Další náhrada Tornád dorazila. ČD převzaly osmý RegioPanter pro Olomoucký kraj

Jednotka 640.214 RegioPanter. Foto: České dráhyJednotka 640.214 RegioPanter. Foto: České dráhy

Do jara má být v Olomouckém kraji celkem 27 nových jednotek.

93 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrK

České Dráhy je díky tomu mohou využívat i na IC Jiří Bouda 🙂

Davy_šotouš

To teda ne, složí pouze pro osobní a spěšné vlaky (regionální vlaky). Na Jíři bouda jezdí max. InterPanter.

Eso363

Nedávno se tady psalo o tom, že se mají Pantery pro olomoucký kraj vyrábět v Parsu, neví někdo, jestli už to začalo, popřípadě jestli už i jezdí? Nedávno jsem jel na trati Uničov-Ol s novým třívozem a oproti starším dvouvozovým tam byly určité dílenské odlišnosti (jmrnovite jsem si všiml třeba jiné těsnící gumy na oknech, ale je toho víc), tak jsem si říkal, jestli už to nejsou oni.

Davy_šotouš

Jo, Pantery z Šumperku už jezdí (jeden nebo dva).

101

Zatím jen jeden, druhý teprv absolvoval TBZ halt je celkem skluz

Kopr

Vim, ze to bude za hodne minusu:D ale vazne, nejsou ty pantery zvlastne uzke oproti beznemu vlaku?

Milana

Coo?

Kopr

Tak jsem to dohledal, panter sirka 2 820 mm, Vectron pro srovnani 3.012 m.

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/RegioPanter
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vectron_(locomotive)

Proc je panter tedy takhle úzký? Shrug

Apollo 17

Protože Panter vagon má 27 metrú délku a Vectron jen 19 m.

Davy_šotouš

Protože Vectron není pro cestující a je to lokomotiva což panter je lokomotiva a prostor pro cestující zároveň.

JendaVenda

Jsou. Sedadla jsou nalepena na stěně. 460 má několik cm navíc.

TPal.

Jak to vypadá s novými vozidly pro Osobní vlaky Přerov – Hulín – Otrokovice – Hodonín – Břeclav? Vím, že nějaký tendr byl, ale v tichosti zrušeno.

Milana

Umíš číst?

Davy_šotouš

Dobrý den, můžu se prosím zeptat jestli tento Panter už bude jezdit na trase Olomouc – Přerov – Vsetín? Už dlouho očekávám tyto nové jednotky (vím že tu byli ve středu 15.11.). Máte nějaký předpoklad kdy by tyto nové jednotky mohli vyjet na tuhle trasu? Děkuji, pěkný den. @Jan Sůra

Milana

To záleží na strojmistrovi v Olomouci .. jestli bude mít dost panterů tak ho na Vsetín pošle.

Davy_šotouš

To nezáleží na panu strojmistrovi ale na tom, kdy Škoda Group dodá tyto jednotky dopravci ČD. Na Vsetíně už byl panter z důvodu že pantograf nebyl schopný na tuhle trasu vyjet, tak měl náhradu. Pokud vím tak první jednotky se dodají vždycky pomalu, protože se musí vyřizovat dokumentace atd. Takže očekávám od poloviny prosince.

Milana

První jdou pro olomoucký kraj.. pak půjdou na Vsetín.jasne že škoda neplní termíny ale pořád je na tom líp jak kraj který na nás x let sral

Davy_šotouš

Představte si, že na nás serou pořád, protože jet s Arrivou na dlouho trasu je katastrofa. Schůdek u vysokého nástupiště nevysune, takže se mi stalo že se mi mezi nástupištěm a vlakem zasekla noha.

panZdenda

Výraz „Tornádo“ jsem při komunikaci s olonouckým depem ani přímo se strojvedoucími nikdy v životě nezaslechl. Vždy to byl a stále je „Panťák“ nebo „Pantograf“. Ale zkusím říct panímámě na stanoviši v depu, až tam nějaký panťák pojede, že je to Tornádo, třeba se chytne 🙂 .

Radim

Jo, Tornádo je/bylo asi 560. Taky jsem slyšel vždycky „panťák“… Ale to je fuk, víme o co jde

a8n

Tornádo vzniklo podle zvuku ventilátorů odporníků. Které 560 jaksi nemá.

Davy_šotouš

Tyto přezdívky vlaku získali také od Šotoušů (milovník a fotograf vlaku). Tornádo, protože při rozjezdu má drsný zvuk jak Tornádo. 🙂

Ondra L.

To je (pro me) neco jako „sukafon“. To jsem taky nikdy v zivote neslysel nekoho vyslovit.

Radim

Je mi divné, že jim dloooouho trvalo dodat 8ks a za „takovou chvíli“ do jara mají dodat dalších 27ks? No…

Adam H

Je to celkem 27 ks.

A je to pochopitelné, podepíše se smlouva, výroba se zařadí do pořadí a jede se. Tudíž první kusy trvají dlouho a pak to může chytit rychlejší spád.

