Horší spojení do Bavorska přes Cheb. Spěšný vlak odjede dvě minuty před příjezdem Krušnohoru
Důvodem zhoršení přípojů je stav infrastruktury a chystané práce na Podkrušnohorské magistrále.
Cestující zejména z Karlovarského a Ústeckého kraje, kteří přes Cheb míří do Bavorska, čeká od změny jízdního řádu v prosinci zásadní zhoršení spojení.
Nově nebude ve stanici Cheb přípoj mezi rychlíkem Krušnohor a spěšným vlakem do Norimberku. Dosud je přestup možný, cestující na to má čtyři minuty. Vyplývá to z návrhu jízdních řádů pro trať 140 Chomutov – Cheb a 179 Cheb – Schirnding. Ministerstvo dopravy, které obě linky objednává, rozvázání takzvané směrové vazby potvrdilo.
V aktuálním jízdním řádu přijíždí Krušnohor do Chebu v čase :32 v lichou hodinu, spěšný vlak do Norimberku odjíždí ve :36. V novém grafikonu přijede Krušnohor v :36, zatímco spěšný vlak odjede v :34. Cestující ve směru od Karlových Varů tak musí čekat téměř dvě hodiny na další spěšný vlak. Alternativou je odjezd pomalejším osobním vlakem za hodinu.
Ministerstvo dopravy uvedlo v odpovědích, že linka R15 (Krušnohor) má dvě základní podmínky. Jde o trasování přes Ústí nad Labem a směrovou vazbu na linku R29 do Norimberka.
Rozvázání přestupu kvůli infrastruktuře
„V průběhu přípravy jízdního řádu 2023/2024 se však bohužel ukázalo, že splnění obou podmínek při současném stavu infrastruktury a rozsahu stavebních prací nebude možné. Důvodem jsou stavby na podkrušnohorských dráhách č. 130 a 140, minutové odchylky v konstrukci trasy Ex5 v úseku mezi Prahou a Drážďany, a situace na bavorská straně týkající se linky R29,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.
Správa železnic chystá na trati z Ústí nad Labem do Chebu podle informací v seznamu projektů příští rok dvě velké akce. Má jít o rekonstrukci úseků Chomutov (mimo) – Kadaň-Prunéřov a Kyjice – Chomutov.
Jedinou možností pak podle něj bylo nedodržet směrovou vazbu mezi vlaky v Chebu. „S ohledem na uvedené jsme jako objednatel souhlasili s rozvázáním směrové vazby v Chebu. Budeme usilovat o její opětovné dosažení, jakmile to stav infrastruktury a stavebních prací opětovně umožní,“ dodal Jemelka.