Správa železnic spustila nový informační kanál o mimořádnostech na železnici
Práce na trakčním vedení u Brandýsa nad Orlicí. Foto. Správa železnic
Kompletní přehled událostí na sociálních sítích dosud poskytovaly jen České dráhy.
Paráda, chceš být informován? Musíšě si zřídit Twitterový účet… Stupidní
aneb když se z mimořádností stane natolik standardní a častá věc, že si zaslouží i vlastní web…
Dovolím si malou otázku. Jak se tak dívám, dneska to je síla. SC 190 min, RJ, LE, IC 140 a víc. A v infu jen výluky. To je opravdu jen výlukama? Je pravda, že PHA – OVA jich je několik, ale toto? To mi hlava nebere. Díky za odpověď.
skokan v Pardubicích, dvě hodiny kompletně zastaven provoz.
Ještě, že ty výluky maj – je na co se vymlouvat.
Tak tedy Datel, hmmm …
Člověk nemaje či neznaje sociálních sítí se v tom může lehce ztratit. Myšlenka je to sice pěkná a jdoucí s dobou, která na podobných sítích ujíždí, ale nemusí to být ani Boomer – jak píše Vojtěch, jenom třeba odmítač sociálních sítí … pro toho je to k ničemu. Ano, lze se proklikat i bez registrace k potřebnému, ale proboha, nešlo tohle všechno zaimplementovat do docela povedeného a již dobře zavedeného Grappu ?!
Přesně tak, ne každý má účet FB. Při příspěvky, pak se musím registrovat. (Jára Cimrman tleská)
Pardon -> … Tři příspěvky, …
Datel, ten to tam řídí ten provoz. nebo celou organizaci? Podle toho to taky vypadá.
Provoz se řídí dle předpisů.
A co tohle místo Grappu: https://mapy.spravazeleznic.cz/vlaky
Tenhle ten Musk udělal věci. Koupil Twitter, přinesl si do práce umyvadlo, propustil vedení a začal se zajímat o informace o mimořádnostech na české železnici.
Aha, tak na twitter kvuli informacim o mimoradnosti opravdu nepujdu. Tohle zas muselo schvalit stado manazeru statni firmy, protoze umistit takove klicove informace na twitter by nezvazoval ani zak zakladni skoly na hernim simulatoru :-/
Jsem myslel, ze me v tomhle bananistanu uz nic nemuze prekvapit a bum ho, cumim jak puk…
Buďte v klidu, to jsme dva. Co manažeři SŽ vymyslí příště….
Také kvůli tomu nezačnu chodit na sociální sítě.
Jsou to docela spameři. Mohli by ten obrázek trochu zmenšit
Ale jim to trvalo. To mělo být před devatenácti lety, kdy vznikly. Ale, lepší pozdě, nežli později. 🙂
Těch datlů tam mají mraky. Minimální 20 provozních dispečerů na směně, minimálně 5 vedoucích a další 2 ústřední. To musí být sodoma gomora na železnici, aby to nestíhali zadávat :-))))
Pro ty, kteří se tu rozčilují, proč je to na Twitteru: je to vlastně zdarma. Stránky SŽ by případný nápor nedaly (ty běží snad na nějaký kalkulačce) a bylo by nutné posílit infrastrukturu. Za mě je v prvotním kole chyba, že Twitter vyžaduje registraci. Ta se dá obejít nějakým pluginem vloženým na stránky a obejít tím přihlášení. Jen na ten polomrtvý Liferay (portál podobný wordpressu), kdo ví.
Po chvilce rolování vidím všude toho datla. Teď ten obrázek nedostanu z hlavy.
A vzpomeňme též přátelského mravence u dopravce ČD, který dříve než dostal jméno utekl k SŽ, kde ho nechtěli, ale pár výluk nám oznámil … 😋
U DB potom třeba pracovitý krtek atd.
Aspoň se zasmějeme. Jenom mám pocit, že „datlů“ s červenou čepicí bude stále míň a míň.
Pro všechny (boomery), kteří tvrdí, že se musí zaregistrovat, aby si mohli tweety zobrazit:
Stačí v okně kliknout na pole „přihlásit se“ a poté okno křížkem zavřít. Registrace není potřeba.
Hm, to je vskutku elegantní řešení.
