Praha 6 klade podmínky pro dostavbu Pražského okruhu. Chce omezit vjezd Středočechů
Opravený úsek tramvajové trati na třídě Milady Horákové. Foto: Daniel Šabík / DPP
Cílem je podle radnice v ranní špičce regulovat počet přijíždějících aut do Prahy.
Naprosto upřímně – kdybych měl natankovanou plnou nádrž v situaci kdy všude v Praze jsou modré zóny a zpoplatněné parkování apod. Tak čemu cpát Praze další peníze – dojedu si tam kde se dá zaparkovat a nechám to tam. K čemu nějaké pitomé lístky jízdenky apod. Tak ty řidiče nějak POZITIVNĚ motivujte – vybudujte parkovací domy na okraji Prahy, lístek na MHD zdarma pro dojetí do centra káva se slevou apod. Kdyby mi někdo dal na silnici takhle závoru tak vezmu osmikolu a tu závoru bych naprosto zběsilým způsobem zdemoloval a úplně rozjezdil. Byla za chvíli úplně na padrť. Další… Číst vice »
No to jsme to teda dopracovali… Ono nestačí, že je ve špičce neuvěřitelně zacpaná Evropská i Bělohorská (někdy dokonce tak, že by se do centra dalo dojít rychleji pěsky), oni to chtějí ještě víc omezit?
Navíc se to ještě snaží podat tak, že to vypadá jako „ekologické“ rozhodnutí. Uvědomují si, že auta v koloně jsou velmi neekologická a že správný směr pokroku je, aby se rozšířily silnice a podpořila doprava?
Město a jeho komunikace nejsou nafukovací. Ty statisíce lidí co dojíždí do Prahy budou muset přesednout na dopravní prostředky, které na jednoho pasažéra zabírají podstatně méně prostoru než osobní auto s průměrně 1,3 cestujícím. Řešení kolon není více silnic, ale upřednosňovaní infastruktury pro hromadnou dopravu a cyklisty.
Samý developer. Všude se snaží nacpat aby mohli stavět. Nepohrdnou ani dosud hnusným a velmi dopravně zatíženým okolí pozemků u Lihovaru. Ty lidi co tam budou bydlet v těsné blízkosti dopravních tepen to bude mňamka.
Bude to nafukovací, to se tak nafoukne že jste něco takového ještě neviděl. Tak ať tihle developeři přispějí na kompenzaci toho to že jejich stavby budou zvyšovat dopravní zátěž lokality kde oni staví.
Také by mě zajímalo, jestli jsou dopravci připraveni na větší přestup cestujících do linek PID. Jestli mají „zásobu“ volných řidičů a autobusů a jestli Praha a Středočeský kraj mají prostředky na větší navýšení počtu spojů, případně kapacity na navýšení spojů na železnic (omlouvám se, že píšu nadvakrát).
Určitě to nemyslíte jízlivě ani ironicky 🙂 Protože odpovědi jsou prosté: nemají (bez sebrání jinde), nemají (a zejména obce na to nemají) a nejsou (bez rozsypávání provozu: kapacitu tratí nejvíc vyžírá to nejpomalejší, tedy eSko, byť S4 je ještě s rezervou, no a 68tis. satelit napojen starou pomalou jednou kolejí, přitom projekty na rychlodráhu – a na svou dobu šlo o kvalitní projekty – existovaly už v devadesátkách).
Takže bohužel trefa. Na ten napnelismus PIDu stran techniky, kapacit a zejména řidičů je upozorňováno dlouhodobě.
A oni to ví, pořád při výlukách na FB říkají že nemůžou nahradit autobusy…
Jsem zvědavý, jak oddělí nás z Nebušic od Středočechů na Horoměřické ul.
Smazáno pro vulgárnost a vyhrožováním násilím, uživatel trvale zablokován.
86.49.120.201
Takové silné řeči si nechte na doma, až se na sebe budete koukat do zrcadla.
Jako, že ty auta přijedou od Suchdola namísto z tunelu Blanka. Ale nikdo neřeší, že celý východ a Praha 9 musí na letiště přes Dejvice. 🙂
Jakožto nepražák za západu opravdu netoužím vidět krásy stověžaté Prahy, když dále na východ (zeměpisný, ne politický) Bohužel dnes musím projet skoro centrem Prahy.
Bohuzel logicky dusledek toho, ze P6 je asi nejbohatsi samosprava v CR. Spousta mocnych a vlivnych lidi bydli na P6, cimzto tam existuji ruzne zajmove tlaky a kapacita bombardovat prakticky vsechno, cisty NIMBYsmus. Vysledkem jsou podobne hovadiny, rychlodraha na Kladno v nedohlednu atd.
„…může dojít k dalšímu nárůstu dopravních intenzit.“ Zijes v hlavnim meste, kam proste logicky budou lidi z okoli dojizdet, tedy jak se rika, sestimsmiř.
Ti rozhodně nejsou nastaveni tak, aby se smiřovali.