My pracujeme podobně, máme standardní řešení, které vždy upravujeme na základě zákaznických potřeb. Tudíž první kusy trvají dlouho -než se doladí dokumentace a vůbec je prostor ve výrobě – a pak už je takt dodávek rychlejší.

Milana

Třeba tím že to vyrábí víc závodu

Apollo 17

No Pantery se nevyrábí jen pro Olomoucký kraj. Teď běží série pro Lotyšsko.

zdenek

Můžou jezdit po praze. Když není kapacita. A za 10 let nebyli politici schopni nic koupit.

zdenek

Za mě radši možná to tornádo. Je prostornější. A má pohodlnější sedačky a podvozek.

Radim

S tím se fakt souhlasit nedá…

Honza Gajdoš

Jo tornádo je bezva. Nástup jak do pilotní kabiny vrtulníku Mi4, většinou koženka, nádhera. A ten úžasný randál. Bez randálu a skřípání špalků to není vlak. A zrušit bezstykové koleje, cestující musí slyšet celou cestu dundáj dundáj dundáj.

Milana

Podvozky na 460 vymlácené.. max rychlost snížená .. topení přepínač tropy/kosa. Dveře fungují na systém náhodných výbuchu.wc jak z roku 50.

Jiří Kocurek

Za jeden, co má vlak na focení.

Honza Gajdoš

Cesta je cíl.

Pája

Nahradí to i Honeckery na Přerov – Břeclav? Pokud ano, kam půjdou Rychlá Esa?

Dušan

To asi těžko, proč by se pak dávalo ETCS do Syslů, hm ? Ty Sysly s ETCS by pak jezdily jako kde ?

Jiří Kocurek

Holt asi špatná investice. Kdosi tu psal, že se tomu kroutí skříň a pořád musejí seřizovat dveře.

panda

Vždyť to tam je napsaný, ano nahradí.
„Čtyři jednotky zamíří do Královéhradeckého kraje, posledních pět pak do Zlínského kraje na provoz z Břeclavi do Přerova.“

Milana

U ČD se počítá s koncem řady 242..takže je nahradí..

Apollo 17

Skončí také 163,150,151,371. ČD zůstanou jen Vectrony a Esa(+ pár 162WTB). Zda budou jezdit 380 se uvidí.

Milana

Až bude náhrada 151 skončí..

Apollo 17

No letos ještě 2 a příští rok 22 nových Vectronů nahradí i ty 151.

Martin

Ubohé Tornádo…už jsi dotornádovalo…

Jiří Kocurek

Žabotlamy už taky skončily. Vyhání to lidi z vlaku.

Garry

Tady někdo neviděl limonádníka.😄

Josef Švejk

Konečně ty staré šroty dojezdí. Jsme tu rádi za nové šroty, co sem teď přijdou!

Nagymarosznik

Tak pokud je to šrot, tak si jezdi tvým šrotem co ti stojí pod domem případně panelákem.

XP3

Staré vlaky = špatně, nové vlaky = špatně. Co bychom si tedy přáli?

El Barto

Žádné vlaky.

Aha, to bude taky špatně.

Milan

Podle jízdního řádu od neděle 10.12. na trati Nezátky PV Olmik již výhradně Panteři. 😉

Milana

A za vcasu ať ČD prodají bdt .. je jedno kam.bezdomovci a fetky to zničí..

Michal M

Bdt sešrotovat, ty vozy jsou už úplně mimo.

Milana

Jediné co je na nic mimo jsou ty zalamovací dveře.

Honza Gajdoš

Jezdím s nimi takřka denně, ráno do Nezátek, jen semtam jede dvouvozový Panter. Bdt jsou použitelné, jen občas netopí, nejdou na některých otvírat okna atd. Ale 262 jsou už opravdu na autogen. Rány a klapání z podvozku, skřípění špalků a jeden se tady semtan vyskytne i v zelené kožence, hnědá je běžná. Ale i to je lepší než vyvíječ absolutního hluku 460 Tornádo

Michal M

Vysokopodlažnost u příměstských vlaků taky nic moc, že? Hnojič a bez klimy taky žádný zázrak.

Milana

V první řadě by do šrotu poslal bt a bdmtee

Kubrt

A on na tyhle vozy existuje nějaký, alespoň hypotetický, potenciální kupec, vyjma kovošrotu?

Milana

Nějaký spolek si koupil Bdt.. a co třeba to prodat do Rumunska nebo Balkán..

Kubrt

To je právě to, na co se ptám- je i v roce 2024 aktuální případný prodej na Balkán?

Jiří Kocurek

Není, kecy o zaostalosti Rumunska jsou podobné kecy, jako kecy o zaostalosti Polska.

https://de.wikipedia.org/wiki/CFR-Baureihe_96
… my raději Regiononvu než starý německý křáp.

PvvS

V Rumunsku si kupují funglovky. Třebas letos 37 nových jednotek od Alstomu. Ti už nějaký vyřazený šroty nechcou..

