V Praze poprvé vyjel nový trolejbus SOR TNS 18, zatím bez cestujících
Dodávka vozidel má aktuálně přes čtyři měsíce zpoždění.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes poprvé otestoval nový trolejbus SOR TNS 18 na nově postavené trolejbusové trati do Čakovic. Trolejbus zatím musí jezdit bez cestujících, jeho dodávka nabrala přes čtyři měsíce zpoždění.
O první jízdě pod trolejí v běžném provozu informoval DPP na sociálních sítích. „Vše proběhlo v koordinaci s dodavatelem v rámci ověřovacích a zkušebních jízd. Je to další krok v přípravě na zahájení zkušebních jízd tohoto vozidla zatím bez cestujících, což je nezbytné pro homologaci tohoto vozidla pro provoz v ČR. Jakmile ji dodavatel vozidla získá, můžeme následně začít zkušební provoz s cestujícími,“ uvedl DPP.
Dodávka trolejbusů nabrala několik měsíců zpoždění. Důvodem byla především dodavatelská krize u společnosti Cegelec, která dodává elektrickou výzbroj. Původně mělo být dodáno všech patnáct do 16. dubna letošního roku a jezdit na lince 58 Palmovka – Čakovice – Miškovice.
DPP uplatní veškeré sankce ze smlouvy. V případě prodlení výrobce s dodržením sjednaného termínu dodání trolejbusů vzniká DPP dle uzavřené smlouvy nárok na úhradu smluvní pokuty, a to ve výši 0,5 % z ceny každého trolejbusu bez DPH za první den prodlení a následně ve výši 0,1 % z ceny každého trolejbusu bez DPH, a to za každý i započatý kalendářní den a případ prodlení. Celková hodnota zakázky je 220,4 milionu korun, o 80 milionů korun méně, než byla odhadovaná cena.
DPP vysoutěžil patnáct nových kloubových bateriových trolejbusů SOR TNS 18 ve veřejné zakázce na začátku loňského roku. DPP v tendru obdržel celkem tři nabídky, od společností SOR Libchavy, Carrosserie HESS a Škoda Electric.