Skoro tak, jako vyhlásit, že „vlak nejede“ a pak ho stejně vypravit.
Veškeré sociální sítě jsou mi ukradené, ale nevlastní ten Twitter náhodou nějaký Musk?
Mysleli to dobře … . 😆
…a dopadlo to, jako vždycky.
…což jsme tak nějak už dopředu očekávali.
Tohle řešení je zrovna dost nepovedené, nehledě na prodlevu, mimořádnost která svítila na Grappu přes hodinu se sotva objevila na Twitteru až ke konci mimořádky.
Taky jsem dinosaur bez účtů na soc. sítích.
Ale pro šotóše a dinosaury je tu snad GRAPP, ne? To je takovej problém si to otevřít tam?
(Např. teď hlásí v Táboře: provoz zastaven, zásah PČR, pohyb podnapilé osoby :D)
Tak mě se zrovna tohle pondělí stalo, že v 5:30 jsem věděl z aplikace ČD Můj vlak, že se do práce dostanu buďto busem NAD, nebo autem, ale rozhodně ne vlakem a info o výluce se na Grappu ukázalo až o dost později. Takže ani Grapp není jistota.
Mě šlo spíš o to, že se tu nadává na nedostupnost informací bez Twitterového účtu. A na Grappu je všechno bez registrace a patrně i dřív.
Taky to zatím nevypadá, že by toho se toho člověk na tw dočetl víc. Asi to tam jen nějaký brigádník ručně opisuje právě z toho grappu.
Hm, typické české řešení. Hora porodila myš, vlk se nažral a koza zůstala celá atd. Pokud tento výtvor SŽ pan ministr Kupka uzná jako splněný úkol, tak velmi klesne v mých očích. 1. Interaktivní mapa na stránkách SŽ je nepřehledná, tam je vše možné dohromady, nejen nepravidelnosti. https://mapy.spravazeleznic.cz/vlaky-provoz 2. To, co jsem viděl na Twitteru je také nepřehledné. Navíc nechápu, proč bych se měl registrovat u zahraniční soukromé firmy jen proto, abych byl informován o „bordelu“ v působnosti české státní firmy. 3. Způsob, jakým o nepravidelnostech v provozu informují ČD považuji za mnohem zdařilejší. Informace se DAJÍ filtrovat: – podle… Číst vice »
https://mapy.spravazeleznic.cz/mu
případně si můžete ještě odfiltrovat plánované výluky a zjemnit podklad – vše přes tlačítko vpravo nahoře
Podepisuji!
Jak už někteří psali, twitter furt šmíruje (požadavek na přihlášení při kterém stránka zamrzne a stane se nepoužitelnou), takže je to nepoužitelné.
A žádný filtr, aby si třeba mohl člověk zobrazit jen určitou trať, kraj apod. Tohle ČD alespoň měli v primitivní formě.
Ať se jdou se sociálníma sítěma vycpat, to nemůžou oprásknout (hlavně filtr) něco na způsob ČD?
No, alespoň ten odkaz na firemní mapu tomu trochu pomáhá, ale jen od několika příspěvků.
Twitter lze na prohlížení tweetů používat i bez účtu. Stačí okno rozkliknout a pak zavřít.
A tomu říkáte normální řešení?
Tuší zpracovatel systému co znamená pro cestující pojem informace? To že vlak nejede to nemusí hlásit, to každý vidí.
Hledat informace mezi stovkou oranžových obrázků se Záchranáři v akci a Je nám líto (jo, mně je taky líto, že už tři hodiny sedim ve stojícím vlaku, ale radši bych nějaký faktický informace než fake-politování od SŽ) a ještě mít nutnost se registrovat na web poskytovaný třetí stranou, tak jsem si ten propagovaný jednotný informační kanál teda nepředstavoval.
Na začátek OK, ale přeci jen, jestli by nebyl i nějaký sofistikovanější způsob, než projíždět feed nově-muskovo sítě, či hledat účet datla. Aplikace, kde bych mohl mít vybrané tratě zájmu?
Vytvořit vlastní aplikaci není otázka pár dní. U profilu na TW vlastně řešíte jen interní zprocesování – kdo bude admin, kdo bude mít povinnost tam dávat informace a poté je aktualizovat nebo stahovat, jak tyto kroky budou zaneseny mezi další pracovní povinnosti příslušných zaměstnanců, a samozřejmě jak to zapadá do interních pravidel bezpečnosti, compliance atd. Samo založení profilu na TW je otázkou pár minut.
