Další náhrada Tornád dorazila. ČD převzaly osmý RegioPanter pro Olomoucký kraj
Jednotka 640.214 RegioPanter. Foto: České dráhy
Do jara má být v Olomouckém kraji celkem 27 nových jednotek.
Do jara má být v Olomouckém kraji celkem 27 nových jednotek.
České Dráhy je díky tomu mohou využívat i na IC Jiří Bouda 🙂
To teda ne, složí pouze pro osobní a spěšné vlaky (regionální vlaky). Na Jíři bouda jezdí max. InterPanter.
Nedávno se tady psalo o tom, že se mají Pantery pro olomoucký kraj vyrábět v Parsu, neví někdo, jestli už to začalo, popřípadě jestli už i jezdí? Nedávno jsem jel na trati Uničov-Ol s novým třívozem a oproti starším dvouvozovým tam byly určité dílenské odlišnosti (jmrnovite jsem si všiml třeba jiné těsnící gumy na oknech, ale je toho víc), tak jsem si říkal, jestli už to nejsou oni.
Jo, Pantery z Šumperku už jezdí (jeden nebo dva).
Zatím jen jeden, druhý teprv absolvoval TBZ halt je celkem skluz
Vim, ze to bude za hodne minusu:D ale vazne, nejsou ty pantery zvlastne uzke oproti beznemu vlaku?
Coo?
Tak jsem to dohledal, panter sirka 2 820 mm, Vectron pro srovnani 3.012 m.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/RegioPanter
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vectron_(locomotive)
Proc je panter tedy takhle úzký? Shrug
Protože Panter vagon má 27 metrú délku a Vectron jen 19 m.
Protože Vectron není pro cestující a je to lokomotiva což panter je lokomotiva a prostor pro cestující zároveň.
Jsou. Sedadla jsou nalepena na stěně. 460 má několik cm navíc.
Jak to vypadá s novými vozidly pro Osobní vlaky Přerov – Hulín – Otrokovice – Hodonín – Břeclav? Vím, že nějaký tendr byl, ale v tichosti zrušeno.
Umíš číst?
Dobrý den, můžu se prosím zeptat jestli tento Panter už bude jezdit na trase Olomouc – Přerov – Vsetín? Už dlouho očekávám tyto nové jednotky (vím že tu byli ve středu 15.11.). Máte nějaký předpoklad kdy by tyto nové jednotky mohli vyjet na tuhle trasu? Děkuji, pěkný den. @Jan Sůra
To záleží na strojmistrovi v Olomouci .. jestli bude mít dost panterů tak ho na Vsetín pošle.
To nezáleží na panu strojmistrovi ale na tom, kdy Škoda Group dodá tyto jednotky dopravci ČD. Na Vsetíně už byl panter z důvodu že pantograf nebyl schopný na tuhle trasu vyjet, tak měl náhradu. Pokud vím tak první jednotky se dodají vždycky pomalu, protože se musí vyřizovat dokumentace atd. Takže očekávám od poloviny prosince.
První jdou pro olomoucký kraj.. pak půjdou na Vsetín.jasne že škoda neplní termíny ale pořád je na tom líp jak kraj který na nás x let sral
Představte si, že na nás serou pořád, protože jet s Arrivou na dlouho trasu je katastrofa. Schůdek u vysokého nástupiště nevysune, takže se mi stalo že se mi mezi nástupištěm a vlakem zasekla noha.
Výraz „Tornádo“ jsem při komunikaci s olonouckým depem ani přímo se strojvedoucími nikdy v životě nezaslechl. Vždy to byl a stále je „Panťák“ nebo „Pantograf“. Ale zkusím říct panímámě na stanoviši v depu, až tam nějaký panťák pojede, že je to Tornádo, třeba se chytne 🙂 .
Jo, Tornádo je/bylo asi 560. Taky jsem slyšel vždycky „panťák“… Ale to je fuk, víme o co jde
Tornádo vzniklo podle zvuku ventilátorů odporníků. Které 560 jaksi nemá.
Tyto přezdívky vlaku získali také od Šotoušů (milovník a fotograf vlaku). Tornádo, protože při rozjezdu má drsný zvuk jak Tornádo. 🙂
To je (pro me) neco jako „sukafon“. To jsem taky nikdy v zivote neslysel nekoho vyslovit.
Je mi divné, že jim dloooouho trvalo dodat 8ks a za „takovou chvíli“ do jara mají dodat dalších 27ks? No…
Je to celkem 27 ks.
A je to pochopitelné, podepíše se smlouva, výroba se zařadí do pořadí a jede se. Tudíž první kusy trvají dlouho a pak to může chytit rychlejší spád.
