V Praze poprvé vyjel nový trolejbus SOR TNS 18, zatím bez cestujících
První jízda trolejbusů SOR TNS 18 na trati do Čakovic. Foto: DPP
Dodávka vozidel má aktuálně přes čtyři měsíce zpoždění.
Dodávka vozidel má aktuálně přes čtyři měsíce zpoždění.
Ten SOR to je paskvil. Alespon ze to nebude delat ostudu na lince na letiste kam se lidi povezou paradnim Solarisem.
S tím hodnocením Solarisu bych byl opatrný. Design sice super, časem uvidíme, jaká je kvalita provedení (třeba oproti 27 Tr IV.).
No a s těmi streetwayi to vypadá jak?
Podle seznamu autobusů se problémy zřejmě stále řeší, takže stojí v Hostivaři.
No jestli bude jedit stejně jak ten kousek v Pardubicích, tak bude potřeba hodně odstavných ploch.
Tak snad se už brzy objeví v reálném provozu a bude úspěšnější než 36BB.
Stejně je to úchylnost, že na trolejbusy se vztahují drážní pravidla včetně té zbytečné byrokracie. Nový autobus nebo elektrobus žádné takové zkušební jízdy vykonávat nemusí.
Autobus i elektrobus také potřebují homologaci, aby mohly na silnici…
Ano je. Chtělo by to změnu drážního zákona, aby trolejbus samotný měl stejné podmínky jako elektrobus. Od elektrobusu se sběračem na střeše se trolejbus fakt nejvíc liší tou hromadou byrokracie.
Ano, dochází pak k takovým absurditám, že nová trolejbusová trať znamená posuzování komunikace podle nových hlukových norem. A tak i když zavedením trolejbusu místo autobusu hluk a smrad z komunikace klesne, nemusí klesnout natolik, aby byl provoz trolejbusů přípustný.
Já bych s tím hlukem byl opatrný, taková Škoda 36BB je svým rachtáním všech možných dílů snad hlučnější než čtyřková Urbina.
Škoda 36BB je … není jediný elektrobus na světě, ale dá se porovnat s 36Tr. Takto můžeme srovnávat jablka ze dvou větví téhož stromu.
Ale ty vlaky a tramvaje nechat, jen ať jsou složitější a dražší, že. 🙂
U vlaku i tramvaje i metra je tak nějak už z principu problém, když vyjedou z dráhy.
Tohle vypadá jako parní lokomotiva, poháněné je to jako parní lokomotiva, revizi parního kotle to potřebuje stejně jako parní lokomotiva. Jen to na pole najede a samo to z něj zase vyjede, aniž by to vykolejilo.
https://www.youtube.com/watch?v=LAs42T-4Gbs
Tak to není dráha má vždycky něco extra včetně kotlů, všechny ostatní kotle řeší norma ČSN 070710 včetně parních válců, oraček a parních lokomotiv na rozchodu 600 mm.
Jste člověk neznalý a o problematice zmiňovaných vozidel nemáte ani potuchy. Nazývat můžete úchylnou jenom neznalost kterou oplýváte a hlavně se tím nesoudně ještě chlubíte. Útěchou Vám muže být, že podle laiků nejste sám.
Ttakže?
A co z toho tedy vyplývá? 🙂 Zkušební jízdy jsou nezbytně nutné protože…?
Zkušební jízdy nejsou špatné, je potřeba nějak otestovat provoz a průjezdnost… ale mohly by jezdit s lidmi, jak pár roků zpátky jezdily na lince 58 jen jako zkušební provoz.
laJků
To jako fakt? Bože, ty to vidíš… https://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/laik. Nezaměňovat s tupým fonetickým přepisem anglického slova „like“. Rádo se stalo.
Aha, ale máte asi pravdu, mě zmátly ty zmínky o neznalosti. Tak pardon. I když to slovo „lajk“ z duše nesnáším.
A pak projel po autobusové lince trolejbus se staženými sběřači, hnaný naftovým agregátem. Jenže napřed se ta ulice musela stát dráhou, jinak by tam nemohl.
