Správa železnic spustila nový informační kanál o mimořádnostech na železnici
Kompletní přehled událostí na sociálních sítích dosud poskytovaly jen České dráhy.
Nově se cestující na české železnici o všech mimořádnostech vedoucích k omezení či přerušení provozu dozví na sociálních sítích i přes účet Správy železnic.
Infrastrukturní správce zahájil ostrý provoz twitterového účtu Datel informuje, na kterém bude zveřejňovat informace o všech mimořádnostech. Dosud tuto službu zajišťovaly pro cestující v podstatě jen České dráhy s účtem ČD Mimořádnosti, ostatní dopravci jen v případě větších kolapsových stavů.
Jde o další krok k informovanosti cestujících, který měla Správa železnic zlepšit na příkaz nového ministra dopravy Martina Kupky. Ten Správu železnic kritizoval za špatný přístup k podávání informací zejména během letních výpadků na koridorové trati.
Správa železnic ještě v létě informovala o mimořádnostech pouze výjimečně přes svůj hlavní účet používaný hlavně k prezentaci úspěchů. V září spustila zkušební provozu služby Datel. K účtu používá infografiku na několik nejčastějších důvodů zastavení provozu. Jde například o srážku na přejezdu, nehodu vlaku, poruchu zabezpečovacího zařízení, poruchu trakčního vedení nebo uvízlé vozidlo na trati. „V zácviku jsem se osvědčil a teď už datluji veškerá neplánovaná omezení na tratích,“ uvedla Správa železnic na Twitteru.
„Jde o modul Interaktivní mapy Správy železnic. Dodavatelem je Fram System a náklady máme vyčísleny na 60 tisíc Kč bez DPH,“ uvedl mluvčí Správy železnic Jan Nevola. Využití systému Českých drah vzhledem k existenci vlastní platformy Správa železnic nezvažovala.
Další změnou v informování veřejnosti má být i aplikace, kam budou všichni dopravci nahrávat informace o výlukových opatřeních.