Letiště Praha startuje investiční vlnu, vypsalo první zakázku k novému terminálu
Letiště Praha v těchto dnech odstartovalo masivní investiční akci, na jejímž konci má být výrazně rozšířený Terminál 2. Fakticky přitom
Letiště Praha v těchto dnech odstartovalo masivní investiční akci, na jejímž konci má být výrazně rozšířený Terminál 2. Fakticky přitom půjde o stavbu nového terminálu. Prvním krokem je v těchto dnech vypsaná zakázka na vypracování návrhu stavby a jejího technického řešení. Letiště jí dalo název Prague Airport Passenger Terminal – Design Study.
„Jde o úvodní studii – první detailnější projekční práce, díky kterým získáme větší detail budoucí podoby terminálů letiště, než dosud máme,“ uvedla mluvčí Marika Janoušková. Kromě architektonického řešení má z návrhu vzejít i technický a provozní model. „Abychom získali představu, jak budou zajištěny provozní režimy, jak bude objekt funkční při zátěži provozem, a podobně,“ doplnila Janoušková.
Studie by měla být hotová v létě příštího roku, její autoři přitom získají téměř desetiletou smlouvu, jejíž součástí bude i dozor nad další přípravou a realizací stavby. Vedení své představy nastínilo už na jaře u příležitosti osmdesátin letiště. Rozlehlá přístavba Terminálu 2 má mimo jiné rozšířit počet stojánek z dnešních 50 na 75, ze čtyř na 18 by měl vzrůst počet můstků pro velkokapacitní letouny typu Airbusu A380. Letiště plánuje až sedm nových odbavovacích ostrovů se 170 přepážkami. Dnes jich je v terminálu 60.
Termíny vedení firmy zatím neupřesnilo, uvažuje ale zhruba o horizontu deseti let. Náklady odhaduje na devět miliard. Zhruba stejnou částku si vyžádá i nová ranvej, jejíž stavba by měla začít počátkem dvacátých let. Jde o reakci na výrazně rostoucí počty odbavených cestujících. Loni jich letištěm prošlo rekordních 13 milionů, letos čísla zatím ukazují na výrazné překonání hranice 14 milionů, možná i 15 milionů.