No to ne, jeste budou blouznit o tunelu z Podbabske na Evropskou. Obavam se, ze aspon ve vyspelem zapadnim svete, kterym se bezpochyby vetsina obcanu P6 citi byt soucasti, podobnym autocentrickym projektum v sirsim centru za astronomicke castky trochu odzvonilo. Celkem na hrane je vlastne i dostavba MO. SOKP je jina vec, to je nutnost.
Že tam budou lidi z okolí dojíždět ještě neznamená, že tam musí dojíždět auty.
Hm, to je pravda, mohli by tam od Kladna dojizdet treba kvalitni zeleznici… Eee tak pockat!
NIMBYsti z Sestky utoci, vsichni se kryjte pred jejich flusanci……..
ne vazne – at se to komu libi nebo ne, stejne se ten, kdo chce (a/nebo musi) do vnitrni prahy dostane okruh neokruh – – okruh pomuze tranzitu, ktery odvede mimo dotycne mestske casti, pred imbecily neochrani …stejne jako ted
Tak jelikož jsou si pražáci se zbytkem republiky před zákonem rovni, pak ty závory by měly být oboustranné a obyvatelům Prahy znemožňovat výjezd mimo Prahu. Co mají pražáci co smrdět s auty mimo Prahu? Proč mají zatěžovat veřejný prostor. Nechť na svoji daču jedou VHD. A samozřejmě ani korunu na vnitřní okruh a na cokoliv dalšího. Rozpočet 120 mld. CZK za rok značně převyšuje třeba ministerstvo kultury. A úplně obyčejně to prožerou. Je skutečně skandální, když půjde pražák do divadla, dá za uskladnění kabátu v šatně 20 CZK a za veřejnou dopravu na 24 hodin 10 CZK. To se to… Číst vice »
Jsem pro.
Kde jste přišel na ty nesmysly? Rozpočet Prahy není 120 miliard, ale necelých 100 miliard a denní lístek na sockou rozhodně nestojí deset korun, jak píšete, ale stojí 120 korun. A jedna skvělá rada pro všechny vesnický nespokojence. Nejezděte do tý Prahy, když vás to tady tak sere. Ty kolony ráno na každém příjezdu do Prahy, tak ty rozhodně netvoří pražáci,to jste vy, naštvaní a nerudní vesničani. Vaše řešení, tj. omezit výjezd Pražáků k vám na vesnice by jistě dávalo smysl, kdyby k vám někdo jezdil, ale na výjezdu z Prahy se ráno jaksi žádné kolony netvoří. Vždyť vy Středočeský… Číst vice »
Cena roční jízdenky pro Prahu je 3650 Kč, což vychází na méně než 310 Kč za měsíc, tedy 10,- Kč za den. Jedna rada pro Karla, než začnete něco zpochybňovat, zkuste se zamyslet.
Cena jednodenní jízdenky je 120 korun. Jednodenní jízdenka je ta, co platí jeden den. To není ani zpochybňování, ani zamyšlení. To je o tom, že umím číst.
Ale tu si může koupit i nepražák, pokud má zájem.
Ze vam do toho kecam, a ty strudly na vyjezdech z Prahy vsemi smery kazdej patek odpoledne, to je jako co?
Štrůdly? Pryč je doba, kdy chata a chalupa byla jediná povolena kratochvíle. Ale budiž, pátek může být tou výjimkou potvrzující pravidlo. Ale proti pěti dnům vesnických nájezdů slabý argument.
Jo, ted uz to neni jen chata / chalupa, ale i hotel, penzion, pronajate bydleni v soukromi. Intenzity dal rostou.
Kdybyste jezdil po ceskych silnicich, davno byste vedel, jak se prodluzuje nedelni vecerni spicka (a jake je jeji slozeni).
Po českých silnicích jezdím každý den a máte pravdu. Ale je to skutečně jen tím, že o víkendu vyrážejí na venkov jen pražáci? Vesnický nikam nejezdí? Nejezdí na výlety do Prahy, na Šumavu, do Krkonoš, nebo prostě kamkoliv. Tolik nás v té Praze zase není, abychom způsobili kolaps na všech českých silnicích.
Nevyskakujte a nedělejte z druhých hlupáky. Nesnědl jste všechnu moudrost. Už jednou hrozilo a není to zas tak dlouho že klíčové úřady se z Prahy rozstrkají po republice např. do krajských měst. Pražáci prosili na kolenou se slzou na krajíčku aby k tomu nedošlo.