Koupení nějaké lepší VPS a nahození WordPressu je otázka pár minut.
vzdycky, kdyz slysim nejakeho it amatera, vykladajicijo jak neco je otazka par minut … se mimorvura kudla v kapse …
Podle toho jak ty zprávy vypadají to dělá automaticky nějaký robot.
U firemních kanálů na sociálních sítích se často používají předem připravené formulace, kam se jen doplní konkrétní údaje. Jednak se tím značně omezí riziko pravopisných a gramatických chyb, jednak je to ulehčení práce pro zaměstnance, kteří to plní. Ona to zas není taková legrace napsat text, kde budou uvedeny všechny důležité informace, a přitom se vejít do limitu 280 znaků.
Nikdo SŽ nenutil, aby to dávali na cizí platformu, která má omezení textu 2x 140 znaků.
To samozřejmě máte pravdu, ale ty, kteří mají vkládat příspěvky, k tomu nutí. Předpřipravené šablony příspěvků jsou docela velká pomoc, nemá každý talent na to, aby dokázal zkrátit text třeba o třetinu, aniž by mu z obsahu zmizely klíčové informace. Ne náhodou ty šablony příspěvků obvykle dělají profesionální copywriteři.
Nerozumím tomu, proč státní organizace podporuje soukromou zahraniční firmu tím, že nás nutí se u ní registrovat a poskytovat jí údaje. Nemám žádné sociální sítě a i když by mě zajímaly mimořádnosti, tak mám prostě smůlu. Proč je tak těžké mít informace na webu přístupném všem?
Twitter je právě jedna z mála sociálních sítí, kde vidíte všechny příspěvky bez toho, aniž by jste se musel přihlásit. Pouze příspěvky označené „18+“ vyžadují přihlášení.
Ale ono by se stačilo podívat, než začnete něco psát.
Není tomu tak, bez přihlášení mi Datel nabídne jen tři příspěvky a při scrollování níž už se zaseknu v poli s nutností přihlášení.
Teď jsem tedy znovu otevřel Twitter v aplikaci Chrome na Androidu. Upozorňuji, že nemám účet na Twitteru. Úplně v pohodě vidím příspěvky ze začátku týdne.
A nejste náhodou na Twitteru přihlášený Google účtem? Jako nepřihlášený vidím na Twitteru na desktopu první 3 příspěvky, na mobilu prvních 5, a pak v obou případech vyskočí požadavek na přihlášení.
Doopravdy nejsem přihlášený. Občas právě taky koukám na profily firem a v pohodě mi to funguje.
Posílám ještě screenshot obrazovky, abych nebyl za blbce, že kecám. V pohodě se můžu proscrollovat až na první tweet.
https://ctrlv.cz/lnvL
Nemáte pravdu!
Po krátké době na vás vyskočí přihlašovací okno.
U státní firmy bych to docela i chápal, tam není zákazník nic důležitého.
Horší je, že tyto nápady mají i mnohé privátní firmy. Třeba leckteré restaurace a hotely, kde se na jejich vlastních stránkách nedozví člověk skoro nic a aktuální a postatné informace nalezne až na nějaké sociální síti. Prostě jde o zřetelný nezájem o zákazníka.
Něco podobného bohužel dělá i plavecký stadion v Podolí. Kouknete na web, projdete pokladnou ( kde taky není žádná informace) a pak se nedostane do fitka. Prý že to bylo na Facebooku. Vstupné nevrátili.
Tohle by nepochybně zajímalo ČOI. Facebook už z principu svého fungování nemůže být základním informačním kanálem pro zákazníky.
Jo. A pak přijde realita 😀
Je nutné akceptovat, že sociální sítě jsou v roce 2022 samozřejmou součástí našich životů (kromě pár starců a podivínů). Je to to stejné jako se vás nikdo neptá jestli máte telefon, protože se bere jako samozřejmost že ho máte. Sorry jako.
Určitě projíždíte všechny sociální sítě? I LinkedIn, TikTok, Snapchat. Já teda Facebook nemám a ta loď se spíše už potápí než že by to bylo něco roku 2022. Twitter zatím jo, ale uvidíme jak zvlčí a moc mě nebaví tam hledat zásadní informace, protože se rychle potápí do minulosti a nenalezitelnosti.