My pracujeme podobně, máme standardní řešení, které vždy upravujeme na základě zákaznických potřeb. Tudíž první kusy trvají dlouho -než se doladí dokumentace a vůbec je prostor ve výrobě – a pak už je takt dodávek rychlejší.
Třeba tím že to vyrábí víc závodu
No Pantery se nevyrábí jen pro Olomoucký kraj. Teď běží série pro Lotyšsko.
Můžou jezdit po praze. Když není kapacita. A za 10 let nebyli politici schopni nic koupit.
Za mě radši možná to tornádo. Je prostornější. A má pohodlnější sedačky a podvozek.
S tím se fakt souhlasit nedá…
Jo tornádo je bezva. Nástup jak do pilotní kabiny vrtulníku Mi4, většinou koženka, nádhera. A ten úžasný randál. Bez randálu a skřípání špalků to není vlak. A zrušit bezstykové koleje, cestující musí slyšet celou cestu dundáj dundáj dundáj.
Podvozky na 460 vymlácené.. max rychlost snížená .. topení přepínač tropy/kosa. Dveře fungují na systém náhodných výbuchu.wc jak z roku 50.
Za jeden, co má vlak na focení.
Cesta je cíl.
Nahradí to i Honeckery na Přerov – Břeclav? Pokud ano, kam půjdou Rychlá Esa?
To asi těžko, proč by se pak dávalo ETCS do Syslů, hm ? Ty Sysly s ETCS by pak jezdily jako kde ?
Holt asi špatná investice. Kdosi tu psal, že se tomu kroutí skříň a pořád musejí seřizovat dveře.
Vždyť to tam je napsaný, ano nahradí.
„Čtyři jednotky zamíří do Královéhradeckého kraje, posledních pět pak do Zlínského kraje na provoz z Břeclavi do Přerova.“
U ČD se počítá s koncem řady 242..takže je nahradí..
Skončí také 163,150,151,371. ČD zůstanou jen Vectrony a Esa(+ pár 162WTB). Zda budou jezdit 380 se uvidí.
Až bude náhrada 151 skončí..
No letos ještě 2 a příští rok 22 nových Vectronů nahradí i ty 151.
Ubohé Tornádo…už jsi dotornádovalo…
Žabotlamy už taky skončily. Vyhání to lidi z vlaku.
Tady někdo neviděl limonádníka.😄
Konečně ty staré šroty dojezdí. Jsme tu rádi za nové šroty, co sem teď přijdou!
Tak pokud je to šrot, tak si jezdi tvým šrotem co ti stojí pod domem případně panelákem.
Staré vlaky = špatně, nové vlaky = špatně. Co bychom si tedy přáli?
Žádné vlaky.
Aha, to bude taky špatně.
Podle jízdního řádu od neděle 10.12. na trati Nezátky PV Olmik již výhradně Panteři. 😉
A za vcasu ať ČD prodají bdt .. je jedno kam.bezdomovci a fetky to zničí..
Bdt sešrotovat, ty vozy jsou už úplně mimo.
Jediné co je na nic mimo jsou ty zalamovací dveře.
Jezdím s nimi takřka denně, ráno do Nezátek, jen semtam jede dvouvozový Panter. Bdt jsou použitelné, jen občas netopí, nejdou na některých otvírat okna atd. Ale 262 jsou už opravdu na autogen. Rány a klapání z podvozku, skřípění špalků a jeden se tady semtan vyskytne i v zelené kožence, hnědá je běžná. Ale i to je lepší než vyvíječ absolutního hluku 460 Tornádo
Vysokopodlažnost u příměstských vlaků taky nic moc, že? Hnojič a bez klimy taky žádný zázrak.
V první řadě by do šrotu poslal bt a bdmtee
A on na tyhle vozy existuje nějaký, alespoň hypotetický, potenciální kupec, vyjma kovošrotu?
Nějaký spolek si koupil Bdt.. a co třeba to prodat do Rumunska nebo Balkán..
To je právě to, na co se ptám- je i v roce 2024 aktuální případný prodej na Balkán?
Není, kecy o zaostalosti Rumunska jsou podobné kecy, jako kecy o zaostalosti Polska.
https://de.wikipedia.org/wiki/CFR-Baureihe_96
… my raději Regiononvu než starý německý křáp.
V Rumunsku si kupují funglovky. Třebas letos 37 nových jednotek od Alstomu. Ti už nějaký vyřazený šroty nechcou..