S některými výlevovými tezemi se skoro souhlasit dá, jinak snad asi by bylo dobré si zjistit, jak je to s přerozdělováním a jestli to není právě Praha, která do celého systému pumpuje nejvíce. Neřekl bych, že se tu panuje prožíracím způsobem, tedy kromě ceny základního kuponu, resp. obřích dotací do veřejné dopravy. K ceně uskladnění jednoho kabátu (v nejnenažranějších divadlech skutečně dvacka, jinak deset, ale nejčastěji je to na bázi dobrovolnosti do kasičky) si připočtěte cenu vstupenky do divadla, už to někde letí i k tisícovce, ne-li výš. Podívejte se na ceny či náklady na bydlení v Praze. K levnému… Číst vice »
„Jinak snížení ceny přitáhlo hodně nových předplatitelů“ Není to pravda, už jsem to tady psal, asi i vám a hledal, tak se mi nechce znovu… Ale jenom se přesunul zájem z měsíčních kuponů na roční. Celkový výnos z kuponů logicky klesl při snížení ceny. S inflací se MHD ještě dál fakticky zlevňuje – přesto nevidím, že by se do ní lidé masově přesouvali. Tedy o cenách to není. Před 20+ lety byla lítačka nominálně dražší a štvalo mne jen, že jsem to nechal až na silvestra, tak jsem musel do města. Dnes by měla s inflací stát cca dvojnásobek, tolik… Číst vice »
A zakázal bych tam i vjezd mimopražských produktů…ať si obilí a brambory zasadí na parkovištích, odpojení od elektrických zdrojů z ostatních krajů by jim také vzhledem k pražskému sídlu ČEZu nemělo vadit a pitné vody je ve Vltavě dost. Mohou se dál věnovat rabování veřejných rozpočtů, ale soběstačně na svém území. A vepřového mají dost z vlastních zdrojů…
Tato taktika funguje vyborne. Ted to jde videt v Brne. D1 aktualne stoji az po 9 krizu, tim padem se hromada aut nemuze naraz dostat do Štatlu a ve meste jsou kolony znacne mirnejsi nez kdyby jim to slo.
Vlastne mi to pripomina taktiku jedne slecny v byvale praci. „Kdyz mam nejaky problem, udelam z nej problem nekoho jineho a ten ho za me vyresi.“ Fungovalo ji to dokonale. A verim, ze furt funguje 😉
Chyba se stala už při výběru Blanky místo Dany. Předpokládám že také na požadavek P6. Teď ta vozidla na a z MO musí přes Dejvice a na tom PO nic nezmění.
Amen!
P6 je nejhorsi mestska cast, obec, co se dopravy tyka jiz mnoho let. V republice tezko hledaji konkurenci
No když tam mají takové lumeny jako byli pan Bém, Chalupa a paní Kousalíková, v radě tykvoně typu Hrubeš … 🤑
Je zapotřebí zakázat obyvatelům P6 vycestovat autem za hranice jejich části, minimálně do dostavby modernizované železnice P-Dejvice – Kladno!
Praha 6 – neustálý stěžovatel. Zástupci se asi neuvědomují, že nebýt jejich stížností, tak 2/3 dopravy vůbec přes jejich kruháč nemusí jezdit. Já přes ně musím jezdit třeba na Kladno a když bude ten kus asfaltu za Prahou, tak k nim ani nepáchnu.
Buspruh na Horoměřické. To může prohlásit jedině hlupák. Kdo neví, je tam obyčejná silnice
A budou moci Středočeši instalovat závory, aby jim Pražáci v pátek a v neděli odpoledne nevjížděli na jejich území a nevytvářeli kolony?
Já jsem Pražák a tyhle snahy mi přijdou tragikomické a nesouhlasím s tím. Vždyt už jen jak se tu selektují pražské zony kde se smí parkovat. Už jen tím že bydlíte v jiné ulici nesmíte zaparkovat o kus dál.
A to je správně. Můžete zaparkovat jen v zóně svého bydliště. Ideálně by jednotlivá rezidenční zóna měla být max 500×500 metru velka. Vse ostatni uz neni rezidencni parkovani, ale jezdeni po meste, kde by parkovani pro nerezidenty melo byt zpoplatneno pro vsechny stejne. Jaky je rozdil v tom, kdyz na Vinohradech chce zaparkovat nekdo z Dejvic nebo z Rican?
A samozřejmě zrušit parkování zdarma pro elektromobily, resp. zavést pro ně zvýšené sazby s ohledem na jejich výrazně větší hmotnost, a tedy zatížení infrastruktury
Velkej, u toho z Rican je velka pravdepodobnost ze chce bydlet za levno ale mit Prazsky plat. U toho z Dejvic je pravdepodobnost ze tam ma rodinu velka…. 🙂
Co je komu po tom za jak draho bydli a jakej chce mit plat?
No ono dost dnešních středočechů jsou původní pražáci.
Máte to v hlavě popletené.
Je mi skoro 40 let a pochybuju, že se dočkám dokončení týhle stavby.
Dovoluji si připomenout že PRAHA která těží z postavení HLAVNÍHO MĚSTA (sídlo různých úřadů a institucí) JE MĚSTEM VŠECH ČECHŮ kteří se na to skládají. Takže na to pozor. NENÍ SOUKROMÝM MAJETKEM NĚJAKÝCH MĚSTSKÝCH ČÁSTÍ. Každá mince má 2 strany a pokud chci těžit z výhod bydlení v Capital City tak prostě musím i něco strpět. Tímto si Praha akorát zbytečně koleduje odalší snížení příspěvku na obyvatele a pak budou zase brečet že mají málo a že se musí šetřit.
Zdroj teto informace? Jedna se o dan z prijmu fyzickych osob nebo pravnickych? Pokud pravnickych nebude to tim, ze napr. operatori, obchodni retezce, obecne firmy s celorepublikovym podnikanim zaplati dan v sidel firmy tj. vetsinou v Praze?