Asi by se něco stalo, kdyby ulice neměla papír, že je trolejbusovou dráhou. Již 20 let tak byrokracie zachraňuje Zlín od „něčeho“.
Můžete nám to „něco“ alespoň maličko osvětlit, v čem je ten obrovský a zásadní rozdíl?
PS: Získat registrační značky a nasadit je na vozidlo je v tomto ohledu naprostá drobnost, je-li typ vozidla homologovaný pro silniční provoz.
A teď si – ó hrůzo – představte, že v ex-DDR se nachází 9Tr a14Tr na značkách s EU registrační značkou a EU techničákem.
Takže když si je dovezu do ČR stane se z nich co? A co když je zkusím přepsat na CZ registraci, stane se co?
Nebo (a to je realizovatelné lépe) si půjčím v Salzburgu jejich Trollino s dieselagregátem. Má to RZ, zelenou kartu, krabičky na mýto se koupí. Pomalu se s tím doplazím na čáru a vjezdem do ČR jsem spáchal přesně co?
A ta představa, že dojedu až do Budějovic a… hádejte 🙂
Tak nám laikům prosím vysvětlete proč je tato úchylárna potřeba zrovna a jen u nás (a dobře, taky na Slovensku), ale všude jinde v Evropě to jde i bez ní? A jestli napíšete něco o „specifickém trhu“, tak už se budu fakt zlobit, protože na toto slovní spojení už fakt začínám být alergický.
Většinou ti co ostatní posílají „se dovzdělat“ (už neřeknou kde) nebo vykřikují že“ ti z oboru vědí proč“ (proč tedy?) to absolutně nejsou schopni vysvětlit, natož obhájit.
Na to, že stroj vychází designově z autobusů SOR vypadá celkem k světu….jen ty zadní lampy jsou jak z dětské hračky…..
Je to ošklivý, ale pravda že ve srovnání se zadkem je předek vlastně pěkný
Koncovky jsou takové USA…
Ta PID barva zrovna na tomhle neurazí, ale rozhodně ani nenadchne. Suverénně nejhezčí Sory NS mají v Bratislavě. V té červené s černými doplňky vypadají moc krásně.
Už teď je „sleva“ nějakých 12,5 %. Což z hlediska odběratele zní jistě báječně a „spravedlivě“, ale zároveň v SORu a Cegelecu to asi způsobí dost problém.
Cegelec to ustojí, nejhorší mají za sebou: Nového dodavatele už našli. Když se tak dívám co dělají, tak doprava je pro ně jen část byznysu.
Přesně. Nepřijde mi příliš fér tu pokutu uplatňovat v plné výši. Zhroucení dodavatelského řetězce je spíše „zásah vyšší moci“, než pochybení na straně producenta.
Obávám se, že kdyby DPP neuplatnil maximální výši smluvní pokuty, chopí se toho magistrátní opozice.
To je riziko podnikání. Vyšší moc to není, to by toho dodavatele musel zasáhnout meteorit, zemětřesení, spláchnout povodeň nebo tak něco.
Ono zase, když nemáte tajné zprávy, tak vznik války neolivníte.
A když jde třeba o ten covid (kde ten vliv byl viditelnější), tak pro restauratéry se taky zavření jednalo o riziko povolání…
Když odebíráte ze zemí které mají územní spory tak se s válkou musí počítat.
Územní spory má pouze Rusko. Ukrajinské území bylo definováno při rozpadu Sovětského svazu, s tím, že tu celistvost garantuje i Rusko. Jako jo, v roce 2014 tam propukly šarvátky, ale pak to nějak zamrzlo. No, bohužel jen zamrzlo.
Taky by po DPP mohli ještě chtít doplatit ty 4 měsíce navíc, co na tech strojích pracovali, jako jistý výrobce z Plzně kdysi dávno.
To si ovšem pletete dojmy. To by hrozilo, kdyby se DPP sám od sebe rozhodl část nezaplatit, aniž by byl jasný věcný stav.
Pokud si dodávku komponent ošetřil SOR podobně jako DPP, tak na tom škodný tolik nebude.
Já myslím, že to pánové Korbačka a Křetínský nějak ustojí 😉