Doprava ve městě

DPP dostane od Prahy na investice zhruba 1,17 miliardy korun

Odstavné kolejiště DPP v Hostivaři. Autor: DPP/Petr Ludvíček
Odstavné kolejiště DPP v Hostivaři. Autor: DPP/Petr Ludvíček

Pražský dopravní podnik (DPP) dostane od hlavního města na investice zhruba 1,17 miliardy korun. Peníze půjdou mimo jiné na stavbu metra D, opravy tramvajových tratí nebo vybudování bezbariérového vstupu do stanice Opatov metra C. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní. DPP je největší městskou firmou, která zaměstnává téměř 11 000 lidí.

Nejvyšší částka půjde na přípravu stavby první části trasy metra D z Pankráce do Písnice, a to necelých 975 milionů korun. V polovině loňského roku město s DPP zahájilo geologický průzkum, který byl na dvou místech již dokončen a na dalších dvou bude pokračovat do léta příštího roku. Samotná výstavba trasy by měla být zahájena na jaře 2021.

Druhou nejvyšší částku, 55 milionů, vydá podnik na vybudování odstavného kolejiště v areálu opraven tramvají. Samotná výstavba se uskutečnila v letech 2018 až 2020 a celkem podnik vyšla na více než 240 milionů. Odstavné koleje DPP využívá při rekonstrukci vozovny v Hloubětíně, odkud sem dočasně přesunul část tramvají.

Další peníze půjdou na opravy tramvajových tratí ve Starostrašnické v Praze 10 a mezi Vladimírovou a Na Pankráci v Praze 4. Na každou z nich investuje podnik více než čtyři desítky milionů. Peníze půjdou mimo jiné také na opravy tratí na Rašínově nábřeží, v Revoluční a na Újezdě nebo na studii trati mezi Motolem a Vypichem. Bezbariérové zpřístupnění stanice metra C Opatov vyjde na více než 42 milionů.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

A výstavba nových tratí je kde? Bylo by to nutné.

jakub (easydrink)

Tak pokud jde o bezbariérové vstupy do metra, tak doporučuji tohle video: https://www.mall.tv/gebrian-plus-minus/bezbarierove-stanice-metra-jsou-horkou-snahou-o-pomoc-vozickarum

Nevím, jestli se smí do komentářů vkládat odkazy na jiné stránky, ale přišlo mi to docela zajímavé.

Tomáš Gottschalk

S Muzeem má asi pravdu, u Národní je zásah do kubistického portálu značně diskutabilní. Primární je přestup na povrchovou dopravu.

Milan

Ten kubistický portál byl původně průchozí. Je to vidět např ve filmu Bony a klid.

Radek

Zřejmě Covid dosyp, když to je i na již realizované stavby.

Honza H.

S tramvají do Slivence se nepočítá? :-O

Grossák

Je velká šance, že většinu zaplatí EU.