Chtel bych videt odkud cerpate. Moje zkusejost je ze spousta velkych firem ma sidlo v Brne.
https://www.financnisprava.cz/cs/financni-sprava/media-a-verejnost/tiskove-zpravy-gfr/tiskove-zpravy-2023/top-20-2023
Z deseti nejvetsich platcu dane z prijmu za 2022 ma sidlo v Praze 8, v Brne 0.
žádné „placení daní v sídle firmy“ neexistuje.
A kde by se měla platit?
Už přes dvacet let je úplně jedno, kde má firma sídlo, z hlediska rozpočtového určení daní. Ty mínusy krásně ukazují zdejší inteligenci… Jak píšu dole: Firmy neodvádí peníze Praze. Praha dostává podíl na sdílených daních podle počtu obyvatel s trvalým bydlištěm.
Sice se ohanite inteligenci, ale pletete odvod dani a jejich prerozdeleni mezi obce a kraje. Dane se plati u prislusneho FÚ dle sídla společnosti. Pravda je, ze dle Rozpoctoveho urceni dani se prijem obci a kraju ridi ruznymi koeficienty a neni zavisly na objemu prostredku vybranych konkretnim FÚ.
Dane se bezpochyby plati u prislusneho FÚ dle sídla firmy. Pokud diskutující Dane tvrdi, ze na uzemi Prahy se odvede 40% dane zprijmu snazil jsem se vysvetlit proc tomu tak muze byt.
To jste vyčetl kde?
Je sice fakt, že matematicky to je správně.
Kolik Praha vyrobí něčeho hmotného, s čím se dá potom obchodovat a vytvářet centra, která se poté chlubí s vysokými daněmi z příjmů?
Platí třeba i že např. Monako dotuje ostatní země EU?
Monako není členem EU 🙂
Obchodovat se dá i s nehmotnými věcmi, třeba software.
Praha má také máslo na hlavě. Veřejná doprava na spoustě míst které představuje neuraligické body a úzká hrdla by šla zlepšit, ale to se jim zase nehodí protože majá také nějaké svoje zájmy. Zrychlení zlepšení MHD by ji zároveň „zlevnilo“ a to oni nechtějí. Z toho by nic neměli.
Hřib dopravu schválně zpomaluje, za účelem zvuditelnění.
Všichni tihle ekologové a starostové obcí co různými soudy blokují výstavbu obchvatu namísto aby hledali nejlepší variantu tak pouze škodí z různých důvodů. Spousta z nich chce „výpalné“ za to že okrujh povede přes jejich území a chtějí z toho vytřískat co nejvíc.
Njn, když do toho může každý kecat a vydírat. Ted bude Praha 6 vydírat milon Pražanů a dalších milion náplavy co k nám jezdí. Být okruh tak máme všichni klid. Vždy většina lidí nechce jezdit do centra, jen okolo nebo do periferie. Ale musíme.
máte to trochu pomotaný. Ti kdo chtěli hledat nejlepší variantu jsou označováni za odpůrce okruhu a zastánci současné trasy naopak hledání nejlepší varianty kategoricky odmítají. Mimochodem, na severní části okruhu nemá jezdi míň než 80k vozidel za den, takže odpovídající kompenzace jsou fér a ne „výpalné“ a spíš je smutné, že mč skrz kterou bude jezdit 133k vozidel za den (+ dvě další dálnice, btw v kapacitnim posouzení jim tam vychází dopravní kolaps) z toho nebude mít vůbec nic.
Bez středočechů kteří pracují ve firmách co mají sídlo v Praze a odvádí Praze Praha zchudne. Až jim nepůjdou kšefty tak jako dřív, tak v podstatě ti samí lidé co prosazují omezení vjezdu pro středocčechy budou žadonit o různé dotace, úlevy apod. Oni si to neuvědomují ale je to tak. Tahle sebestředná arogance dostane jednou pěkně přes čumák
Firmy neodvádí peníze Praze. Žádné placení daní v sídle neexistuje. Praha dostává podíl na sdílených daních podle počtu obyvatel s trvalým bydlištěm. Z toho vyplývá, že z dojíždějících nemá nic, kromě smradu. Tak by mohli jít smrdět jinam…
Nevím, co na Praze 6 pouštěj do vodovodu, ale musí to bejt strašněj utrejch:
Protože P6 dokázala už tohle:
1) uděláme Chalupoidu, protože (už nikdy) nechceme metro na letiště – auta a autobusy jsou totiž lepší
2) blokujeme modernizaci (a elektrifikaci) železnice na Kladno (a dál) protoře by to pokazilo životní prostředí – a auta a busy jsou tak asi lepší
3) a protože ty parchanti 😉 z a skrz střední Čechy furt lezou, tak jim zavřeme silnice
Trefné. Bylo by to humorné, kdyby to nebyla realita.
A v pátek odpoledne a v sobotu dopoledne bych dal světelné závory do míst, která pravidelně ucpávají auta pražáků, která směřují na jejich chaty a chalupy. Viděl bych jejich umístění např. před Říčany, za Jesenicí, před Úvaly atd….atd. Když spravedlnost, tak spravedlnost. Proč by měla auta obyvatel hl. města blokovat venkov, ne…..????