Pamatuji ještě ICQ, to asi byla taky sociální síť – i když se jí tak neříkalo…
A kde je jí konec…
A která z nich? Není žádná samozřejmá sociální síť…
Nesouhlasím. Není nutno akceptovat žádnou z tzv. sociálních sítí. V našich životech mají jen to místo, které jim my sami určíme. A už vůbec si nemyslím, tzv. sociální sítě jsou vhodnou platformou pro informování cestujících. Na to by snad měly být portály/aplikace SŽ a jednotlivých dopravců. Sociální sítě mohou max. zdrojově čerpat (tahat) informace z oficiálních portálů.
Jestli jsou nebo nejsou vhodnou platformou je irelevantní. SŽ dává informace tam, kde jsou lidé. Na nějaký jejich blog vesměs nikdo chodit nebude. A stejně tak vy, pokud nechcete vypadnou z dění, tak holt budete sociální sítě používat, protože je používají všichni ostatní a jiné komunikační kanály pomalu vymírají. Sorry jako.
Z jakého dění podle vás vypadávám? Zpravodajství sleduju přímo na webu (např. Seznamzprávy). S rodinou, přáteli, nadřízenými i podřízenými komunikuju přes telefon, SMS, e-mail.
Nebo to s povinným používáním sítí myslíte vážně a mluvíte jménem čínské lidové republiky?
Tak já nevím jaké je vaše sociální okolí. V mé sociální bublině mnoho lidí už nechce používat SMS a vůbec ne e-mail, protože WhatsApp je jednodušší a pohodlnější. Já neříkám že sociální sítě jsou povinné ze zákona ale že v dnešní společnosti se jejich používání implicitně předpokládá. Sorry jako.
ale houby. to, ze ve tve socialni bubline maj vsichni whatsapp, jeste neznamena, ze ho maj vsichni.
v moji socialni bubline ma taky vetsina lidi mesicni prijem na nekolikanasobku prumerne mzdy, a taky z toho nevyvozuju, ze vsici v republice maj tolik.
ano, sice socialky povazuji osobme za vicemene samozrejmost, ale tvarit se, ze kdyz je nekdo nema, tak je “divnej” … je fakt divny
Neměli by informace být na místech, kde je najdou aktuální cestující, ne nějaké jistě pěkné číslo „planetárních účtů“, z nichž 99.999 % asi nikdy vlakem v ČR nepojede? To že na Twitteru jsou lidé je jistě pěkné, ale nemusí to být až tak relevantní.
Nic proti promo na socsíti, to je přijatelný kanál, ale rozhodně to nejsou platformy stavěné na cílené informování, většina lidí to nekonzumuje v jednom kuse.
Já nevím jak vy, ale pokud se chystám kamkoliv cestovat vlakem a mám-li potřebu zjistit si podrobnosti o cestě, pak logicky první volba bude portál či aplikace dopravce. Rozhodně nebudu a nehodlám šmejdit po Instagramu, Twitteru, LinkedInu atp. A opravdu nemám pocit, že bych trpěl nějakou formou digitální demence.
Irelevantní to rozhodně není. SŽ jsou státní organizací a podle toho by se k veřejnosti měly i chovat.
Sociální síť se jmenuje tak proto, že spadá do kategorie podobně pojmenovaných věcí – třeba zařízení.
Přesně!
To opravdu není nutné akceptovat, ani omylem.
Samozřejmou součástí mého života určitě není žádná sociální síť. Nevím, proč bych měl být stařec nebo podivín. To by ta akceptace musela být povinná a dána zákonem. Naštěstí v tomto naše svoboda zatím trvá. I když, jak naznačujete – kdo ví?
Není to nezájem o zákazníka, ale doslova pohrdání zákazníkem.
to je teda podpora … 😀
Nutit mě můžou jak chtějí. Na sociální sítě nepůjdu ani za boha a tím to končí. Musím konstatovat: Milé SŽ, tak tohle jsem od vás opravdu, ale opravdu nečekal. To vám někdo nařizuje, že musíte dávat informace přes soukromou zahraniční firmu nebo tak činíte z vlastní iniciativy? A co vás k tomu vede?