Tak honem, ony už i ty Bdt asi dochází, ja jednom oběhu jezdí 3xB
jedině pokud tam chtěji mít železniční muzeum
Tak to nejste v obraze.
Jo, klidně i v ČR jsou zájemci. Ovšem horší je, když ty vozy čekající na případný prodej (nebo i před samotným prodejem) padnou za oběť sociálnímu programu podpory zlodějů, bezdomovců a feťáků…
Do šrotu je to jedno.
22 pro Středočeský kraj je taky třívozové?
Kam to bude jezdit? Kralupy a ještě něco? Radotíny, Strančice?
https://zdopravy.cz/regiopantery-pro-pid-nakup-prinese-vice-vlaku-do-caslavi-i-vetsi-kapacitu-do-lyse-nad-labem-152991/
Dík, to vypadá dobře a okometricky to je na těch 22 jednotek.
Překonání styku soustav je velký myšlenkový průlom, snad nastane i na dalších tratích kde je ~ ještě blíž k Praze.
A kde třeba? Benešov je už relativně daleko ale ve střednědobém horizontu by mohla vzniknout nějaká zrychlená linka do Sedlčan / Tábora / Vlašimi. Beroun je blíž a styk se tam brzy přesune ještě blíž k Praze, ale kvůli zlomu frekvence se nejspíš bude nadále přestupovat v Berouně, až tunel případně umožní další linky.
Hořovice, Bystřice/Olbramovice. Vozební ramena regionálky by neměla určovat neschopnost drah překonat styk soustav.
Na Sedlčany by to muselo být hodně malé, teď jezdí a víceméně stačí šukafon.
Hořovice jako Sp by byly fajn, ale dokud nebude tunel, nevejde se to vedle Ex6 a R16. A na Os vrstvě bude brzy nutné překonat styk soustav tak jako tak. Ale propojovat to do jedné linky Český Brod – Přeštice mi nepřijde šikovné, Beroun je ideální místo zlomu.
Myšlenku ukončovat cokoliv v Bystřici nebo Olbramovicích moc nechápu, ale na Sp do Tábora je/bude dvousystémových strojů dost. Sedlčany v podobě přímého pantera do Prahy by byly dost atraktivní, už dnes je to do východní části Prahy rychlejší než busem.
Kdo by jel osobákem z prahy do Tábora ????? Když tam jede jeden expres za druhým.
Já nepsal o žádném osobáku do Tábora, a už vůbec ne o takovém, kterým by se mělo jezdit z Prahy do Tábora. Psal jsem o Sp vlacích, které jezdí jako špičkové posily už dnes.
Sp do Tábora asi nikdo nepotřebuje, potřebujeme Sp pro Středočeský kraj. A to trochu svižnější než esa s Bt.
V Bohumíně se na nový paňták již těší :o)
Že by, konečně?
Zabralo Vám černé uhlí: 🙂
Více co? Projeďte se tam a můžete na lidi ve vlaku řvát, že komu se nelíbí strarý šrot, tak ať vypadne.
Stačí k nám na Hanou. V sobotu z práce z Němčic Panterem, přestup v Nezátkách Na R Bouzov z Los Brňos a skok do béčka nebo do Bd264. Skok do vlaku vyšší kategorie, ale půlstoletí zpět
Ano na kraji se vzbudili a nechali u ČD objednat nové vlaky.
Jo, ale nemusí se budit moc často. Vzpomeňme, že stejný uřad relativně nedávno objednal modernizace 810…..
811 je omyl.. to se radši mohly koupit ojeté rs1.
Jasně , do každé osady má jezdit kloubový autobus, aby to bylo moderní.
Kloubový autobus..nic takového jsem nepsal.
810 je opravdu omyl. Pokud poptávka nedokáže zaplnit dvouvozovou jednotku po hodině tak proč tam jezdit vlakem? Protože někdo před 150 lety postavil koleje?
Když je někde v některou hodinu skoro prázdný bus, je načase takovou linku zrušit.
A když nebude zájem ani o taxi, tak načase uvažovat nad zrušením vesnic, kam nikdo nejezdí.
Palec nahoru i přes tu hrubku.
Ale prd. Začnou najíždět ty z Olomouce, které byly původně určené pro MsK.
Nevím jestli nahradí tornáda.. dva pantery jsou rozbité po nehodě. Spíš se nahradí klasika a potom 460ky.. ale i tak za každý nový panter máme radost.
Jeden z těch dvou už jezdí a ten druhý byl jen půjčený z Brna, ten je také nahrazeny jiným z Brna.
Aha ..díky za info..i tak je jich v Olomouci málo.
No vždyť další dvě třetiny ještě nejezdí.