Jste trochu popleta, Pražáci se jednou týdně z jednoho bodu rozprostřou na velkou plochu, Středočeši se z mnoha vesniček cpou na jedno místo pětkrát týdně.
Ne není popleta. V zájmu plynulosti dopravy dát v pátek odpoledne závory na výjezdu z Prahy aby byla regulováno množství vozidel vjíždějících do Středočeského kraje.
Jasne a ty stredocesi co chtej Prazskej plat a mit minimalni naklady na bydleni tam uviznou… Genialni… Pak,vetsina firem zavede povinne HO, a Prazaci si dovoli odjet uz ve ctvrtek a pak co?
Oni už ve čtvrtek na chalupy neodjíždějí?
No, ale kdyby se to přepočetlo na kilometry (a tudíž tuny CO2 nebo jinýho plynu), tak bych se vsadil, že Pražáci najezdí po Středních Čechách více kilometrů než středočeši po Praze.
Ona taková cesta na lyžovačku do Krkonoš nebo chlastačka do vinném sklípku na Moravě – to už dá slušnou porci kilomentrů.
A „cesťáci“ (myšleno obchodní zástupci) firem se sídlem z Prahy nebudou mít co žrát. Např. Staropramen může začít snižovat objem výroby tak o 70% 🤣
Na chalupy už se nejezdí zdaleka tolik co kdysi. Páteční špička jsou zčásti Pražáci co jedou na víkend, ale dost i mimopražáci co tak jezdí denně nebo týdně.
Přesně tak, veškerá mimopražská náplava se v pátek vrací do svých domovů, to zdaleka nejsou jenom Pražané vyjíždějící na chalupy na venkově.
Mám obavy, že k dokončení okruhu nedojde ani za dalších 20 let i když konkrétně uvedené požadavky chápu.
Nejsem vůbec obhájcem OMH, kvůli jeho aroganci, ale kolik se tu sešlo lidí co nedokáží pochopit, co je to světelná závora a co OMH myslel tím omezením příjezdu ze Stč. kraje mi přijde donebevolající. Prostě se Podbabské nainstaluje semafor, který v případě zácpy na Jugoslávských Partyzánů bude mít červenou dokud se ulice neuvolní. Autobusy pak budou mít ve svém odděleném pruhu zelenou.
Nebude se řešit žádné čtení RZ, nebude policie kontrolovat kde řidič bydlí, ani nebudou jazykové zkoušky…
Osobně si myslím, že takovéto opatření neprojde přes radnici v Suchdole, ale většina komentářů zde je úplně mimo.
A na dálnici vybudujeme další pruh jen pro autobusy? Aby alespoň ty mohly projet? Když tam dáme tu závoru nebo budou také trčet v té samé zácpě a čekat, až se závora otevře?
Pokud extra pruh pro busy na dálnici (např R7 / D7), tak navrhuji, aby ji zaplatila Praha 6.
Pozn. pamatuji, kdy takováto závora byla nejen světelná i fyzická – a stejně ji řidiči objížděli (i tu fyzickou)
Světelná závora o které se bavíme by se nacházela necelých 5km od nejbližší dálnice. Nikdo nechce stavět žádné pruhy na dálnici. Jde jen o to přesunout zácpy z Jugoslávských Partyzánů do Podbabské, kde nebudou tolik zpožďovat MHD neb tam ten bus pruh už je.
Když jsou ostatní mimo…tak vy si to praktické fungování onoho semaforu představujete přesně jak? Já to totiž čtu tak, že auta se mají stosovat kdekoliv, klidně až do Kladna a Kralup, ale rozhodne nemají stát na P6. Což můžu pochopit, jen čekejte protiakce. Tenhle vypjatý egoismus nekončí nikdy dobre…realne by to totiž dopadlo žádným okruhem. A různí sobecci si budou podupavat nozkou…až jednoho dne nalezne např ústavní soud, že je zcela zjevně, že ke zprovoznění okruhu nikdy nedojde a proto ruší pro zásah do lidských práv obyvatel ulice v holesovickach povolení k užívání Blanky. Nebo vedlejší městské obvody si prosadi…mýtné…v… Číst vice »
Čtete to špatně, auta opravdu nebudou stát někde od Kladna. Čtěte to tak, že namísto toho aby auta stála v ulici Jugoslávských Partyzánů budou stát v Podbabské a když se dostanou na Jugoslávských Partyzánů tak již projedou bez kolon. Čas v kolonách bude stejný, jen se zamezí tomu aby v nich stály i autobusy.
