Sedm let po tragické nehodě ve Studénce uvízl na přejezdu opět polský kamion
Podjezd se začne stavět nejdříve za dva roky.
Stejný přejezd, stejná situace, jen bez tragických následků. Na přejezd ve Studénce včera vjel v době, kdy již blikala výstražná světla, opět polský kamión a ohrozil tak železniční provoz. Již téměř sedm let přitom Správa železnic slibuje, že přejezd zmizí a nahradí ho podjezdem.
K události došlo včera v 11:20. „Vjezd polského kamionu na přejezd P-6501 v km 245,044 v době, když již blikala červená výstražná světla, po spuštění závor řidič závoru urazil,“ napsala Správa železnic do svého denního hlášení o mimořádnostech na železnici. Polský kamion měl řídit Rus.
Jde o událost na stejném přejezdu, kde došlo v červenci 2015 k tragické srážce pendolina s polským kamionem, při které zahynuli tři lidé. Stávající přejezd je považován za velmi nebezpečný, což ukázala i včerejší situace.
Už po nehodě tehdejší vedení ministerstva dopravy (ANO 2011) začalo mluvit o náhradě přejezdu podjezdem. Jeho přípravu však stále komplikují výkupy pozemků. V prosinci loňského roku agentura ČTK uvedla, že se SŽ dosud s dvěma vlastníky nedohodla.
„V případě, že nedojde ke vzájemné dohodě, budeme následně postupovat dle platné legislativy. Tedy podle zákona o urychlení výstavby stavby ve veřejném zájmu. Případný proces vyvlastnění není možné vyloučit. Upřednostňujeme ale dohodu s vlastníkem nemovitosti,“ řekla v prosinci mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Předpokládaný termín zahájení stavby je podle SŽ na jaře roku 2023. Stavět by se měla nová komunikace. V roce 2024 se pak začne stavět samotný podjezd. „Tyto termíny jsou ale podmíněny získáním pravomocného stavebního povolení a ukončením majetkoprávního vypořádání se všemi dotčenými vlastníky. Ukončení stavby předpokládáme na konci roku 2024,“ doplnila mluvčí SŽ.
Předloni v březnu Správa železnic přejezd vylepšila, když jej osadila novými závorami s červenými světly.