Praha 6 klade podmínky pro dostavbu Pražského okruhu. Chce omezit vjezd Středočechů

Opravený úsek tramvajové trati na třídě Milady Horákové. Foto: Daniel Šabík / DPPOpravený úsek tramvajové trati na třídě Milady Horákové. Foto: Daniel Šabík / DPP

Cílem je podle radnice v ranní špičce regulovat počet přijíždějících aut do Prahy.

Rada městské části Praha 6 stanovila několik podmínek pro svůj souhlas s dostavbou Pražského okruhu v úseku mezi Ruzyní a Březiněvsí.

Rada uvedla, že dostavbu sice dlouhodobě podporuje, upozorňuje ovšem, že magistrát bude muset připravit opatření na zmírnění negativních aspektů provozu okruhu.

„Výpočty předložené v rámci dokumentace vlivů záměru na životní prostředí ukazují, že na některých komunikacích Prahy 6 může dojít k dalšímu nárůstu dopravních intenzit,“ uvedl radní pro životní prostředí a klima Petr Palacký.

Vyvrácení „ažbudeokruhismu“. Nová dálnice na severu Prahy zvýší dopravu i na magistrále

Týká se to podle něj například ulice Jugoslávských partyzánů nebo Horoměřické. Radnice tak po magistrátu požaduje instalování světelných závor na silnicích ze Středočeského kraje, které mají dopravu regulovat.

Přes Prahu 6 vjíždí doprava do hlavního města čtyřmi úseky – Karlovarskou, Evropskou, Horoměřickou a Podbabskou. „Našim cílem je v ranní špičce regulovat počet přijíždějících aut do Prahy 6 ze Středočeského kraje a podporovat příjezd vozidel MHD,“ popsal radní pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš.

Požaduje tak také nový autobusový pruh na ulicích Karlovarská a Horoměřická, kde dosud chybí. Nejnovější buspruh v září Praha zavedla na Vítězném náměstí, kde autobusy nově sdílejí kolejiště i zastávku s tramvajemi.

Autobusy pojedou u „Kulaťáku“ po kolejích, s tramvajemi budou nově sdílet i zastávku

Radnice chce podle Hrubeše také prosadit nová P+R parkoviště na Dlouhé míli, v Suchdole a v Horoměřicích.

Magistrátní odbor dopravy dal nedávno najevo, že stavbu nových P+R parkovišť bude do budoucna přehodnocovat kvůli jejich vysoké ceně a malému vlivu na počet aut ve městě.

Stavby parkovacího domu na chystaném terminálu Dlouhá míle by se to však podle náměstka pro dopravu Zdeňka Hřiba týkat nemělo, jelikož v severozápadní části Prahy P+R parking po prodloužení metra A do Motola citelně chybí.

Jsou drahá a jejich přínos malý. Praha přehodnotí stavby nových P+R parkovišť

Dalším opatřením, které Praha 6 po magistrátu žádá, je používání tichého asfaltu na povrchu ulic s velkým nárůstem dopravního zatížení a vyhlášení zákazu vjezdu kamionů s hmotností nad 12 tun na příjezdových silnicích. První úseky už byly osazeny zákazovými značkami v červnu.

Městská část také dlouhodobě usiluje o obchvat Dejvic a Bubenče. Požaduje urychlení přípravy spojky Evropská – Svatovítská a tunelového spojení Evropská – Podbabská.

Hlavním cílem Pražského okruhu má být odklonění tranzitní dálkové dopravy a zároveň redistribuce dopravy na hranicích metropole a mezi okrajovými částmi města. Celková délka chybějícího úseku na západě Prahy je přes 15 kilometrů. Zhruba dvě třetiny se nacházejí na území hlavního města, zbývající třetina pak ve Středočeském kraji.

Praha vyhání kamiony z města, nasadí 150 značek. Řidiči je však ignorují, chybí odstavná místa

Jde o 8,3 kilometru dlouhý úsek SOK5 518 Ruzyně – Suchdol a 6,9 km dlouhý úsek SOKP 519 Suchdol – Březiněves na dálnici D8. Jeho součástí bude i most přes Vltavu.

V takzvaném řízení EIA o vlivu stavby na životní prostředí má nyní ministerstvo životního prostředí stanovit, zda a za jakých podmínek lze vůbec dálnici D0 v úseku Ruzyně – Suchdol – Březiněves postavit.

Podle dopravně-inženýrských podkladů přinese v některých částech širšího centra hlavního města navýšení automobilového provozu.

Tagy D0 D0 518 Ruzyně - Suchdol D0 519 Suchdol - Březiněves Praha 6 Pražský okruh
160 komentářů