„Radnice tak po magistrátu požaduje instalování světelných závor NA SILNICÍCH ZE STŘEDOČESKÉHO KRAJE, které mají dopravu regulovat.“
„Cílem je podle radnice v ranní špičce REGULOVAT počet přijíždějících aut DO PRAHY.“
Když je to takto formulované, tak to nečtu jako v Podbabské, ale jako třeba Jenerálku, Kamýckou na vstupu do Suchdola, Karlovarskou u Klokočky nebo v Lipské! 😛
Možnost světelné závory byla naťuknuta v brainstormingových úvahách pro dvě lokality na Praze 16 (ano, jako obrana proti Středočechům), ale přišlo zchlazení z vyšších instancí, že na sběrných místních komunikacích vyloučeno, i kdyby to bylo ovládané sofistikovanou technologií 🙂
No ono by uplne stacilo kdyby v Praze existovaly zele vlny… Kde jsou ty casy kdy na Evropske byly semafory ktere rikaly kolik mam jet…
Aktuálním trendem je ale zklidňování dopravy a ne aby auta fičela po volné ulici na zelenou.
Já bych zase nepouštěl Pražáky na víkend z Prahy.😁
Tak až se bude do všech víkendových destinací dát dostat stejně snadno, jako veřejnou dopravy do Prahy, můžeme se bavit.
Když to Praha zaplatí, tak můžeme zavést veřejnou dopravu s frekvencí jízdy taktu metra do každé obce , dokonce i na místa mimo ně 🙂
Frekvenci metra mimo Prahu nikdo nechce, ale Praha taky přece platí na svém území jízdy příměstských vlaků a busů které slouží převážně mimopražským (a je to v pořádku).
Až Praha nebudu brát nejvíc peněz ze všech krajů 😉
Který Pražák by místo autem jel do Krkonoš busem nebo vlakem?
Vždyť by se společensky znemožnil.
Já pro jaékolik takovéto regulace nejsem, ale vy tu chcete pracovat, my se bez chaty obejdeme 🙂
To by mne zajímalo, kdo jim to počítal. Jestli se někdy kolem roku 2045 dodělá pražský okruh, tak tu bude asi jezdit aut o dost méně, protože elektroauta budou na pořízení a provoz podstatně dražší než dnešní auta.
Pokud toto nastane, pak jen přechodně.
Tam tedy ale hulí dobrej model, to nevymyslíš.
Boha jeho, co tohle je za materiál…
Nejsem přítelem aut, ale takový seznam pozadavku…to mi už i ty dolní Chabry přijdou rozumnější. Nestačí obstrukce železnice, teď si přidáme okruh…
Boha jeho arogantní Hrubeš a, jeho pasivně agresivní chování je celkem provařené nejen na Praze 6
Tak ono bylo poznat, co je OMH zač, už dřív, tím, jakým způsobem se projevoval v šoto-komunitě. A to, že i jednodušší chlapec se může došplhat k funkci, je v naší kotlince normální.
Světelné závory na vstupech na Šestku jsou hodně naivní.
A ten druhý je co? Radní pro životní prostředí to ještě rozumím, ale že rovnou i pro klima? Klima na Šestce určuje absence rychlých kolejí na letiště a z Kladna, dále nulový výskyt P+R, a tak dále…
ODS v Praze je díky floutkům jako Hrubeš nevolitelná snad už pro každého.
On byl OMH vždycky trochu cvok…
Jak ty středočechy hodlají odlišit od ostatních?
Podle nářečí, bude namátková jazyková zkouška.
Ano, vždy se zeptají odkud bydlíte. Kdo řekne „na Kladně“ místo „v Kladně“ ten nebude moct jet dál 😄
Je to vůbec legální? Praha 6 není soukromé parkoviště nebo tunel, aby tam byl blokován vjezd semafory, které svítí podle toho, kolik je v dané městské části aut.
Lepší než mýtné – semafor platí pro všechny, mýto a pokuty zvýhodňují bohaté.
Prahu 6 oplotit, zamezit vjezd a výjezd a zrušit MHD
Budu radikální, oplotit celou Prahu, ať se tam třeba pos….. Reálně v některých směrech Prahu horko těžko objedeš a za druhé, léta se likvidovali služby a zaměstnanost v regionech. Tak ať se nediví že jim lidé jezdí do Prahy.
Tohle je dost omezený názor. A stejně hloupý jako když někdo chce oplotit vesnice, protože jsou tam burani. Proč rovnou neoplotit celou ČR? Ubránilo by nás to před migranty, diktátem Bruselu, globálním oteplováním atd…
Jak konkrétně likvidovali Pražáci služby a zaměstnanost v regionech? 🙂
Kdo v této souvislosti mluvil o Praze? Jde o to že se v posledních letech koncentrovali různé služby a továrny do několika velkých měst (Praha, Brno, Plzeň, atd.) a mimo tyto města značná část dříve fungujících věcí zanikla.
Například jsem chtěl ušetřit peníze a být ekologický, hledal jsem tedy servis pro svůj mobil. Na Kladně jsem nic nenašel a tak jsem musel do Prahy.
