Škoda získala poslední razítko pro novou generaci třívozových RegioPanterů, ČD jich kupuje 60

Ilustrační foto. Jednotka 640.2. pro Olomoucký kraj. Foto: České dráhyIlustrační foto. Jednotka 640.2. pro Olomoucký kraj. Foto: České dráhy

Zkušební provoz díky schválení skončil, v Olomouckém kraji přibyly další jednotky.

Škoda Group získala od Drážního úřadu tzv. schválení typu pro jednotky 640.2. Výrobce tak dosáhl dalšího mezníku v nasazování druhé generace elektrických jednotek RegioPanter. Českým drahám jich postupně dodá 60.

Posun oznámily České dráhy v tiskové zprávě. Další vyrobené vlaky mohou být po převzetí od výrobce postupně uváděny do pravidelného provozu. To se týká také nových jednotek  640.209 a 640.210, které České dráhy převzaly ve středu. Ty navýšily počet nových třívozových Panterů v Olomouckém kraji na pět souprav. Každá z nich má kapacitu 234 míst k sezení a zákazníkům nabízí bezbariérové cestování v klimatizovaných oddílech s palubní wifi.

V Olomouckém kraji je v provozu už pět nejnovějších jednotek řady 640.2 RegioPanter. „Ještě tento měsíc očekáváme dodávku dalších dvou vlaků. S každou nově dodanou jednotkou rozšiřujeme náš park o komfortní regionální vozidla. Elektrické jednotky jsou klimatizované a bezbariérové, mají pohodlné sedačky, cestující si v nich nabijí drobnou elektroniku nebo se připojí k wifi síti. Zároveň s každým novým vlakem vyřazujeme z provozu starší vozy,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

V Olomouckém kraji bude jezdit celkem 27 těchto jednotek, jejich dodávky budou průběžně pokračovat do začátku jara 2024. Stanou se tu základem regionální dopravy. Dopravce je postupně nasazuje na tratě Olomouc – Uničov – Šumperk, Olomouc – Zábřeh na Moravě – Kouty nad Desnou, Olomouc – Prostějov – Nezamyslice, Olomouc – Přerov – Hranice na Moravě – Vsetín a Přerov – Nezamyslice – Vyškov na Moravě. Díky vysoké dynamice jízdy i modernizaci infrastruktury nabízejí nové vlaky kratší jízdní doby. Například cesta z Olomouce do Šumperka trvá nyní spěšným vlakem pouze 50 minut, dříve to byla více než hodina, trasu z Uničova do Olomouce ujedou spěšné vlaky jen za 18 minut. Tři jednotky RegioPanter první generace jezdí v kraji od roku 2012.

Dalších 22 jednotek 640.2 bude jezdit v Praze a Středočeském kraji, dvě jednotky již jezdí mezi Ostravou a Opavou. Čtyři jednotky zamíří do Královéhradeckého kraje, posledních pět pak do Zlínského kraje na provoz z Břeclavi do Přerova.

Základní technické parametry jednotek RegioPanter

maximální rychlost: 160 km/h
výkon: 2 040 kW
napájecí soustavy: 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC
kapacita: 234 míst k sezení
hmotnost: 152 tun
délka: 79 metrů
počet hnaných náprav: 6
vlakový zabezpečovač ETCS
radiostanice GSM-R

Jednotka 640.2. pro Olomoucký kraj. Ilustrační foto. Foto: České dráhyJednotka 640.2. pro Olomoucký kraj. Foto: České dráhyJednotka 640.2. pro Olomoucký kraj. Foto: České dráhyInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky RegioPanter 640.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTřívozový RegioPanter řady 640 v Olomouci. Foto: České dráhyTřívozový RegioPanter řady 640 v Olomouci. Foto: České dráhy
Tagy 640.2 České dráhy EMU 240 Olomoucký kraj Škoda Group
155 komentářů