubickém, Královéhradeckém, Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Třívozové jednotky mají kapacitu 234 cestujících.

I když dodávkou třívozových RegioPanterů skončí velká zakázka Škody pro České dráhy, produkce stejných jednotek zdaleka ne. Pro České dráhy má dodat ještě čtyři akutrolejové jednotky, které jsou v podstatě RegioPanterem s baterií, na dalších 15 má rámcovou smlouvu. Pod jinými názvy dodá také jednotky pro RegioJet pro provoz v Ústeckém kraji a do Bulharska.

Dalších 22 jednotek 640.2 bude jezdit v Praze a Středočeském kraji, dvě jednotky již jezdí mezi Ostravou a Opavou. Čtyři jednotky zamíří do Královéhradeckého kraje, posledních pět pak do Zlínského kraje na provoz z Břeclavi do Přerova.

Nové vlaky pro Ústecký kraj nebudou z Polska. RegioJet otočil, koupí je od Škody

Škoda navíc může dodat Českým drahám další RegioPantery. Aktuálně běží ještě soutěž na 47 elektrických jednotek EMU 140. Před několika týdny uplynula lhůta pro podání nabídek.

Základní technické parametry jednotek RegioPanter 640.2

maximální rychlost: 160 km/h
výkon: 2 040 kW
napájecí soustavy: 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC
kapacita: 234 míst k sezení
hmotnost: 152 tun
délka: 79 metrů
počet hnaných náprav: 6
vlakový zabezpečovač ETCS
radiostanice GSM-R

Tagy 20Ev 640.2 České dráhy RegioPanter Škoda Group třívozový RegioPanter
89 komentářů