Však si na Kladně otevřete servis mobilů, kdo Vám brání? Jak říkáte, oplotit Prahu nebo možná raději Kladno, ať lidi neutíkají jinam. V minulosti se to osvědčilo.
ano prosim, idealne z Prahy mestsky stat, uplne vsem by se ulevilo vzhledem k vetsim a vetsim rozdilum Prahy a zbytku zeme
Nějak Vám nerozumím – proč tedy do té zlé Prahy jezdí denně statisíce lidí?
drzost prahy 6 nezná mezí.
spojku evropský a svatovítský si zmrvili sami,
tunelový spojení evropský a podbabský nevidím důvod budovat, většinu poptávky uspokojí okruh
buspruh na karlovarský jaksi stojí na tom, že je tam jenom jeden pruh každým směrem, což je věc, ve který má prsty pro změnu praha 17, ale očekával bych, že praha 6 bude dlouhodobě vyvíjet tlak na dobudování týhle komunikace, což se nějak mediálně neprojevuje.
a za blokování železnice na kladno by zasloužili tradičně po měšťansku kombo dehet+peří…
Vyhrazený pruh na Karlovarské/Bělohorské ve směru z centra na KV je totálně na prd, jsou řidiči OA atd. kteří ho zneužívají a hlavně nepomáhá ani řidičům autobusů. Na konci pruhu musíš doufat že ti někdo pustí, po pár metrech zajedeš do zastávky Bílá Hora a při výjezdu zase musíš doufat že tě někdo pustí. Daleko lepší by bylo ho protáhnout a ukončit ho výjezdem ze zmíněné zastávky, prostor tam na to je.
Celkově vidím chybu ukončení metra ve stanici Nemocnice Motol, tohle nepřímo způsobilo dost problémů.
Líbilo se mi řešení v Salcburku, kde má výjezd ze zastávky přednost, protože auta, která autobus objíždí, se ocitnou v připojovacím pruhu.
nj, jenže to by se muselo myslet a myšlení bolí…. a taky něco dělat, sbírat za využití vyhrazenýho pruhu je snadná policejní práce. už 10 let si říkám, jak by bylo pěkný třeba na vypichu směrem do centra do bělohorský mít jenom jeden pruh rovně a odpustit si to, že v pravým pruhu přímý směr zasekají auta odbočující k motolu a ten prostřední zase končí před zastávkama zipem. takže to nutí řidičskou obec improvizovat, což vyúsťuje v ehm… komplikovaný situace. kdyby byl ten prostřední rovně a nic víc, tak se prostě jede a nazdar. ještě že tam moc často nejezdím,… Číst vice »
No jo, ale tohle řešení se dvěma pruhy dovoluje provézt přes křižovatku víc aut, proto se používá i jinde v Praze (na Vypichu je 2x, na Kralovarské u Hornbachu, u Slávie atd.). A zas tak komplikovaný ty situace nejsou.
V ČR už několik let má autobus při výjezdu ze zastávky přednost. Platí to ve městě. Málokdo to ale respektuje.
Několik let? Je to už ve vyhlášce 80 z roku 1966. A spíš je výjimka, že by někdo autobus nepustil.
Já vás vezmu na 2 kola v ranní špičce ať tu výjimku vidíte na vlastní oko. 😀
Nemáte pravdu, ze zkušenosti to pomohlo hodně (i když už předtím někteří autobusáci používali ten odbočovací pruh jako pruh pro autobusy). Nechat se pustit před tím zúžením a pak ze zastávky většinou není problém a hlavně nezpůsobuje zpoždění.
Na protažení pruhu až k zastávce sice je prostor, ale nejsou pozemky. Takže bohužel.
jo, koukám že 1378/26 vlastní bílá hora real estate, hustý, patří jim chodník, parkoviště i autobusová zastávka. předpokládám, že to chtějí za něco vyměnit…. dobře drží prahu 17 za vejce. ale že by to nemělo řešení, tomu se mi nechce věřit.
Má to řešení, vyvlastnění ve veřejném zájmu…
Vyvlastnění jenom kvůli tomu,aby autobus, který tam už normálně jezdí, projel o 20 sekund rychleji a jinak bylo vše při starém? Něco mi říká, že to asi neklapne.
Dříve nebo později bude nutné vjezd dovnitř (budoucího) Městského okruhu omezit nebo zpoplatnit. Ale určitě ne na základě rasy, trvalého bydliště, velikosti nohy, registrační značky na autě nebo podobných nesmyslů. Jeden z parametrů, který by se určitě měl brát v potaz je emisní třída vozidla případně jeho (místní) bezemisnost.
Jen to ne hlavně ne další bezemisní zóny a podobné nesmysli co nic neřeší a mají jen za cíl znepříjemňovat automobilistům život. Od toho tady máme STK.
Ne, že by STK systém úplně stopro fungoval, že jo…
Bezemisní zóny hlavně obvykle neřeší přeplněnost auty (jednou třeba budou zácpy tvořeny i čistě elektromobily), ale
STK neřeší totéž, protože tam se kontroluje, jestli auto splňuje požadavky z doby své výroby. Takže STK klidně legálně projde i trabant, bude-li opravený. Bezemisní zóna teoreticky funguje tak, že odfiltruje ta auta, která ty emise mají legálně, a STK by měla odfiltrovat ty, která je mají špatnou údržbou. Bohužel na vyložené podvodníky to nezabírá, ti si klidně zajdou na STK a pak vymontují DPF a reaktivují chiptuning.