Honza Gajdoš

Tak honem, ony už i ty Bdt asi dochází, ja jednom oběhu jezdí 3xB

roman

jedině pokud tam chtěji mít železniční muzeum

Vlastimil Kocurek

Tak to nejste v obraze.

182-097

Jo, klidně i v ČR jsou zájemci. Ovšem horší je, když ty vozy čekající na případný prodej (nebo i před samotným prodejem) padnou za oběť sociálnímu programu podpory zlodějů, bezdomovců a feťáků…

PvvS

Do šrotu je to jedno.

Michal M

22 pro Středočeský kraj je taky třívozové?
Kam to bude jezdit? Kralupy a ještě něco? Radotíny, Strančice?

Michal M

Dík, to vypadá dobře a okometricky to je na těch 22 jednotek.
Překonání styku soustav je velký myšlenkový průlom, snad nastane i na dalších tratích kde je ~ ještě blíž k Praze.

Twix

A kde třeba? Benešov je už relativně daleko ale ve střednědobém horizontu by mohla vzniknout nějaká zrychlená linka do Sedlčan / Tábora / Vlašimi. Beroun je blíž a styk se tam brzy přesune ještě blíž k Praze, ale kvůli zlomu frekvence se nejspíš bude nadále přestupovat v Berouně, až tunel případně umožní další linky.

Michal M

Hořovice, Bystřice/Olbramovice. Vozební ramena regionálky by neměla určovat neschopnost drah překonat styk soustav.

Na Sedlčany by to muselo být hodně malé, teď jezdí a víceméně stačí šukafon.

Twix

Hořovice jako Sp by byly fajn, ale dokud nebude tunel, nevejde se to vedle Ex6 a R16. A na Os vrstvě bude brzy nutné překonat styk soustav tak jako tak. Ale propojovat to do jedné linky Český Brod – Přeštice mi nepřijde šikovné, Beroun je ideální místo zlomu.
Myšlenku ukončovat cokoliv v Bystřici nebo Olbramovicích moc nechápu, ale na Sp do Tábora je/bude dvousystémových strojů dost. Sedlčany v podobě přímého pantera do Prahy by byly dost atraktivní, už dnes je to do východní části Prahy rychlejší než busem.

Vlastimil Kocurek

Kdo by jel osobákem z prahy do Tábora ????? Když tam jede jeden expres za druhým.

Twix

Já nepsal o žádném osobáku do Tábora, a už vůbec ne o takovém, kterým by se mělo jezdit z Prahy do Tábora. Psal jsem o Sp vlacích, které jezdí jako špičkové posily už dnes.

Michal M

Sp do Tábora asi nikdo nepotřebuje, potřebujeme Sp pro Středočeský kraj. A to trochu svižnější než esa s Bt.

JendaVenda

V Bohumíně se na nový paňták již těší :o)

Jiří Kocurek

Že by, konečně?

Jan Soukup

Zabralo Vám černé uhlí: 🙂

Jiří Kocurek

Více co? Projeďte se tam a můžete na lidi ve vlaku řvát, že komu se nelíbí strarý šrot, tak ať vypadne.

Honza Gajdoš

Stačí k nám na Hanou. V sobotu z práce z Němčic Panterem, přestup v Nezátkách Na R Bouzov z Los Brňos a skok do béčka nebo do Bd264. Skok do vlaku vyšší kategorie, ale půlstoletí zpět

Milana

Ano na kraji se vzbudili a nechali u ČD objednat nové vlaky.

asdasdfsdfasd

Jo, ale nemusí se budit moc často. Vzpomeňme, že stejný uřad relativně nedávno objednal modernizace 810…..

Milana

811 je omyl.. to se radši mohly koupit ojeté rs1.

jal

Jasně , do každé osady má jezdit kloubový autobus, aby to bylo moderní.

Milana

Kloubový autobus..nic takového jsem nepsal.

Stráťa

810 je opravdu omyl. Pokud poptávka nedokáže zaplnit dvouvozovou jednotku po hodině tak proč tam jezdit vlakem? Protože někdo před 150 lety postavil koleje?

jal

Když je někde v některou hodinu skoro prázdný bus, je načase takovou linku zrušit.
A když nebude zájem ani o taxi, tak načase uvažovat nad zrušením vesnic, kam nikdo nejezdí.

Cyril

Palec nahoru i přes tu hrubku.

jal

Ale prd. Začnou najíždět ty z Olomouce, které byly původně určené pro MsK.

Milana

Nevím jestli nahradí tornáda.. dva pantery jsou rozbité po nehodě. Spíš se nahradí klasika a potom 460ky.. ale i tak za každý nový panter máme radost.

Leštění

Jeden z těch dvou už jezdí a ten druhý byl jen půjčený z Brna, ten je také nahrazeny jiným z Brna.

Milana

Aha ..díky za info..i tak je jich v Olomouci málo.

Apollo 17

No vždyť další dvě třetiny ještě nejezdí.