A nebude nejjednodušší pro celou Prahu 6, kdyby se nominovala za republiku? Namalují hranice, postaví celní kontrolu a je to vyřešeno. Něco jako San Marino v Itálii 😀 A nové požadované dopravní opatření ať si pak malují dle svého uvážení. A kdyby i tak k nim jezdilo mnoho lidí, navrhuji ještě zavést vízovou povinnost.
Na čem tam proboha ujíždí na té Praze 6 ? Za chvíli budou dávat podmínky jako dinosaurus požírající auta překračující povolenou rychlost.
Ondřej Matěj Hrubeš? Ultrašotouš, jehož úspěchem je procestování 130 měst, se tímto považuje za dostatečně kvalifikovaného, aby byl radním pro dopravu? :-O Ježíšikriste!
A už od mateřské školy se zajímal o městskou hromadnou dopravu!
Pamatujete na letiteho magistratniho radniho bez maturity? Jmenoval se Stein nebo tak nejak.
Nepamatuju?
není to také Praha 6, která soustavně blokuje rekonstrukci železnice směrem na kladno apod?
jak ta světelná závora pozná, že to je středočech a ne třeba západočech?
a vůbec, nemohli bychom udělat světelný závory, které by neumožnovaly obyvatelům Prahy 6 vjezd třeba do strahovskýho tunelu a blanky? a do Prahy obecně?
Nebo můžeme Prahu 6 zadrátovat ostnatým drátem, nikdo jim tam nebude jezdit a naoplátku nebudou smět ven 😉 to je materiál a radnici.
Tyhle světelný závory už na Malovance jsou a jsou v akci velmi často.
Chce omezit vjezd středočechů, ale do zkapacitnění vlaku pro středočechy házela v posledních desetiletích vidle.
To bylo na solar
Takže když někdo pojede do Prahy autem odkudkoliv z ČR, tak mu to chce Praha 6 zatrhnout, protože prostě nebude možné se průjezdu Středočeským krajem vyhnout?!
Penebože, co tam na ty radnice volíte….
Ale obyvatelé Prahy 6 můžou na výlet i chalupu kamkoliv. A blokovat jiné směry a tahy je v pořádku… tady něco smrdí…
Však ať vesnice zavede mýto pro Pražáky, kdo jim brání?
OMH zase perlí…
Krystalicky čistý NIMBysmus.
Nechápu kdo ho volí, vždyť za ním nějaká reálná práce není vidět. Všude jenom kritizuje, naposledy DPP kvůli změně parametrů tramvají v novém VŘ. Později jsem dostal informaci že to bylo na požadavek Ropidu který teď lže že si to nevymyslel. Kocourkov hadr…
A jak chce vjezd Středočechů omezit? Podle RZ auta? V době, kdy zhruba polovina aut je z leasingovek a kdy si mohu značku vyzvednout třeba v Hodoníně?
Klasický politik… Asi před rokem podobně jiný perlil v televizi kolik u nich na sídlišti parkuje aut které nejsou z Prahy, samozřejmě to počítal na ulici dle SPZ…
No to snad ne… 😀
V článku je uvedeno, že ráno to bude paušálně řešit semafor na vjezdu, podobně jako telematika reguluje vjezd do tunelu ve špičkách. Paušálně samozřejmě postojí všichni, jen bylo potřeba zdůraznit, kdože za to může.
Jezdím často Mělník – Plzeň, takže naopak já do Prahy musím, i když nechci. To je zas druhá strana mince.
Přesměrujete svůj vůz na cestu ME-PL přes Slaný a do Prahy nemusíte. Pokud bude obchvat tak jet po něm.
Nesouhlasím s tím řešením P6, jen Váš argument musím je mylný.
Jakou trasu například navrhujete? Za současné situace to kolem letiště není ideální a stejně tu Prahu oblízne… Teoreticky je možné sjet z D5 ve Zdicích nebo v Berouně a vzít to směrem na Lány a potom klasicky Slaný a Mělník. S kamionem si to moc nedokážu představit, ale menší auto to projede. Otázka je rychlost spojení, ale ne nutně musí být vedlejší úseky pomalejší než hlavní trasy.
Nejlepsi by to bylo vyresit jako na SK, jednotna rada znacek a je to, ubyde pitomcu co chteji resit neco podle znacky, ono uz ted to samozrejme nedava smysl, jen si spousta lidi stale mysli, ze je to nejak svazany s regionem odkud clovek je. Novy system by to aspon vsem naznacil, ze tomu tak uz davno neni.
Ondřej Prokop. Ten píše či říká takové hlouposti, aby byl zkrátka vidět. Všichni, kdo ho pak sdílí, mu pomohou k většímu dosahu… ono to někoho osloví.
Mimochodem, ANO si i takto polepšilo nejvíc ze všech stran v posledních komunálních volbách v Praze…
A hlavně jak to chtějí legálně udělat aby to nešlo napadnout.
Řekl bych, že nemyslí SPZ, ani bydliště. Ale směr z kterého přijíždí. Takže klidně i Pražák jedoucí od milenky z Černého Vola …
Třeba je pak aspoň ty rozumnější pražáci sesadí…